michel1975
Kilometervreter
Ik trek nog maar een Duvel open.
Of ik kan ook een weizenbier pakken. Wel Teutoons alleen niet echt winters te noemen.
Of ik kan ook een weizenbier pakken. Wel Teutoons alleen niet echt winters te noemen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
michel1975 zei:Ik trek nog maar een Duvel open.
michel1975 zei:Ik trek nog maar een Duvel open.
ENTE zei:Over bier kan je overigens óók eindeloos discuteren, maar dat geheel terzijde. Wel leuker dan over politiek.
michel1975 zei:Ik ga het gewoon weer lekker over Teutonen hebben.
Door het lage productieaantal is deze Mercedes zeer geschikt als beleggingsobject en zal niet misstaan in een collectie!
FH218374 zei:Gek genoeg heb ik 'm nooit gehad en zal 'm ook niet meer kopen, want te oud. Veelzeggend is dat de W123 folder van de 200/230E/250/280E op mijn bureau ligt, al jarenlang. Omdat in mijn ogen een 280E alles heeft waar Mercedes voor staat.
FH218374 zei:Klopt. Een 300 loopt prachtig maar een M110 is veel mooier qua motor.
Ibud zei:De vader van een oud vriendinnetje was gek van dat M110 blok. Hij had een stuk of 6 W123's in de 280 uitvoering en ook een W116. Ik begreep nooit waarom hij zoveel identieke auto's wilde hebben maar een echte liefhebber in ieder geval. Hij vond de 280 (carburateurs) nog iets leuker dan de 280 E door het aanzuiggeluid. Door hem groot Mercedes liefhebber geworden, zeldzaam leuke schoonvader![]()
W212 zei:Op een camping waar mijn ouders vaak met ons heen gingen was vaak een bakker uit Berlijn. Die had een 300E-24 Sportline. Wat was ik daar, als 13 jarig kereltje, gek op.
BENZine zei:Ja, die had hetzelfde blok als de W116 280SE, W123 280E, R107 280SL etc. Later is dit blok opgevolgd door de M103 (260SE, 300SE etc.)
W212 zei:Was een fijn weekje in Oostenrijk, veel vakantiegangers uit het voormalig Oostblok. Je kunt vraagtekens plaatsen bij de gedragingen zo nu en dan bij skiliften, in restaurants en op parkeerterreinen, maar over het algemeen hadden deze mensen fijne auto's bij zich.
Ibud zei:De 280 lijkt me ook wel fijn in de SL, heb je die ook overwogen BENZine? Of wilde je per se een V8?
FH218374 zei:Ik heb 5 jaar een R107 420SL gehad. Heerlijke auto, heerlijke motor.
BENZine zei:Ibud zei:De 280 lijkt me ook wel fijn in de SL, heb je die ook overwogen BENZine? Of wilde je per se een V8?
Ik heb een 300, een 6 in lijn. Ook een heerlijke motor, al vind ik een 280 net even iets lekkerder klinken. Maar de 300 kwam gelijktijdig met de Mopf in 1986, en dat is verder in alles de betere en fijnere versie van de R107. Vooral aan het onderstel zijn er toen nogal wat verbeteringen doorgevoerd waardoor een Mopf R107 veel fijner rijdt dan een pré-Mopf. Een V8 (420 of 500) is ook fantastisch, maar in een R107 wel wat zwaar in de neus. Over het algemeen wordt daarom een R107 met 6-cil. qua rijden iets fijner gevonden.