Teutonia LXV :Geschwindigkeit

@300sl: mooie 560 sel! Henk grooten heeft altijd een aantal mooie staan. Iconen. De blauwe is ook heel chique

S J 1001 zei:
Inmiddels ook een paar collega's die de auto hebben gespot op de parkeerplaats. Een andere collega heeft een 2019 V60 T8 gekocht, maar mijn Mercedes is het gesprek van de dag. Zucht.

Houdt deze in gedachten;
„Mitleid bekommt man geschenkt, Neid muß man sich verdienen”

S J 1001 excuses die prachtige aankoop van je heb ik even gemist, hele mooie dikke benz (y)

Ruf,

Foto's delen gaat vrij makkelijk via Flickr met de share optie.

S J 1001 zei:
Plaatjes van die SEL mogen blijven komen, geen woorden voor.. (y)

Vandaag nog een stukje gereden, de 90 liter tank vol gegooid (slik…) en nog wat plaatjes geschoten. Nog één keer spammen, dan zal ik ermee stoppen :)

eZdJriZ.jpg

y0fymY7.jpg

skEC9Kh.jpg

3sDTd7Z.jpg

yVf84s5.jpg

Ja. prachtig. Echt de mooiste classic denkbaar. Zo'n icoon, de Mercedes-Benz 560 SEL. Ik kan er naar blijven kijken.(y)

@MB 300SL:
Waanzinnig, meer foto's zijn altijd welkom! Is dat ook jouw huis en verblijfplaats van de 560? Ik meen me een klassiekere woning te herinneren van je eerdere foto's.

Wat een automotive belevingen de afgelopen weken :)

Een terugkoppeling op de i3. Als concept kan het me overtuigen, zeker als je een beetje gevoelig bent voor de techniek die erin steekt (carbon plastics frame, plantaardige basis voor interieur) en slimme verpakking (we zijn met 4 volwassenen op pad geweest), het klopt. Als auto, echter, zeker indachtig de investering die nodig is voor een goed samengestelde, kan het niet voldoen aan de eisen die wij stellen of onze vervoersbehoefte. Ergens jammer, ben zeker blij dat we deze kans heben gekregen om voor onszelf duidelijk te hebben dat we er (nog) niet aan toe zijn. Qua comfort vond mijn vrouw het niks. Die houdt meer van grote auto's, met comfort en luxe. Meer nog dan ikzelf :). Ze vond het maar een klein ding, meer speelgoed dan auto. En hoewel slim qua package, als je met het gezin een kilometer of 100 op familiebezoek moet zit een D of E segmenter net even wat lekkerder.

Voor mezelf valt op dit moment elektrisch af. Ik heb bewust een knap stukje snelweg gereden met de i3, waarbij ik snelheden aanhield die ik normaal ook rij (rond de 120 a 130 waar het kan en geen traject controle is), en de range viel erg hard terug. Mijn ritten zijn een combinatie van korte (sub 50km) of zeer lang (meer dan 200 enkele reis), dat eerste zal prima elektrisch kunnen, dat 2e in mijn beleving niet. Een knappe hybride met ruime range zoals de nieuwe C300e of C300de (even uit het koppie) zou dan beter passen.

Enfin, terwijl we de i3 te logeren hadden kwam een vriend van me op bezoek. Hij en zijn vrouw werken bij Audi, en hebben het geluk uit de leukere auto's te mogen kiezen als bedrijfswagen. Dit jaar hebben ze een RS6 - wat een kanon. Kan niet anders zeggen.
l0koSI6.jpg

Vond het contrast wel grappig.

Daar een rondje in mee mogen rijden - vooral het schijnbare gemak waarmee die auto versnelt en afremt (keramische remmen) is zeer indrukwekkend. Vooral met 2 kinderstoelen op de achterbank.....

Dan afgelopen weekend even bij de dealer wezen keken. Kreeg een mail dat de iX en nieuwe 4GC in de showroom te bekijken waren. Nu kwamen we toch uit het oosten langs Zwolle dus op de zaterdag middag even gekeken. Een 4GC is ruimer dan de voorganger, en er stond een waanzinnig mooie groene voor de deur. Maar eigenlijk kwam ik voor de iX. Ik was erg nieuwsgierig. Op de foto's een nogal plompe auto, maar in het echt klopt het gewoon. Erg mooi getekend en de proporties kloppen. Het is wel een grote auto overigens. Erg groot. Als ik in de markt zou zijn voor een grote elektro auto van om en nabij de ton zou ik deze zeker eens bekijken. Erg goed gedaan, met name het interieur is klasse. Hele grote, ruime stoelen. Veel beenruimte achterin en veel glas met goed zicht rondom. Beetje vreemde vergelijking maar deed met erg denken aan de Vel Satis die m'n vader vroeger reedt. Zeer comfortabel, bijna een huiskamer gevoel. Indrukwekkend, en een aanrader om eens te bekijken. We mochten een blokje om. Ik heb m;n vrouw laten rijden zodat ik kon genieten van de rit en met name de reacties van de mensen op straat. De iX trekt behoorlijk wat bekijks natuurlijk met die love it or hate it vormgeving. Ik hou er wel van. Onze meiden ook, die vonden vooral de ruimte, de achterbankverwarming en de verwarmbare deurpanelen (!) evenals het elektrisch te verduisteren pano-dak. W Range en aanschafprijs schrikken mij af van een iX, maar als dit een prelude is voor wat komen, dan wordt het een mooie toekomst.

De meiden wilden perse even poseren ;)
Ew0Vyc7.jpg

Ja, die iX. Ik heb hem gisteren ook eens bekeken terwijl ik zat te wachten op de wielenwissel. Ik weet het niet. Het is wel een complete auto, maar de wow-factor had ik er nog niet bij. Ik zou er eens mee moeten rijden.

Ik zag ‘m vanmiddag. Ook in Zwolle bij Dusseldorp, dezelfde dus!
Die zwarte vlakken, die foeilelijke neus, onsamenhangend design. Brrrr wat is ie lelijk...
Als dit de prelude is voor de toekomst dan fossiel ik nog even lekker door ;)

Nogmaals thanks for the compliments!
@ Flieger: Ik woon er alweer 4,5 jaar, daarvoor in een jaren’30-stijl woning.

Nu we dan toch op pagina 213 zijn, ook nog maar even een plaatje van de E350….

CgPs5cT.jpg

…dan heb ik mijn plaatjes-post-quotum nu wel gehaald voor dit jaar :)

@DD: Ik zag in juli meerdere iX-en staan in een buitenwijk van Munchen, waarschijnlijk waren er een stel medewerkers van BMW ergens aan het dineren daar in de buurt. De auto was toen net uit, stond nog niet in de showroom. Inderdaad een grote auto, en in het echt ziet ie er beter uit dan op de foto’s. Maar het zou zeker niet mijn ding zijn, een i4 vind ik dan bijvoorbeeld vele malen mooier.

fZ6eeWB.jpg

jeust1 zei:
Wij rijden al 3,5 jaar een groene Mini One uit 2001. Je moet er een beetje geluk mee hebben, want ze kunnen erg duur zijn in onderhoud voor zo'n klein ding.

Je kunt er inderdaad veel geld in kwijt merk ik, om de lage aanschafprijs iets te relativeren; mijne heeft wel gelijk onderhoud nodig van ongeveer 2k. Draagarmrubbers, remblokken rondom, carterpanpakking, kvs flush en nieuwe koppeling. Preventief daarbovenop nog een compressor service. Ook o.a. nieuwe velgen, stuur, pookje, andere interieurdelen en nieuwe verlichting besteld. Volgende week eerst naar de spuiter om hem strak te maken, week erna na de garage. Typisch puntje van deze generatie:

2 verstralers erop zou misschien wel leuk zijn.

Blijft mooi de E350, erg goeie uitvoering. De RS6 die DagDromer post, even los van wie er doorgaans in rijdt en het imago eromheen, wat een lekkere auto om te zien is dat. Qua lijnenspel echt een plaatje, dik en laag op z'n wielen. Die vouw onderaan de deurpanelen en die brede spatborden. Als je 1 auto moest kiezen waar je alles mee moet doen dan is een RS6 een goede keuze.

Ik vind de huidige A6 ook een mooie auto, zowel als sedan als Avant. Als ik nu zou moeten kiezen dan zou ik hem zeker op het lijstje zetten.

Succes met de Mini, ongetwijfeld staat ie er binnenkort weer strak bij!

@300SL: nee, NC is verleden tijd. Ik ben er op geen enkele manier meer bij betrokken. Als je dan uit elkaar gaat, dan moet je ook gewoon links- en rechtsaf gaan. Dat houdt de relatie zuiver en dat is het me wel waard want Thomas doet prima zaken op zijn manier en ik wens 'm daar erg veel succes mee.

Bij A9 ben ik eigenlijk als over all-manager aanwezig, parttime. Ik vermaak me daar prima en kom veel klanten tegen die de auto die ik ze verkocht heb nog steeds bij A9 in onderhoud brengen. En ja, restauraties doen we ook. En complexe ingrepen als balansassen bij 350-motoren, koprevisies bij M117-motoren, enz enz enz. Ik leer iedere dag bij!

Daarnaast help ik een goede vriend van me een beetje met zijn autobedrijf in Breukelen. Om reclame te vermijden: het is het gezelligste Autohuis (van) Breukelen.

Ah, daar langs de Vecht waar Leo zijn rode E ook staat. Ik fiets er wel eens langs (is hier vlakbij), staat vaak mooi spul!

Een Mini is ook geen klein autootje zoals vroeger meer maar een complexe premium auto. Door (te) dure techniek kostbaar bij reparaties alsmede dat je nergens bij kunt zonder te sleutelen vanwege geen ruimte onder de kap. In feite gaat t allemaal veel te ver en schiet t zn doel voorbij in mijn ogen. Ik vind dat sowieso van veel huidige autos, veel te complex. Al je vindt dat je al die assistentsystemen en cameras nodig hebt moet je lekker thuis blijven of met het OV reizen. Nieuw en onder garantie is het te doen, maar na een paar jaar in weer en wind of na geringe schade begint het gezeik en hoge kosten.

In veel auto's zijn die assistentsystemen en camera's tegenwoordig standaard. De consument van nu vraagt er om, dus wordt het aangeboden en grif verkocht. Des te leuker is dan om zo nu en dan eens te rijden in een auto zonder al die systemen en camera's. Dan realiseer je je weer eens dat veel van die features inderdaad overbodig zijn.

500 E zei:
@300SL: nee, NC is verleden tijd. Ik ben er op geen enkele manier meer bij betrokken. Als je dan uit elkaar gaat, dan moet je ook gewoon links- en rechtsaf gaan. Dat houdt de relatie zuiver en dat is het me wel waard want Thomas doet prima zaken op zijn manier en ik wens 'm daar erg veel succes mee.

Bij A9 ben ik eigenlijk als over all-manager aanwezig, parttime. Ik vermaak me daar prima en kom veel klanten tegen die de auto die ik ze verkocht heb nog steeds bij A9 in onderhoud brengen. En ja, restauraties doen we ook. En complexe ingrepen als balansassen bij 350-motoren, koprevisies bij M117-motoren, enz enz enz. Ik leer iedere dag bij!

Daarnaast help ik een goede vriend van me een beetje met zijn autobedrijf in Breukelen. Om reclame te vermijden: het is het gezelligste Autohuis (van) Breukelen.

Mooie overstap! Autohuis lijkt ook een leuk bedrijf, en zo te zien staan er ook wel een paar oude bekenden van je te koop (o.a. de 525/M535i).

En A9, mooi om alle kennis binnen de poort te hebben waardoor eventuele problemen aan de techniek in eigen huis kunnen worden opgelost. Als er dan eens iets mis is met een pas verkochte youngtimer dan ben je niet meteen op anderen aangewezen waarmee kosten soms flink uit de hand kunnen lopen.

Beide lijken echt bedrijven voor liefhebbers van leuke youngtimers, waar NC zich toch meer en meer op het exotische spul is gaan richten. Ongetwijfeld zullen de marges op een recente Rolls of Ferrari stukken hoger zijn dan bij een strakke E21 of W124, toch heb ik het idee dat jouw hart meer bij die laatsten ligt.

Heb je de collectie Mercedessen nu allemaal bij huis staan MB300SL? Dat zou toch ook een mooi plaatje moeten opleveren voor dit topic(y)
Leuke dingen 500E, klinkt alsof je wat ontspanning hebt gevonden in je werk. Zelfs nog een beetje vloggen zag ik bij Leo:D

FH163500 zei:
Een Mini is ook geen klein autootje zoals vroeger meer maar een complexe premium auto. Door (te) dure techniek kostbaar bij reparaties alsmede dat je nergens bij kunt zonder te sleutelen vanwege geen ruimte onder de kap. In feite gaat t allemaal veel te ver en schiet t zn doel voorbij in mijn ogen. Ik vind dat sowieso van veel huidige autos, veel te complex. Al je vindt dat je al die assistentsystemen en cameras nodig hebt moet je lekker thuis blijven of met het OV reizen. Nieuw en onder garantie is het te doen, maar na een paar jaar in weer en wind of na geringe schade begint het gezeik en hoge kosten.

Op mijn Mini zit nog niks van dat alles hoor. Dat is qua techniek gewoon een basic auto. Alleen slijt alles wel bovenmatig hard of is het van matige kwaliteit. Net zoals bij BMW's van 15 jaar oud gaat de teller dan hard lopen. Heb gelukkig wel een goede spuiter gevonden want bij het ontwerpen hebben ze ook wat steekjes laten vallen..

Ibud zei:
Heb je de collectie Mercedessen nu allemaal bij huis staan MB300SL? Dat zou toch ook een mooi plaatje moeten opleveren voor dit topic(y)

Nee alleen de 107 en de 126, daarmee is de garage vol. De cabrio staat nu bij mij aan de zaak en de 116 staat bij de spuiter. Het halletje moet dus nog gebouwd worden en dat loopt helaas wel wat vertraging op. Zou in Q2 klaar zijn maar dat zal wel Q3 worden.

De Mini straks dus weer mooi strak. Had ie ook nog last van roest of was alleen de lak daar in slechte staat?

Was wel echt roestig, valt toch wel tegen van zo'n relatief nieuwe auto.. En blijkbaar is het een veel voorkomend punt bij de Mini van deze generatie. Wel alleen hier overigens, omdat het water blijft staan in een felsrandje.

Nee daar helemaal niets, de spuiter heeft het daar voor de zekerheid wel kaal geschuurd en dicht gemaakt. Op de foto zie je ook de oorzaak, die 2 stukken metaalplaat over elkaar heen. Inmiddels staat het er zo bij(y)

Zo, geen half werk! Wat is er allemaal aan gedaan? Was is roestig, had ie schades of mag er gewoon weer even een fris laagje op?

Het ging mij in eerste instantie alleen om de chromen wielranden, die horen er origineel niet op dus die moesten eraf. En ondanks dat het erg meeviel (vaak zit daar veel rottigheid onder) kwamen er toch een paar roestplekjes onder vandaan. Dan kun je dat na reparatie plaatselijk overspuiten (bijvoorbeeld tot aan de lijn onder de deurgrepen) maar dan zitten er net daarboven ook nog een paar krasjes, en een plekje waar er ooit door de lak is gepoetst. Dan toch maar tot de onderste raamlijn? Wellicht ga ik mij dan naderhand ergeren aan de bijgewerkte plekjes bij het schuifdak… Dus dan toch maar helemaal overspuiten, dan hebben we in elk geval geen kleurverschil en staat ie er straks na 45 jaar wel weer helemaal fris bij. De spuiter levert strak werk, zo weet ik van de 560 die daar ook gedaan is met een perfect resultaat.
Kost al met al best een bak geld, maar dat strepen we dan maar weg tegen de inmiddels geannuleerde wintersport :)

Twix zei:
Twix @ 17-10-2021 zei:
Wij hebben tijdelijk een 330i in de garage staan, omdat de X5 een probleempje heeft. Toch rijdt dat ook weer even lekker, een sedan met voldoende vermogen.

Klein probleempje, maar onderdeeltje moet uit Duitsland komen. ETA eind de maand...

Zo... de auto is eindelijk terug. Ik zal vanavond eens kijken wat er allemaal aan gesleuteld is. Wij hoefden slechts 500 dollar te betalen voor twee nieuwe accu's. De andere 7000 dollar :T waren garantie.

Het is een 2016 model, dus alweer 6 jaar oud. Het gekke is dat we, afgezien van een melding van het niet opladen van de accu (niet de 48v, die werkte prima) en het niet starten (door de lege accu), geen problemen hadden.

Maar goed, ze hebben dus motorsteunen vervangen, een klein freon-lek gerepareerd, een elektronisch component voor het laden vervangen, een nieuwe krukassensor geïnstalleerd, en nog wat kleine dingetjes.

Bovendien heb ik weer wat geleerd. De auto heeft dus in totaal 3 accu's. Ik dacht dat er één 12v accu in zat en de 48v. Maar er zitten dus 2 12v accu's in.

Goede aanpak Ibud, heerlijk stuur wagentje vind ze erg leuk die generatie cooper S (y)

Zo dan MB300SL,

Wederom geen half werk, geweldig die aanpak.
Benieuwd naar het eindresultaat tzt.

Toch wel bijzonder dat iemand met een automuseum en meer dan 150 auto's, aangeeft (bij Chasing Classic Cars) dat de Mercedes 300 SE Cabriolet z'n fijnste auto was.
1967_Mercedes_Benz_300_SE-C_-_15913134486.jpg

https://www.google.nl/amp/s/www.caranddriver.com/features/amp26479121/tupelo-automobile-museum-closing/

Terug
Bovenaan