Precies, het verschilt (bij mij althans) wel per auto, en is dan ook afhankelijk van kleurstelling en algehele staat van de auto. Een W124 heb ik gehad, vond ik toen de absolute top, maar nu te klein, te oud en aan alle kanten ingehaald. Een C126 vond ik vroeger minder dan een W126, maar tegenwoordig juist meer de klassieker van de 2 en mooier oud geworden. En zeker in zo'n kleurstelling en in een dergelijke staat is dat een top-auto om in een collectie te hebben. En een R107 heb ik nu al bijna 6 jaar, en ben ik in die tijd alleen maar mooier gaan vinden. Het wordt steeds meer een klassieker (merk ik ook aan reacties op de auto, nu meer en positiever dan 6 jaar geleden), stap ik in de auto dan zie en ruik ik de nostalgie. En toch is hij lang niet in concoursstaat, ik heb nog een flinke lijst met zaken die ooit nog eens zouden moeten gebeuren aan de auto.
Oude auto's zijn prachtig om te zien, maar niet altijd om te hebben. Dat verschilt enorm per auto, uitvoering en algehele staat, en hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je persoonlijk hebt met een bepaalde auto.