Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De nieuwe SL, mooi hoor (y)

495PzqW.jpg


OQCSMoM.jpg


nQmm0E2.jpg
 
Voor een statige roadster (wat de R230 en R231 ook nog waren) is blijkbaar niet voldoende markt meer. Tegenwoordig moet het allemaal vooral sportief zijn.
 
S J 1001 zei:
Er zijn mensen die dagelijks 100+ km rijden in een Up!…
Een Up gaat nog wel. Ik heb een tijdje dagelijks 170km gereden met de eerste generatie C1.

Vwb cilinderinhoud : ik snap beide kampen. Heb nu een Focus 1.0 EcoBoost, een mini blokje dus. Maar ik heb ook een Golf 4 variant 2.0 gehad. Zelfde soort auto, groter blok en minder vermogen. Was een soepel blok, maar geef mij het blok uit de Focus maar!
Maar een D segmenter met een zescilinder is even van een andere categorie.
 
MB 300SL zei:
Voor een statige roadster (wat de R230 en R231 ook nog waren) is blijkbaar niet voldoende markt meer. Tegenwoordig moet het allemaal vooral sportief zijn.
all-new 2022 Mercedes SL Premiere 😮 Mercedes-AMG SL 63 vs SL 55

https://www.youtube.com/watch?v=c8qoOOrjblE
 
Volgens mij is de nieuwe Mercedes SL echt een auto die je eerst in het echt moet zien om te kunnen waarderen. Waar de nieuwste C-klasse (W206) er wat mij betreft niet mooier op wordt in het echt, vooral de achterkant niet, denk ik dat de SL er in het echt alleen maar mooier en statiger op wordt. :T
 
Ja dit is met afstand de mooiste Benz die er is momenteel. Ik vind 'm misschien zelfs wel nog mooier dan een AMG GT. Wel opvallende dat ze al gelijk met de SL55 en SL65 uit komen, maar daar ontkom je volgens mij niet meer aan tegenwoordig. Niks eerst een 350 of 500, go big or go home lijkt het, anders shoppen ze wel bij de concurrentie.
 
Lijkt mij marketingtechnisch ook beter bij een dergelijke exclusieve auto, starten met de duurste topversies en daar na een tijdje de meer betaalbare versies aan toevoegen.
 
MB 300SL zei:
Lijkt mij marketingtechnisch ook beter bij een dergelijke exclusieve auto, starten met de duurste topversies en daar na een tijdje de meer betaalbare versies aan toevoegen.

Klopt, maar 'vroeger' ging dat toch anders, dan kwam pas na een jaar of 2 het topmodel uit. Wie weet zien we over een paar jaar nog wel een Black Series. :T
 
Volgens mij ging het “vroeger” niet veel anders, bij de R107 bijvoorbeeld kwamen ook eerst de 8-cilinders 350 en 450 en werd er pas 2 jaar later een 280 aan toegevoegd.
 
Heb deze week een i3 te leen van de garage. Had erom gevraagd om eens te ervaren hoe een EV zou bevallen in een ietwat reële inzet. Blij dat dat mogelijk is gemaakt door de dealer. Heb het gecombineerd met winter wielen wissel voor de 5. De eerste km’s wel even wennen aan het one-pedal-driving. Maar een mooi compleet pakket wat stiekem toch niet tegenvalt. Of althans iedereen hier in huis vindt het wel een leuk concept en qua ruimte etc meer dan passend als familietuut die in een omtrek van pak m beet 50km rondom huis zijn leven slijt. Of we het ook zo leuk vinden dat we de portemonnee trekken is nog onbeslist. Daarvoor genieten we net even teveel van het comfort van de huidige auto’s. Dat gezegd hebbende, veel goede punten - geen zorgen over snel slijtende mechaniek wegens niet op temparatuur komen, fantastisch concept - karretje klopt gewoon, rijdt als een kart. Voldoende ruimte. Morgenavond nog een dinerafspraak buiten de deur op een knap stukje rijden, dus dan nog even met z’n 4 kijken hoe dat gaat. Donderdag weer terug brengen.
Iig vee stof tot nadenken. Wat me wat tegenhoudt is met name de investering voor een knappe. Je wilt namelijk wel de grote accu, een warmtepomp, bepaalde laad functies etc, en dan kom je al snel uit bij 20K of (veel) meer. Voor zulke bedragen komen ook knappe, late F10 of F11’s binnen bereik - en ultima toch meer auto.
Nog mooie reactie van de meiden. De oudste is helemaal enthousiast en staat erop dat we beide 5’s wegdoen voor een setje i3’s. De jongst is mooi nuchter. Ik vertelde dat veel delen in het interieur van gerecyclede kunststoffen zijn… ‘gat er’ zei ze ‘dus ik zit in iemand anders z’n oude rommel’….
 
Ik rijd nu 2 maanden in de ID3 en ik moet heel eerlijk zeggen dat de stilte best went. Ook het koppel wat constant voorhanden is. Ook de eerste kostenraming komt zo uit als vantevoren gecalculeerd. Aanschaf was wat hoger maar dat wordt nu middels de verbruikskosten rap terugverdiend. Ik was op voorhand wat sceptisch over elektrisch maar moet zeggen dat ik wel om ben. Enige nadeel nog steeds is geen of gering trekgewicht en als ze dat wel hebben de geringe actieradius met iets er achter. De i3 was hier geen optie met bijna 90km enkele reis woon/werk verkeer. Dan zou ik wel range anxiety krijgen.
 
Fraai! Wel apart dat die nog niet de modeljaarupdate heeft met de rechte LED strip in de bumper en het geüpdate interieur. Die van mijn vader (uit november) heeft dat wel. Overige rijdt die nog steeds, inmiddels 3 ton op de klok. Laatst nog een stuk mee gereden en het blijft een fijne auto.
 
Inderdaad een dikke 550, en wat een koopje maar persoonlijk doet het 212 model mij heel erg weinig.
De w211 in de juiste samenstelling is mijn favoriete E klasse.
 
In a blink of an eye verruilde ik mijn W212 voor een SL 500 R230 met 64.000 km. Met de knip dicht.

Financieel doe ik mezelf er een plezier mee, denk ik. En ik ben gek op cabrio's in de winter. Dan hoef je er niet open mee te rijden namelijk.
 
S J 1001 zei:
Roy R zei:
Begrijp ik het goed dat je met je auto keuze (een beetje) rekening moet houden met wat de leidinggevende rijd?
Ik ben blij dat ik met mijn privé centjes gewoon koop wat ik wil en dat niemand bij ons op het bedrijf zich daar mee bemoeit. Ik rijd een 'dikkere bak' dan de directeur. Maar die compenseert dat ruimschoots met zijn salaris :T

Het is inderdaad een 1.8. Ik ben zelf eigenlijk volledig tegen downsizen. Het liefst een atmosferische 3.0 lijn-6. Maar in de praktijk is het gewoon prima. Ik rijd niet meer zoals vroeger, het is distronic aan op x km/h en ik word weer wakker bij de afslag. Ik kom 3 (!) trajectcontroles tegen richting werk. Het is inderdaad sneller warm, koppelkromme is top en hij heeft gewoon 200 pk. Dus geen slowmotion capriolen naar mijn gevoel.

Ergens begrijp ik je ook heel goed: rijd wat je zelf wilt rijden. Maar het is toch ‘een dingetje’ in de cultuur. Een E is al ‘dikker’ dan een 3 serie (director IT), 5008 (director operations..??) of A5 SB (director marketing/sales). Je voelt het. Ik hoor het regelmatig. Het is niet zo dat ik dan zeg - een 1-serie past het beste bij mijn positie dus dat koop ik.

Daarnaast kan ik het thuis ook beter verkopen zo :D. ‘Het is maar een 1.8, de nieuwe keuken is duurder, etc’. :LOL:

Toen ik mijn E46 kocht, werkte ik een halfjaar bij het bedrijf. Ons afdelingshoofd reed een A4. Dat wreef een andere collega er dan ook fijntjes in.
 
500 E zei:
Ja, dat dacht ik nou ook. Stabiele investering.

https://link.marktplaats.nl/m1743403720?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Gelijk op mp gegooid na 1000km rijden zie ik. :T

Die s212 e550 (y)
 
Twix @ 17-10-2021 zei:
Wij hebben tijdelijk een 330i in de garage staan, omdat de X5 een probleempje heeft. Toch rijdt dat ook weer even lekker, een sedan met voldoende vermogen.

Klein probleempje, maar onderdeeltje moet uit Duitsland komen. ETA eind de maand...
 
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum als lezer al best lang en vond het tijd nu ook eens een bericht te plaatsen. Geweldig dat er zoveel liefhebbers zijn van de Teutonen in een maatschappij waar alle auto pret de kop wordt ingedrukt.

In woon in Drenthe met mijn gezin en rij momenteel een BMW 330e M sport, G20

Grüße euch!
 
Hallo Ruf, en welkom.
De naam doet vermoeden dat er een affectie is met aangepaste Porsches.
Een 330e, hoe bevalt deze? Is een plug-in hybride, toch?
 
Dank!

Heb de 330e nu een half jaar. De wegligging is heel goed. Kom van een X3 3.0d maar wilde weer een sportieve sedan, na eerdere bmw sedans.

Het Dashboard vind ik fraai, veel beter dan de vorige 3. Hij is best rap maar ik overweeg nog een tuning.

Heb ook de laser lampen aangevinkt. Merk geen verschil met Led maar ziet er wel strak uit.
 
Maandag de mooi gepoetste 560SEL opgehaald, en na aflevering meteen een flinke rit huiswaarts. Geweldige 8-cilinder met enorm veel trekkracht en een prachtig geluid. Verder zeer comfortabel, op het aanzienlijke verbruik na zou het absoluut geen straf zijn om hier dagelijks mee onderweg te zijn. Helaas is het qua weer inmiddels niet meer de beste tijd van het jaar, dus op een enkele mooie dag na zal het wel wachten worden op het voorjaar om met regelmaat met de bolide te kunnen rijden. Maar gelukkig staat ie thuis in de garage, af en toe even kijken en instappen is al genieten op zich.

tX5LW9P.jpg


ZxtPKXH.jpg


usLSVdi.jpg
 
Wát een plaatje! Perfect om op een mooie herfstdag op sjiek mee naar kantoor te gaan. Je hebt hem direct 100 punten laten maken? Hoeft niks meer aan te gebeuren?
Heb zelf ook iets leuks erbij gekocht. Km's met de Lincoln gingen opeens hard en gezien de hoge benzineprijs gecombineerd met naderende winter leek me een modernere hot hatch me wel wat. Cooper S uit 2006. 123k gelopen. 2 eigenaren. De juiste opties zoals Chili pack, chrono pack, Harman Kardon, facelift etc. Hier op de foto net opgehaald in Oud-Beijerland. Heeft nog wel een goede opfrisbeurt nodig, technisch en cosmetisch dus ik ben er weer druk meeo_O
 
(y) MB, Fraai en statig!

Ibud: Leuke auto, motorblok wat ooit samen met Chrysler is ontwikkeld (PT en Neon), beetje rauw, super betrouwbaar.
 
Prachtig MB 300 SL. Ik zag je van de week al trots op de foto staan op de socials van meneer Grooten. Geniet ervan!

Lekker Ibud! Kijk ik ook wel eens naar, ik weet alleen nooit welke je nou wel en niet moet hebben, qua motor.
 
Dank! Heb ook bewust gezocht naar een groene met wit dak, zo hoort ie(y)

Wel leuk blokje inderdaad, klinkt ook goed!
Heb me goed verdiept vantevoren en hoe ik het begreep is dit degene die je moet hebben. De generatie hierna (R56) heeft dat 1.6 thp blok die niemand wilt hebben door de ketting problemen. Restwaarde van die generatie is ook erg laag en ligt vaak op zelfde niveau als deze (R53). Dan wil je van deze generatie de S hebben want die heeft een betere versnellingsbak, van Getrag. De bak van een normale Cooper is blijkbaar niet erg robuust. Dan wil je van deze generatie Cooper S de facelift hebben, die zit wat beter in elkaar, minder kraakjes en elektrische problemen en mooiere verlichting, sperdiff en iets meer vermogen. Cooper S facelift R53 dus van 2004-2007:T

Het kost ook bijna niks hè, je koopt al een hele leuke voor 5k en het rijdt echt leuk + nog steeds frisse uitstraling vind ik. Niet dat je er armoedig bij rijdt. Heb voor deze 6k betaald, waren weinig leuke groene te vinden.
 
Dat is aankoop technisch nog goed te doen zeg. Ik had op een of andere manier altijd in mijn hoofd dat ze nog erg duur waren.
 
Mooi Ibud, gefeliciteerd. En inderdaad, groen met wit dak is het leukst. Heel gaaf model zo en ook ook de juiste jaren. Het rijdt fantastisch. Enjoy!
 
Leuke auto's mannen. Een SEL van Albert en Martin en een groene Cooper S. Kreeg je er een niergordel bij?;-)

Voor wie het niet wist: ik ben momenteel dagelijks aanwezig bij A9 Automotive in Heemskerk, een Mercedes-Benz specialist met een bak know-how die zijn weerga niet kent. Voor wie een Mercedes-Benz rijdt van 1970-2010 een absolute aanrader op het gebied van onderhoud en reparaties.
 
500 E zei:
Voor wie het niet wist: ik ben momenteel dagelijks aanwezig bij A9 Automotive in Heemskerk, een Mercedes-Benz specialist met een bak know-how die zijn weerga niet kent. Voor wie een Mercedes-Benz rijdt van 1970-2010 een absolute aanrader op het gebied van onderhoud en reparaties.

En niet meer bij NC? Ik kende A9 niet, maar lijkt een leuk bedrijf. Doen ook restauraties zo te zien?
 
Leuk Marco! Wat doe je daar precies? Niet sleutelen neem ik aan?
@Ibud: gaaf ding! Buurman heeft een antracietkleurige. Ik vind m in rood het leukst.
 
Ibud zei:
Dank! Heb ook bewust gezocht naar een groene met wit dak, zo hoort ie(y)

Wel leuk blokje inderdaad, klinkt ook goed!
Heb me goed verdiept vantevoren en hoe ik het begreep is dit degene die je moet hebben. De generatie hierna (R56) heeft dat 1.6 thp blok die niemand wilt hebben door de ketting problemen. Restwaarde van die generatie is ook erg laag en ligt vaak op zelfde niveau als deze (R53). Dan wil je van deze generatie de S hebben want die heeft een betere versnellingsbak, van Getrag. De bak van een normale Cooper is blijkbaar niet erg robuust. Dan wil je van deze generatie Cooper S de facelift hebben, die zit wat beter in elkaar, minder kraakjes en elektrische problemen en mooiere verlichting, sperdiff en iets meer vermogen. Cooper S facelift R53 dus van 2004-2007:T

Het kost ook bijna niks hè, je koopt al een hele leuke voor 5k en het rijdt echt leuk + nog steeds frisse uitstraling vind ik. Niet dat je er armoedig bij rijdt. Heb voor deze 6k betaald, waren weinig leuke groene te vinden.

Ik denk nog steeds met plezier terug aan de R53 die wij hadden in kleurencombinatie "vla flip". Mooi exemplaar heb je gevonden.
 
Wij rijden al 3,5 jaar een groene Mini One uit 2001. Je moet er een beetje geluk mee hebben, want ze kunnen erg duur zijn in onderhoud voor zo'n klein ding. Na 210.000 km rijdt onze Mini nog steeds als een kart. Ik rijd er niet veel mee, maar iedere rit (behalve snelweg) is leuk. Stuurt en schakelt fantastisch. Niet snel, wel leuk. Zal nu €2.000,- waard zijn en dat maakt het zoeken naar een vervanger wel lastig. Als je de ellende versie wilt overslaan kom je ruim boven de 10k uit voor een leuke 2014/2015 Mini. En die rijden eerlijk gezegd minder goed... Upgraden naar een S is wel een leuke optie.:T

Zelf afgelopen week een Youngtimer aangeschaft. 2005 Audi A4 Avant 2.0T Quattro met alle opties. Kijken of dat bevalt deze winter.
 
Het regent aankopen hier, leuk om te lezen! Plaatjes zijn ook altijd leuk.. (hint hint, 330e, a4 avant). Leuke Cooper S! Het model erna is inderdaad dramatisch, geen idee hoe de recentere modellen het eigenlijk doen. Plaatjes van die SEL mogen blijven komen, geen woorden voor.. (y). Ik heb vorige week 33.000 euro geboden op een garagebox in de buurt, waar de W124 nét in past. Verkocht voor bijna 40.000. Zonder electra en met onderhoud. Is toch te absurd voor woorden. Heb ik er (nog) niet voor over. W124 staat nog goed in (huur)garagebox.

A9 automotive, het vroegere Willem Los. Dat bedrijf ken ik nog wel. Veel succes daar, jij gaat de occasionhandel aanslingeren?

Inmiddels een paar duizend km verder met de E250, had net zo goed een diesel kunnen kopen achteraf. Maar mogelijk dat mijn woon-werk afstand drastisch omlaag gaat in q1 2022, terwijl deze W212 wel langer mag blijven. Wat een heerlijke auto is het. Kwam er deze week achter dat hij ILS heeft, zat wat door de menu's te scrollen om 22u met distronic aan op de A4 en ik was positief verbaasd. (y)

Inmiddels ook een paar collega's die de auto hebben gespot op de parkeerplaats. Een andere collega heeft een 2019 V60 T8 gekocht, maar mijn Mercedes is het gesprek van de dag. Zucht.
 
Welkom Ruf, hele mooie Bmw heb je daar (y)

Geweldige aankoop MB300SL (y)
Je geduld is eindelijk beloond, wat een wagen! magnifiek.

Heel erg leuk Ibud zo'n CooperS, rijden zo vermakelijk!
Vind ze stiekem heel erg leuk die generatie.

Leuke aankoop Jeust, die 2.0 TFSI blokken zijn ontzettend fijn/smeuïg/krachtig.

Leuk om te lezen Marco dat je weer ergens met auto's bezig bent, zal eens koekeloeren op internet.
 
Dank, wil graag wat Foto’s plaatsen maar dat blijkt nog niet zo makkelijk. ..Hierbij een link met een identieke uitvoering. Een soort parelmoer Metallic. 1 verschil, ik heb gekozen voor de zwart glans spiegels, staat veel beter. Verder identiek, ook met M sport e.d.

De eerste foto’s bedoel ik uit deze link

[video]https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1566263[/video]
 
Terug
Bovenaan