funf
Wegverkenner
MB 300SL zei:Volgens mij hangt er bij funf weer iets in de lucht![]()
Ik ga zaterdag in elk geval weer eens kijken. Ik heb laatst met een M3 Competition gereden en dat was wel een ervaring. Maar er zijn meer leuke modellen…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MB 300SL zei:Volgens mij hangt er bij funf weer iets in de lucht![]()
Er zijn nog wel een aantal zeer mooie en goede alternatieven in die klasse naast de Duitse 3.funf zei:Ibud zei:![]()
2 sierlijke limousines en dan die spuuglelijke BMW ertussen. Lijkt een soort chinese kopie van een E60. Mensen die het wel mooi vinden kijken denk ik vooral met een BMW bril erna. Echt mooi mooi kun je zoiets niet vinden. Doet me een beetje denken aan een LR Discovery die ook zo smal en hoog lijkt door een slecht design.
Die A8 vind ik wel netjes, maar zo klinisch en anoniem. Geen optie dus. Het design van de 7 vind ik lastig. Het is een beetje als met de E65 destijds. Uiteindelijk niet mijn ding. De S vind ik wel mooi, maar toch schudt hij wat mij betreft het Django Wagnergevoel ook niet helemaal af. Ook niet mijn keuze dus. En daarmee houdt het voor mij in die klasse dus voorlopig op. Als ik de 745 wegdoe, komt er iets heel anders.
@MB300SL: heldere afwegingen. Eigenlijk is die Z4 M40i de meest gebalanceerde keuze.
MB 300SL zei:Ik ga eind van de week (als het weer goed blijft) een stukje rijden met een klassieke Corvette Stingray uit 1973 (het laatste bouwjaar met de klassieke achterkant met chromen bumpers) waar ik al een tijdje een oogje op heb. Iets totaal anders dan wat ik tot nu toe gewend ben, geheel buiten mijn “comfortzone”, maar daarom wellicht juist leuk. Dus maar eens kijken, horen, voelen en beleven, en daarna besluiten of dat iets voor mij is.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Er zijn nog wel een aantal zeer mooie en goede alternatieven in die klasse naast de Duitse 3.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik reed afgelopen week in Italië naast een gloednieuwe, chique ingetogen roomwitte Quattroporte met tabacco interieur. Wellicht niet de modernste, maar wel verreweg de mooiste en tevens volledig uitontwikkeld. Geen gekke blingbling, maar tijdloze luxe en goed onderstel.funf zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Er zijn nog wel een aantal zeer mooie en goede alternatieven in die klasse naast de Duitse 3.
Noem eens zo'n alternatief?
MB 300SL zei:Die ziet er (voor een SUV) inderdaad goed uit.
Ik las wel dat de Duitse vanafprijs al even 13k hoger wordt, benieuwd wat die prijzen dan hier gaan doen. We worden langzaam maar zeker in eenstofzuigerstekker-mobiel geduwd en dit soort prijsstijgingen van echte auto’s zal daar wel bijhoren…
MB 300SL zei:De W116 is weer mooi groen en kan weer worden opgebouwd
![]()
MB 300SL zei:Dank! Ja het is uiteindelijk wel een plaatje geworden. Gedurende het project (aanvankelijk klein maar er kwam steeds meer bij) heb ik mezelf wel een aantal keren afgevraagd waar ik in hemelsnaam aan was begonnen, en het kost al met al natuurlijk ook een flinke zak duiten. Maar nu het resultaat er zo bij staat word ik daar toch wel heel blij van, gewoon een bijna fabrieksnieuw exemplaar van een auto waarvan ik vroeger een poster boven mijn bed had hangen is toch wel bijzonder.
![]()
TYN zei:Ongelofelijk gaaf! Geniet ervan.
Ik hoop dat je ons verblijdt met wat meer (detail) foto's.
En enigszins gerelateerd, net toevallig dit gekeken- 38 minuten puur genieten; https://www.youtube.com/watch?v=aW8IjBWsH90
Durashift zei:^^ ja, dit is wel andere koek (betere wat mij betreft) dan wat DriversDream vandaag publiceerde over een MB privé collectie in Sneek.
MB 300SL zei:Foto 3 Harmen: Groot Wezenland
Foto 1 ergens in Assendorp?
Foto Ente bij Engelse Werk
ENTE zei:
HarmenA zei:De 300SL Gullwing blijft iets fabelachtigs en mysterieus hebben.
Voor elke Teutoon-liefhebber wat wils. ENTE mag geen locaties raden.
![]()
MB 300SL zei:Had jij niet ooit een Octavia met dergelijk rood leder? Was deze 5 de inspiratiebron?![]()
Ibud zei:Heel cool @MB 300SL. Idd graag meer foto's straks. Wat was het verhaal ook alweer achter deze auto? Je kwam hem toevallig tegen ofzoiets toch?
Ibud zei:Heel cool @MB 300SL. Idd graag meer foto's straks. Wat was het verhaal ook alweer achter deze auto? Je kwam hem toevallig tegen ofzoiets toch?
Die Blaupunkt staat ook top. Bevalt mij ook heel goed in de Lincoln. Zie wel dat ze nu ook een jaren '90 model aanbieden, de Frankfurt. Die zou eigenlijk beter bij mijn auto staan.
Die NL'se Mercedes collectie. Daar moet het bij Weide1 toch van gaan kriebelen om een proefritje te bietsen.. Die S70 AMG is wel echt heel erg gaaf.
MB 300SL zei:(..)Zo te zien neemt de huidige eigenaar het iets minder serieus, ik zou zo’n auto in elk geval niet op zo’n manier (en op zo’n plek) parkeren…
MB 300SL zei:Bij autootjes als de Jimny komt het natuurlijk ook door het NL belastingsysteem waardoor ze buitensporig duur zijn. En daar wordt mee bereikt wat je zelf al aangeeft, langer doorrijden met het oude spul. En daarom hebben we in NL één van de oudste wagenparken van Europa.
Ik blijf dat heel dom en kortzichtig beleid vinden. Alle nieuwe auto’s zijn veel schoner dan de oudere voorgangers, dus laat mensen eerder vernieuwen ipv langer doorrijden. Beter voor de economie, beter voor het milieu…
MB 300SL zei:MB 300SL zei:De W116 is weer mooi groen en kan weer worden opgebouwd
![]()
Het project heeft even stil gelegen (iedereen is druk en ik had geen haast omdat mijn hobby-halletje nog gebouwd moest worden), maar inmiddels is de W116 weer opgebouwd en bijna klaar. Ook technisch is er het nodige gebeurd, vanmiddag wezen kijken en proefrijden en het resultaat mag er zijn. De auto (inmiddels 46 jaar oud) oogt en rijdt bijna als een nieuwe 280SEL.
![]()