Teutonia LXV :Geschwindigkeit

MB 300SL zei:
Volgens mij hangt er bij funf weer iets in de lucht ;):)

Ik ga zaterdag in elk geval weer eens kijken. Ik heb laatst met een M3 Competition gereden en dat was wel een ervaring. Maar er zijn meer leuke modellen…

Leuk funf, benieuwd naar je bevindingen en wat er uiteindelijk uit komt. Alvast veel plezier!

Ik ga eind van de week (als het weer goed blijft) een stukje rijden met een klassieke Corvette Stingray uit 1973 (het laatste bouwjaar met de klassieke achterkant met chromen bumpers) waar ik al een tijdje een oogje op heb. Iets totaal anders dan wat ik tot nu toe gewend ben, geheel buiten mijn “comfortzone”, maar daarom wellicht juist leuk. Dus maar eens kijken, horen, voelen en beleven, en daarna besluiten of dat iets voor mij is.

funf zei:
Ibud zei:
0LAllDi.jpg

2 sierlijke limousines en dan die spuuglelijke BMW ertussen. Lijkt een soort chinese kopie van een E60. Mensen die het wel mooi vinden kijken denk ik vooral met een BMW bril erna. Echt mooi mooi kun je zoiets niet vinden. Doet me een beetje denken aan een LR Discovery die ook zo smal en hoog lijkt door een slecht design.

Die A8 vind ik wel netjes, maar zo klinisch en anoniem. Geen optie dus. Het design van de 7 vind ik lastig. Het is een beetje als met de E65 destijds. Uiteindelijk niet mijn ding. De S vind ik wel mooi, maar toch schudt hij wat mij betreft het Django Wagnergevoel ook niet helemaal af. Ook niet mijn keuze dus. En daarmee houdt het voor mij in die klasse dus voorlopig op. Als ik de 745 wegdoe, komt er iets heel anders.

@MB300SL: heldere afwegingen. Eigenlijk is die Z4 M40i de meest gebalanceerde keuze.
Er zijn nog wel een aantal zeer mooie en goede alternatieven in die klasse naast de Duitse 3.

MB 300SL zei:
Ik ga eind van de week (als het weer goed blijft) een stukje rijden met een klassieke Corvette Stingray uit 1973 (het laatste bouwjaar met de klassieke achterkant met chromen bumpers) waar ik al een tijdje een oogje op heb. Iets totaal anders dan wat ik tot nu toe gewend ben, geheel buiten mijn “comfortzone”, maar daarom wellicht juist leuk. Dus maar eens kijken, horen, voelen en beleven, en daarna besluiten of dat iets voor mij is.

Gaaf! Ben benieuwd wat je daar van vindt. Ik heb er jaren geleden eens mee gereden en dat was ook een bijzondere ervaring.(y)

funf zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Er zijn nog wel een aantal zeer mooie en goede alternatieven in die klasse naast de Duitse 3.

Noem eens zo'n alternatief?
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik reed afgelopen week in Italië naast een gloednieuwe, chique ingetogen roomwitte Quattroporte met tabacco interieur. Wellicht niet de modernste, maar wel verreweg de mooiste en tevens volledig uitontwikkeld. Geen gekke blingbling, maar tijdloze luxe en goed onderstel.

Zoiets zeg maar, al was het volgens mij geen Trofeo: https://www.autoscout24.nl/aanbod/maserati-quattroporte-trofeo-v8-3-8-biturbo-my22-maserati-berlin-benzine-wit-99523370-e1bc-4d4c-b6c7-a62556c9bde5?sort=price&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=2&position=2&search_id=1h99ux2r0gf&source_otp=t10&source=listpage_search-results

Daarnaast heb je nog de Lexus LS als wat modernere tegenstrever.

Dat vraag ik mij ook af en kom dan niet verder dan een Lexus LS of een Maserati QP, maar of dat nou ‘mooie en goede’ alternatieven zijn…?

Die ziet er (voor een SUV) inderdaad goed uit.

Ik las wel dat de Duitse vanafprijs al even 13k hoger wordt, benieuwd wat die prijzen dan hier gaan doen. We worden langzaam maar zeker in een stofzuiger stekker-mobiel geduwd en dit soort prijsstijgingen van echte auto’s zal daar wel bijhoren…

Ja, die prijzen. Het is niet leuk meer. Een simpele Mini kost tegenwoordig al bijna 40k en zo’n X5 fietst ook vlot de 120k voorbij. Het zijn wel serieuze prijzen…

Zo stond ik laatst bij Suzuki voor een nieuwe Jimny. Op grijs kenteken komt ie in de BTW op 40K…. En er stonden er enkele van een paar jaar oud op geel kenteken voor rond de 50K. Voor een Jimny…de wereld is gek!

Toch maar even doorrijden in de huidige:T (Wat overigens een prima wagentje is)

Bij autootjes als de Jimny komt het natuurlijk ook door het NL belastingsysteem waardoor ze buitensporig duur zijn. En daar wordt mee bereikt wat je zelf al aangeeft, langer doorrijden met het oude spul. En daarom hebben we in NL één van de oudste wagenparken van Europa.

Ik blijf dat heel dom en kortzichtig beleid vinden. Alle nieuwe auto’s zijn veel schoner dan de oudere voorgangers, dus laat mensen eerder vernieuwen ipv langer doorrijden. Beter voor de economie, beter voor het milieu…

MB 300SL zei:
Die ziet er (voor een SUV) inderdaad goed uit.

Ik las wel dat de Duitse vanafprijs al even 13k hoger wordt, benieuwd wat die prijzen dan hier gaan doen. We worden langzaam maar zeker in een stofzuiger stekker-mobiel geduwd en dit soort prijsstijgingen van echte auto’s zal daar wel bijhoren…

Een vriend had net een X5 45e besteld, nieuwe was inderdaad rond de 10k duurder vergelijkbaar gespec'd. Alle auto's worden duurder wat dat betreft, een Polo met een 1.0 tfsi kost nu ook zo 30k. Gaat nergens meer over.

MB 300SL zei:
De W116 is weer mooi groen en kan weer worden opgebouwd
ghnqD9z.jpg

Het project heeft even stil gelegen (iedereen is druk en ik had geen haast omdat mijn hobby-halletje nog gebouwd moest worden), maar inmiddels is de W116 weer opgebouwd en bijna klaar. Ook technisch is er het nodige gebeurd, vanmiddag wezen kijken en proefrijden en het resultaat mag er zijn. De auto (inmiddels 46 jaar oud) oogt en rijdt bijna als een nieuwe 280SEL.

XbFWIhH.jpg

Dank! Ja het is uiteindelijk wel een plaatje geworden. Gedurende het project (aanvankelijk klein maar er kwam steeds meer bij) heb ik mezelf wel een aantal keren afgevraagd waar ik in hemelsnaam aan was begonnen, en het kost al met al natuurlijk ook een flinke zak duiten. Maar nu het resultaat er zo bij staat word ik daar toch wel heel blij van, gewoon een bijna fabrieksnieuw exemplaar van een auto waarvan ik vroeger een poster boven mijn bed had hangen is toch wel bijzonder.

OyEYSWB.jpg

Ja, ik heb er een Blaupunkt Bremen repro in zitten met bluetooth en DAB. Inmiddels zijn ook de speakers vervangen voor betere nieuwe exemplaren en ligt er een kleine subwoofer onder de voorstoel, al met al geeft dat een prima resultaat.

De radio is eigenlijk een jaren ‘80 model, maar ik vind het wel kunnen zo. Mooi is ook dat de verlichting is aan te passen aan de kleur van de dashboardverlichting.

uRW9OnE.jpg

MB 300SL zei:
Dank! Ja het is uiteindelijk wel een plaatje geworden. Gedurende het project (aanvankelijk klein maar er kwam steeds meer bij) heb ik mezelf wel een aantal keren afgevraagd waar ik in hemelsnaam aan was begonnen, en het kost al met al natuurlijk ook een flinke zak duiten. Maar nu het resultaat er zo bij staat word ik daar toch wel heel blij van, gewoon een bijna fabrieksnieuw exemplaar van een auto waarvan ik vroeger een poster boven mijn bed had hangen is toch wel bijzonder.

OyEYSWB.jpg

Ongelofelijk gaaf! Geniet ervan.
Ik hoop dat je ons verblijdt met wat meer (detail) foto's. :D

En enigszins gerelateerd, net toevallig dit gekeken- 38 minuten puur genieten; https://www.youtube.com/watch?v=aW8IjBWsH90

^^ ja, dit is wel andere koek (betere wat mij betreft) dan wat DriversDream vandaag publiceerde over een MB privé collectie in Sneek.

TYN zei:
Ongelofelijk gaaf! Geniet ervan.
Ik hoop dat je ons verblijdt met wat meer (detail) foto's. :D

En enigszins gerelateerd, net toevallig dit gekeken- 38 minuten puur genieten; https://www.youtube.com/watch?v=aW8IjBWsH90

Als de auto helemaal klaar is en ik heb hem terug dan zal ik wel wat meer plaatjes posten.

Fantastische collectie! Is dat het museum in Londen wat je laatst noemde?

Zo ben ik in december met de R107-club naar de Ockhuisen collectie geweest, dat is eigenlijk net zoiets. Fantastische collectie Benzen, allemaal met heel weinig km en in nieuwstaat, en bij de meeste auto’s zit een verhaal wat Nico Ockhuisen vol passie vertelt.
Hoogtepuntje voor de 107 liefhebbers was een 300SL met 6.000 km die hij net aan de collectie had kunnen toevoegen.

vUGAP7s.jpg

J3Ysacb.jpg

5aUD1jC.jpg

8e9pZTk.jpg

Qlps3yM.jpg

6HapDnW.jpg

Durashift zei:
^^ ja, dit is wel andere koek (betere wat mij betreft) dan wat DriversDream vandaag publiceerde over een MB privé collectie in Sneek.

Kan ik ook wel waarderen, is ook een deel van het imago rondom het merk Mercedes.
Wellicht is de eigenaar wel Teutonia poster Weide -nooit meer te vinden hier- die alles heeft afbetaald en nu z’n droom leeft!
Ik moest tijdens het kijken wel meteen aan hem denken.

De 300SL Gullwing blijft iets fabelachtigs en mysterieus hebben.

Voor elke Teutoon-liefhebber wat wils. ENTE mag geen locaties raden. :p
IMG-20230212-150436679-HDR-2.jpg

IMG-20230212-145424117-2.jpg

IMG-20230212-151558718-2.jpg

:cool:

Zo’n 5 had een broer van me ooit in een waanzinnige kleurencombinatie crème met rood leer.
Man wat leek die auto goed maar wat was ie rot…

qcuynlqbfguy.jpg

4rfy13pbst9n.jpg

p2mydqobewn4.jpg

0n4y49qbbzh6.jpg

Jij ook locatie niet raden Harmen…

MB 300SL zei:
Foto 3 Harmen: Groot Wezenland
Foto 1 ergens in Assendorp?
Foto Ente bij Engelse Werk

Groot Wezenland is inderdaad goed, ook makkelijk te herkennen met de stadsgracht. Foto 1, eens niet in Assendorp, maar de Rhijnvis Feithlaan. ;)

HarmenA zei:
De 300SL Gullwing blijft iets fabelachtigs en mysterieus hebben.

Voor elke Teutoon-liefhebber wat wils. ENTE mag geen locaties raden. :p
IMG-20230212-150436679-HDR-2.jpg

Aan de Rijnvis Feithlaan. Afgelopen week stond er vlak voor het plein ook een mooie zwarte S-Klasse W140.

Heel cool @MB 300SL. Idd graag meer foto's straks. Wat was het verhaal ook alweer achter deze auto? Je kwam hem toevallig tegen ofzoiets toch?
Die Blaupunkt staat ook top. Bevalt mij ook heel goed in de Lincoln. Zie wel dat ze nu ook een jaren '90 model aanbieden, de Frankfurt. Die zou eigenlijk beter bij mijn auto staan.

Die NL'se Mercedes collectie. Daar moet het bij Weide1 toch van gaan kriebelen om een proefritje te bietsen.. Die S70 AMG is wel echt heel erg gaaf.

Ibud zei:
Heel cool @MB 300SL. Idd graag meer foto's straks. Wat was het verhaal ook alweer achter deze auto? Je kwam hem toevallig tegen ofzoiets toch?

Hij werd te koop aangeboden door een gerenommeerd Mercedes-bedrijf, ONK van 1e eigenaar met weinig km, in mooie staat, fantastische kleurstelling, en een 280SEL is behoorlijk zeldzaam. Dat komt dus niet vaak voorbij en als 116-liefhebber kon ik hem dan ook eigenlijk niet laten staan. Aanvankelijk had ik er weinig aan hoeven doen, maar de auto had heel lang stil gestaan wat problemen gaf met het brandstofsysteem met reparatie tot gevolg. Ander puntje waren de chromen wiellijsten die er origineel niet op horen en waarvan ik al wist dat ik ze er ooit toch af wou hebben, dat toen maar meteen gedaan en uiteraard zaten daar wel wat bruine plekjes onder. Dat had ik plaatselijk kunnen herstellen en spuiten, maar dan blijf je je toch storen aan dat ene plekje bij het schuifdak, dat andere plekje op de bijrijdersdorpel, en het randje rechtsvoor waar bijna door de lak was heen gepoetst. Van het één kwam dus het ander, en nu staat ie er dus zo bij. Liefhebberijen kosten geld zullen we maar zeggen… :)

Dat oude blauwe kenteken past haast niet, toch is het origineel. Hij ziet er veel nieuwer uit. Erg mooi!

Die zeeblauwe 190 is ook gaaf zeg. Wat een fantastische kleur.
Ockhuizen moet ik ook eens heen, ik rij er bijna elke dag langs.

Was toen een prachtig exemplaar in nieuwstaat uit de collectie van Marco. Zo te zien neemt de huidige eigenaar het iets minder serieus, ik zou zo’n auto in elk geval niet op zo’n manier (en op zo’n plek) parkeren…

Eens. Een S parkeer je keurig in een vak en met de wielen recht. Hij staat er zo op het oog nog wel netjes bij, ik hoop dat er goed voor wordt gezorgd.

Ibud zei:
Die Blaupunkt staat ook top. Bevalt mij ook heel goed in de Lincoln. Zie wel dat ze nu ook een jaren '90 model aanbieden, de Frankfurt. Die zou eigenlijk beter bij mijn auto staan.

Die NL'se Mercedes collectie. Daar moet het bij Weide1 toch van gaan kriebelen om een proefritje te bietsen.. Die S70 AMG is wel echt heel erg gaaf.

Geweldig!
Trouwens ook vlak om de hoek voor Weide.

Wat is het plaatjes kijken in dit topic toch leuk. Begin rustig aan een oude man te worden merk ik, al meer dan 15 jaar onderdeel van Teutonia en de 300E heb ik al 12 jaar in bezit. Dat nieuwere spul kan mij echt niet meer bekoren.

In de zoektocht naar een SUV opvolger voor de 5-serie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een S212 wil en m'n vrouw heeft dan pech met haar SUV wens. Vraagje voor de kenners:

Wat is er verbeterd bij de facelift van de S212? Welke motor heeft de voorkeur? 350, 400, 500? Was stuurwielverwarming een optie? En is luchtvering voor en achter een optie? (Achter is standaard meen ik)

Wil in ieder geval weer een zespitter of meer. Er is één ding aan onze W212 waar ik mij aan stoor en dat is het geluid van die vierpitter. Het rijdt verder goed, maar het klinkt voor geen meter. S213 is ook leuk maar vind ik minder mooi dan de 212. Distronic, pano (dubbel) en multicontour met memory moeten er sowieso op zitten.

MB 300SL zei:
(..)Zo te zien neemt de huidige eigenaar het iets minder serieus, ik zou zo’n auto in elk geval niet op zo’n manier (en op zo’n plek) parkeren…

Denk dat dat maar nét is hoe je het bekijkt. De andere auto's staan ook niet geheel in het vak. Kennelijk is het een niet al te brede straat met misschien wel druk (vracht)verkeer of fietsverkeer.. Je auto dan iets verder vanaf de rijweg parkeren is behoudt van spiegels e.d, toch?
Nu mag er niet op een stoep geparkeerd worden.. en als iemand met een rollator langs de Benz wil wordt dat wel lastig. Niet sociaal.. maar misschien is het geen druk voetpad.

Van deze late W124 Mercedes-Benz E 280 Sedan uit 1995 moet wat moois te maken zijn lijkt me. Precies vandaag ook overgeschreven, van de eerste eigenaar?
IMG-20230227-124236571-HDR-2.jpg

IMG-20230227-124245233-HDR-2.jpg

MB 300SL zei:
Bij autootjes als de Jimny komt het natuurlijk ook door het NL belastingsysteem waardoor ze buitensporig duur zijn. En daar wordt mee bereikt wat je zelf al aangeeft, langer doorrijden met het oude spul. En daarom hebben we in NL één van de oudste wagenparken van Europa.

Ik blijf dat heel dom en kortzichtig beleid vinden. Alle nieuwe auto’s zijn veel schoner dan de oudere voorgangers, dus laat mensen eerder vernieuwen ipv langer doorrijden. Beter voor de economie, beter voor het milieu…

2e hands markt heeft me afgelopen week ook verbaasd.
Ik keek mee tijdens een zoektocht naar een B en D segment auto, ongeacht merk, type of uitvoering is die markt extreem veranderd in korte tijd.
Modellen van 5 jaar oud met 50-60k op de klok gaan nu voor mijn gevoel voor 5-10k boven de prijs weg. Geen inruil is ook geen korting… handelaren zitten enorm strak in de wedstrijd. Rare tijden.

^^ ja, het is zeer vreemd allemaal.. en dát terwijl er toch best voorraad is. Althans, vanavond even een blik op het terrein van de Toyota dealer in Ede geworpen, staat tóch een heel rijtje (denk wel een stuk of 20 - 25) CHR's voor de verkoop. Je moet het maar kwijt zien te raken, denk ik dan.

Bestelbusjes is momenteel ook heel moeilijk aan te komen, nieuw veelal levertijden tot een jaar, en daarom jong gebruikt heel schaars of belachelijk duur. En ook de nieuwprijzen zijn in 1,5 jaar tijd zo’n 25% omhoog geschoten. Het zijn idd rare tijden…

MB 300SL zei:
MB 300SL zei:
De W116 is weer mooi groen en kan weer worden opgebouwd
ghnqD9z.jpg

Het project heeft even stil gelegen (iedereen is druk en ik had geen haast omdat mijn hobby-halletje nog gebouwd moest worden), maar inmiddels is de W116 weer opgebouwd en bijna klaar. Ook technisch is er het nodige gebeurd, vanmiddag wezen kijken en proefrijden en het resultaat mag er zijn. De auto (inmiddels 46 jaar oud) oogt en rijdt bijna als een nieuwe 280SEL.

XbFWIhH.jpg

Oh gewelsig MB300SL, had het bericht blijkbaar even gemist.
Wat een prachtig eind resultaat.

Dankjewel Bofkont. Nog een aantal puntjes worden op de i gezet, ik kan niet wachten om de auto weer op te halen en er weer mee te gaan rijden!

Terug
Bovenaan