smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

smarter zei:
Vanmorgen in Delft de Veloster opgehaald. Mijn vrouw reed er meteen lekker in weg en onderweg hebben we van auto gewisseld zodat ze haar eigen auto ook kon zien rijden op de weg. Ze is er superblij mee. (..)

P2280014_zps8mnjcnyq.jpg

(..)

Mooi hoor. Geniet er samen van. (tu) Ook goedgekeurd door je dochters?

Echt een aparte verschijning die Veloster. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik er precies van vind in alle eerlijkheid. Voorkant vind ik zeker mooi en mooi gestroomlijnd.
Achterkant heb ik een beetje mixed feelings bij. Misschien omdat ie best rap en recht naar beneden afloopt.
Maar alsnog, hele leuke en originele keuze! Superveel plezier ermee gewenst! (tu)

Vandaag bericht van de schadehersteller dat de Veloster weer klaarstaat met een strakke dorpel. Morgenochtend haal ik deze op en rij ermee naar de zaak. Hopelijk heeft een collega monteur tussendoor morgen op de dag tijd om de nieuwe banden te monteren. Anders in ieder geval even flink stofzuigen en het interieur schoonmaken. De meeneemprijs heeft de Delftse dealer wat dat betreft wel waargemaakt. Er is zelfs geen moeite genomen om de kentekenplaathouder met reclame van de oorspronkelijke Hyundai dealer te vervangen. Geen punt, want die verwijder ik zelf morgen toch ook weer. Meteen morgen kentekenplaten met opgelegde letters monteren.

Het gaat nog wel wat worden met die Veloster.

En niet te negatief over de dealer, ze hadden de auto zelfs voor je gewassen.;)

Carkiller zei:
En niet te negatief over de dealer, ze hadden de auto zelfs voor je gewassen.;)

Haha, je hebt gelijk. Natuurlijk zijn ze netjes de gemaakte afspraken nagekomen. Ik ben alleen zelf gewend in mijn eigen winkel om de verwachtingen te overtreffen, zeker als het weinig kost. Dus gewoon in dit geval even wel de auto toch helemaal 100% laten poetsen, omdat dat net even leuker is bij aflevering. Wat maken die paar tientjes uit op dit bedrag? Als er uit bedrijfsbeleid in dit geval echt geen poetsbehandeling inzit, zou ik als verkoopleider in dit geval persoonlijk de stofzuiger er doorhalen om de auto zonder troep en gummiberen op de matten af te leveren.

Een auto bij een handelaar-handelaar mag best een beetje vies zijn, maar bij een dealer moet alles zo schoon mogelijk zijn. Wat de afspraak ook is, in ieder geval is 'ie door de wasstraat getrokken, uitgezogen en is er een doekje door het interieur gehaald. Dat vind ik tenminste. Net daar kun je als dealer het verschil maken en ervoor zorgen dat de klant met een goed gevoel vertrekt en eventueel zelfs bij je terug komt.

Gaaf wagentje hoor, verder ben ik het wel met Elco eens. Maar zolang de garantie goed is.

Ik heb nu wel ruzie met ck denk ik. :T

Ik ben alleen zelf gewend in mijn eigen winkel om de verwachtingen te overtreffen, zeker als het weinig kost.

inderdaad (tu)

Toen ik mijn auto ophaalde bij een garage/handelaar zag hij op het eerste oog ook prima uit. Maar onder de voorstoelen lagen nog wat papiertjse en mentosrolletje en bij het reserverwiel paar oude doeken en vond ook nog een paraplu van de vorige eigenaar.

Toen de garage naderhand belde of alles nog naar wens was (wat ik al heel netjes vond) heb ik dit als enige opmerking aangegeven, en hij zei ook wel eerlijk dat de meeste auto's in zijn prijscategorie (tussen de 5K en 10K) doorgaans niet super kritisch zijn. Hij laat de auto altijd voor weinig poetsen gaf hij eerlijk toe zodat de eerste indruk goed is. 95% van zijn klanten vind dat al helemaal super. Ik behoor tot die 5% die misschien meer had verwacht of op zn minst opmerkelijk.

Maar als de auto verder maar goed is toch (tu) opgelegde letters is ook iets wat ik altijd doe bij aanschaf van een andere auto. Bij de Renault moet ik dat nog doen, ik zie mijn vrouw nu al neeschuddend kijken :}

Heb je al opmerkingen gehad van vreemden op straat? :p

De Veloster werd af-fabriek geleverd met specifieke (en naar mijn mening erg mooie) Veloster-kentekenhouders:

n5hhkw.jpg

Mss een ideetje als je toch van plan bent om de reclame-exemplaren te verwijderen?

Escher zei:
De Veloster werd af-fabriek geleverd met specifieke (en naar mijn mening erg mooie) Veloster-kentekenhouders:

Mss een ideetje als je toch van plan bent om de reclame-exemplaren te verwijderen?

Die zijn zeer fraai, zijn deze gewoon te bestellen bij de Hyundai dealer of heb je een andere tip?

Volgens mij zijn ze nog steeds nieuw te bestellen bij de dealer. Een onoplettende chauffeur heeft in mei vorig jaar een 'kusje' gegeven aan de grijze Veloster van mijn moeder, waarbij de nummerplaathouder (en de bumper) beschadigd raakten. Dit is allemaal netjes hersteld bij de dealer, die toen ook gewoon een nieuwe houder heeft besteld. Kostte iets van een € 17 denk ik.

Was toch Digo, op de A13 bij die afslag Delft rechts en dan iets verderop links zeg ik uit mijn hoofd? Dat is een gewoon een tweedehands autohandelaar met een Toyota dealerschap ergens anders. Maar ik kan mij vergissen.

FH126560 zei:
Was toch Digo, op de A13 bij die afslag Delft rechts en dan iets verderop links zeg ik uit mijn hoofd? Dat is een gewoon een tweedehands autohandelaar met een Toyota dealerschap ergens anders. Maar ik kan mij vergissen.

Ik heb hem gekocht bij het Toyota dealerschap waar deze ingeruild was op een nieuwe Toyota. Het klopt dat ze aan de andere kant van Delft nog een heel groot occasioncentrum hebben.

Vandaag de nieuwe Michelin Crossclimate + banden laten monteren. Net even iets breder met een hogere wang dan origineel. De omtrek wijkt minder dan 2% af en de nieuwe band staat voor mijn gevoel net iets beter onder de auto.

Oud, Hankook 215/40R18:

IMG_3070_zpsfanlzpqj.jpg~original

Nieuw, Michelin 225/40R18:

IMG_3068_zpsi4nrq21r.jpg~original

https://i56.photobucket.com/albums/g190/denne046/Hyundai%20Veloster/IMG_3071_zps0ofyeywg.jpg[~original/img]

[img]https://i56.photobucket.com/albums/g190/denne046/Hyundai%20Veloster/IMG_3072_zpss1yvu8u7.jpg~original

De oude zaten er trouwens vanaf nieuw op en hadden allen dezelfde DOT code. Niet slecht, bijna 43.000km met een setje 18" sportbanden. Dat zegt iets over de rijstijl van de eerste eigenaar.

Staat er weer netjes bij! Merk je nog veel verschil met het sturen t.o.v. de oude banden?

Enzo Ferrari zei:
Staat er weer netjes bij! Merk je nog veel verschil met het sturen t.o.v. de oude banden?

Voor mijn gevoel is de auto nu iets vager rond de middenstand van het stuur. Alsof de bandenspanning net even te hoog is. Morgen naar kijken. Wel hebben de nieuwe banden duidelijk meer souplesse/ veercomfort. Het stoterige op drempels en oneffenheden is haast weg nu.

Net nog even een paar plaatjes geschoten met de telefoon nu de auto nog enigszins schoon is (de echte poetsbeurt moet nog).

IMG_3078_zps4yv1i6pa.jpg~original

De Luxe kentekenplaten zitten erop:

IMG_3074_zpsbol531os.jpg~original

De 3e deur:

IMG_3073_zps7m4seq0s.jpg~original

Mijn favoriete ontwerpdetail, Het panorama/ schuifdak dat optisch helemaal doorloopt t/m de achterruit met een hele mooie strakke omlijsting in carrosseriekleur:

IMG_3075_zpsr9axnbhn.jpg~original

Lekkere stoelen:

IMG_3076_zpsciqfrajs.jpg~original

Prima gezinsauto:

IMG_3077_zpsg2amjtsj.jpg~original

verder de auto vandaag afgetankt met V-Power en een flesje Forté additief toegevoegd om de motor inwendig te reinigen.

De meeste bandenbedrijven doen maar wat qua bandenspanning is mijn ervaring. Gewoon de opgave van de autofabrikant aanhouden in deurpost of benzineklep.

De nieuwe banden vullen de wielkasten inderdaad wat beter. (tu)

En extra comfort is alleen maar mooi meegenomen; Zandvoort zal het ding nooit gaan zien lijkt me zo. (:B

Bijzonder fraaie wagen (tu)

Dat moet ik de Hyundai dealer nageven waar ik onze I30 heb gekocht, keurig schoon/ gepoetst afgeleverd, ook van binnen.
En dat voor de scherpste meeneemprijs zonder garantie bedongen, zelfs nog een grote slagroom taart van de bakker als cadeau :D

Zo'n flesje forté additief toevoegen.... doet dat nu echt iets? Ik zat daar laatst ook aan te denken om dat eens te kopen en er doorheen te gooien maar ik twijfel of het (flauw gezegd) niet een beetje kwakzalverij is :p

Staat er (althans op de foto's) toch heel strak bij hoor! De lijn van het panoramadak, die naadloos overgaat in de zwartgelakte achterspoiler en het achterruitje is inderdaad een erg mooi designdetail. Op dat vlak vind ik de Turbo-versie minder geslaagd, aangezien daarbij de achterspoiler steeds in carrosseriekleur werd geleverd en de lijn daardoor niet mooi doorloopt:

2015-Hyundai-Veloster-Turbo-20.jpg

Vandaag de nieuwe Michelin Crossclimate + banden laten monteren. Net even iets breder met een hogere wang dan origineel. De omtrek wijkt minder dan 2% af en de nieuwe band staat voor mijn gevoel net iets beter onder de auto.

Ik heb/had ook wel interesse in die Crossclimate banden. De recenties zijn gewoon heel erg goed. Helaas heb ik 225/45/18 nodig, die worden niet gemaakt helaas. Alleen de maat die jij ook hebt 8-) ben wel benieuwd hoe ze jou gaan bevallen, zeker met warm weer

Vorige week had ik een lakstift besteld bij de Nieuwegeinse Hyundai dealer. Vandaag kon ik deze ophalen. Ik heb meteen geïnformeerd naar de 5 jaar fabrieksgarantie vanaf nieuw, de auto is van mei 2013. Als ik over 2 maanden de beurt bij de Hyundai dealer laat doen dan heb ik gewoon fabrieksgarantie tot mei 2018. Ook heeft Hyundai als klantenbinder gratis levenslange kaart updates voor het fabrieksnavigatie systeem i.c.m. de onderhoudsbeurt.

De beurt van ca. € 370,- laat ik dus in dit geval zeker uitvoeren door de Hyundai dealer i.p.v. deze in eigen beheer op de zaak te laten doen. Ik heb dan geen gezeur fabrieksgarantie tot mei volgend jaar, 1 jaar Europese pechhulp en verse navigatiekaarten.

Daarnaast heb ik nog een licht ingescheurd portier rubber aan de bovenzijde aan passagierskant. Deze is vandaag beoordeeld en er wordt gekeken of deze onder garantie vervangen kan worden.

Samenvattend een prima ervaring bij de Hyundai dealer vandaag.

Wouter82 zei:
Mooi! En konden ze ook aan Veloster-kentekenplaathouders komen?

Oeps, vergeten te vragen... Die plaathouders zijn zeker mooi, maar als ik de plaatjes zo zie van Escher dan klikken de platen er niet in vast en moeten deze gepopt of geschroefd worden. Dat heeft niet mijn eerste voorkeur. Wellicht de volgende keer even vragen als ik er weer ben.

Zonder tekst op de kentekenplaathouder vind ik zelf wel dat de centrale uitlaatjes er net wat mooier uitspringen zonder afleiding:

IMG_3074_zpsbol531os.jpg

Wanneer weet je dat je een goede keuze gemaakt hebt? Net als met de Lexus loop ik nu graag om 23:30 nog even de straat op om even te kijken. Het is meer dan goed zo. Geen 3e auto meer en toch iedereen meer dan happy. Morgen vrouwlief voor het eerst met de Veloster op pad als 'haar auto':

DSCF1174_zpsikacyjao.jpg~original

Wat Renaultje zegt!

Afgaande op de foto's ziet hij er erg goed uit, de service van Hyundai is ook geweldig te noemen.
Hopelijk gaat mevrouw Smarter er nog lang plezier van hebben.

Vandaag is vrouwlief er voor het eerst mee op pad als woon-werk/ kinderen naar school breng/ boodschappenauto. Ik ben benieuwd of ie bevalt. De Fiesta is vandaag opgehaald en betaald, dus er is geen weg meer terug.

Wouter82 zei:
Ze durft de beschadigde velgen niet op te biechten :}

hahahaha :D. Ze is thuis en de auto bevalt haar prima. Zondag reed ze overigen zeer consequent volgens de schakel indicator. Dat vindt de Hyundai echt niet leuk. Vandaag op mijn advies gewoon lekker gasgegeven en ze vond de auto meteen veel lekkerder rijden. Velgen zijn nog heel, maar de auto is wel volledig door vogels ondergescheten, maar dat kan ik haar niet aanrekenen.

Ik heb haar beloofd om niet te zeuren over elk krasje, zodat zij de rust en ontspanning heeft om er niet de hele dag met samengeknepen billen in te hoeven zitten. Het is immers een gebruiksauto en geen concours auto.

Terug
Bovenaan