smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

smarter zei:
Vormgeving en het gevoel als je erin zit is in ons geval van hogere prioriteit dan de allerbest sturende auto. In het Nederlandse verkeer rijdt haast elke auto wel prima. We zien dus echt meerwaarde in een aparte auto met een eigen stijl. Als ik echt wil autorijden voor de kick, dan huur ik wel een keer een Porsche ofzo.

(tu)

Veloster-ling

2012-hyundai-veloster-blue_00.jpg

Right-Side-Doors.jpg

Zo'n Veloster is in mijn opinie een van de meest verfrissende modellen op onze wegen, echt een heel bijzonder en geslaagd ontwerp. Geen idee verder hoe het rijdt, maar ik hoop dat de proefrit goed bevalt!

740estate zei:
smarter zei:
De afgelopen 2 weken heb ik al regelmatig zeer resoluut 'NEE' gehoord als ik online weer eens wat leuks dacht gevonden te hebben... :} Mijn vrouw kan dus uitstekend voor zichzelf opkomen en ze vindt de Veloster echt leuk, niet alleen op een plaatje. De zwarte Veloster werd echter keihard door haar afgekeurd zondag want nu moet en zal ze een panorama/ schuifdak hebben. Dat dan weer wel...

Heerlijk zulke vrouwen :}.

Ik heb er ook zo één. Super inderdaad.

Wij lopen regelmatig samen langs een Veloster, die kan bij Twixin ook op positieve reacties rekenen. En ook bij mij.

Gekocht! Nette auto met een vervelend klein deukje op de dorpel onder het linker voorportier. Voorbanden matig verder niets geks kunnen ontdekken. Hij was nog niet eens gepoetst:

DSCF2729_zpse7fj3toh.jpg~original

DSCF2728_zpschmlftm6.jpg~original

DSCF2730_zpsrpzkk9yk.jpg~original

DSCF2731_zpsgican324.jpg~original

DSCF2732_zpsd4ir3gjb.jpg~original

DSCF2734_zpsoy2ddchj.jpg~original

Ik heb hem gekocht zoals deze er stond voor een meeneemprijs. Volgende week dinsdag ophalen.

Gefeliciteerd hoor! Wat een geweldig ding. De kleur staat 'm ook heel goed. En dan ook nog eens zo'n heerlijk luxe uitvoering. Anderen zullen je voor gek verklaren (wie geeft er immers meer dan 71 cent uit aan een Hyundai), maar voor mij ben je een held!

Kijk je even twee dagen niet hier en staat er plots het blauwe broertje van je eigen vierwieler op deze pagina's! Van harte gefeliciteerd met deze gedurfde keuze, de enige juiste uitvoering op het gebied van uitrusting en velgen trouwens. 'Marathon Blue' staat 'm overigens prima. Zo te oordelen op de reeds geplaatste foto's, heeft de vorige eigenaar bovendien de velgen heel weten te houden, altijd mooi meegenomen, want ze beschadigen zeer snel en de kleur is moeilijk om te herspuiten (ik spreek uit ervaring ;)) Ik zie een kleine meet-up in het vooruitzicht? :D

Wat een leuke auto is het toch ook, mooie aankoop! Het is ongetwijfeld een auto waar je veel plezier aan gaat beleven, de berichten die ik hier over de Mini las stemden niet echt vrolijk. Voor zo'n gekke auto is 'ie nog behoorlijk praktisch ook, al moet je als achterpassagier geloof ik opletten als de achterklep wordt dichtgegooid. De kleur is ook leuk, samen met dat Vitamin C (of zoiets) zoals de Veloster van Escher vind ik dat toch de leukste kleur. De vormgeving van het dashboard doet me overigens sterk denken aan het binnenste van veel Fords uit die tijd.

Ik vind het trouwens wel heel opmerkelijk hoeveel redelijk actieve Autoweek-forummers een Hyundai rijden. Twee (of drie) Velosters, twee Scoupes, een Getz, een i20, een Excel, een Coupé, een i30 Tourer, een Pony, een Stellar... Mis ik nog wat? Een echt een liefhebbersmerk! Nu nog een AutoWeek Forum Hyundai meeting ;)

Was een gezellige ochtend smarter, mooi dat de koop gelukt is.(tu)

Auto reed inderdaad gewoon goed en ik denk dat je een goede deal gemaakt hebt.
En hij is echt heel leuk, uniek ding.

Gefeliciteerd, gave auto!

De motor is de 140pk versie, net als vrijwel iedere andere Veloster die te koop staat.
De Turbo is nauwelijks te vinden en kost een flinke duit meer.

Gefeliciteerd. (tu) Mooie kleur.

Jammer dat ik het bericht te laat las, anders was ik misschien ook nog wel even langsgekomen, Toyota dealer kan ik bijna zien vanaf hier. ;)

Carkiller zei:
Was een gezellige ochtend smarter, mooi dat de koop gelukt is.(tu)

Auto reed inderdaad gewoon goed en ik denk dat je een goede deal gemaakt hebt.
En hij is echt heel leuk, uniek ding.

Was inderdaad zeer geslaagd, Carkiller! (tu) Leuk om kennis te maken en fijn dat je de tijd had om met me mee te komen.

Escher zei:
Kijk je even twee dagen niet hier en staat er plots het blauwe broertje van je eigen vierwieler op deze pagina's! Van harte gefeliciteerd met deze gedurfde keuze, de enige juiste uitvoering op het gebied van uitrusting en velgen trouwens. 'Marathon Blue' staat 'm overigens prima. Zo te oordelen op de reeds geplaatste foto's, heeft de vorige eigenaar bovendien de velgen heel weten te houden, altijd mooi meegenomen, want ze beschadigen zeer snel en de kleur is moeilijk om te herspuiten (ik spreek uit ervaring ;)) Ik zie een kleine meet-up in het vooruitzicht? :D

(tu) Lijkt me een leuk trio qua kleuren bij elkaar!

Wat betreft de velgen: Die zijn inderdaad nog keurig. Mijn vrouw kennende vrees ik nu met grote vreze.... Ik overweeg om de goede 18" velgen apart te leggen en er nu voorlopig een set origineel 17" Hyundai velgen onder te leggen. Ik zag deze set gebruikte wielen voor een leuk prijsje. Ik heb al een berichtje gestuurd met de vraag of ze ook naar NL verzenden. Weet iemand wat de bandenmaat is voor de 17" velgen onder de Veloster?

Of heeft er iemand goede ervaringen met velgrandbeschermers zoals Rimsavers ?

Gefeliciteerd! Leuke aankoop! Heeft 'smarteres' er al eens mee gereden? Hij lijkt me nogal laag voor haar, vandaar.
Veel plezier met de Veloster!
Waar jij zondag bent wezen kijken heb ik een paar maanden geleden ook even in een Veloster gezeten, daar stond toen een grijze met panoramadak. Het model viel me 100% mee!

Barri zei:
Gefeliciteerd! Leuke aankoop! Heeft 'smarteres' er al eens mee gereden? Hij lijkt me nogal laag voor haar, vandaar.
Veel plezier met de Veloster!
Waar jij zondag bent wezen kijken heb ik een paar maanden geleden ook even in een Veloster gezeten, daar stond toen een grijze met panoramadak. Het model viel me 100% mee!

Thanks! (tu) Vrouwlief heeft proefgezeten afgelopen zondag en alles qua stoel, stuur, spiegels en pedalen naar het zin ingesteld en bediend zonder te rijden. De auto stond helemaal ingebouwd. Ze kon in ieder geval wel een goede zitpositie met voldoende overzicht vinden.

Ik heb geen ervaring met velgrandbeschermers (vind het niet zo mooi), maar als je weet dat 'Mrs. smarter' daar niet echt op let, is het in geval van de Veloster geen overbodige luxe. Laten we het er op houden dat mijn moeder - die op zich niet echt onvoorzichtig rijdt - door de jaren heen al vier keer een velg heeft bekrast. Kost je ongeveer € 100/velg om ze te laten maken, maar volgens schadeherstelbedrijven zorgt de kleur (is blijkbaar zilver over een zwarte onderlaag) ervoor dat je makkelijk kleurverschil krijgt tussen de herstelde velg en de niet-herstelde velgen...

In ieder geval lijken de 17" velgen een verstandige aankoop (hoewel ik de 18" met gekleurde harten wel de ultieme Veloster-velg vind) ;)

D-C zei:
Ik vind het trouwens wel heel opmerkelijk hoeveel redelijk actieve Autoweek-forummers een Hyundai rijden. Twee (of drie) Velosters, twee Scoupes, een Getz, een i20, een Excel, een Coupé, een i30 Tourer, een Pony, een Stellar... Mis ik nog wat? Een echt een liefhebbersmerk! Nu nog een AutoWeek Forum Hyundai meeting ;)

Ik mag dan helaas niet meer meedoen als ex-hyundai bezitter. Ik had kwa betrouwbaarheid met mijn coupé wel een beetje pech moet ik zeggen... maar goed, zal vast niet standaard zijn voor alle Hyundai's. ;)

Heel leuk deze Veloster! Is inderdaad absoluut geen standaard of 'gewone' verschijning, en alleen daarom al verdient het een dikke duim (tu)

Mooie kleur, en heerlijk dat panoramadak, beleef er zelf ook veel plezier van, zeker met dit iets frisse weer is het geweldig om 'open' te rijden. Zit hier de atmosferische 1.6 in of de tgdi?

Nog even een korte samenvatting van wat ik nou eigenlijk precies gekocht heb:

Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher

1e registratie: 3 mei 2013
KM. stand: 42.700

Motor: 1.6 benzine 140pk
Transmissie: Handgeschakeld 6-bak
Gewicht: 1.160kg
Kleur: Marathon Blue

Voorzien van o.a.:
-Climate control
-Cruise control
-Keyless entry+ start
-Electrisch panorama/ schuifdak
-Lederen bekleding met stoelverwarming
-Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
-Electrisch inklapbare spiegels
-18" LM velgen
-Touchscreen navigatie met Bluetooth en USB
-Achteruitrijcamera
-Parkeersensoren achter

Compleet zat dus en een lekker lage kilometerstand. Bovendien aantoonbaar van de eerste eigenaar en alle 3 onderhoudsbeurten uitgevoerd bij dezelfde officiële Hyundai dealer. Laatste beurt was in mei vorig jaar bij 36.000km. Bovendien heeft Hyundai sinds 2011 al 5 jaar volledige fabrieksgarantie. Garantie zit er dus nog op tot mei 2018.

Ik heb hem gekocht bij de Toyota dealer in Delft, waar deze Veloster ingeruild is op een nieuwe Toyota C-HR, ook al zo'n apart ding.

Ook een fantastisch ding in mijn ogen, zo'n CH-R. En volgens mij legt die Toyota geen windeieren. Mooie opvolger van die Veloster. :D

Ik moet alleen de Fiesta nog even netjes maken voor verkoop. Ik heb deze niet ingeruild vanwege een beschamend lage bieding. Die ga ik dus zelf verkopen. Eerst volgende week de Veloster halen en de dorpel laten herstellen + de auto poetsen. Als deze dan helemaal klaarstaat voor vrouwlief, dan gaat de Fiesta op Autoscout.

De CHR zie je al opvallend veel rijden, vandaag ruim 80 km gefietst en ik ben er wel 3 tegengekomen, rond Breda.
Veel succes met de Hyundai, eigenlijk ook een heel apart model.

A3-White zei:
Nu een Bofkont pakketje bestellen!

Dan wel graag met Bofkont zelf er ook bij, haha... B)

Wassen afdrogen en in de was zetten 2x per jaar prima maar daarnaast houdt het handwerk meestal op. Elke 2 weken een goede wasstraat + stofzuiger zal het tussentijds wel worden.

Originele keuze, wel even wat anders dan de Lexus zeg.
Zijn er al verdere plannen mee of wordt het gewoon rijden en plezier hebben?

Goede advertentie. Duidelijke en eerlijke foto's. Je zou alleen beter wel even een foto van de achterkant erbij doen. Nu lijkt het alsof je iets wil verbergen.

Geweldig zo'n Veloster. Mooie kleur en uitvoering ook. Zelf ook al eens naar gekeken. Hoe rijdt zoiets nou in vergelijking met een Ford. Rijdt ie veel minder straks als een Fiesta/Focus of valt dat in de praktijk mee?

Gefeliciteerd Smarter en Smarterin, fantastische kleur. Enne nette advertentie hoor(tu).

Terug
Bovenaan