smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

RobEU zei:
Goede advertentie. Duidelijke en eerlijke foto's. Je zou alleen beter wel even een foto van de achterkant erbij doen. Nu lijkt het alsof je iets wil verbergen.

Bedankt voor de tip! Interieurfoto gewisseld voor achterkantfoto

Mooie kleur inderdaad, gefeliciteerd! De rest van het uiterlijk zal ik me maar niet over uitlaten...ik hoop dat het over een jaartje weer gaat kriebelen om wat anders aan te schaffen. ;)

De kwaliteit van het leder lijkt best aardig te zijn afgaand op de foto's? Iig beter dan de oude Sonata waar ik ooit eens in meereed.

Excuus voor de herhaling, maar in mijn enthousiasme op dag van aankoop wordt deze samenvatting op deze nieuwe pagina wellicht door de vingers gezien:

Ik heb gekocht:

DSCF2729_zpse7fj3toh.jpg~original

DSCF2730_zpsrpzkk9yk.jpg~original

DSCF2731_zpsgican324.jpg~original

Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher

1e registratie: 3 mei 2013
KM. stand: 42.700

Motor: 1.6 benzine 140pk
Transmissie: Handgeschakeld 6-bak
Gewicht: 1.160kg
Kleur: Marathon Blue

Voorzien van o.a.:
-Climate control
-Cruise control
-Keyless entry+ start
-Electrisch panorama/ schuifdak
-Lederen bekleding met stoelverwarming
-Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
-Electrisch inklapbare spiegels
-18" LM velgen
-Touchscreen navigatie met Bluetooth en USB
-Achteruitrijcamera
-Parkeersensoren achter

Compleet zat dus en een lekker lage kilometerstand. Bovendien aantoonbaar van de eerste eigenaar en alle 3 onderhoudsbeurten uitgevoerd bij dezelfde officiële Hyundai dealer. Laatste beurt was in mei vorig jaar bij 36.000km. Bovendien heeft Hyundai sinds 2011 al 5 jaar volledige fabrieksgarantie. Garantie zit er dus nog op tot mei 2018.

Ik heb hem gekocht bij de Toyota dealer in Delft, waar deze Veloster ingeruild is op een nieuwe Toyota C-HR, ook al zo'n apart ding.

Inruilprijs voor onze Fiesta was bizar laag, dus nu zelf te koop gezet.

Volgende week dinsdag haal ik hem op en ik laat dan een eerst vervelend deukje op de linker dorpel meteen herstellen.

Rij ervaring: Allemansvriendje qua koppeling, schakelen en sturen, dus prima voor mijn vrouw. Geen echt enthousiasmerend rijgedrag. Motor was enorm lui, maar gezien lage kilometrage en het ontbreken van enige steenslag wellicht zelden het dorp uit geweest... wel een hele fijne zit en prima instelmogelijkheden. Open dak geeft lekker veel licht en ruimtelijk gevoel, maar maakt wel een hoop herrie op de snelweg.

Gefeliciteerd Smarter! Hij is niet mijn smaak, maar hij heeft een erg mooie kleur en is wel lekker bijzonder. Veel plezier gewenst aan jou en je vrouw.

Thanks, Caspian! (tu) Ik snap heel goed dat de veloster geen allemansvriendje is, dat was de afgelopen dagen wel duidelijk aan de reacties alhier... Ik vind het zelf gewoon een ontzettend leuk vormgegeven auto waarvan de prijs/ kwaliteits verhouding momenteel geweldig is als je goed winkelt.

Leuk auto in een mooie kleur met goede velgen eronder! Het is inderdaad wel een auto die je even op je vizier moet hebben staan, anders kijk je er al gauw overheen. Maar de auto past prima in jouw eisen, geen dertien-in-dozijn en toch nog redelijk praktisch met die derde deur. Veel plezier ermee!

Ook complimenten voor jouw Fiesta advertentie, daar kunnen nog veel mensen een voorbeeld aan nemen!

Inruilprijs voor onze Fiesta was bizar laag, dus nu zelf te koop gezet.

Als die voor een bedrag in de buurt van de vraagprijs weggaat, blijft er nog een heel stuk van de Lexus-verkoopprijs over voor een gooi- en smijtcabriootje genre 306 ;)

Hopelijk de Fiesta snel kwijt, al vind ik de vraagprijs stevig. Ik denk dat 9.990 beter is, zit je onder de zoekgrens van 10k die veel gebruikt wordt. Je hebt dan alleen wat minder onderhandelingsruimte bij een potentiële koper, maar komt wel vaker naar boven in zoekmachines.

De vraagprijs lijkt mij gewoon prima! Het is een vrij complete auto. Het enige wat ik mis is de climate control, cruise control en de 100 pk EcoBoost motor. En daar heb je ook direct het probleem van de Fiesta te pakken. Hoewel de omloopsnelheid vaak wel groot is van de Fiesta, is het aanbod gebruikt ook enorm. Ze zijn letterlijk voor het uitzoeken, en vaak nog in een straal dicht bij huis. Maar desalniettemin succes met de verkoop!

vertmaori zei:
Hopelijk de Fiesta snel kwijt, al vind ik de vraagprijs stevig. Ik denk dat 9.990 beter is, zit je onder de zoekgrens van 10k die veel gebruikt wordt. Je hebt dan alleen wat minder onderhandelingsruimte bij een potentiële koper, maar komt wel vaker naar boven in zoekmachines.

dit is een goede tip (tu)

Een Fiesta Titanium facelift model met navigatie onder de € 10.000,- staat helemaal nergens, dus dan zou deze echt te goedkoop zijn. Prijs verlagen kan altijd nog over een week of 3. Ik haal het liefste eerst de Veloster op volgende week en maak deze dan helemaal naar het zin incl. herstel van de dorpelschade, poetsen, banden enz.

Daarna mag de Fiesta weg en kan ik de prijs aanscherpen indien nodig. Ik heb er ook nog een prima set winterbanden op stalen velg bij. Die heb ik expres niet in de advertentie vermeld, maar is wel onderdeel van de verkooponderhandeling.

Nette Fiesta. Helaas voor ons buiten budget, maar ik zie een Fiesta in de toekomst wel de Alto vervangen.

Goede advertentie ook, maar dat kan je wel aan een verkoper over laten :)
Is het bewust dat je 'm privé aanbiedt? Ik kan me voorstellen dat ie in jullie bedrijfsvoorraad ook niet zou misstaan en misschien dat eventuele extra kosten daarvoor een hogere prijs rechtvaardigen?

Hoi smarter,

Leuke nieuwe aanschaf, ziet er prima uit (tu)
Voor vrienden van mij kijk ik al een tijdje naar een nieuwe tweede auto (rijden Focus Wagon 2013 en een oude (1999?) Fiesta) Jouw Fiesta is mijns inziens hen op het lijf geschreven. Ik heb ze je advertentie doorgestuurd, wellicht nemen ze contact met je op.

Greetz, Skeep

Joël D. zei:
Moet je eens kijken wat ik net in Delft tegenkwam: ;)

Da's wel heel toevallig en uitgerekend ook in Delft waar ik gisteren de mijne kocht!

Ik heb net even gespit in RDW open data:

Er zijn momenteel in totaal 358 Velosters in Nederland geregistreerd op kenteken. Verdeling op kleur:

-107 zwart
-78 rood
-66 wit
-62 grijs
-20 blauw
-14 geel
-6 groen
-5 oranje

Conclusie: Van de 358 zijn er maar liefst 235 kleurloos (wit, zwart of grijs).

Maar 5 oranje exemplaren :O In mijn herinnering was elke persdemo oranje (of anders was dat telkens hetzelfde exemplaar) :D

smarter zei:
Ik heb net een set Alloygators in het zilver besteld om de velgen te beschermen. Maakt de auto niet fraaier, maar het is om te zien best acceptabel.

Slim! Ik kan me nog goed herinneren dat de importeur destijds stickers op het dashboard plakte, met de waarschuwing vooral goed om de velgen te denken. Buitengewoon kwetsbaar op dit type auto... Alloygators zijn top, slim dat je ze voor je Veloster koopt. Zelf ben ik ze nog maar één keer tegengekomen op een persdemo en net tóen behoedden ze me voor een ernstige velgschade. De Alloygator was total loss, het wiel gelukkig niet.

Idd, Elco (tu)

Zeker als vrouwlief met de 18-inchers op pad gaat is het wel fijn als de schade enigszins binnen de perken blijft... Goed systeem, die Alloygators als ik het zo lees en zie in de filmpjes en reviews. Ook fijn dat ze per stuk bij te bestellen zijn als ze echt te gaar gereden zijn, gelukkig zit er een schrapertje bij om ze bij kleine schaafjes weer strak te trekken.

Best een plat bandje af fabriek op de Veloster: 215/40-18. De vorige Fiesta van vrouwlief had 16" velgen en na 3 jaar 3 velgen met schade... De huidige Fiesta dus weer gewoon 15" en allen zijn heel gebleven. Vanaf volgende week dus 18" voor mijn vrouw... 8-)

smarter zei:
Best een plat bandje af fabriek op de Veloster: 215/40-18. De vorige Fiesta van vrouwlief had 16" velgen en na 3 jaar 3 velgen met schade... De huidige Fiesta dus weer gewoon 15" en allen zijn heel gebleven. Vanaf volgende week dus 18" voor mijn vrouw... 8-)

Hoeveel waarde hecht je vrouw aan deze velgen? Want anders ruil je ze om voor 16" wielen zoals die zwarte had.

Waarom niet gewoon banden met velgrand bescherming? Wat mij betreft veruit de mooiste oplossing, of zijn de banden die er nu op liggen nog zo goed als nieuw?

schumi1986 zei:
Waarom niet gewoon banden met velgrand bescherming? Wat mij betreft veruit de mooiste oplossing, of zijn de banden die er nu op liggen nog zo goed als nieuw?

Er zitten banden op met een behoorlijke velgrand bescherming. Desondanks staat dit type velg bekend om de grote kwetsbaarheid. Ook ikzelf maak wel eens een foutje. Dus ik ga eerst kijken hoe het staat met die Alloygators. Wellicht kunnen ze er dan na bewezen goed gedrag na een paar maanden af. Zie het een beetje als eerst leren fietsen met zijwieltjes... :D

Carkiller zei:
Meer velgrand bescherming dan profiel...

Dat inderdaad zeker. De voorbanden zijn matig. Als ik de auto heb volgende week beoordeel ik eerst alle 4 de banden goed. Als de achterbanden nog heel ruim profiel hebben, dan zet ik er voor weer 2 dezelfde Hankooks op. Als de achterbanden ook minder zijn, dan denk ik aan 4 Goodyear Eagle F1's. Banden waar ik erg goede ervaring mee heb.

Fijne oplossing die Alloygators! Die hebben wij ook om onze bedrijfs-Tesla met 21"(!) liggen. Die velgen werden ook constant aan gort gereden, totdat deze Alloygators erop kwamen. Ook dan hingen er afentoe de vellen aan de Alloygators, maar de velg was nog heel! Het bijgeleverd mesje helpt bij een forse beschadiging trouwens niet meer, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Ontzettend leuke, en frisse Auto.
En een headturner, hé,, wat is dat ?

Een Velostar !

En natuurlijk bedankt voor alle leuke reacties! (tu) Altijd leuk om te lezen dat ik zeker niet de enige ben die dit een hele gave auto vindt... B)

Durashift zei:
Past de uitvoeringsnaam nog wel binnen de werkzaamheden van je vrouw?

:D Scherp opgemerkt! Zelf vindt ze het een hele leuke auto en ze is met name heel blij met het panorama/ schuifdak. Voor haar gevoel komt de auto niet heel anders over dan haar huidige Fiesta... Zelfde kleur ongeveer en net zo'n soort auto zegt ze... Ik heb nu al 100x gezegd dat de Veloster echt wel heel apart overkomt op de weg, maar ze vindt dat zelf reuze meevallen. Discussie gesloten en we zijn het wederom helemaal eens hier thuis...

smarter zei:
Durashift zei:
Past de uitvoeringsnaam nog wel binnen de werkzaamheden van je vrouw?

:D Scherp opgemerkt! Zelf vindt ze het een hele leuke auto en ze is met name heel blij met het panorama/ schuifdak. Voor haar gevoel komt de auto niet heel anders over dan haar huidige Fiesta... Zelfde kleur ongeveer en net zo'n soort auto zegt ze... Ik heb nu al 100x gezegd dat de Veloster echt wel heel apart overkomt op de weg, maar ze vindt dat zelf reuze meevallen. Discussie gesloten en we zijn het wederom helemaal eens hier thuis...

Precies, de Veloster heeft ook vier wielen, een dak, twee portieren rechts en een motorkap. :}

Ik zat te denken om alle 4 de banden te vernieuwen en dan meteen een iets hogere wang te nemen. Er zit nu 215/40-18 onder, Op het internationale Veloster forum kom ik tegen dat 215/45-18 prima past en zelfs fijner rijdt. De omtrek is dan 3,4% groter en de wielkast is dan optisch net iets meer gevuld.

Zo oogt de iets hogere band

Door alle commotie rondom mijn topic ben ik helemaal vergeten te reageren op jouw nieuwe aanwinst.
Wat gaaf, weer een Veloster erbij op het forum. Erg mooie kleur ook. Zo'n Veloster zit als i-catcher lekker dik in de spullen en het rijdt volgens mij nog heel behoorlijk. Hier gaat mevrouw Smarter veel plezier aan beleven!

Ik heb net de knoop doorgehakt: Ik wil gewoon 4 nieuwe banden op de Veloster. Achter waren de Hankooks qua profiel nog OK, maar wel dat droogtescheurtjes en schaafplekjes. Als ik de Alloygators erop ga zetten, dan het liefst meteen met vers rubber rondom.

Na veel gelezen te hebben op het Veloster.org forum, blijkt 225/40R18 de meest gekozen band upgrade te zijn. Deze past prima zonder aanpassingen en is een tikje comfortabeler en breder. Om ook meteen het winterbandenverhaal te tackelen, heb ik me uitgebreid georiënteerd op 4-seizoenen banden. De nieuwe Michelin Crossclimate plus is met afstand de beste all season band op de markt en bovendien ook in sportieve maten te koop.

Net 4 stuks besteld dus...

Ineens een hoop mail voor de Fiesta, zal wel door het weekend komen. Ik wil alleen zelf graag eerst de Veloster 100% hebben qua dorpelschade, poetsen en nieuwe banden. Het valt niet bepaald mee om de reacties via marktplaats in goede banen te leiden en de nette, serieuze koper eruit te pikken. Ik sta echt versteld van de barbaarse manier van communiceren, zowel per mail als telefoon. En ik ben echt wel wat gewend in mijn vak.

Terug
Bovenaan