Excuus voor de herhaling, maar in mijn enthousiasme op dag van aankoop wordt deze samenvatting op deze nieuwe pagina wellicht door de vingers gezien:
Ik heb gekocht:
Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher
1e registratie: 3 mei 2013
KM. stand: 42.700
Motor: 1.6 benzine 140pk
Transmissie: Handgeschakeld 6-bak
Gewicht: 1.160kg
Kleur: Marathon Blue
Voorzien van o.a.:
-Climate control
-Cruise control
-Keyless entry+ start
-Electrisch panorama/ schuifdak
-Lederen bekleding met stoelverwarming
-Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
-Electrisch inklapbare spiegels
-18" LM velgen
-Touchscreen navigatie met Bluetooth en USB
-Achteruitrijcamera
-Parkeersensoren achter
Compleet zat dus en een lekker lage kilometerstand. Bovendien aantoonbaar van de eerste eigenaar en alle 3 onderhoudsbeurten uitgevoerd bij dezelfde officiële Hyundai dealer. Laatste beurt was in mei vorig jaar bij 36.000km. Bovendien heeft Hyundai sinds 2011 al 5 jaar volledige fabrieksgarantie. Garantie zit er dus nog op tot mei 2018.
Ik heb hem gekocht bij de Toyota dealer in Delft, waar deze Veloster ingeruild is op een nieuwe Toyota C-HR, ook al zo'n apart ding.
Inruilprijs voor onze Fiesta was bizar laag,
dus nu zelf te koop gezet.
Volgende week dinsdag haal ik hem op en ik laat dan een eerst vervelend deukje op de linker dorpel meteen herstellen.
Rij ervaring: Allemansvriendje qua koppeling, schakelen en sturen, dus prima voor mijn vrouw. Geen echt enthousiasmerend rijgedrag. Motor was enorm lui, maar gezien lage kilometrage en het ontbreken van enige steenslag wellicht zelden het dorp uit geweest... wel een hele fijne zit en prima instelmogelijkheden. Open dak geeft lekker veel licht en ruimtelijk gevoel, maar maakt wel een hoop herrie op de snelweg.