Teutonia LXV :Geschwindigkeit

buitengaats zei:
Nogmaals bedankt, Bofkont! (y)

Ik moest vandaag in Delft zijn, was ruim op tijd dus keurig aan de snelheid gehouden. En wat krijg je dan, een (volgens de boordcomputer tenminste) verrassend zuinige V8.

yTsgkGN.jpg

Ik dacht even, dat valt wel tegen toch. Dat haal ik met de AMG ook. Maar toen zag ik km/L ipv L/100 km. :)

Met de AMG kan ik met een fluwelen voet 1:9 halen.
 
Meeuw zei:
Heeft iemand al ervaren dat je met super (E5) zuiniger rijdt?
Ik heb het laatste getankt omdat ik ook nog een jerrycan voor mijn motormaaier wilde volgooien.
Nu heb ik altijd mijn displaytje achter het stuur op 'verbruik' staan (per rit) en merk dat het verbruik nu aanzienlijk lager is. Schat ruim 10%, maar zal het eens goed meten als ik mijn tank weer volgooi. Aangezien de E5 slechts circa 5% duurder is, zou het dus aantrekkelijker zijn omdat te tanken.
Bij mijn Focus merk ik geen waarneembaar verschil in verbruik, maar het blok loopt wel veel fijner op 98 E5 dan op 95 E10.
 
Enzo Ferrari zei:
Mijn benzinegolfje rijdt als een diesel op dit moment.

https://i.imgur.com/l7qc5e0.jpg

Netjes, met mijn Civic kom ik niet onder de 5.9 L/100 km. En dat is met flinke afwijking bij aftanken.
 
Langzaam aan begint er hier weer wat leven in de brouwerij te komen,

Ze zullen ook wel open moeten gaan, er is een regeling voor bedrijven om je personeel thuis te laten, de overheid betaald dan voor het grootste deel. hun loon Alleen komen ze er nu achter dat ze dat geld helemaal niet hebben en al helemaal niet de mankracht om al die stempeltjes en hand geschreven formulieren te verwerken. Veel mensen zitten dus al 2 maanden thuis, zonder ook maar 1 cent gezien te hebben. En in een land waar het gemiddeld inkomen iets van 1100 euro per maand is, zullen de meesten ook geen spaarcentjes hebben.
man man wat is het ook een heerlijk achterlijk land. :D

Maar door al die tijd heb ik weer genoeg tijd om de auto sites te bekijken :) En een paar jaar oude 7 komt dan steeds bovendrijven. Bijv een 2017 730d met 30k op de klok bijna voor de prijs van een nieuwe golf (38.500) Toch een stuk mooier dan het nieuwe model, en door corona zullen de kopers ook niet in de rij staan.

1280x960.jpg
 
Lijkt een knap ding in deze uitvoering, donker hemeltje was wel mooi geweest. De 7 rijdt ook top. Mijn E38 heb ik gisteren uitgezwaaid, nu rustig aan zoeken naar iets anders.
 
Dat ding was ook maar een voorbeeld, volgens mij was die ook een paar duizend duurder. Maar een blauwe vind ik gewoon mooi :) de meeste zijn grijs of zwart
 
Donkerblauw is ook wel mijn favoriet. Staat bij mijn vader ook op het lijstje bij een S213. Helaas is 80% zwart lijkt het wel.
 
Gullwing zei:
Langzaam aan begint er hier weer wat leven in de brouwerij te komen,

Ze zullen ook wel open moeten gaan, er is een regeling voor bedrijven om je personeel thuis te laten, de overheid betaald dan voor het grootste deel. hun loon Alleen komen ze er nu achter dat ze dat geld helemaal niet hebben en al helemaal niet de mankracht om al die stempeltjes en hand geschreven formulieren te verwerken. Veel mensen zitten dus al 2 maanden thuis, zonder ook maar 1 cent gezien te hebben. En in een land waar het gemiddeld inkomen iets van 1100 euro per maand is, zullen de meesten ook geen spaarcentjes hebben.
man man wat is het ook een heerlijk achterlijk land. :D

Maar door al die tijd heb ik weer genoeg tijd om de auto sites te bekijken :) En een paar jaar oude 7 komt dan steeds bovendrijven. Bijv een 2017 730d met 30k op de klok bijna voor de prijs van een nieuwe golf (38.500) Toch een stuk mooier dan het nieuwe model, en door corona zullen de kopers ook niet in de rij staan.

1280x960.jpg

Bizarre verhalen uit Spanje. Het land is te klein als Rutte een grapje maakt, maar in de spiegel kijken ho maar.

Ipv 38,5, voor 25 mille heb je een dikke F01 LCI; vind dat model nog altijd fraaier dan z'n beide opvolgers.
 
Alleen is die inmiddels wel wat ouder, wat je vooral in het interieur kan zien. En ik wil zo;n ding alleen kopen met minimaal 2 jaar garantie, en dan vallen die oudjes vaak buiten de boot.
 
Uit dit ontwerp is later de Rolls Royce Camargue voortgekomen …..

https://www.ad.nl/video/kanalen/tc-tubantia~c415/series/korte-reportage~s957/zeldzame-mercedes-bij-autobedrijf-goor-enige-op-de-wereld~p143772
 
slots zei:
Uit dit ontwerp is later de Rolls Royce Camargue voortgekomen …..

https://www.ad.nl/video/kanalen/tc-tubantia~c415/series/korte-reportage~s957/zeldzame-mercedes-bij-autobedrijf-goor-enige-op-de-wereld~p143772

Leuk, maar wat een afgrijselijke "muziek" zetten ze eronder... :rolleyes:
 
Ik vind het nog steeds ook een prachtige auto. Als het had gekund was hij ook zeker gebleven, maar als student zit het er nu gewoon even niet in om twee auto's te hebben en ik miste toch wel heel erg een kleinere, sportievere auto. Ik kijk nu naar een 130i of een Z4 3.0si Coupe, beide met handbak. Het Nederlandse aanbod (wat naar mijn smaak is tenminste) is erg klein en importeren is in deze tijden lastig als particulier. Ik ben dus nu ook aan het kijken voor een Nederlandse Mini JCW of iets dergelijks, dan kan die tzt weer verkocht worden als de situatie weer wat gunstiger is.
 
Jammer van die prachtige E38 Caspian, maar wel weer eentje die je van je lijstje kunt strepen. (y) Komt wel weer wat moois voor in de plaats tzt.

Ik geniet ondertussen nog elke rit van m'n 530i. We hebben het plan opgevat om deze zomer met de BMW naar Litouwen te rijden (mits de beperkingen dan niet meer van kracht zijn). Kijk er erg naar uit om de 231 pk's eens lekker de vrije loop te laten. En als we er dan toch zijn mag de lokale specialist de BMW goed inspecteren, à een fractie van de Londense werkplaatstarieven, zodat 'ie helemaal klaar is voor de MOT in oktober.

En hoewel ik absoluut nog niet van m'n E39 af wil, is Autotrader UK erg verleidelijk soms.. Zonder corona was ik dit weekend sowieso een kijkje gaan nemen, maar dat doen we nu maar niet.

https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/202002257705656
d2b8ae32c2964486b079c89143ecb366.jpg
 
Ben groot fan van de W220 mits origineel en in onberispelijke staat, vind het een tijdloze auto.
Marco heeft zo nu en dan nog een pareltje staan, ergens anders zou ik ook niet eentje durven kopen.
Is een auto waar bijzonder veel mis mee kan zijn en roesten doen ze helaas ook nog.
Een rechtsgestuurde auto is trouwens een absolute no go voor mij.

Caspian,

Ja een E86 coupe, geniale auto!
 
TYN zei:
Jammer van die prachtige E38 Caspian, maar wel weer eentje die je van je lijstje kunt strepen. (y) Komt wel weer wat moois voor in de plaats tzt.

Precies TYN, zo denk ik er zelf ook over. Ik kan me voorstellen dat zo'n S-klasse verleidelijk is, zeker voor dat geld. Mooie plannen met de 530i, dat rijdt ook erg fijn.

Bofkont 350 zei:
Caspian,

Ja een E86 coupe, geniale auto!

Lijkt mij ook, al zijn veel mensen gek genoeg vergeten de sportstoelen aan te vinken bij het bestellen. Ik wil er binnenkort even een uitproberen, want ik weet eigenlijk niet hoe die auto's qua ruimte zijn voor wat langere mensen.
 
Lijkt mij ook, al zijn veel mensen gek genoeg vergeten de sportstoelen aan te vinken bij het bestellen.

Ja, dat viel mij ook al op bij mijn zoektocht naar de Z4. En tweedehands zijn ze stevig aan de prijs. Zullen nieuw als optie ook wel tamelijk aan de prijs geweest zijn. Ik heb er nooit in gezeten maar ze zien er wel fantastisch uit!
Keuze tussen Z4 Coupe en 130i lijkt me nog lastig. De Z4 is natuurlijk veel mooier (in mijn ogen) maar de Z4 is wel erg krap van binnen. Ben zelf 1.95 en dat ging in Z4 Cabrio net aan. Volgens mij noemde Dio het wel "een schutterstentje" of zoiets. In de 130i heb je dan toch wat meer "lucht". En verder natuurlijk ook wat praktischer.
 
Gullideckel zei:
Behoudens het minder hoogwaardige interieur en het lelijke front is de W220 best een mooie S-Klasse.
In hoe verre minder hoogwaardig? Ik rijd nu driekwart jaar met de CL en die heeft min of meer hetzelfde dashboard. Behoudens wat kleine wijzigingen en alles is in leer gehuld. Op de navi na die natuurlijk hopeloos verouderd is vond ik het allemaal best OK en redelijk tijdloos. Ook de tellerbak die een beetje het midden houd tussen digitaal en ouderwetse tellers. Ook hier in het interieur eigenlijk geen kraakjes en piepjes. Het steekt allemaal goed in elkaar. Qua bediening is ook alles lekker op het gevoel maar dat komt ook omdat ik Mercedes gewend ben.
 
De Schaduw zei:
Lijkt mij ook, al zijn veel mensen gek genoeg vergeten de sportstoelen aan te vinken bij het bestellen.

Ja, dat viel mij ook al op bij mijn zoektocht naar de Z4. En tweedehands zijn ze stevig aan de prijs. Zullen nieuw als optie ook wel tamelijk aan de prijs geweest zijn. Ik heb er nooit in gezeten maar ze zien er wel fantastisch uit!
Keuze tussen Z4 Coupe en 130i lijkt me nog lastig. De Z4 is natuurlijk veel mooier (in mijn ogen) maar de Z4 is wel erg krap van binnen. Ben zelf 1.95 en dat ging in Z4 Cabrio net aan. Volgens mij noemde Dio het wel "een schutterstentje" of zoiets. In de 130i heb je dan toch wat meer "lucht". En verder natuurlijk ook wat praktischer.

Ik ben zelf 1.91, vandaar dat ik het ook graag een keer wil proberen. Een 130i zit sowieso goed, heb een erg mooie Limited Sport Edition op het oog, maar zo'n Z4 is wel erg mooi. Ik ben student, dus praktisch hoeft het allemaal niet te zijn. :)
 
De Schaduw zei:
.... maar de Z4 is wel erg krap van binnen. Ben zelf 1.95 en dat ging in Z4 Cabrio net aan. Volgens mij noemde Dio het wel "een schutterstentje" of zoiets

Dat gevoel krijg ik ook als ik plaats neem in een E85, met mijn 1.90 is die voor mij te krap. In de E89 zit ik daarentegen wél goed.
 
michel1975 zei:
Gullideckel zei:
Behoudens het minder hoogwaardige interieur en het lelijke front is de W220 best een mooie S-Klasse.
In hoe verre minder hoogwaardig? Ik rijd nu driekwart jaar met de CL en die heeft min of meer hetzelfde dashboard. Behoudens wat kleine wijzigingen en alles is in leer gehuld. Op de navi na die natuurlijk hopeloos verouderd is vond ik het allemaal best OK en redelijk tijdloos. Ook de tellerbak die een beetje het midden houd tussen digitaal en ouderwetse tellers. Ook hier in het interieur eigenlijk geen kraakjes en piepjes. Het steekt allemaal goed in elkaar. Qua bediening is ook alles lekker op het gevoel maar dat komt ook omdat ik Mercedes gewend ben.

Op de één of andere manier komt het op mij minder hoogwaardig en minder S-Klasse over dan bij de W126, de W140 en de latere W221 en W222. Dat zit hem vooral in details als iele knopjes en gekke hoofdsteunen. Kan ook een gevoel zijn, en als jij het als bezitter anders ervaart dan neem ik dat graag aan.
 
Gullideckel zei:
michel1975 zei:
Gullideckel zei:
Behoudens het minder hoogwaardige interieur en het lelijke front is de W220 best een mooie S-Klasse.
In hoe verre minder hoogwaardig? Ik rijd nu driekwart jaar met de CL en die heeft min of meer hetzelfde dashboard. Behoudens wat kleine wijzigingen en alles is in leer gehuld. Op de navi na die natuurlijk hopeloos verouderd is vond ik het allemaal best OK en redelijk tijdloos. Ook de tellerbak die een beetje het midden houd tussen digitaal en ouderwetse tellers. Ook hier in het interieur eigenlijk geen kraakjes en piepjes. Het steekt allemaal goed in elkaar. Qua bediening is ook alles lekker op het gevoel maar dat komt ook omdat ik Mercedes gewend ben.

Op de één of andere manier komt het op mij minder hoogwaardig en minder S-Klasse over dan bij de W126, de W140 en de latere W221 en W222. Dat zit hem vooral in details als iele knopjes en gekke hoofdsteunen. Kan ook een gevoel zijn, en als jij het als bezitter anders ervaart dan neem ik dat graag aan.
De W126 kwam bij mij hoogwaardiger over dan de w140. De CL daarentegen staat voor mij toch op een hoogwaardiger peil dan de w140. Ik weet puur subjectief. Overigens vind ik het dashboard van de CL mooier dan die van de S. Dat wel.
 
jeust1 zei:
Bofkont zei:
Een rechtsgestuurde auto is trouwens een absolute no go voor mij.

Ook als je in London woont?

Dan zou ik sowieso geen auto willen hebben man een crime in die stad autorijden :T
Maar zonder gekkigheid dat wist ik niet, dat is natuurlijk heel andere koek!
Maar in Nederland dus absoluut niet.

Ja sportstoelen zie je helaas heel erg weinig in de E85/E86, nieuw destijds een erg dure optie.
Ik heb ze helaas ook niet, een nette set gaat snel richting 1500/2000 euro.
Zitten echt grandioos goed, alleen erin/uit komen is echt een klim zo hoog zijn de wangen, daardoor zie je helaas toch wel vaak uitgeleefde sport interieurs.
Maar goed het is vrij simpel te herstellen weer.

De E85/E86 is een heel erg krappe auto, ik vind het geweldig dat cocon gevoel, maar ik ben met mijn 1.77 dan ook maar een klein mannetje.
 
Toch lekker om als student even 7-serie te hebben gereden(y) Mooie E46 330CI cabriolet geen optie? Als het dan toch onpraktisch wordt dan maar beter een cabrio.

@TYN, zou die 2e handsmarkt in de UK maximaal benutten, prijzen liggen zo laag daar dat je mooi wat oude vlaggenschepen kunt uitproberen. Luxo-barges noemen ze het toch?
Blijft wel een mooie wagen zo'n W220 qua lijnen. Jammer dat ze alleen vaak wat minder fris en chique ogen dan een W126 of een W140. Doffe koplampen, roest, etc.

Kwam gister een nieuw model 7-serie tegen met die grote nieren. Die waren in hoogglans zwart en de auto zelf was zilverkleurig, dat was even lelijk zeg! Alsof de auto zo'n hood-bra had. In chroom is het net iets beter te doen maar wat mij betreft S-klasse all day long in dat segment.
 
Ibud zei:
Toch lekker om als student even 7-serie te hebben gereden(y) Mooie E46 330CI cabriolet geen optie? Als het dan toch onpraktisch wordt dan maar beter een cabrio.

Dat is ook een beetje mijn insteek nu, even rijden en dan weer kijken voor iets nieuws. E46 330CI cabrio is eventueel een optie als er een mooie voorbij komt. Hetzelfde geldt voor een 330i sedan overigens, of liever nog: een Alpina B3.
 
Laatste tijd veel leuke koopjes te vinden overal! Mooie C125 CL's voor 6k en kijk deze 740iL eens, beetje saaie kleurstelling maar wel een bijna nieuwe voor 8k..
marktplaats
 
Vandaag toch maar eens de winter laarzen vervangen voor zomer schoenen... van het weekend al de heavy-duty rubber matten (nogmaals, funf, beste tip ooit, ever!) vervangen voor elegantere normale matten.
Na wat overpeinzingen en goed praten voor mezelf de 5 toch maar een set nieuwe ballet schoenen gegeven ;)

Voor:
uGtigbR.jpg


Na:
0j4hZez.jpg
 
Mooi DD! Groter, maar toch nog stijlvol.

Ibud zei:
@TYN, zou die 2e handsmarkt in de UK maximaal benutten, prijzen liggen zo laag daar dat je mooi wat oude vlaggenschepen kunt uitproberen.

Eigenlijk wel he. Idealiter ergens in juli/augustus/september nog een mooie Europa-trip met de BMW, en dan richting het najaar eens kijken wat er voor leuks te koop staat. Een W220 van na de facelift is een goede kanshebber. Misschien zelfs een C215? (Wel erg lastig.) E65 is gaaf maar durf ik niet goed. Een LS400 vind ik ook leuk, maar dat is helaas geen Euro4. Of iets totaal anders, een Jaguar XJ (geen idee of dat qua kwaliteitsgevoel niet tegenvalt na jaren Duits gereden te hebben).
 
Dank, dank.
Smaken verschillen natuurlijk, maar persoonlijk ben ik van mening dat dit het fraaiste OEM wiel is voor een niet M uitgevoerde 5.
Bij de koop inmiddels 2 jaar geleden kreeg ik een set 20’’ Individuals aangeboden, maar vindt die zelf alleen mooi op een M uitvoering. De velgen die ik nu heb waren toen alleen als nieuwe set te koop.
Dit, Style 633, heeft al die tijd aan me zitten knagen, ergens wel spijt van die indertijd niet gekozen heb om ze erbij te kopen. Nu kwam deze set precies op het juiste moment langs.
Ben er super blij mee.
 
TYN zei:
Mooi DD! Groter, maar toch nog stijlvol.

Ibud zei:
@TYN, zou die 2e handsmarkt in de UK maximaal benutten, prijzen liggen zo laag daar dat je mooi wat oude vlaggenschepen kunt uitproberen.

Eigenlijk wel he. Idealiter ergens in juli/augustus/september nog een mooie Europa-trip met de BMW, en dan richting het najaar eens kijken wat er voor leuks te koop staat. Een W220 van na de facelift is een goede kanshebber. Misschien zelfs een C215? (Wel erg lastig.) E65 is gaaf maar durf ik niet goed. Een LS400 vind ik ook leuk, maar dat is helaas geen Euro4. Of iets totaal anders, een Jaguar XJ (geen idee of dat qua kwaliteitsgevoel niet tegenvalt na jaren Duits gereden te hebben).
Ik kan je de CL van ahrte aanbevelen. Beetje best of both worlds. Soms economisch en een sublieme ontspannen cruiser maar als het moet een scheurijzer. Enige nadeel is dat het een potentiele moneypit kan zijn. Maar dat zijn bijna alle suggesties die je geeft op de toch in mijn ogen toch wel wat saaie LS na.
 
Hele fraaie velgen Dagdromer (y)

Een C215 is een geweldige wagen! een tijdloos ontwerp.
Voorwaarde is wel een volledig origineel exemplaar, anders gaat het snel fout worden met zo'n wagen.
De ideale wagen voor een Europa roadtrip zou ik zeggen.
Lexus koop je voor de betrouwbaarheid, daar is ook alles wel mee gezegd, zo saai verder.
 
@Dagdromer: Ik zie eigenlijk geen verschil, zelfde model maar een maat groter?

@TYN: W140 is ook wel een mooie ervaring om gehad te hebben? Maar zullen in UK wel ontzettend veel roest hebben allemaal. Of je gaat voor de britse gangster look met een XJR, all black uiteraard. Qua kwaliteit prima schijnt. Ook hier in NL zeer betaalbaar, lijkt me leuk om nog eens te proberen.
 
Ibud zei:
@Dagdromer: Ik zie eigenlijk geen verschil, zelfde model maar een maat groter?

Dat ging mij net zo. Niettemin wel erg fraai hoor. Ik vind sowieso de huidige 5 mooier zonder M pakket.
 
Zo'n C215 is in meerdere opzichten wel ultiem natuurlijk. Maar wat Bofkont zegt, zo'n CL kan heel snel heel erg fout worden. Bij uitstek een auto die populair is/was bij het type volk dat enkel om uiterlijk vertoon geeft. Andere uitlaten of een setje (te) brede nep-AMGs (incl Ling Long meuk uiteraard), en het is al klaar.

Voor een enigszins bijgehouden exemplaar aus seriösem Vorbesitz ga je al gauw over de 4k pond; dat is op zich nog steeds voordelig, maar meer dan ik wil uitgeven. Het blijft een hobby/weekend-auto die 90% van de tijd stil staat.

Deze intrigeert wel enorm, voor 2.900 euro..:
https://www.blacksmithsgarage.com/used/mercedes-benz/cl/cl500-7-2dr-auto/stockton-on-forest/north-yorkshire/19400549/
p5.mercedes-benz-cl-petrol-coupe.jpg

De 470k km zie je er toch absoluut niet aan af.

Ibud zei:
@TYN: W140 is ook wel een mooie ervaring om gehad te hebben? Maar zullen in UK wel ontzettend veel roest hebben allemaal. Of je gaat voor de britse gangster look met een XJR, all black uiteraard. Qua kwaliteit prima schijnt. Ook hier in NL zeer betaalbaar, lijkt me leuk om nog eens te proberen.

W140 is geweldig, en dan nog het liefst als C140. Probleem is dat dat allemaal Euro 3 is en daarmee loop ik hier in Londen gewoon tegen teveel beperkingen op.

En indien een Jaaaag, dan het liefst in groen.
https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201903306438469
fbc8877b9d6944ddb307b9688c8ca024.jpg
 
Engeland is natuurlijk wel het land van de Jags.:)

Klopt inderdaad voor wat betreft de CL. De mijne heeft vanuit de fabriek het AMG optik pakket. Dat maakt hem wel net ff dikker zonder meteen fout te zijn.
 
DagDromer zei:
Dank, dank.
Smaken verschillen natuurlijk, maar persoonlijk ben ik van mening dat dit het fraaiste OEM wiel is voor een niet M uitgevoerde 5.
Bij de koop inmiddels 2 jaar geleden kreeg ik een set 20’’ Individuals aangeboden, maar vindt die zelf alleen mooi op een M uitvoering. De velgen die ik nu heb waren toen alleen als nieuwe set te koop.
Dit, Style 633, heeft al die tijd aan me zitten knagen, ergens wel spijt van die indertijd niet gekozen heb om ze erbij te kopen. Nu kwam deze set precies op het juiste moment langs.
Ben er super blij mee.

Mooi! Velg past perfect bij deze uitvoering.(y)
 
De velgen liggen idd dicht bij elkaar qua stijl.
De standaard is 18” en de zicht zijdes van de spaken zijn vlak. Bij de 633 is het 19” en zijn de spaken wat ronder.
Je moet idd soms 2x kijken.
 
Terug
Bovenaan