Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gullideckel zei:
Heftige ontwikkelingen Michel, sterkte met de verdere afwikkeling! Wel jammer dat de Benz het veld moet ruimen, maar jou kennende gaat er binnen nu en 5 jaar vast wel weer iets veranderen. Kan mij niet voorstellen dat het al die tijd bij de Kodiac blijft....
Denk ik ook niet. Of een partner zoeken die in de Kodiaq wil rijden:)

Dank voor de berichten. Wordt gewaardeerd.(y)

Vervelend Michel, succes de komende tijd. Maar het lijkt alsof je er goed positief in staat. (y) Na regen komt altijd zonneschijn. Al duurt het buitje soms wel eens wat (te) lang.

Een 2003 W209 CLK320 Cabrio met +/- 75.000 km op de teller, van 2003-2018 van de eerste duitse (zakelijke) eigenaar geweest en de afgelopen twee jaar van een zakelijke Nederlandse eigenaar. Is een BTW wagen, zwart/zwart en prachtige staat (met bose installatie etc, goed in de opties). Ik heb de auto gezien toen hij hem net had laten importeren in 2018, reed toen fantastisch. Hij denkt eraan om hem te verkopen en ik ben stiekem wel een beetje geïnteresseerd. Vooral omdat ik de auto ken, maar ik vind het lastig om een waarde te bepalen.

Wat denken jullie dat redelijk is? Heb even geen plaatjes bij de hand.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-clk-320-cabrio-avantgarde-bi-xenon-navi-leder-sh-benzine-zwart-95b917f3-8c3b-4753-b2cf-d4741265ed3d?cldtidx=3&cldtsrc=listPage

Deze is enigszins vergelijkbaar, alleen een duimpje grotere velgen en zwart interieur.

Had mij eigenlijk voorgenomen geen cabrio te gaan kopen deze zomer maar als dit een leuke deal kan worden.. :LOL:

Nog even, en je krijgt geld toe bij het tanken

xo943Fr.jpg

tijden niet zo goedkoop geweest, tijd voor een 12 cilinder :)

Gisteren in de Flow van de makelaarsmaffia gezeten en om 18:00 het verlossende antwoord; wij hadden het veel te hoge bod. :) Begin augustus een ander huis.

Wel een groot voordeel van de overspannen markt, om 18:15 werden wij in de winkel gebeld door iemand die had gehoord dat wij ons huis gaan verkopeno_O Het werd snel duidelijk dat ik dus waarschijnlijk ook een bizarre prijs ga vangen. Met een lage rente wordt het gewoon een feestje.

Dus voorlopig geen teutoon, maar een lekker blijven zweven. Het is namelijk in de wijk met de meeste drempels van Nederland, dus dan is een Xantia wel prettig. Eens kijken wat de hydropneumatische vering doet als ie volgestampt is met laminaat en een aanhanger er achter.

Aras zei:
Gisteren in de Flow van de makelaarsmaffia gezeten en om 18:00 het verlossende antwoord; wij hadden het veel te hoge bod. :) Begin augustus een ander huis.

Wel een groot voordeel van de overspannen markt, om 18:15 werden wij in de winkel gebeld door iemand die had gehoord dat wij ons huis gaan verkopeno_O Het werd snel duidelijk dat ik dus waarschijnlijk ook een bizarre prijs ga vangen. Met een lage rente wordt het gewoon een feestje.

Dus voorlopig geen teutoon, maar een lekker blijven zweven. Het is namelijk in de wijk met de meeste drempels van Nederland, dus dan is een Xantia wel prettig. Eens kijken wat de hydropneumatische vering doet als ie volgestampt is met laminaat en een aanhanger er achter.
Yep IT’s a rat race. Gefeliciteerd en inderdaad troost je met de gedachte dat je ook de hoofdprijs gaat vangen. Het is bij ons drukker dan ooit. Het lijkt zelfs of er nog een groep kijkers bijgekomen is. Gisteren eentje aangemeld vanmorgen 80 aanvragen voor een bezichtiging.

Onze ervaring was ook bizar. Veel bekeken en elke keer kom je dezelfde mensen tegen die in dezelfde klasse zoeken. Dat zijn dan vaak ook nog eens goede bekende / vrienden van je. Bied formuliertje voor je neus en een willekeurig bedrag opschrijven; mij zat het niet lekker. Uiteindelijk een 'gok' genomen en een tweekapper gekocht welke al 8 jaar leeg stond. Prijs was goed, want het was een al ranzigheid. Buurt is super goed en uiteindelijk heel blij met de keuze. In januari de sleutel gekregen; helemaal kaal getrokken. Alles opnieuw aangelegd waaronder elektra, leidingen, vloer, isoleren, vaste trap naar de zolder etc. Flink uitgebouwd en volgende maand komt de keuken. Na 7 maanden plankgas klussen (iedere avond, ieder weekend) hebben we dadelijk een volledig nieuw huis voor minimaal 80K onder de waarde.

In 7 maanden 80k dus. Lekkker.

@Dagdromer, daar had ik nog niet aan gedacht, een imperiaal. :) Als ik die erop zet heb ik wel het huis voor mij alleen. De stof van de achterkant van de achterbank begint een beetje te verteren, schapenvachten?

Er staan al mensen door de ramen te kijken, die zijn getipt door bekenden van ons die weten dat wij een ander huis hebben. Makelaar heeft al mails gehad, zodat die mensen misschien eens een kans hebben.

Gefeliciteerd heren, met de nieuwe woningen! Gekocht in uitdagende tijden, de markt lijdt er inderdaad nog niet onder. Ik heb zelf net ook verkocht. Binnen een week en lekker boven de vraagprijs.

funf zei:
Gefeliciteerd heren, met de nieuwe woningen! Gekocht in uitdagende tijden, de markt lijdt er inderdaad nog niet onder. Ik heb zelf net ook verkocht. Binnen een week en lekker boven de vraagprijs.
Integendeel. Het lijkt wel of er een nieuwe groep kopers bij is gekomen

Mijn uurloon is om precies te zijn €0,00 per uur. Waarom? Omdat je het doet voor niemand anders dan jezelf en het woonplezier dat je er voor terug krijgt. De gemaakte uren zijn voornamelijk in de avonden en in weekenden gespendeerd. Normaliter doe je in de avond niet meer heel veel om geld te verdienen en in de weekenden heb ik een redelijk sociaal leven wat door Corona natuurlijk een beetje anders liep. Kortom, een betere investering van mijn tijd had ik niet kunnen doen. Daarnaast erg leerzaam, je kent je eigen huis van binnen en buiten en het geeft voldoening.

Helder jeust, mooi gedaan. Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je zelf kunt en of je er tijd voor hebt. Bij mijn nieuwe huis moet de hele vloer er uit, net als het volledige sanitair en de keuken. Dat moet snel, want ik wil er geen maandenlang project van maken. Dat besteed ik dan ook uit. Maar als die basis eenmaal goed is, pak ik zelf ook wel wat zaken aan in de avonduren en het weekend, precies om de redenen die jij noemt.

Gisteren voor het eerst in een 3-tal maanden weer eens naar de werkplaats in Duisburg gereden. Wat een verademing, verandering van omgeving doet de mens goed. Lekker 's morgens op tijd ingestapt - koffiebeker gevuld in de houder en heerlijk ontspannen en filevrij een kleine 200km gereden. Mooi de tijd om gemiste aflevering avn de BNR Petrolheads podcast te luisteren.
De terugweg ook lekker rustig aan naar huis geboemeld, wel even op een vrij stukje Autobahn gekeken of alle Pferden nog aanwezig waren en kortstondig de topsnelheid aangetipt. (239 komt vlot op de klokken, er zit iets meer in, maar dan heb je meer weg nodig en om eerlijk te zijn, was niet in de stemming om 'tot het naadje te trappen').
Heb dus vooral genoten van het gevoel van vrijheid, de mogelijkheid en de luxe om jezelf te verplaatsen en de afleiding die (sprekend voor mezelf) ik heb van dagelijkse beslommeringen van een goede autorit. Top! Ik genoot echt van iets wat ik voor 3 maanden geleden als verplichting ervaren heb.

Van het weekend zijn we trouwens met mijn ouders wezen varen in de Weerribben, hadden een fraaie (elektrische) Tender gehuurd, ook toen was ik me meer bewust van de luxe en vrijheid die we hebben. Zonder het dramatisch te willen neerzetten, maar een van de dingen die ik meeneem uit deze pandemie is wel dat ik onbewust toch heel veel zaken als normaal ben gaan zien, nu beleef ik bewuster bepaalde dingen. Leuk vooral, geeft een heel andere blik.

Voor de rest hoop ik dat het een ieder goed gaat, en wens iedereen veel plezier/succes/wijsheid/geluk (streep door wat niet voor jezelf van toepassing is) gezien de persoonlijke veranderingen genoemd in voorgaande posts. Van afgeronde verbouwingen naar scheidingen naar verbouwplannen. Er gebeurt iig een hoop !

Op autogebied is het logischer wijze een beetje stil. Zelf hadden we dus in de planning om de Fabia eruit te gooien voor een meer Familientauglicher Fahrzeug, en was dus aan het rondkijken naar passend materiaal. De proefrit een tijdje geleden in een S211 heeft me de ogen geopend en was dientengevolge de diverse sites aan het afstruinen naar een passende W/S211, S204 en E60/61 en E91, maar na enig beraad is besloten om dit maar even in de ijskast te zetten. (a) omdat we de 2e auto amper tot niet gebruiken momenteel en (b) om een zo groot mogelijk buffer te houden 'voor het geval dat' - ach ja, soms is de zoektocht leuker dan het resultaat :)

Blijf gezond!

Herkenbaar. Overigens mag ik niet heel erg klagen want hier draaide het werkzame leven op volle kracht door. In dat opzicht weinig meegekregen van de Corona perikelen. Mede ook omdat er op dit moment wel andere zaken thuis speelde. Dan kun je alles ook wat beter relativeren. Dus ja Corona is soms een last geweest en de kleine zaken die je mist maar ik besef dat het bij mij veel minder impact heeft gehad dan de gemiddelde Nederlander.

Mooi verwoord, DD!

TYN zei:
Sodeju, wat een apparaat. :cool:

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

https://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-Benz-CL500-Coupe-late-2004-facelift-C215/224022046172

Lijkt een absolute buitenkans met een dergelijke onderhoudshistorie, en gezien de kmstand en paar kleine beschadigingen zou het qua prijs best eens kunnen meevallen. Fantastische kleurstelling ook. Maar ik ben echt nog niet klaar met de BMW (wil er absoluut mee op en neer naar Litouwen), dus ik hou me nog maar even koest..

Deze is uiteindelijk verkocht voor £2.915/€3.260, wat als je het mij vraagt een geweldige prijs is voor een mooi bijgehouden exemplaar.

Voorlopig houd ik deze in de gaten: https://www.youtube.com/watch?v=e6MpGeEVx_I
Staat te koop voor £3.600 en ziet er erg goed uit. Idee is om ergens richting einde vh jaar toe te slaan.. Hopelijk kan ik tzt vinden wat ik zoek.

Hier is het hele gedoe inmiddels veel minder, niemand die zich er nog al te veel van aantrekt, al lopen 50% van de mensen wel met monddoekjes rond.
Hier in de regio speelde het ook niet echt, in malaga was het wel meer een probleem, het ziekenhuis hier had 0 corona patienten op de ic.

Zakelijk lijkt het allemaal wel wat mee te vallen, de aanvragen stromen sinds een week weer lekker binnen.
Toch een hoop persoonlijk leed om me heen, veel verkopers werken 100% op commissie, en die hebben nu al 3 maanden geen cent ontvangen. En sparen lukt de meesten hier ook niet.

Zit al een tijdje te kijken of ik niet wat anders kan gaan doen, en her en der wat hengeltjes uitgegooid, en nu gevraagd als cto bij een internet startup. Lijkt mij ook leuk, maar eens meelopen, kijken of ik dat nog kan :)

TYN zei:
Voorlopig houd ik deze in de gaten: https://www.youtube.com/watch?v=e6MpGeEVx_I
Staat te koop voor £3.600 en ziet er erg goed uit. Idee is om ergens richting einde vh jaar toe te slaan.. Hopelijk kan ik tzt vinden wat ik zoek.

Ziet er inderdaad gaaf uit, mooie kleur in die tijd! Geen zorgen over de maandelijkse kosten?

Gullwing zei:
Hier is het hele gedoe inmiddels veel minder, niemand die zich er nog al te veel van aantrekt, al lopen 50% van de mensen wel met monddoekjes rond.
Hier in de regio speelde het ook niet echt, in malaga was het wel meer een probleem, het ziekenhuis hier had 0 corona patienten op de ic.

Zakelijk lijkt het allemaal wel wat mee te vallen, de aanvragen stromen sinds een week weer lekker binnen.
Toch een hoop persoonlijk leed om me heen, veel verkopers werken 100% op commissie, en die hebben nu al 3 maanden geen cent ontvangen. En sparen lukt de meesten hier ook niet.

Zit al een tijdje te kijken of ik niet wat anders kan gaan doen, en her en der wat hengeltjes uitgegooid, en nu gevraagd als cto bij een internet startup. Lijkt mij ook leuk, maar eens meelopen, kijken of ik dat nog kan :)
Je kan nog steeds hier aan de gang :)

Flat van mijn pa verkocht voor 200k, een maand of drie geleden. Die staat er nu weer op voor 289. Hoepla. Ik ga ook huizen doen denk ik.

500 E zei:
Flat van mijn pa verkocht voor 200k, een maand of drie geleden. Die staat er nu weer op voor 289. Hoepla. Ik ga ook huizen doen denk ik.
Omloopsnelhied is wel hoger momenteel. Marges ook ;-)

De directe gevolgen van de gezondheidscrisis zijn financieel niet direct zichtbaar. Toch denk ik dat de klap hard wordt. Ik luister graag naar Kees de Kort en dan wordt je wel eens huiverig voor de toekomst.

Met inmiddels twee Duitsers op de oprit moet ik me hier ook maar eens melden. Al zeker 10 jaar zat de 3-serie in mijn hoofd maar kocht ik toch iedere keer weer een verstandige Japanner. Uiteindelijk toch maar eens de daad bij het woord gevoegd. Tot nu toe zeker geen spijt. Rijdt heerlijk!
20200601-212203.jpg

Kristian zei:
Met inmiddels twee Duitsers op de oprit moet ik me hier ook maar eens melden. Al zeker 10 jaar zat de 3-serie in mijn hoofd maar kocht ik toch iedere keer weer een verstandige Japanner. Uiteindelijk toch maar eens de daad bij het woord gevoegd. Tot nu toe zeker geen spijt. Rijdt heerlijk!
20200601-212203.jpg

Hele mooie auto. Zeker geen spijt dat je de 318 links hebt laten liggen?

Ik luister graag naar Kees de Kort en dan wordt je wel eens huiverig voor de toekomst.

Ik luister ook graag naar hem, maar hij voorziet altijd ellende, ook in tijden van economisch voorspoed. Dus ik zou m'n toekomstbeeld niet helemaal op hem baseren. ;)

Mooie auto Kristian!

jeust1 zei:
De directe gevolgen van de gezondheidscrisis zijn financieel niet direct zichtbaar. Toch denk ik dat de klap hard wordt. Ik luister graag naar Kees de Kort en dan wordt je wel eens huiverig voor de toekomst.

tja, maar het lijkt dat kleine bedrijven toch weer opleven, hier pakt alles weer op zoals ervoor. Sommige horeca zaken zijn failliet, maar dat gebeurd elk jaar. Er is altijd wel weer iemand die een restaurant of cafe wil beginnen.
En journalisten hebben toch vrijwel allemaal een linkse inslag, die hopen dat de economie ineen stort, zodat de overheid nog meer regulatie kan invoegen.

Er is nog steeds bizar veel geld beschikbaar, die startup heeft direct tig miljoen beschikbaar, dat is leuk starten

500 E zei:

Dat is wel een heel groot verschil. Met Corona-angst verkocht destijds of is er in de tussentijd veel aan opgeknapt?

Ik ben heel tevreden met mijn 3-cilinder, zuinig, stil en snel;aan dat aparte 3 cilindergeluid ben je zo gewend.
Ik heb ook in de 3-cilinder BMW gereden en het stoorde mij in het geheel niet.

B38 1.5 ligt met hulp van een elektromotor ook in de i8 en is (Baukastenprinzip) een halve 6 cylinder. Maar eigenlijk hoort een BMW natuurlijk een Reihensechser unter die Haube te hebben.

Roy R zei:
Mijn meest recente 3 cilinder ervaring is in de Fiesta van m'n opa. De ecoboot, fijn ding hoor (y)

Dat blok werkt vast in een Fiesta maar ik had laatst een Focus Turnier 1.5 (150 pk ofzo) mee en van die driepitter werd ik nou niet echt vrolijk. Was een automaat overigens, wellicht dat dat het nog erger maakte.

dDPXBWr.jpg

Tof ding Marco en ook nog eens stoffen bekleding. (y) Komt net een jaartje te vroeg voor mij...

Het was een 125 pk Fiesta, handbak. Niks te klagen in die configuratie. Maarja, is dat niet altijd zo dat de combi moet kloppen, ongeacht wat je in het vooronder hebt liggen? :confused:

@Roy R,

Met je eens, de combinatie moet kloppen en in een B-segmenter is het ook prima zo een pittige driecilinder. Maar in een C-segment bolide verwacht je toch wat meer verfijning en een prettiger motorkarakter. Ik ben ook langzamerhand aan het kijken voor een andere verstandige gezinsauto waar voornamelijk mijn vriendin in gaat rijden en het valt me op dat veel auto's die in NL te koop staan (C en D segment en een jaar of 2/3 oud) echt een totaal oninteressante motorisering voor de particulier hebben. De Focus werd het sowieso al niet want die vinden we beiden niet mooi, dat helpt.

Wat het wel moet worden geen idee, we willen beiden eigenlijk niet een qua vaste lasten dure premium D segment station naast mijn E zetten. Hoewel we een dergelijke auto vaak wel het mooist vinden. Vriendin is onder andere gecharmeerd van een C S205 of een F31. Zoiets wat Kristian heeft is erg mooi maar een beetje overdreven als 'tweede' auto. Alles van VW doet het ook altijd goed bij haar, want met te frivool design heeft ze niets. Ik ben opzich wel ok daarmee want een Golf doet altijd precies wat ie moet doen. Dus denk dat we op iets van een Golf Variant 1.5 TSI uit gaan komen. Had liever een tweeliter gehad maar dat is tegenwoordig meteen een R.

Als iemand in nog een goede suggestie heeft dan lees ik dat graag, hoewel ik niet verwacht meteen volgende maand iets te kopen. Ik denk dat ik in Teutonia redelijk beschermd ben van onzinnige suggesties die in veel aankooptopics langskomen...

De driecilinder in de Mini Cooper vind ik ook prima. Het is geen strepentrekker, maar gewoon een heel fijn blokje dat precies levert wat je nodig hebt. En qua geluid en Laufkultur viel het me eigenlijk ook best mee. Natuurlijk is meer altijd leuker en daar heb ik nu elke dag lol van, maar dat is luxe waar je ook zonder kunt.

@buitengaats: zo’n Golf is toch ook gewoon goed? Als het niet te frivool mag zijn, past die auto perfect.

3 cilinder is toch alsof ze je arm afhakken, ogen uitsteken en daarna als je wakker wordt doorhebt dat je toch ook kan doorleven. Ja het gaat, maar het is het toch niet. Maar door die idiote belastingen bij jullie begrijp ik het wel hoor.

Bij de ml Diesel betaalde ik 215 euro belasting per jaar, bijtelling en andere onzin ook nog nooit van gehoord, en de is brandstof ook nog wat goedkoper.

Terug
Bovenaan