smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

A3-White zei:
Mijn Vrouw durft niet meer in de auto, allemaal te eng aan de andere kant van de weg, gaat nu lessen....

Ik snap heel goed dat het enorm wennen is om ineens aan de andere kant van de weg te rijden, al helemaal in een rechtsgestuurde auto. Heel goed om onder begeleiding hieraan te gaan wennen.

Paar plaatjes op deze nieuwe pagina:

IMG_3078_zps4yv1i6pa.jpg~original

IMG_3071_zps0ofyeywg.jpg~original

IMG_3076_zpsciqfrajs.jpg~original

IMG_3073_zps7m4seq0s.jpg~original

IMG_3074_zpsbol531os.jpg~original

Ik zag vrouwlief vandaag thuiskomen en zeer nonchalant, maar perfect strak inparkeren. (tu) Ze geeft aan dat ze de afgelopen dagen inmiddels overal geweest is qua parkeergarages, krappe parkeerplekken, binnensteden enz. Ze vind de Veloster echt meer dan prima qua overzicht en de achteruitrijcamera is perfect qua zicht en hulplijnen begreep ik. Ze is echt helemaal blij met haar superstoere bak en het open dakje was vanmiddag geweldig vond ze. Deze keer geen Ecoboost maar een egoboost dus.

Caspian zei:
Mooi dat jullie er zo blij mee zijn! (tu)

Ik vond het model zelf vanaf de introductie al erg geslaagd en bijzonder. Ik ben ontzettend blij hoe goed dit plannetje geland is bij vrouw en kinderen die oorspronkelijk behoorlijk Mini-minded waren. Ik ken mijn vrouw ondertussen lang genoeg (25 jaar) om met zekerheid te zien of ze ergens echt blij mee is, of dat ze alleen mij een plezier doet. De Veloster is echt ultimate cool nu bij al mijn 3 meisjes. Mijn oudste dochter (ze wordt morgen 11) heeft vandaag al klasgenootjes meegenomen naar de parkeerplaats om de nieuwe auto van mama te showen. Ook al kent haast niemand de Veloster en kunnen weinigen meteen het merk raden, het model komt echt bijzonder over op de weg. De lage dakhoogte (slechts 1.39m) is best opvallend naast andere auto's.

smarter zei:
Mijn oudste dochter (ze wordt morgen 11) heeft vandaag al klasgenootjes meegenomen naar de parkeerplaats om de nieuwe auto van mama te showen

Wat goed :D (tu) Dat wordt een spreekbeurt over de Veloster (:B

Wouter82 zei:
smarter zei:
Mijn oudste dochter (ze wordt morgen 11) heeft vandaag al klasgenootjes meegenomen naar de parkeerplaats om de nieuwe auto van mama te showen

Wat goed :D (tu) Dat wordt een spreekbeurt over de Veloster (:B

Ik ben benieuwd.... Laatst had een klasgenootje een spreekbeurt over de Panamera Hybrid van papa. Sindsdien is ze fan van Porsche en nu vind ze het erg cool dat mama ook een lage 'sportwagen' met dubbele uitlaat heeft....

dit weekend had ik de Veloster netjes met de hand gewassen. Vandaag hadden mijn vrouw en ik lekker een dagje vrij en hebben we lekker rondgereden. Heerlijk weer vandaag:

DSCF3266_zpshdx8w7dg.jpg~original

DSCF3262_zps6mhths59.jpg~original

DSCF2736_zpsasuf3fyo.jpg~original

DSCF3271_zpsektqcyxb.jpg~original

DSCF2740_zps0ebwsmb3.jpg~original

DSCF2747_zpscd6nnr0v.jpg~original

Hij gaat ook steeds lekkerder rijden, de motor voelt nu duidelijk losser en schoner aan dan aan het begin. Het wat rommelige stationair lopen is nu helemaal verdwenen. Wellicht dat de combinatie van de Forté reiniger i.c.m. goed warm rijden en daarna wat steviger doortrappen geholpen heeft. De besturing is wat gevoelloos, maar de wegligging op zich is echt prima en lekker strak. Alleen de achterdempers voelen wat slap aan, de auto is stug geveerd, maar als je wat harder over een drempel rijdt, dan deint de auto achter flink na. Verder hebben we veel plezier van lekker veel licht in de auto door het panorama/ schuifdak.

Er stond er 1 in exact dezelfde kleur in Egmond. Eerlijk is eerlijk in die kleur wel eyecatcher.
Dat van dat stug veren en sturen herken ik wel. Dat was wel een beetje de makke die ik in de i30 ondervond. Hij was redelijk strak afgeveerd. Ik had een beetje het idee dat men de Duitse stugheid wilde kopiëren zonder de verfijning.

Ik blijf het een raar gezicht vinden: Vrouwlief die ineens 100% vertrouwd als een pro inparkeert met gevoel en kunde. Ze voelt zichzelf helemaal op haar gemak in de Veloster ondanks het beroerde zicht naar achteren en ze is er dusdanig blij mee dat ze er ook zeer zuinig op is. De Fiesta was toch meer gewoon de boodschappenauto zo begreep ik. Ik hoop dat ik de Veloster binnenkort zelf een keertje mag lenen...

Haha.. :D. En dan ook nog de opmerking vandaag dat ze zich stoorde aan alle zandkleurige troep op haar auto door een regenbui deze week. De Fiesta werd hooguit 1x per 6 maanden door de wasstraat getrokken en de velgen waren altijd pikzwart en over een krasje of deukje mocht ik nooit zeuren... Ik ga de komende weken even genieten van het feit dat ze nu echt blij en trots is met haar karretje en zien of ze deze ook helemaal zelf knap gaat houden.

Of erger: "Schat. Mijn auto zit onder een laag zandkleurige poeder. Kan je mijn auto even wassen?"

Ik kan er over mee praten. :}

Ik niet :p
Mijn wederhelft zou de auto nog niet wassen al zat er 34 kilo vogelpoep op 8-)

A.s. vrijdag gaat de Veloster naar de Hyundai dealer voor de 4e jaars beurt incl. APK en gratis navigatie update. Het gescheurde raamrubber rechtsvoor blijkt helaas geen garantie, maar de montage neemt de dealer voor z'n rekening en ik betaal alleen het rubber. Prima geregeld.

3 weken geleden is er iemand anders achteruit tegen de auto aangereden terwijl mijn vrouw stilstond. Schade is minimaal, kleine krassen en vervorming op achterbumper rechts. Eerste schatting van schadebedrijf € 650,- om het fabriekswaardig te herstellen. Schadeformulier ingestuurd en vrijdag zal de dealer meteen de rest in gang zetten met de verzekering.

Photobucket ligt eruit momenteel dus even geen foto's.

Barri zei:
Ik was vanochtend bij de Hyundai importeur, daar kwam iemand met een gele Veloster Turbo aanrijden!

Een Veloster turbo is wel heel zeldzaam hier. Jammer van die Audi muil op de turbo versie, voor de rest echt heel tof! (tu)

Ik kwam zelf deze witte vorige week tegen bij het afhalen van een nieuwe camera bij Kamera Express in Utrecht:

W9Q0mw4l.jpg

650,- voor die paar krasjes? Geen wonder dat de auto verzekeringen zo duur zijn in NL.
Hier repareren ze dat niet eens, en wordt er ook niet moeilijk over gedaan als iemand er tegenaan rijdt, mijn auto zit inmiddels rondom ook vol met krassen :(

Gullwing zei:
650,- voor die paar krasjes? Geen wonder dat de auto verzekeringen zo duur zijn in NL.
Hier repareren ze dat niet eens, en wordt er ook niet moeilijk over gedaan als iemand er tegenaan rijdt, mijn auto zit inmiddels rondom ook vol met krassen :(

Bumper is ook een klein beetje vervormd, is dus niet alleen lakschade. Dit is alleen lastig te fotograferen. Als het eigen schuld was, dan is spotrepair een optie, maar ik heb hier niet om gevraagd en wil de auto in dezelfde staat terug als daarvoor.

Ah juist Smarter (tu)

Heb je inderdaad wel een goed punt Gullwing, het is de laatste jaren echt achterlijk duur geworden.
Maar als je die enorme panden en investeringen ziet, is het deels ook wel begrijpelijk.

Waar jij woont zou dan geen optie voor mij kunnen zijn, zou gek worden :T

Vandaag is de Veloster bij de Hyundai dealer in Nieuwegein geweest voor 4e jaars beurt, APK en afhandeling schadedossier. Mijn vrouw is keurig geholpen en er stond zoals besproken een vervangende auto klaar voor een schappelijk tarief van € 25,- per dag. Had een i10 verwacht, maar het werd een i30SW.

Samenvatting van uitgevoerde zaken:
-4e jaars grote onderhoudsbeurt
-APK keuring
-Deurrubber aan passagierskant was gescheurd-> vervangen op mijn verzoek
-Update van navigatiekaarten Europa gratis i.c.m. onderhoudsbeurt
-12 maanden Pechhulp Europa

Beurt en APK had ik natuurlijk ook prima bij mij op de zaak kunnen laten uitvoeren tegen kostprijs, maar de Veloster was tot nu toe 100% Hyundai dealer onderhouden en heeft nog fabrieksgarantie tot mei 2018 mits dealer onderhouden. Ik vond het de moeite waard om de fabrieksgarantie zeker te stellen voor nog een heel jaar incl. navigatie update en pechhulp. Bij de beurt verder 0 extra adviespunten gevonden. Auto is top dus. Vrouwlief heeft deze netjes gewassen en uitgezogen weer in ontvangst genomen vanmiddag.

Kosten: € 485,- in totaal incl. het deurrubber en vervangende auto.

Schadeherstel aan bumper is ingepland voor begin juni... Lekker druk bij het schadebedrijf dus. Ze hebben de auto 2 dagen nodig i.v.m. demontage/ warmstoken/ modelleren en spuiten.

Tijdje geleden alweer dat ik hier gereageerd heb. Wat was het leuk om beide forum Velosters naast elkaar te zien vorige week. Als ik lees hoe blij vrouwlief en je dochters zijn dan denk ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Met een Mini was ze wellicht de zoveelste moeder met een Mini geweest, zo'n stempel zal ze met de Veloster niet snel krijgen. (tu)

[size=x-small]En je ziet hem zo weinig in Nederland dat hij stiekem ook behoorlijk EMW is.[/size]

Zal ook maar even een kleurrijke bijdrage aan dit topic leveren met mijn foto's van de broertjes naast elkaar, afgelopen zondag:

naQaEF2k.jpg

lTCLQ72M.jpg

KVj3XFbZ.jpg

FTVW9NLr.jpg

6OBfoyxl.jpg

Met alle respect voor de Veloster, die Sc400 was natuurlijk een stukje leuker om over te schrijven en te rijden :T

A3-White zei:
Smarter, het is stil bij je, wat is er gebeurt?

Haha, bedankt voor je interesse! (tu)

Doordat ik nu alleen maar auto's heb die helemaal af en zorgeloos zijn, heb ik eindelijk meer tijd voor mijn andere hobby: Fotografie. De afgelopen maanden heb ik lekker veel foto's kunnen maken, maar niet autogerelateerd.

Ondertussen is vrouwlief nog steeds ontzettend blij met de Veloster en mag ik er zelf ook af en toe mee rijden zoals de EMW voorjaarsrit 2 weken geleden en zoals Escher al postte hierboven de Forum meeting in De Meern vorig weekend.

fullsizeoutput_10607_zpsjgrz5hrw.jpeg~original

fullsizeoutput_10602_zpsf6ggrcf9.jpeg~original

fullsizeoutput_10608_zpscjl0nszl.jpeg~original

saai hoor zo'n betrouwbare auto waar niets aan te doen is :T
Uiteraard een flauw grapje, ik verlang er ook weleens naar eerlijk gezegd.
Vandaar ook een tijdje mijn CRZ idee vorig jaar.

Mooie foto's (tu)

Bofkont, jouw auto zal nooit af zijn, jij ziet altijd wel verbeterpunten, daarna puntjes, daarna alles achter de comma,

Wat je siert is dat je ook met de auto rijd.

En Smarter, mooie foto's!

Al een tijdje niets meer gepost hier. Dit komt gedeeltelijk door het gedoe met Photobucket. Ik deel al een jaar of 10 al mijn foto's via Photobucket op diverse internetfora. Daar is vanaf nu helemaal niets meer van terug te zien. Voor iemand zoals ik die graag foto's deelt en foto's bekijk van anderen is het plotseling verwijderen van al mijn fotolinks echt niet tof. Bovendien kan ik mijn schaarse vrije tijd beter benutten dan al mijn forumlinks te gaan repareren met elders doorgelinkte plaatjes. Dit ga ik dus ook niet doen. De voorgaande 47 pagina's in dit topic zijn dus helaas dood qua foto's van mij.

Ondertussen hebben we nog ontzettend veel schik hier van de Veloster: Vrouwlief voelt zich nog steeds elke dag de koning te rijk en ik geniet zelf ook telkens als ik de auto zie staan. Echt een ontwerp waar bijzonder goed over nagedacht is in mijn ogen.

Vanaf nu imgur.com maar eens proberen voor de plaatjes:

YKBkHWEl.jpg

smarter zei:
Al een tijdje niets meer gepost hier. Dit komt gedeeltelijk door het gedoe met Photobucket. Ik deel al een jaar of 10 al mijn foto's via Photobucket op diverse internetfora. Daar is vanaf nu helemaal niets meer van terug te zien. Voor iemand zoals ik die graag foto's deelt en foto's bekijk van anderen is het plotseling verwijderen van al mijn fotolinks echt niet tof. Bovendien kan ik mijn schaarse vrije tijd beter benutten dan al mijn forumlinks te gaan repareren met elders doorgelinkte plaatjes. Dit ga ik dus ook niet doen. De voorgaande 47 pagina's in dit topic zijn dus helaas dood qua foto's van mij.

Ondertussen hebben we nog ontzettend veel schik hier van de Veloster: Vrouwlief voelt zich nog steeds elke dag de koning te rijk en ik geniet zelf ook telkens als ik de auto zie staan. Echt een ontwerp waar bijzonder goed over nagedacht is in mijn ogen.

Vanaf nu imgur.com maar eens proberen voor de plaatjes:

https://i.imgur.com/YKBkHWEl.jpg

Heb je geen eigen website? Tegenwoordig kost dat bijna niks meer, je hebt voor 30 euro per jaar een eigen domein met hosting en daar kan je dan een leuk blogje van maken ofzo, kan je daarnaast die hosting gebruiken voor je eigen foto's.

Ik gooi alleen foto's om snel iets te laten zien op imgur, foto's voor fora of die ik langer online wil hebben gooi ik op mijn eigen hosting. Heb je voor altijd plezier van, tenzij je de hosting op zegt natuurlijk. Ben ook nog nooit door m'n GB's heen geweest.

Leukste is om hele oude posts terug te zien.

Verder over de auto, ben er niet altijd weg van, vind het een vreemde auto, maar deze kleur en velgen doen hem erg goed, ik vind hem eigenlijk best wel heel tof! (tu)

Ergens begint het weer te jeuken om iets geks voor mezelf te hebben. Hoeft geen nieuwstaat te zijn maar wel een strakke basis om de puntjes op de i te zetten. Vrouwlief is verwend met haar Veloster en ik heb net een nieuwe 27" iMac gekocht. Ik ben nu niet van plan om de spaarrekening verder te gaan plunderen en ben voorzichtig aan het zoeken naar iets leuks en aparts rond de € 1.500,-.

Vaste lasten ook graag niet op Lexus niveau voor de 2.000km die ik er per jaar mee ga rijden. Dus max. ergens rond de 1.250kg, bouwjaar vanaf ca. 1990. Niet te roestgevoelig, want staat altijd buiten. Goede, roestvrije basis met een net interieur is echt een vereiste.

Bumpertje spuiten, originele velgen opsnorren en een technische reparatie uitvoeren is geen punt, maar ik zoek geen project. Meer iets waar ik zelf meteen van kan genieten en ondertussen de puntjes op de 'i' kan zetten.

4 zitplaatsen i.v.m. kids is wel een vereiste, maar hoeft niet ruim te zijn.

Zit een beetje te denken aan een Ford Puma, dan kan ik de onderdelen scherp inkopen op de zaak en is de kennis en expertise ook voorhanden. Meestal zijn ze helaas aardig verroest en de leukste motor (de 1.7) heeft ook zo z'n aandachtspuntjes.

Ondanks de kilometerstand misschien morgen deze even gaan bekijken.

https://www.autotrader.nl/klassieker/lancia-delta/1996/heerlen/8hxku/lancia-delta-18-ie-le/

https://link.marktplaats.nl/m1181605318?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Twee auto's die ikzelf erg charmant vind.

Terug
Bovenaan