Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Is zo'n CL eigenlijk wel een beetje een chick-magnet? Ik vind het een wondermooie auto maar denk niet dat het direct iets is waar de vrouwen het warm van krijgen. Maar aan de andere kant doet zo'n ster op de neus ook wel veel natuurlijk :D ;)

Zo lang ze denken dat de eigenaar nog genoeg centen heeft om aan haar uit te geven werkt alles voor de verkeerde types ;)

Zadelsnuiver zei:
Is zo'n CL eigenlijk wel een beetje een chick-magnet? Ik vind het een wondermooie auto maar denk niet dat het direct iets is waar de vrouwen het warm van krijgen. Maar aan de andere kant doet zo'n ster op de neus ook wel veel natuurlijk :D ;)
De gemiddelde vrouw ziet het niet eens. Misschien alleen de ster en de stoelventilatie :) Geluid is ook weinig subtiel te noemen.

Roy R zei:
Zo lang ze denken dat de eigenaar nog genoeg centen heeft om aan haar uit te geven werkt alles voor de verkeerde types ;)
:)

Effe de oude zweefteef verwend met nieuwe Vredesteins op de voorwielen. Zitten er slotbouten op, als of iemand die lelijke 14” lichtmetalo’s zou jatten. Nergens in de auto natuurlijk een bout voor de sloten te vinden.....

W212 zei:
Maar tegen dovemansoren. Ik heb ook nog geprobeerd uit te leggen ....

Helemaal niet aan beginnen, zonde van je tijd. Mensen in loondienst zitten niet voor niets in loondienst, dat zijn geen ondernemers, en snappen dat ook niet.. Gewoon je aandacht bewaren voor dingen die er toe doen, autos bijvoorbeeld :)

michel1975 zei:
Maar bijzonder dekt momenteel wel de lading.:)

Zo gisteravond ongezien telefonisch met bemiddeling van Marco, waarvoor dank, een Golf 1.4 TSI met 22.000 km gekocht voor mijn ex. Dan kan ze van mijn auto in ieder geval geen zwijnenstal meer maken: Ga denk zometeen nog even een topic aanmaken hier om mensen te vragen of ik er wel verstandig aan gedaan heb om een TSI te kopen. :)

Een TSI voor je ex. Dan weet ik wel hoe de relatie is. :) *Pakt bier en chips*

Metsubsidie-logo’s eraf halen en er een setje BMW logo’s opplakken, en al die chicks denken dat je met een dikke Beemer esjoevie komt voorrijden.... :cool::)

Gullwing zei:
Hij maakt hem gewoon:)

Idefiqs zei:
michel1975 zei:
Pietzoveel zei:
Alsof je daarvoor een CL moet hebben.....
Mee hoor ben redelijk overtuigd van mijn eigen kunnen:). Lukt me ook met de PHEV.

Met een foutlander? Kansloos.:p
Nee hoor:)

SportLeicht zei:
Metsubsidie-logo’s eraf halen en er een setje BMW logo’s opplakken, en al die chicks denken dat je met een dikke Beemer esjoevie komt voorrijden.... :cool::)
Heb nog overwogen een sportuitlaat eronder te zetten. Fluit die nog meer.:)

Idefiqs zei:
michel1975 zei:
Maar bijzonder dekt momenteel wel de lading.:)

Zo gisteravond ongezien telefonisch met bemiddeling van Marco, waarvoor dank, een Golf 1.4 TSI met 22.000 km gekocht voor mijn ex. Dan kan ze van mijn auto in ieder geval geen zwijnenstal meer maken: Ga denk zometeen nog even een topic aanmaken hier om mensen te vragen of ik er wel verstandig aan gedaan heb om een TSI te kopen. :)

Een TSI voor je ex. Dan weet ik wel hoe de relatie is. :) *Pakt bier en chips*
Allebei een ANWB outfit en Jazz is idd veiliger. Brrr

Prachtig artikel in de Autovisie van deze week. Een vergelijk tussen een CLA 45 en een 500e 6.0. Et verhaal bij de 500e over de eerste eigenaar is vooral ook schitterend.

Bericht gehad. De Kodiaq staat in Nederland moet alleen naar de dealer toe. De PHEV wordt 6 juli opgehaald en de Golf een week eerder afgeleverd. Cl maar even schorsen. Kortom aardig wat auto gerelateerde wisselingen in huize 1975:)

michel1975 zei:
Bericht gehad. De Kodiaq staat in Nederland moet alleen naar de dealer toe. De PHEV wordt 6 juli opgehaald en de Golf een week eerder afgeleverd. Cl maar even schorsen. Kortom aardig wat auto gerelateerde wisselingen in huize 1975:)

Golf moet eerst even langs de tjoener denk ik? :T

Wat voor Kodiaq krijg je eigenlijk, qua motor en uitrusting? Mijn vader heeft een jong gebruikte Tiguan gekocht, dat is best een knappe auto. Veel groter ook dan de vorige Tiguan. Hij heeft R-line binnen en buiten en een 180 pk tfsi 4 motion. Alleen zit er 21" op, dat is wel wat aan de harde kant. Een Kodiaq is ongeveer hetzelfde toch? Of is die nog groter?

W212 zei:
michel1975 zei:

Golf moet eerst even langs de tjoener denk ik? :T

Wat voor Kodiaq krijg je eigenlijk, qua motor en uitrusting? Mijn vader heeft een jong gebruikte Tiguan gekocht, dat is best een knappe auto. Veel groter ook dan de vorige Tiguan. Hij heeft R-line binnen en buiten en een 180 pk tfsi 4 motion. Alleen zit er 21" op, dat is wel wat aan de harde kant. Een Kodiaq is ongeveer hetzelfde toch? Of is die nog groter?
Kodiaq is net zo groot als de Allspace. Het is een Sportline met helaas maar een 1.5 tfsi. Heb gelukkig wel alles aangekruist. Maar mijn ex zou er in rond gaan rijden. Had ik dit vantevoren gewten had ik een zwaardere aangekruist.

michel1975 zei:
vantevoren gewten had ik een zwaardere aangekruist.

Als je je zorgen maakt dat de Kodiaq te licht is... ik heb nog ongeveer 6 kuub grind in de voortuin liggen waar ik graag vanaf wil... :T
Met een bruto kofferbak inhoud (bij neergeklapte achterbank) van 2000 liter, ben je met 3 x rijden klaar. Schuidak open en makkelijk van boven laden.

Zal ik alvast koffie en koek klaarzetten ?

Kodiaq is net zo groot als de Allspace. Het is een Sportline met helaas maar een 1.5 tfsi. Heb gelukkig wel alles aangekruist. Maar mijn ex zou er in rond gaan rijden. Had ik dit vantevoren gewten had ik een zwaardere aangekruist.

Is er nog een zwaardere dan? Wel een mooie uitvoering, zo'n Sportline! Die tfsi van mijn pa is ook niet overdreven vlot, overbemeten is het zeker niet, snap wel je gedachte. Maarja, als je alles van te voren weet....

DagDromer zei:
michel1975 zei:

Als je je zorgen maakt dat de Kodiaq te licht is... ik heb nog ongeveer 6 kuub grind in de voortuin liggen waar ik graag vanaf wil... :T
Met een bruto kofferbak inhoud (bij neergeklapte achterbank) van 2000 liter, ben je met 3 x rijden klaar. Schuidak open en makkelijk van boven laden.

DagDromer zei:
michel1975 zei:

W212 zei:

Is er nog een zwaardere dan? Wel een mooie uitvoering, zo'n Sportline! Die tfsi van mijn pa is ook niet overdreven vlot, overbemeten is het zeker niet, snap wel je gedachte. Maarja, als je alles van te voren weet....
Dan was ik vandaag zeker niet aan het werk geweest :)

Maar dan had ik wel een zwaardere motorisering gekozen. Heb er mee gereden op zich niets mis mee maar in vergelijking met de CL wel erg gezapig.

Leuk hoor een Kodiaq, maar nu weer over normale auto;s, zoals deze bijzonder fraaie sec

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=301097577&categories=SportsCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelGroupId=16&maxFirstRegistrationDate=1999&minPowerAsArray=263&

:):T

Weide loopt niet warm voor een dergelijke standaard motorisering.
Hoe zou t met hem gaan? Nog steeds met zijn E39 op t hofje? Hij hoort hier toch thuis.

SportLeicht zei:
Gullwing zei:
Och ja, zoiets kan ik me bijna niet meer herinneren, blijkbaar vergeet ik Renaults erg snel :cool:

Over Renaults gesproken.... rijd je daar nog steeds in?

Neuh, die heb ik weggegeven aan een medewerker die een auto nodig had met haar kinderen, ik heb nu tijdelijk een auto van sales, een 12 jaar oude rr sport met 280k op de klok, daar zit zoveel geld in qua reparaties, die moet nog 48 jaar mee.

mercedes-benz-cl-petrol-coupe.jpg

https://www.mb-carsales.co.uk/used/mercedes-benz/cl/cl500-7-2dr-auto/st-neots/cambridgeshire/19429942/

Niet teveel kilometers, 2004, redelijke prijs, en donkerblauw is echt een topkleur op een C215. Het is (uiteraard) helemaal verkeerde timing, en ik hoop stiekem dat 't ding in het echt tegenvalt, maar ga morgen toch maar eens kijken. :T

W212 zei:

Meen ook dat de Kodiaq helemaal niet meer met de 2.0 TSI geleverd wordt. Was toevallig eens aan het kijken wat er een beetje te koop is met >200pk in dat segment, m'n vader is voor wat hogers aan het kijken als de A5 er volgend jaar uit gaat. Dat valt echter tegen, het merendeel heeft een koffiemolen onder de kap. En als je ook nog een beetje premium wil gaan de prijzen echt he-le-maal nergens meer over. Ruim 60 mille voor een beetje fijn uitgeruste Q3 of XC40. En dan heb je dus resp. 150 of 190pk. 10 jaar geleden had je voor dat geld een A5 met zescilinder diesel, herinner ik me nog..

Zoek de verschillen;

X0erGFD.jpg

LvQKd4B.jpg

En let ook even op het passende huisnummer :T

Vandaag de oprit een upgrade gegeven.
De Fabia was al lang aan vervanging toe. Was wat aan het kijken naar een S211, maar erg hoge kilometerstanden. Kwam er een tegen, ideaal op papier bleek ie een oudere WOK melding te hebben. Laten staan dus.
Toen dook deze 523iA Touring LCI op, zeer nette auto, interieur als nieuw en exterieur op een paar schoonheidsfoutjes na ook erg netjes. 2008, dealeronderhouden met sluitende historie.
Ben er helemaal blij mee. Mooie upgrade voor de familietuut

Heerlijke upgrade DD! Met een dergelijk huisnummer kan er eigenlijk ook niks anders op de oprit staan. :)

Mooi huis ook!

Heel lang met mijn 2009 530d rond gereden, dat was destijds echt een fijne auto, en ik heb er vrijwel geen onkosten aan gehad.
uit een tijd dat BMW echt nog wat durfde, en niet een Aziatische allemans-vriend zoals audi wilde zijn.

Gefeliciteerd DD, ziet er goed uit (y). Ik had hem nog niet gespot in de buurt ;)
Bekende motor, je had toch eerder een 523i gehad? En zitten er nog leuke opties op?
Ook benieuwd naar wat interieurplaatjes.... Veel plezier met Bimmer-2 !

Dank voor de felicitaties.

Zoals een aantal bladzijdes geleden al eens geschreven stond de Fabia eigenlijk al langer op de nominatie om vervangen te worden. Voldeed niet maar aan de vervoersbehoefte. Een ruime station, liefst met opties als climate, cruise, minimaal 150pk, automaat, hand sfeer af fabriek en een ‘nette’ auto.
Toen kwam COVID en zouden we überhaupt niet naar het buitenland op vakantie gaan, dus die vervanging in de koelkast gezet.
Wel tussendoor eens een proefrit gemaakt met een S211 230e, maar dat ging met name door de toch wel hoge km stand niet door. Maar knaagde wel. Dus verder gekeken. Het rijden in een S211 voelt in vergelijk solider en rustiger aan dan een E60/61.
Geen van beide zijn slecht, allebei goede vertegenwoordigers van Duitse automobiel bouw. De is een iets meer schnitzel en de ander meer braadworst zeg maar... allebei lekker op zo’n tijd.
De zoektocht dus toegespitst op een S211 of S204 en E61/E91. Eisen zoals boven maar wel minstens facelift ivm de vele verbeteringen en iets minder gedateerd overkomen. KM onder de 200K en onderhoudshistorie die compleet of in ieder geval logisch is. O ja en binnen budget... hebben nog een paar andere dingen rondom woning te doen...
Een kip met goede eieren dus.
Hoop rommel gezien, maar viel ons op dat het toch wel vaak smoezelige auto’s zijn. Knappe zijn vlot weg.
Gaandeweg kwam er ook nog bij dat het toch wel een 6 cilinder moest worden - niet perce voor het vermogen, maar omdat het gewoon kan en een 6 lekker loopt.
Ergo;
De shortlist was een C180K Combi met AMG pakket en panodak (erg mooi bij zo’n C) - die was binnen een week weg, te laat dus.
Een E230 Combi in blauw met ong 160 duizend op de klok, bleek een oudere WOK melding te hebben, viel dus ook af.
Nog even een S212 overwogen, maar dan moet je een hogere km stand willen accepteren en een 4 cilinder... plus iets over budget.
E91 vielen eigenlijk toch wel af, leuke uitvoeringen liggen beduiden boven gesteld budget en om eerlijk te zijn zie ik de meerwaarde niet ten opzichte van een E61.
Een E61 dus.

Zoals door Sportleight al gezegd hebben we al eens een 523i gehad, was echter een VFL sedan met beduidend minder opties. Ironisch is dat we die indertijd hebben geruild met de Fabia. Cirkel weer rond dus ;). De ervaring met die auto waren echter goed, maar ook goed om nu wat preciezer te kijken, een LCI omdat het front net wat houdbaarder is, en het interieur moderner oogt.
De auto die we nu hebben op internet gezien en sprong eruit omdat deze bijna alle boxen wel tikte. Netjes, onderhouden, 180K km- laatste beurt bij BMW dealer bij 170, bij 175 is nog bakolie met filter gedaan, 2e eigenaar etc etc.
Dus gistermiddag met de hele club in de Fabia naar het oosten gereden en ter plekke nadat het gevoel op basis van de advertentie door de auto zelf bevestigd werd en bovendien de klik met verkopende partij goed was ter plekke de deal gemaakt, overgeschreven en naar huis.
Dadelijk even een beetje pielen en wat dingen instellen zoals telefoons etc
Auto is dus gewoon goed, wel zoals afgesproken zelf nog nieuwe banden erop. Achter is nodig (krap binnen APK norm, voor kan nog), dus voor de gemoedsrust rondom nieuw.
De uitrusting is goed.
Het is een 523i met N53B25 motor, 190 pk dus.
Bloemlezing uit de opties; xenon, bocht verlichting, navi pro, hands free, iPod interface, verschuifbare armsteun, sportstoelen voor, zonnerollos achterportieren, cruise, 2 zone climate, 17”. Geen leer overigens maar super net (als in geen vlekken of plekken) stof.
Moeders is er nu mee op pad, als ik vanmiddag de tijd heb cq krijg zal ik even wat foto’s maken en posten.

Klinkt als een goede aankoop DD (y)

Net de sleurhut even weggebracht voor een onderhoudsbeurtje, was de eerste keer dat ie achter de E350 hing. Direct weer een groot verschil merkbaar met de vorige auto (E200), dankzij de nu aanwezige luchtvering. Hobbels en kuilen zijn veel minder voelbaar, en waar de 200 achter nogal doorzakte staat het zaakje bij de 350 natuurlijk perfect recht.

sj5cNrQ.jpg

h0yrSSv.jpg

Wat maakt een wiel set toch een enorm verschil met hoe een auto overkomt.... die 350e smoelt echt beter, Sportleicht.

ZIet er goed uit. Xenon en sportstoelen zijn een must en aanwezig (zonder de eerste ziet nogal lullig uit, en zonder de tweede zit je gewoon ruk), de rest is eigenlijk ook maar bijzaak.

Nette Fünfer(y)
Het enige wat ik wel zou missen is een panoramadak, maar aangezien dat ook wel weer een complexe en kwetsbare optie is bij een E61 is het misschien ook niet verkeerd dat deze niet aanwezig is.

Terug
Bovenaan