Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Een Up gaat nog wel. Ik heb een tijdje dagelijks 170km gereden met de eerste generatie C1.S J 1001 zei:Er zijn mensen die dagelijks 100+ km rijden in een Up!…
all-new 2022 Mercedes SL Premiere 😮 Mercedes-AMG SL 63 vs SL 55MB 300SL zei:Voor een statige roadster (wat de R230 en R231 ook nog waren) is blijkbaar niet voldoende markt meer. Tegenwoordig moet het allemaal vooral sportief zijn.
MB 300SL zei:De nieuwe SL, mooi hoor
![]()
MB 300SL zei:Lijkt mij marketingtechnisch ook beter bij een dergelijke exclusieve auto, starten met de duurste topversies en daar na een tijdje de meer betaalbare versies aan toevoegen.
MB 300SL zei:De nieuwe SL, mooi hoor
![]()
S J 1001 zei:Roy R zei:Begrijp ik het goed dat je met je auto keuze (een beetje) rekening moet houden met wat de leidinggevende rijd?
Ik ben blij dat ik met mijn privé centjes gewoon koop wat ik wil en dat niemand bij ons op het bedrijf zich daar mee bemoeit. Ik rijd een 'dikkere bak' dan de directeur. Maar die compenseert dat ruimschoots met zijn salaris :T
Het is inderdaad een 1.8. Ik ben zelf eigenlijk volledig tegen downsizen. Het liefst een atmosferische 3.0 lijn-6. Maar in de praktijk is het gewoon prima. Ik rijd niet meer zoals vroeger, het is distronic aan op x km/h en ik word weer wakker bij de afslag. Ik kom 3 (!) trajectcontroles tegen richting werk. Het is inderdaad sneller warm, koppelkromme is top en hij heeft gewoon 200 pk. Dus geen slowmotion capriolen naar mijn gevoel.
Ergens begrijp ik je ook heel goed: rijd wat je zelf wilt rijden. Maar het is toch ‘een dingetje’ in de cultuur. Een E is al ‘dikker’ dan een 3 serie (director IT), 5008 (director operations..??) of A5 SB (director marketing/sales). Je voelt het. Ik hoor het regelmatig. Het is niet zo dat ik dan zeg - een 1-serie past het beste bij mijn positie dus dat koop ik.
Daarnaast kan ik het thuis ook beter verkopen zo. ‘Het is maar een 1.8, de nieuwe keuken is duurder, etc’.
![]()
500 E zei:Ja, dat dacht ik nou ook. Stabiele investering.
Twix @ 17-10-2021 zei:Wij hebben tijdelijk een 330i in de garage staan, omdat de X5 een probleempje heeft. Toch rijdt dat ook weer even lekker, een sedan met voldoende vermogen.
500 E zei:Voor wie het niet wist: ik ben momenteel dagelijks aanwezig bij A9 Automotive in Heemskerk .
500 E zei:Voor wie het niet wist: ik ben momenteel dagelijks aanwezig bij A9 Automotive in Heemskerk, een Mercedes-Benz specialist met een bak know-how die zijn weerga niet kent. Voor wie een Mercedes-Benz rijdt van 1970-2010 een absolute aanrader op het gebied van onderhoud en reparaties.
Ibud zei:Dank! Heb ook bewust gezocht naar een groene met wit dak, zo hoort ie
Wel leuk blokje inderdaad, klinkt ook goed!
Heb me goed verdiept vantevoren en hoe ik het begreep is dit degene die je moet hebben. De generatie hierna (R56) heeft dat 1.6 thp blok die niemand wilt hebben door de ketting problemen. Restwaarde van die generatie is ook erg laag en ligt vaak op zelfde niveau als deze (R53). Dan wil je van deze generatie de S hebben want die heeft een betere versnellingsbak, van Getrag. De bak van een normale Cooper is blijkbaar niet erg robuust. Dan wil je van deze generatie Cooper S de facelift hebben, die zit wat beter in elkaar, minder kraakjes en elektrische problemen en mooiere verlichting, sperdiff en iets meer vermogen. Cooper S facelift R53 dus van 2004-2007:T
Het kost ook bijna niks hè, je koopt al een hele leuke voor 5k en het rijdt echt leuk + nog steeds frisse uitstraling vind ik. Niet dat je er armoedig bij rijdt. Heb voor deze 6k betaald, waren weinig leuke groene te vinden.
Mijn dank!Ibud zei:Cooper S facelift R53 dus van 2004-2007