Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik ga volgende week ook even naar Brussel. Nog nooit geweest, ben benieuwd. Ging wel regelmatig naar Frankfurt in et verleden, maar daar is et zo moeilijk druk, dat et niet leuk meer is. De laatste keer stond er een idioot lange rij, buiten, voor de Audi hal.
 
Essen is een dag werk, die trek ik ieder jaar uit. Maastricht is vanaf hier zo ongeveer nét zo ver, maar daar ben je met 1,5 uur wel doorheen.
 
500 E zei:
Maastricht is vanaf hier zo ongeveer nét zo ver, maar daar ben je met 1,5 uur wel doorheen.

Kun je mooi om 12.00 uur aan de pils zitten in café de Vogelstruys :D
 
De Schaduw zei:
Zo af en toe pak ik ook wel eens een beursje mee maar eigenlijk vind ik het veel leuker om alles in actie te zien. Goodwood, LeMans classic, dat is dan weer mijn lijstje. :cool:

Goodwood móét je echt doen, is weergaloos, zowel op het terrein als er buiten omheen. Om het even bij Teutonen te houden, een impressie van afgelopen jaar:
IMGP5989.jpg


IMGP5992.jpg


IMGP6230.jpg


IMGP6343.jpg


IMGP6349.jpg


IMGP6385.jpg


IMGP6471.jpg


IMGP6223.jpg


IMGP5919.jpg
 
en geen enkele van bovenstaande auto's doet mij wat. Ja leuk, geef mij de sleutels, en ik heb echt een leuk uurtje. Maar voor geen enkele zou ik de portemonnee trekken. Ik zal wel oud worden, ........
 
Gullwing zei:
en geen enkele van bovenstaande auto's doet mij wat. Ja leuk, geef mij de sleutels, en ik heb echt een leuk uurtje. Maar voor geen enkele zou ik de portemonnee trekken. Ik zal wel oud worden, ........
Ik heb exact het zelfde.

Sowieso met de huidige auto's heb ik weinig. Zo'n 20 jaar geleden vrat ik elke Autovisie, Autoweek en Kampioen die ik maar kon krijgen. Nu denk ik, ga ik nu echt mijn tijd verdoen aan een handvol mini SUV's. Waar mijn hard nog sneller van gaat kloppen is de S-klasse cabrio, evt een 5 serie, maar verder moet ik er echt over nadenken.

Maargoed, mijn neefjes van 20 snappen mijn passie voor die ouwe zigeuner Mercedessen weer niet.
 
Hier eigenlijk hetzelfde. Het is net alsof de fabrikanten het hoogtepunt qua design en afwerking inmiddels gehad hebben, en zich nu alleen nog maar concentreren op gedges en brandstofverbruik. Was de F10/11 nog een veel mooiere auto dan de E60/61 (waar ik destijds erg naar uitkeek), kan ik de G30/31 maar niet mooier vinden dan de vorige 5. Wel heeft de nieuwe veel meer gekkigheid aan boord, maar eigenlijk zijn dat allemaal zaken waar ik niet op zit te wachten. Geef mij maar een mooi design, een lekkere 6 in lijn, goede navigatie, panoramadak en een standkachel. Dat vind ik veel belangrijker dan de auto op afstand in een smal parkeervakje kunnen rijden (waar ik hem sowieso niet eens wil parkeren) en dat soort onzin.

Maar ook hier in huis krijg ik de handen niet op mekaar voor een R129 of een oude S. Gelukkig wel voor een A207, dus daar ben ik nu naar aan het omkijken. Liefst eem Mopf E400 in AMG-trim, kleur selenitgrau of wit. Lijkt mij een heerlijke gezins-cabrio, en misschien vind ik hem nog wel mooier dan z’n opvolger (sowieso qua interieur).

IqV6Guz.png


KEcMDwA.jpg
 
Gullwing zei:
en geen enkele van bovenstaande auto's doet mij wat. Ja leuk, geef mij de sleutels, en ik heb echt een leuk uurtje. Maar voor geen enkele zou ik de portemonnee trekken. Ik zal wel oud worden, ........

Gelukkig waren er ook genoeg oudere modellen, alleen wel wat minder oudere Teutonen, of ik heb er wellicht te weinig op gelet:
IMGP5849.jpg


IMGP5901.jpg


IMGP5902.jpg


IMGP6163.jpg


IMGP5912.jpg


IMGP6061.jpg


IMGP6234.jpg


IMGP6381.jpg
 
Niet dat onderste ding hoor. Die daar boven vind ik echt top. Bumpers eraf en driften.:)
 
Ik zie maar 1 Escort. Daarboven zijn toch 2 Lancia’s en een Focus, en die eronder is toch een Sierra?
 
@BENZine: zoals meestal bij coupes en cabrios die van een sedan zijn afgeleid kloppen de carrosserie-verhoudingen niet. Ook bij jouw foto. Moet je zien hoe ielig dat achterwiel toont. Zo zou ik niet willen rondrijden.
 
Ik krijg thuis voor geen enkele Mercedes de handen op elkaar. Maar soit, ik kóóp ze gewoon en vertel het later pas.
 
Bij mij werkt t met aankoop van auto's, motoren en boten zo dat het een mededeling is en geen vraag. Bovendien kan zij t toch niet bijhouden allemaal.
 
FH218374 zei:
@BENZine: zoals meestal bij coupes en cabrios die van een sedan zijn afgeleid kloppen de carrosserie-verhoudingen niet. Ook bij jouw foto. Moet je zien hoe ielig dat achterwiel toont. Zo zou ik niet willen rondrijden.

Ik begrijp niet goed wat je nou bedoelt en wat je er niet mooi aan vindt. Maar jij bent zoals bekend nou eenmaal niet zo van de cabrio’s, terwijl ik ze fantastisch vind. Een dagje open toeren vind ik 100x leuker dan onderdaks.

Ben vanmiddag wezen kijken bij een mooi exemplaar, wordt maandag teruggebeld met antwoord op een aantal vragen die ik over de auto had. Benieuwd of het wat wordt.

cZUAdoJ.jpg


FuVcx5R.jpg
 
Goodwood staat bij mij hoog op de agenda, lijkt me zo geweldig!
Essen staat overigens dit jaar zeker op de agenda, 21-25 maart is dat feestje weer.

Geweldig Benzine!!
Wat een prachtige E cabrio.
 
Inderdaad. Ik ben ook geen cabrio man. Daarvoor heb ik motorfietsen. Motorrijden is bovendien zoveel leuker dan autorijden.
Qua design...het achterwiel toont in verhouding tot de carrosserie daarboven te klein. Vergelijk het eens met een auto waarbij dat ultiem toont: een GT3.
Bij een gewone auto kan dat niet zo perfect maar het kan wel vele malen beter dan bij die E.

Het heeft een hoog Barbie-gehalte zo'n auto, maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Ik zou mij er doodongelukkig in voelen. Zo'n groot verschil met een R107, R129 of R230 wat gewoon stoere roadsters zijn. De allerergste auto waar ik ooit een keer in gereden heb was een Volvo C70 cabrio, ook zo'n van een sedan afgeleide cabrio. Extreem lelijk, disproportioneel, hoog op de poten en extreem torderen. Maar echt een auto voor OSM-mensen.
 
Prachtig ding BENZine.

En schijt hebben aan de rest van de wereld, een mooie auto koop je voor je zelf.
 
Er is maar 1 echt mooie 4 persoons cabrio: de 9-3 aero, eerste generatie. Geweldig mooi ding, zelfs vandaag nog.

Wel vind ik de E van Benz erg mooi. Het heeft alleen inderdaad een hoog aandachtsgehalte. Maar goed, dat hebben wel meer auto's. Het gaat er om welke associatie mensen met de auto hebben.

Ik weet dat het het teutonen topic is, maar toch...

SAAB-9-3-Aero-Convertible-1859_17.jpg

:D
 
FH218374 zei:
Inderdaad. Het achterwiel is in verhouding tot de carrosserie daarboven te klein.
Het heeft een hoog Barbie-gehalte zo'n auto, maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Zo'n groot verschil met een R107 of R129 of R230 wat gewoon stoere roadsters zijn. De allerergste auto waar ik ooit een keer in gereden heb was een Volvo C70 cabrio, ook zo'n van een sedan afgeleide auto. Extreem lelijk en extreem torderen. Maar echt een auto voor OSM-mensen.

Wat een flauwekul FH. En als je er dan zo over denkt wees dan consequent en ga dan ook niet in een CLS rijden, dat is dan ook zo’n auto waarin je wilt opvallen. Een E-klasse is veel praktischer, en daar hoef je tenminste niet met een schoenlepel in te stappen.
 
Die CLS heb ik scherp kunnen overnemen van een zeer goede relatie. Zou ik anders nooit kopen. Maar NL auto, 1e eigenaar, altijd binnen gestaan, man heeft er alleen in gereden, auto is op wat stoeprandschade aan velgen in nieuwstaat, helemaal mijn specs....kon m niet laten lopen. En dit is bijzonder voor zo'n AMG uitvoering. Toevallig is ie erg undercover voor een dergelijke auto, dat scbeelt enigszins. Maar Ik zou 10x liever een gewone E hebben.

Een Saab cabrio vind ik overigens ook een vreselijke auto, maar een Volvo C70 is nog erger.
 
Ik heb dan weer helemaal niets met motorrijden, ieder zijn eigen liefhebberij gelukkig :D
Prachtig die Saab!
 
Ik vind een roadster natuurlijk ook mooier dan een 4-zits cabrio. Een E cabrio kan qua looks niet op tegen een SL of een Z4. Echter zijn dat 2-zitters, niet om met z’n 4en mee op pad te gaan. En daarvoor leent de E cabrio zich juist uitstekend, ongekend wat voor technieken die aan boord heeft om het (ook achterin) zo comfortabel mogelijk te houden. De aircap ziet er uitgeklapt niet uit, maar op hogere snelheid is het zeer effectief. En de hoofdsteunen en het windschermpje ertussen die vervolgens verder omhoog komen doen de rest. Gen merk heeft zoveel werk van gemaakt van het comfortabel open rijden als Mercedes.
 
BENZine zei:
Ik vind een roadster natuurlijk ook mooier dan een 4-zits cabrio. Een E cabrio kan qua looks niet op tegen een SL of een Z4. Echter zijn dat 2-zitters, niet om met z’n 4en mee op pad te gaan. En daarvoor leent de E cabrio zich juist uitstekend, ongekend wat voor technieken die aan boord heeft om het (ook achterin) zo comfortabel mogelijk te houden. De aircap ziet er uitgeklapt niet uit, maar op hogere snelheid is het zeer effectief. En de hoofdsteunen en het windschermpje ertussen die vervolgens verder omhoog komen doen de rest. Gen merk heeft zoveel werk van gemaakt van het comfortabel open rijden als Mercedes.

Klopt. Snap de overweging ook wel. Open rijden is geweldig en met je hele gezin onderweg met de kap open is gewoon geweldig.
Dan is de E cabrio op dit moment 1 van de weinige, maar tevens ook beste aanbieding. Ruim, veel "open" comfort en veel keuze uit motorisering.
 
Is natuurlijk altijd een compromis zo'n 4 persoons cabrio maar dit is wel een hele fraaie uitvoering. Ik vind zelf misschien de pre-facelift iets fraaier door de wat strakkere lijnen maar lijkt me verder een topauto. Als je de autohobby wilt kunnen combineren met je gezin heb je natuurlijk ook maar beperkte keuze. Het cabrio rijden is misschien niet voor iedereen maar voor plezierritjes is er niks leukers vind ik. Voegt veel toe aan de beleving, het biedt ontspanning (hangt wel af van waar je rijdt natuurlijk) en een stukje touren met de cabrio is veel meer een uitje dan dat je een rondje gaat rijden in het weekend met je dichte auto, daar is de lol vaak snel vanaf. Heb zelf ook 10 jaar lang cabrio gereden en er komt er zeker weer eentje terug een keer.
 
Vooral het interieur is er na de facelift met sprongen op vooruit gegaan. Er stond daar ook een pré-facelift dus ik kon het nog eens goed vergelijken.
 
Interieur ziet er idd top uit. Zag zelf niet zo 1,2,3 de verschillen op foto's. Heb zelf een paar maanden terug naar een E36 cabriolet gekeken in dezelfde kleurstelling, wit met rood interieur. Staat super, zeker als de zon straalt. Mooie auto om samen met je vrouw een keer spontaan naar zuid Frankrijk te rijden(y)
 
Cabrio rijden is pure ontspanning voor mij op een mooie warme dag, heerlijke achteraf wegen met een gangetje van tussen de 60/80 km.
Onderweg een terrasje aansteken voor een lekker hapje/drankje, mijn hemel ben er zo aan toe :T
 
Ik vind het vreselijk, cabriorijden. Ik haat dat gewapper om mijn hoofd en als ik een tunnel uit rij dan regent het altijd aan de andere kant, zodat ik de vluchtstrook weer op moet om de kap dicht te doen en dat gaat dan weer niet snel genoeg en dan regenen mijn sigaretten en telefoon nat. Nee, irritant comfortloos autorijden. Wel een grappige ervaring om 'eens' te doen, maar liever een warme sedan met automaat en stoelverwarming.

Ik snap wel wat FH zegt over de E. Het is een beetje Doutzen Kroes met de dijen van Erica Terpstra en de voetjes van een geisha. Magistraal rijden, en geen beter afgewerkte auto als een Mercedes-cabrio. Dat staat wel vast. Maar van het model moet je houden.
 
CLS AMG, C70, Clio RS, Z4 Alfa 4C, Escort of een BMW E3 met naden en schuine panelen. Het maakt mij allemaal niet uit, ik rijd overal met evenveel plezier in.
 
Ik snap wel wat 500E zegt over cabriorijden. Ik vind het ook niks, die wind om je oren. Voor een kort ritje naar het strand, of over wegen waar je niet sneller gaat dan 60-80, prima. Voor de rest comfortloos autorijden.
 
Ook al heb ik zelf geen Teutoon momenteel, wil ik toch even reageren hier. Open rijden geeft mij een heerlijk vrij gevoel: Echt lekker om een flink stuk te rijden met de wind door de haren en de zon op de bol. Ik heb wel gemerkt dat ik daar nog meer van geniet in m'n eentje dan met het gezin. Gewoon lekker mijn eigen route in mijn uppie rijden en ondertussen mijn hoofd leegmaken en nieuwe dingen bedenken. Daarom mijn keuze nu voor een open 2 zitter die me echt heel goed bevalt. Mijn huidige cabriootje is in feite een motorfiets voor iemand zonder motorrijbewijs en gelukkig hoef ik me niet in een motorpak te hijsen incl. helm. Gewoon instappen en vrijheid, blijheid.

XtUVU69.jpg
 
FH218374 zei:
... Motorrijden is bovendien zoveel leuker dan autorijden. ...

Dat hele motor rijden vond ik maar niets, tot vorige week. Toen was ik bij een kennis, die een Indian dealerschap heeft. Wat proefritten later -zonder rijbewijs- doet mij toch denken aan de aanschaf van een scout. Lekker comfortabel cruisen.

FH218374 zei:
Een Saab cabrio vind ik overigens ook een vreselijke auto, maar een Volvo C70 is nog erger.

saab en volvo is per definitie niets. Pist er net met alles naast. Ik ben ooit met een clubgenoot naar z frankrijk gereden in een 95 cabrio, dat reed gewoon vreselijk slecht. Volvo is alleen leuk als je een ruime station zoekt omdat je perse alles bij ikea oid wilt kopen.
 
BENZine zei:
Ik vind een roadster natuurlijk ook mooier dan een 4-zits cabrio. Een E cabrio kan qua looks niet op tegen een SL of een Z4. Echter zijn dat 2-zitters, niet om met z’n 4en mee op pad te gaan. En daarvoor leent de E cabrio zich juist uitstekend, ongekend wat voor technieken die aan boord heeft om het (ook achterin) zo comfortabel mogelijk te houden. De aircap ziet er uitgeklapt niet uit, maar op hogere snelheid is het zeer effectief. En de hoofdsteunen en het windschermpje ertussen die vervolgens verder omhoog komen doen de rest. Gen merk heeft zoveel werk van gemaakt van het comfortabel open rijden als Mercedes.

Ik snap je overwegingen goed. Zo’n E cabrio is dan een leuke optie. Van het model moet je houden, maar het zal ongetwijfeld goed rijden.
 
Als over een paar jaar de kinderen niet overal mee naartoe hoeven, komt hier ook een E-cabrio. Heerlijk binnendoor met de kap open.

Eigenlijk zou ik het nu al moeten doen en voor die 2 keer vakantie een week een auto moeten huren.
 
Bofkont zei:
Cabrio rijden is pure ontspanning voor mij op een mooie warme dag, heerlijke achteraf wegen met een gangetje van tussen de 60/80 km.
Onderweg een terrasje aansteken voor een lekker hapje/drankje, mijn hemel ben er zo aan toe :T

hahaha zo is het! Ik hoorde laatst ook dat er zelfs uit onderzoek is gebleken dat cabrio rijders gelukkiger zijn!
 
Gullwing zei:
FH218374 zei:
... Motorrijden is bovendien zoveel leuker dan autorijden. ...

Dat hele motor rijden vond ik maar niets, tot vorige week. Toen was ik bij een kennis, die een Indian dealerschap heeft. Wat proefritten later -zonder rijbewijs- doet mij toch denken aan de aanschaf van een scout. Lekker comfortabel cruisen.

FH218374 zei:
Een Saab cabrio vind ik overigens ook een vreselijke auto, maar een Volvo C70 is nog erger.

saab en volvo is per definitie niets. Pist er net met alles naast. Ik ben ooit met een clubgenoot naar z frankrijk gereden in een 95 cabrio, dat reed gewoon vreselijk slecht. Volvo is alleen leuk als je een ruime station zoekt omdat je perse alles bij ikea oid wilt kopen.

Gezwets. Er is geen 9-5 cabrio.
Een saab moest je ook niet de hoek om hoeken, maar de motoren waren geweldig en het design van de 9-3 is gewoon een instant klassieker. Geweldig mooie auto.

Tegenwoordig is Volvo minimaal gelijk aan de rest van het premium segment, zo niet op veel punten er simpelweg voorbij. Bouwkwaliteit, innovatie, design, noem maar op. Geen wonder dat Volvo momenteel zo veel auto's verkoopt.
 
funf zei:
Van het model moet je houden, maar het zal ongetwijfeld goed rijden.

Qua model vind ik hem mooier dan z’n concurrenten 3- of 4-serie en A5. Misschien niet zo in balans als een roadster of een sedan/station, maar daarvoor hebben we dan de SL en de F11.
 
Aras zei:
Als over een paar jaar de kinderen niet overal mee naartoe hoeven, komt hier ook een E-cabrio. Heerlijk binnendoor met de kap open.

Eigenlijk zou ik het nu al moeten doen en voor die 2 keer vakantie een week een auto moeten huren.

Waarom niet met de E cabrio op vakantie? Ideale vakantie-auto! Ik overweeg er zelfs een trekhaak onder te laten zetten voor de sleurhut, hij mag 2 ton trekken :).
 
Ik rijd nooit zomaar. Ik ga niet zomaar een rondje rijden. Ook niet met een motor. Ik rijd omdat ik ergens naar toe ga, en ik rijd ook nooit vrijwillig 60 km per uur ofzo. Ik heb diverse cabrios gehad maar ik reed vrijwel nooit open. Veel fijner is overigens een targa configuratie zoals destijds bij mijn F328GTS en F355GTS. Ik vind het poseursgehalte bij een cabrio ook te hoog en zelf houd ik daar niet van.
 
BENZine zei:
Aras zei:
Als over een paar jaar de kinderen niet overal mee naartoe hoeven, komt hier ook een E-cabrio. Heerlijk binnendoor met de kap open.

Eigenlijk zou ik het nu al moeten doen en voor die 2 keer vakantie een week een auto moeten huren.

Waarom niet met de E cabrio op vakantie? Ideale vakantie-auto! Ik overweeg er zelfs een trekhaak onder te laten zetten voor de sleurhut, hij mag 2 ton trekken :).
2 kinderen en een hond van 40 kilo op het bankje is niet ideaal.
 
Terug
Bovenaan