smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Van 2006 E60 naar 2019 A4:

KDwYI1I.jpg

Wat een upgrade...
van Ford via multimerken naar Audi (tu)
Eens nieuwsgierig of dat nu ook in je postgedrag zal doorwerken, en je gaat toetreden tot de VAG-diehard-fanclub ;)
Hoedanook, proficiat met je terugkeer naar de verkoop face to face.

Komt er nu weer een Audi 100 of Golf cabrio??? :p

He das weer een verandering. En zo te zien zit je nu in mijn gemeente.
Goede hoek voor autoliefhebbers en autospotters.

Veel plezier met de baan en de A4 (aan de A15)

Thanks voor de felicitaties! Vandaag lekker dagje vrij en meteen dus mooi de tijd om wat productkennis op te doen met de nieuwe A4:

jphIrQe.jpg

IVN5gAP.jpg

nb7w3cd.jpg

Gefeliciteerd(tu) Het naar je zin hebben is het belangrijkste.

Overigens is de gefacelifte A4 echt prachtig in de juiste samenstelling (tu)

Fijn dat smaken verschillen. Die iPad op het dashboard en die grille die zo vooruitsteekt, niet mijn wensmobiel.

Welke motor ligt erin? En rij je gewoon een demo en een nieuwe zodra hij verkocht wordt? Of gewoon een auto voor edn jaar en dan de volgende?

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Plezier in je werk is één van de belangrijkste dingen in het leven.

Ontzettend jammer dat je BMW weg is. Ik reed vandaag nog achter hetzelfde model, in dezelfde kleur maar dan 525i. Ik vind het model steeds mooier.

Ondertussen bijna 2 maanden Audi ervaring, zowel op de werkvloer als ca. 4.000km met de nieuwe A4.

Heel fijn bedrijf, leuk team en toffe klanten. Ondertussen ontzettend druk met alle e-tron's die nog voor 31-12 de weg op gaan. Voorlopig verveel ik me in ieder geval zeker niet.

De A4 ga ik ook steeds meer waarderen. Look & feel was al meteen prima, maar de motor/ bak combi van mijn BMW E60 was fijner, met name met een meer gehaaste rijstijl. De Audi S tronic reageert niet zo alert en tegelijkertijd toch subtiel als ik in de BMW gewend was. Weggedrag en stuurgevoel is wel boven verwachting in de A4. Rechtuit stabiliteit in combinatie met heel weinig rijgeluiden zorgen voor een heel relaxte woon/ werk rit elke dag. Ik heb nu de drive select in comfort modus staan en dan klopt de combinatie prima. Gewoon lekker cruisen en een andere mindset dan in een BMW.

uwbuurman zei:
Welke motor ligt erin? En rij je gewoon een demo en een nieuwe zodra hij verkocht wordt? Of gewoon een auto voor edn jaar en dan de volgende?

Is inderdaad een demo die daarnaast mijn dagelijkse auto is, ook privé. Over 6 maanden tot een jaar kan deze verkocht worden en dan weer door naar de volgende.

Goed te lezen dat het je bevalt smarter! Altijd weer spannend natuurlijk.
Je hebt meerdere merken gezien, merk je ook echt verschil in het werk tussen de merken of is het alleen 'ander team, ander logo'?

Korte update: Erg fijn team en leuke Audi klanten in Geldermalsen. Drukker dan ooit, maar voelt erg goed.

Nauwelijks tijd dus om van de Copen te genieten, maar dat heeft ook met seizoen te maken. Vrouwlief is nog steeds erg blij met de Veloster, maar rijdt er haast altijd alleen in. Kinderen gaan zelf naar school ondertussen, dus weer andere overwegingen.

Ideetje: Copen en Veloster eruit en dan compacte cabrio erbij. Gezien scherpe private lease tarieven dan kijken naar nieuwe auto. Denken nu aan Fiat 500C Spiaggina '58.

Fiat-500-Spiaggina-private-lease.jpg

Daarnaast ook aan het kijken naar mini cabrio in leuke, maar betaalbare configuratie.

Klinkt als een leuk idee, die Fiat is in die uitvoering leuk en een Mini is al snel goed. Ben je niet bang dat je het lichtvoetige van de Copen gaat missen? De 500C en Mini Cabrio lijken me toch wel ander soort auto's om mee te rijden.

Ik heb veel te weinig tijd om met de Copen te rijden. Elke kilometer is genieten, zeker dat lichtvoetige i.c.m. het hoogtoerige en het stugge, plakkerige weggedrag is geweldig. Ik kom er alleen te weinig aan toe om daarvan te genieten, teveel andere prioriteiten waaronder een fijn gezin met 2 hele leuke jonge meiden. De sensatie van open rijden en de mogelijkheid om dat met ons 4'tjes te delen heeft nu even voorrang op mijn eigen kart-sensaties. Vandaar mijn overweging nu. Nog niets definitief, maar wel in overweging nu.

Die 500C Spiaggina '58 is echt een heel tof samengestelde variant. Heb normaal heel weinig met retro auto's, maar deze vinden ik en mijn vrouw erg mooi.

Test-Fiat-500C-Spiaggina-3.jpg

uwbuurman zei:
Keuzes... Maar private lease?

Kan natuurlijk ook gewoon een leuke auto kopen, dus ik snap je gedachte.

Private lease is voor importeurs een mooi instrument om verkoopaantallen te halen zonder de markt teveel te verstoren. Extreem hoge kortingen bij aankoop geven een verkeerd signaal voor het merk imago, maar lage lease prijzen niet. Importeurs zetten dus volop in op private lease. Ik weet heel goed wat een auto per maand kost en als je met private lease een goede deal kunt maken, waarom niet?

Zou zonde zijn als de Copen van het forum verdwijnt...

Laat het even weten mocht het zover komen, oprecht geïnteresseerd.;)

Gullwing zei:
smarter zei:
... Heb normaal heel weinig met retro auto's, maar deze vinden ik en mijn vrouw erg mooi....

Jouw vrouw heeft dus een keuze gemaakt?

Daar komen we samen altijd uit gelukkig. Gezien de combinatie van haar dagelijkse auto en daarnaast cabrio voor gezin mag ze wat mij betreft kiezen waar ze zelf het meest blij van wordt. Die 500C Spiaggina '58 vind ik dan zelf ook een heel leuk ding.

Ik snap m ook wel. Een auto minder is niet gek, je hebt de Forfour tenslotte ook nog.
Ik zit ook wel eens voor eits erbij te kijken (nu: Puma, Streetka, Sportka) maar merk ook dat ik er nooit mee zou rijden. Net wat jij een beetje met de Copen hebt.
Private lease snap ik ook. Wij zijn ook overstag : binnenkort gaat de Alto wel voor een eCitigo, gewoon omdat die kneiter goedkoop was in de private lease. Je kan m altijd aan het eind van de looptijd nog overnemen.
Zo'n 500c is leuk. Ik laat m thuis maar niet zien, dan krijgt ze spijt van de eCitigo :D Ben wel benieuwd naar de overnameprijs tzt want de restwaarde van een 500 is ook niet meer wat het was. Betekent dus dat er nog meer korting in moet om tot een mooi leasebedrag te komen.

Leuk zo'n 500C hoor. Met mooi weer dakje los en even met z'n allen ergens een ijsje halen. Toch iets breder inzetbaar als de Copen.

smarter zei:
Vanaf 1 oktober ben ik weer de gastheer in mijn eigen vertrouwde omgeving: de showroom. Ik ga vanaf dan aan de slag als Senior verkoper Audi in de Betuwe. Echt reuze veel zin in!

Hoi smarter, ik zie het nu pas!

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Verbaast mij overigens niets, mensenmensen doen het goed in de sales. (tu)

En een mooi merk Audi, als het de dealer in de Betuwe is die ik denk dat het is, dan heb ik daar in een grijs verleden eens een A4 2.0 TFSI Quattro vandaan gehaald.

Ook tweedehands is zo'n 500C niet gek. De kop is er af, zeg maar: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m1495320344-fiat-500-c-0-9-80pk-twinair-t-lounge-2017-zwart-cabrio-500c.html>
Deze 80pk twinair heb je bij Savali zo naar 100pk, best leuk.

Een tweedehands Mini Cabrio is ook gaaf, maar het prijsverschil met een 500C is behoorlijk.

Idefiqs zei:
smarter zei:
Vanaf 1 oktober ben ik weer de gastheer in mijn eigen vertrouwde omgeving: de showroom. Ik ga vanaf dan aan de slag als Senior verkoper Audi in de Betuwe. Echt reuze veel zin in!

Hoi smarter, ik zie het nu pas!

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Verbaast mij overigens niets, mensenmensen doen het goed in de sales. (tu)

En een mooi merk Audi, als het de dealer in de Betuwe is die ik denk dat het is, dan heb ik daar in een grijs verleden eens een A4 2.0 TFSI Quattro vandaan gehaald.

Hey Idefiqs! Thanks en jij ook gefeliciteerd met de Fiesta Active en de bijzonder mooi samengestelde V60 T8! (tu)

Barri zei:
Ook tweedehands is zo'n 500C niet gek. De kop is er af, zeg maar: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m1495320344-fiat-500-c-0-9-80pk-twinair-t-lounge-2017-zwart-cabrio-500c.html>
Deze 80pk twinair heb je bij Savali zo naar 100pk, best leuk.

Een tweedehands Mini Cabrio is ook gaaf, maar het prijsverschil met een 500C is behoorlijk.

Thanks voor het meedenken Barri. De Spiaggina '58 is op dit moment helemaal wat we zoeken en de private lease tarieven zijn interessant, ook t.o.v. gebruikt. Morgenmiddag 13:00 proefrit ingepland en even passen met het gezin.

Kristian zei:
Leuk zo'n 500C hoor. Met mooi weer dakje los en even met z'n allen ergens een ijsje halen. Toch iets breder inzetbaar als de Copen.

Dat dus! B)

Vrouwlief rijdt bijna altijd alleen in de auto en ze is zelf niet bepaald lang waardoor er achterin prima bruikbare ruimte overblijft voor gezin voor de leuke zomerse ritjes door de regio naar terrasjes en ijssalons. Morgen even passen bij de Fiat dealer in Amsterdam.

Erg leuk: Bij wijze van voorpret zitten we filmpjes te kijken op Youtube van deze specifieke uitvoering:

[size=large]500C Spiaggina '58[/size]

Deze promo is opgenomen in het gebied waar mijn schoonvader woont in Italie, Ik kom daar al een jaar of 25 en ken letterlijk elke bocht in de video... B)

Met name dit weggetje is heel herkenbaar richting zee met de antennes/ zendmasten:

1NeHzRC.jpg

Iets verder richting zee fotografeerde ik hier in 2008 onze huur Fiat Bravo:

EvnpsVJ.jpg

Rechts in beeld het dorpje waar mijn schoonvader woont (Camerota, SA). Dit jaar in augustus willen we er weer heen.

ovWWpMp.jpg

Caspian zei:
Dus dat wordt komende zomer het promofilmpje namaken met jullie eigen 500C? ;)

Leuk plan! Alleen wel een beetje ver voor een gezin van 4 in een 500C met bagage.

We vliegen altijd naar Napels en dan met huurauto ca. 3 uurtjes langs de mooie kust naar onze bestemming. Voordeel van huurauto is dat er daar niet gelet wordt op kleine schade's en dat een Italiaans kenteken behoorlijk in het voordeel is als het aankomt op voorrang nemen en de verkeersflow in het algemeen daar...

Ik snap het wel. Best of both worlds. Hier ook de SL weg gedaan omdat het met 2 kinderen gewoon niet praktisch is. Nu gebruikte ik hem nog voor woon/werk verkeer. Maar dan pak je nog eens met zijn 4tjes de 500 om even een ijsje te halen of een ritje door de omgeving. Met de Golf cabrio deden we dat regelmatig maar met een tweezitter moet je er altijd 2 thuis laten. Dan pak je hem ook niet zo snel meer. Leuke uitvoering. Ik vind de 500 sowieso een leuk sympathiek autootje.

smarter zei:
Vrouwlief rijdt bijna altijd alleen in de auto en ze is zelf niet bepaald lang waardoor er achterin prima bruikbare ruimte overblijft voor gezin voor de leuke zomerse ritjes door de regio naar terrasjes en ijssalons.
Verrassend dat een 500C nog zo rationeel is te bezien :D Maar ook begrijpelijk, ik zat eerder te denken aan iets anders leuks, open maar wel praktisch zoals een Mustang. Maar als het primair de auto is voor mvr. Smarter dan is dat natuurlijk niet echt optie.

Vanmiddag langs geweest bij Fiat Vaneman in Amsterdam. We zijn plezierig geholpen en verder geïnformeerd over de 500C. Ook meteen een proefrit gemaakt. Er zijn op dit moment helemaal geen 500's te bestellen, alles is uit voorraad. In de loop van het jaar komt er een technische update en nieuwe line up, maar dealer weet nog niet wanneer.

De lichtblauwe Spiaggina '58 uitvoering die wij willen is bij de dealer waar we waren niet meer voorradig, maar er staan nog een aantal auto's bij andere dealers. Deze versie is een speciale uitgave van ruim een jaar geleden en zit niet meer in het actuele gamma. De verkoper zag mogelijkheden om in overleg met importeur en leasemaatschappij te kijken naar een betere deal. Morgen krijg ik final offer met scherpste leaseprijs.

Daarna ook even bij Mini langs geweest, maar besloten om daar niet op verder te gaan. De meerprijs is het ons niet waard.

Dit @#$%^YU&-forum maakt reageren steeds onmogelijker. Ook de lange reactie die ik had getikt is vanwege een 'verlopen sessie' verdwenen. Even wat korter dan:

Grote schoonmaak! BMW weg, Veloster weg, Copen weg. Maar begrijpelijke overwegingen, met z'n vieren op pad is wel zo gezellig. Of de 500C daarvoor een geschikte kandidaat is waag ik wel te betwijfelen. Tussen 0 en 60 km/u gaat open rijden redelijk, bij 80 klappert en dreunt de wind zo hard binnen dat ik het snel bekeken had. Hoe dat voor de achterpassagiers is weet ik niet uit eigen ervaring, maar ik kan me er een voorstelling bij maken. Ook met dak dicht hoor je altijd windgeruis van het dak komen. Qua rij-eigenschappen vind ik een 500 ronduit verschrikkelijk, maar goed. Zo'n Spiaggina oogt dan weer zo goed als onweerstaanbaar leuk.

Ook de Private Lease-keuze begrijp ik goed. Zo nu en dan zijn er hele behoorlijke deals. De beperkte kilometers zouden mij als een molensteen om de nek hangen, maar in jullie situatie past het waarschijnlijk een stuk beter. Al zit die hypothetische rit naar Italië er waarschijnlijk niet in.

Ben benieuwd naar de updates!

Barri zei:
Heeft 'jullie' leasemaatschappij 'm niet in het aanbod zitten?

Heb ik inderdaad aan gedacht. Maar tegen importeurs akties met extreme kortingen naar de eigen merkgebonden leasemaatschappij kan je niet op rekenen.

Elco zei:
Grote schoonmaak! BMW weg, Veloster weg, Copen weg. Maar begrijpelijke overwegingen, met z'n vieren op pad is wel zo gezellig. Of de 500C daarvoor een geschikte kandidaat is waag ik wel te betwijfelen. Tussen 0 en 60 km/u gaat open rijden redelijk, bij 80 klappert en dreunt de wind zo hard binnen dat ik het snel bekeken had. Hoe dat voor de achterpassagiers is weet ik niet uit eigen ervaring, maar ik kan me er een voorstelling bij maken. Ook met dak dicht hoor je altijd windgeruis van het dak komen. Qua rij-eigenschappen vind ik een 500 ronduit verschrikkelijk, maar goed. Zo'n Spiaggina oogt dan weer zo goed als onweerstaanbaar leuk.

Ook de Private Lease-keuze begrijp ik goed. Zo nu en dan zijn er hele behoorlijke deals. De beperkte kilometers zouden mij als een molensteen om de nek hangen, maar in jullie situatie past het waarschijnlijk een stuk beter. Al zit die hypothetische rit naar Italië er waarschijnlijk niet in.

Ben benieuwd naar de updates!

Proefrit vandaag was inderdaad niet echt indrukwekkend qua rij-eigenschappen, vrouwlief vond de zitpositie en het overzichtelijke formaat wel heel prettig en voor haar gevoel reed de auto prima. Binnenruimte viel echt reuze mee met dank aan de maatvoering van de 3 dames in ons gezin... De 500 koop je echt voor de looks en fun, autotechnisch gezien geen hoogvlieger. Als leasert en stuk acceptabeler dan wanneer ik er zelf mijn geld op stuk zou slaan.

Naast de erg leuke uiterlijke aankleding is de uitrusting van de Spiaggina versie erg goed: 7" navigatie met DAB+ en Apple Carplay, climate control, cruise control, volledig digitaal instrumentarium, regensensor, parkeersensoren enz. Het zit er allemaal op.

eerst morgen het eindvoorstel afwachten voordat we doorpakken. Ben benieuwd.

Omdat de Spiaggina versie best wel uitgesproken is, wilden we deze toch eerst even in het echt zien. In Amsterdam was deze niet meer voorradig. Dit wisten we van tevoren, maar ook nu hebben ze deze nog steeds online staan als zijnde voorraad. Ze kunnen deze overal overnemen begreep ik, maar dat voelt toch een beetje als pronken met andermans veren. Ook had ik dinsdag nog steeds geen final offer binnen omdat ze nog in overleg waren met de leasemaatschappij en importeur. Wel netjes tussentijds op de hoogte gehouden door verkoper dat hij nog voor ons bezig was, maar ergens duurde het voor het gevoel wat lang.

Dus afgelopen woensdag naar Ridderkerk gereden. Erg leuk familiebedrijf en geholpen door de eigenaar zelf. En de Spiaggina versie live gezien: In het echt nog mooier dan op de foto's en smarteres was ook meteen helemaal om.

Netjes aangegeven dat we ook in A'dam in gesprek waren. In Ridderkerk werd vlot doorgepakt in direct contact met zowel importeur als leasemaatschappij om te kijken naar de mogelijkheden. Door de manier van doorpakken en het gevoel van gunning aan de dealer die de auto voor eigen rekening en risico op voorraad heeft hebben we gekozen voor Ridderkerk om het rond te maken.

Aanvraag loopt dus. Ik heb alleen geen vast contract, dus even afwachten wat de leasemaatschappij daar van vindt.

Wel erg veel zin in dit leuke karretje., wordt vervolgd...

u7sy8kobw1h8.jpg

Terug
Bovenaan