Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Voor de kenner is het mooie upgrade, het doet de auto goed. 19 inch is sowieso een mooie maat voor de vijf. 18 inch is eigenlijk net te klein voor het mooie. Het rijdt wel comfortabel.

DagDromer zei:
Ibud zei:
Je vrouw weet er niks vanaf dus?:p

Nou - ik heb niks te verbergen, maar heb als test idd niks gezegd - ben benieuwd wanneer het iemand opvalt :)

De kleur is hetzelfde dus kleine kans. :)

Voor mijn vriendin zijn een zilvergrijze W203 en een zilvergrijze W220 ook exact dezelfde auto.

Ibud zei:
Kwam gister een nieuw model 7-serie tegen met die grote nieren. Die waren in hoogglans zwart en de auto zelf was zilverkleurig, dat was even lelijk zeg! Alsof de auto zo'n hood-bra had. In chroom is het net iets beter te doen maar wat mij betreft S-klasse all day long in dat segment.

Ik had hetzelfde, de S is veel mooier, maar na enkele proefritten in de S voel ik me daar gewoon niet 100% thuis in.
De pre facelift 7vind ik wel mooi,

bZ6U79m.jpg

afschrijving zal nog wel redelijk hard gaan, maar bij een aanschaf van 35k valt dat natuurlijk altijd mee :)

e21xdb55.jpeg

Afgelopen week onderhoud gehad aan de cabrio.
Gelukkig kreeg ik weer enkele dagen een snoepje mee vanuit de dealer (ja die ene dealer die ook mooie nieuwe wielen onder 5-series plaatst).

De nieuwe X5 xDrive45e High Executive M-sport.
Vooropgesteld; ik ben geen fan van dit soort auto’s. Het enorme ‘kijk mij eens’ gehalte icm profvoetballers imago zal zorgen dat ik nooit zo’n type auto zal aanschaffen. Niet nieuw als dat zou kunnen en ook niet als occasion.

Uiteindelijk nu wel kunnen ervaren hoe zo’n reus is in de praktijk! Enorm rustgevend eigenlijk. Comfortabel tot in het diepste van zijn vezels. Gekoelde/verwarmde bekerhouders; ik had zulks nog nimmer gezien! Afwerking op bizar hoog niveau.
Maar waar ik afhaak is dan zo’n schakelpook in Swarovski stijl....brrrr.
Hard rechtuitgaan kan heel best, eng snel eigenlijk. De enorme remmen hebben er vervolgens moeite mee om het allemaal te laten stoppen. 2410KG is niet niks...
Elektrisch rijden en als het even wat vlotter mag overschakelen op benzine gaat zonder moeite. Mooi systeem.

Bochten gaan OK maar hou niet BMW zoals je het kent in je achterhoofd.
Dit is een olifant. Gewoon soepel, netjes vlot dan gaat het best.

Kortom; erg leuk om even te ervaren. Maar geen ‘ik wil dit hebben’ gevoel zoals bij een 5 M550d touring of een M2/M5.

Vanavond terug vanaf Zwolle in de koele avondzon met de E30. Kap naar benee uiteraard.
Nieuwe componenten zoals een revisieset voor de versnellingsbak geplaatst; schakelen zoals ie nieuw deed dus. Fantastisch!
Dat Freude am Fahren krijg ik voor een fractie van de prijs met karrevrachten vol in zo’n klassieker.

En toch kijk ik stiekem wel met andere ogen naar zo’n voetbalauto;)

Gullwing zei:
Ik had hetzelfde, de S is veel mooier, maar na enkele proefritten in de S voel ik me daar gewoon niet 100% thuis in.
De pre facelift 7vind ik wel mooi,

Mooie auto uiteraard maar het mist wel dat speciale van een S-klasse. Maar snap het wel, je moet je er wel oud genoeg voor voelen. Is een CLS niet wat voor je? Vind de huidige generatie BMW 5 en 7 serie sowieso een beetje nietszeggend. De Mercedessen hebben veel meer uitstraling zoals dat exemplaar van BENZine, prachtige dikke auto. Mercedes is sowieso erg lekker bezig. In 10 jaar tijd een complete metamorfose doorgemaakt. 10 jaar geleden wilde geen enkele 20-er of 30-er in een Mercedes gezien worden, in mijn kennissenkring tenminste niet. Nu superhip. Knappe marketing.

Audi is na een lange, saaie periode ook goed bezig. Q5, Q7, Q8 en A6 zijn echt fraaie modellen geworden. Sowieso de sportievere modellen van Audi blijven wel gaaf. Zag vorige maand nog een 2012-2018 zilvergrijze RS6 Avant in zijn natuurlijke habitat. Op de A1 met 200+ over de vluchtstrook met een paar seconden later een onopvallende politie-Golf erachteraan. Reed zelf op de linkerstrook, zag alleen wat knipperende lampen en die zware grom toen hij me voorbij kwam.

Ik durf het bijna niet de zeggen maar zo op de foto van ENTE is het best een kloppend geheel die nieuwe X5...

@Gullwing
Ik snap ergens wel dat je je te jong voelt voor een S maar niet voor de huidige generatie (pre-facelift) 7, zeg ik op m'n 30e met een oude lullen E. Overigens vind ik die ruitjesstiksels op de stoelen van de 7 echt vreselijk lelijk. Misschien dan maar gewoon zwart leer pakken, valt het minder op.

TYN zei:
Voor mijn vriendin zijn een zilvergrijze W203 en een zilvergrijze W220 ook exact dezelfde auto.

Herkenbaar. Mijn vriendin vind de huidige Audi S5 een onwijze proletenbak maar een nieuw type G63 AMG is dan weer helemaal ok. o_O

Ibud zei:
Vind de huidige generatie BMW 5 en 7 serie sowieso een beetje nietszeggend. De Mercedessen hebben veel meer uitstraling zoals dat exemplaar van BENZine, prachtige dikke auto. Mercedes is sowieso erg lekker bezig. In 10 jaar tijd een complete metamorfose doorgemaakt.

Geheel mee eens, tot nu toe. Maar de MOPF E-klasse is onlangs gepresenteerd en daar word ik niet heel vrolijk van. En heb je ook de eerste definitieve beelden van de nieuwe S gezien? Kijk anders even op de Scoops pagina.....
Dat gezien hebbende (en als dat ook de designrichting is voor de toekomstge generatie) weet ik nog niet of mijn volgende auto weer een Mercedes zal zijn.

buitengaats zei:
Ik durf het bijna niet de zeggen maar zo op de foto van ENTE is het best een kloppend geheel die nieuwe X5...

Geweldige auto. Ik heb hem serieus overwogen in die 45e uitvoering. Maar uiteindelijk is hij me te lomp en te groot, dat past me gevoelsmatig niet. Dan zou ik liever de 745e rijden. Ondanks die joekels van nieren blijft dat een mooie auto, mits juist samengesteld.

Gullideckel zei:
Maar de MOPF E-klasse is onlangs gepresenteerd en daar word ik niet heel vrolijk van. En heb je ook de eerste definitieve beelden van de nieuwe S gezien? Kijk anders even op de Scoops pagina.....
Dat gezien hebbende (en als dat ook de designrichting is voor de toekomstge generatie) weet ik nog niet of mijn volgende auto weer een Mercedes zal zijn.

Ach, dat laatste is het komende jaar nog niet aan de orde toch?:)

En als het allemaal zo blijft, kun je je auto nog langer houden, want kilometers komen er nauwelijks bij. Ik rijd nu krap 1.000 km per maand, en dat zijn dan ook nog voor een heel deel kilometers die ik maak om de motor eens op temperatuur te laten komen.

buitengaats zei:

Klopt. Ook de compositie donkere wolken/donkere ramen viel precies samen:T

Zelfs de enorme nieren kloppen in dit ontwerp.

qm5yumtwzwj.jpeg

Bij mij leeft dezelfde gedachte. Ik zou dit jaar wisselen, maar daar wacht ik nog maar even mee, om redenen die jullie zullen begrijpen. Als we er niet al te beschadigd doorheen komen, hoop ik volgend jaar te switchen naar een E klasse, van de huidige generatie. En dan lijkt het wel klaar te zijn. De nieuwe S vind ik niet mooi, de nieuwe E ook niet. En daarmee heb ik ook weinig hoop voor de C die in 2021 komt.

funf zei:
Dan zou ik liever de 745e rijden. Ondanks die joekels van nieren blijft dat een mooie auto, mits juist samengesteld.

Nadeel van die e-uitvoeringen van de 5 en de 7 vind ik de veel kleinere kofferbakken en het feit dat je er nooit een aanhanger achter mag hangen. Daarbij het veel hogere gewicht maakt dat ik dan eerder voor een 740i zou kiezen.

funf zei:
Ach, dat laatste is het komende jaar nog niet aan de orde toch?:)

En als het allemaal zo blijft, kun je je auto nog langer houden, want kilometers komen er nauwelijks bij. Ik rijd nu krap 1.000 km per maand, en dat zijn dan ook nog voor een heel deel kilometers die ik maak om de motor eens op temperatuur te laten komen.

Nee hoor, dat is nog lang niet aan de orde.
En langer aanhouden kan natuurlijk ook heel goed want er worden momenteel heel weing km gemaakt. Maar anderzijds, wij kennen elkaar inmiddels langer dan vandaag dus je weet het maar nooit... :)

Een leuk kanaal op youtube is SketchMonkey - neemt een uitgesproken design en werkt dat online bij. Vaak wel een verbetering;
[video]https://www.youtube.com/watch?v=49RXd7s6HZ8&list=PLTeBXJ--JCYvjuGD65MtveUO-ZoRUG5gG&index=43[/video]

En ander ontspannend kanaal is een meneer met kennis van zaken die aan oude BMW's sleutelt en ontspannen vertelt wat hij doet en waarom;

Gullideckel zei:
Geheel mee eens, tot nu toe. Maar de MOPF E-klasse is onlangs gepresenteerd en daar word ik niet heel vrolijk van. En heb je ook de eerste definitieve beelden van de nieuwe S gezien? Kijk anders even op de Scoops pagina.....

Hm nee, die had ik nog niet gezien (probeer grote delen van het forum te vermijden ivm die underdog fanatici die als stelregel hebben: hoe slechter de auto verkoopt, hoe beter hij is). Wat zonde zeg, E en S weer aardig verpest. Die CLA vissenkop look vind ik de minst mooie Mercedes designtaal en nu trekken ze dat dus door naar alle andere modellen. Doet me denken aan de Golf 8 met die te lage fijngeknepen snuit. Mist spierballen, niet dik maar glad en iel.

Morgenochtend lever ik een ietwat aangepaste nieuwe RSQ8 af aan een klant. Nato Olive green wrap, de rode remklauwen geel gecoat, 23 inch ABT velgen, voorste ramen en voorruit ook getint, stage 1 chip naar 700pk. Ik ben zelf over het algemeen een OEM freak, maar ergens klopt deze tank toch best wel:

mlmIBGu.jpg

aRprDmu.jpg

Voetballer, rapper of wietboer ? :)

Q8 en S6 station vind ik wel mooie auto's BTW, maar het interieur vind ik niks.

Tja, echt gezellig wordt het niet. De W222 komt ook wat machtiger, cockpit-achtiger over waar de W223 ook een Tesla/C-klasse kan zijn. Een mooie W222 S500 in een leuke kleur lijkt me geen verkeerde keuze voor de komende 20 jaar.

De W223 geeft de jachtige eigenaar een rustige omgeving waarin hij even helemaal los kan komen komen van de hectische handel in metalen. Heel treffend zichtbaar op de foto...;)

Sodeju, wat een apparaat. :cool:

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

https://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-Benz-CL500-Coupe-late-2004-facelift-C215/224022046172

Lijkt een absolute buitenkans met een dergelijke onderhoudshistorie, en gezien de kmstand en paar kleine beschadigingen zou het qua prijs best eens kunnen meevallen. Fantastische kleurstelling ook. Maar ik ben echt nog niet klaar met de BMW (wil er absoluut mee op en neer naar Litouwen), dus ik hou me nog maar even koest..

Oi, wat een mooie kleur! Voor dat geld niet mogelijk om em naast de BMW te zetten? Of zit je dan met parkeervergunning ofzo?

Ik zou hier ook wel mee naar Litouwen willen sturen. :D

Wat een waanzinnig mooie Mercedes. Zo verleidelijk om neer te zetten voor dit geld. Leuke beschrijving erbij, goede foto's, veel historie aanwezig en een topklasse auto. Het blijft een gok wat er komen gaat, maar dat is feitelijk bij iedere auto van 20 jaar oud het geval.

Zelf heb ik tijdens de Corona tijd genoten van een Jaguar XJ40 uit '94. Zeldzame uitvoering en NL geleverd. Allemaal leuk en aardig, maar het kost een hoop geld om er fatsoenlijk van te kunnen genieten. Maar als je met 80 of 100 km/h op de cruise door het land rijdt en er is geen kip op de weg, dan is het wel de perfecte auto voor dit moment (voor mij).

Qua Teutonen doe ik het slecht, terwijl het toch mijn favoriete auto's zijn... Vraag me af hoe dat komt. Momenteel op de oprit: Mini One 2001 (top ding), Jaguar XJ40 1994, Land Rover Range Rover 4.6 HSE 1996 (project; doe het niet!!!) en de eeuwige Peugeot 205 1.9 CTI met 86.000 km (komt uit de familie en blijft bij mij).

@jeust
Inderdaad weinig Teutoons lijstje. :) Zo'n Jag is wel erg gaaf, en de XJ40 is toch relatief betrouwbaar? Of is dat het model met de Nikasil-issues? (ik ben er niet zo in thuis)
En een Range Rover, tja.. Voor de prijs van een RR + reparaties kun je ook gewoon een Land Cruiser kopen, en dan heb je wel iets fatsoenlijks.

W212 zei:
Oi, wat een mooie kleur! Voor dat geld niet mogelijk om em naast de BMW te zetten? Of zit je dan met parkeervergunning ofzo?

Ik zou hier ook wel mee naar Litouwen willen sturen. :D

Goede kleurstelling he, de meeste zijn zilver of zwart. Parkeren is geen probleem (gewoon gratis langs de straat), maar verzekering op zo'n CL is fors, dus dat gaat hem niet worden. En ik weet niet wat de verkoper als minimum heeft aangegeven. Ik overweeg de verkoper een bericht te sturen in de trant van, als je de juiste koper niet vindt, dan laat het me richting Q4 aub weten, want dan heb ik grote interesse.

Ai, vervelend om te horen. Succes met de hele situatie, en hopelijk heeft het geen negatieve impact op de zaak.

In de tussentijd, ik lees dat een andere forummer helemaal in z'n nopjes is met een Citroen van een paar honderd euro. :D

Kom ik ook wel weer overheen. Ik houd het huis, onze zoon, de hond en de zaak. Zij een zak geld:)

Ow ja en ik rij de komende 5 jaar in een Skoda Kodiaq:cool:

Sterkte Michel!

Ik was afgelopen zaterdag nog even in Makkum, stond goed windje, toen moest ik nog even aan je denken, meende dat je daar een seizoenplek had? Ik dacht die zit hier lekker, maar je hebt nu wel andere dingen aan je kop vermoed ik.

W212 zei:
Sterkte Michel!

Ik was afgelopen zaterdag nog even in Makkum, stond goed windje, toen moest ik nog even aan je denken, meende dat je daar een seizoenplek had? Ik dacht die zit hier lekker, maar je hebt nu wel andere dingen aan je kop vermoed ik.
Sterker, ik was afgelopen zaterdag in Makkum. Ff lekker surfen. Wind was perfect. Zonnetje erbij en gaan. Juist dat is een lekkere afleiding. Ow ja de caravan blijft ook. Tenminste een van de 2:)

Gullwing zei:
Vervelend, maar aan de andere kant, binnenkort weer een nieuwe uitzoeken, beetje proefrijden enzo :T
Dat dus. Ik zie ook wel weer de voordelen.:)

TYN zei:
Ai, vervelend om te horen. Succes met de hele situatie, en hopelijk heeft het geen negatieve impact op de zaak.

In de tussentijd, ik lees dat een andere forummer helemaal in z'n nopjes is met een Citroen van een paar honderd euro. :D
Dat ding bracht mij bijna tot verdelen van de boedel. Nu vind ze het toch wel grappig rijden, je kan gewoon met 80 over drempel. o_O

Het ding rijd gewoon prima. Ik was verbaasd dat zelfs de airco nog koud bleek te zijn. Nu zijn wij aan bezichtigen bij een aantal huizen, dus ik blijf nog maar ff rijden. De 5 deuren plus trekhaak maakt het ook wel weer een geschikte klus auto. Zeker voor 3-400km per maand, lekker goedkoop.

Straks eerst maar weer een krabton van 1,8 meter voor haar bezorgen. Dan blijkt het gewoon een handige zweefteef te zijn zo’n Citroën

michel1975 zei:
Ik houd het huis, onze zoon, de hond en de zaak. Zij een zak geld:)

Klinkt als de betere deal. Succes ermee Michel! En inderdaad straks weer een nieuw modelletje, strakkere lijnen etc. Daarna ook nog een nieuwe auto uitzoeken dus genoeg leuke dingen(y)

jeust1 zei:
Qua Teutonen doe ik het slecht, terwijl het toch mijn favoriete auto's zijn... Vraag me af hoe dat komt. Momenteel op de oprit: Mini One 2001 (top ding), Jaguar XJ40 1994, Land Rover Range Rover 4.6 HSE 1996 (project; doe het niet!!!) en de eeuwige Peugeot 205 1.9 CTI met 86.000 km (komt uit de familie en blijft bij mij).

Ik heb precies hetzelfde. Ik denk altijd dat ik een Teutoon wil maar ik heb er nog geen 1 gehad. Van Brits (MG F) naar nu een Buick Park Avenue en 2x 106 Rallye.
Mijn opknap-project 106 is echter wel bijna klaar en zo'n projectje smaakt naar meer dus als deze weg is dan misschien een leuke Teutoon om op te knappen. Heb alleen nog geen idee wat..

Ik heb ook nog steeds geen Teutoon gehad....

Heb de Civic te koop staan, er komt zo goed als zeker een Teutoon voor terug.

Heftige ontwikkelingen Michel, sterkte met de verdere afwikkeling! Wel jammer dat de Benz het veld moet ruimen, maar jou kennende gaat er binnen nu en 5 jaar vast wel weer iets veranderen. Kan mij niet voorstellen dat het al die tijd bij de Kodiac blijft....

Terug
Bovenaan