smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Veloster is echt een ongelofelijk leuke auto, dit zal Escher ongetwijfeld beamen. Anders dan anders, zonder schreeuwerig te worden. Ik meen dat de Veloster wat steviger is afgesteld en licht, doch direct, stuurt. De auto heeft, in mijn ogen, wel echt een goede kleur nodig, zodat de lijnen er mooi in uitkomen. De zwarte vind ik persoonlijk niet echt mooi.

c1600d7e1504bae5593b3acd2dc64536.jpg

Die Turbo heeft weer zo'n universele, inwisselbare singleframe grille zoals vele andere merken. Ook de aangeplakte zijskirts heeft het ontwerp helemaal niet nodig. Qua styling heb ik zelf de voorkeur voor de eerste Veloster, maar de turbo is wel z`eer welkom als ik de reviews zo lees.

De Veloster is een mooie, redelijke exclusieve verschijning en het is Hyundai te prijzen dat ze zo'n risico durfden te nemen met zo'n afwijkend model. Zeker in een frisse kleur komt die goed voor de dag.

Volg ik een weekend niet,
zitten we van een Clubman in een Veloster...

Hyundai-will-Uncover-370-HP-Veloster-at-SEMA-Show_pID472.jpg

veloster_2_exterior_2_3_door_access_800x600.jpg

Volgens mij enkel te overwegen in oranje met glazen panoramadak...

Dit nog iets?

https://ww3.autoscout24.nl/classified/294668067?asrc=st|as
https://ww3.autoscout24.nl/classified/306045053?asrc=st|as
https://ww3.autoscout24.nl/classified/303152945?asrc=st|as
https://ww3.autoscout24.nl/classified/300017720?asrc=st|as

Dat is een mooie ontwikkeling!
Een Clubman is een prima wagen, maar je ziet ze wel heel erg veel rijden.
Zo'n Veloster is toch een unieke verschijning en een echte koppendraaier.

FH126560 zei:
Een Mini is een premium compacte auto, ook een beetje statusauto, een Hyundai is dat allemaal niet. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je beide auto's leuk kan vinden. Een vrouw in een Mini is superleuk, een vrouw in een Hyundai een beetje mutserig. Tsja....

hyundaiveloster4.jpg

Alleen in een Mini zie je die meiden er gewoon in rijden en bij Hyundai staan ze ingehuurd op een stand.

Carkiller zei:
In Delft?

Daar woon ik, kom je nog even langs om een bakkie te doen?;)

Lijkt me gezellig, maar ik weet nog niet hoe het exact loopt morgen, moet in ieder geval strak om 14:00 de kinderen weer van school halen in IJsselstein.

Carkiller zei:
Kan het bijna lopen.

Binnen 10 minuten rijden van mijn huis.

Top! (tu) Stuur me maar even een PM met adres en tel. nr. dan gaan we samen als je ook tijd hebt. Afspraak is om 11:00 en ik moet om uiterlijk 13:00 weer weg.

Geregeld! Morgen 2 man sterk. (tu) Vandaag heb ik telefonisch de voor mij belangrijke punten al doorgesproken met de verkoper. Als de auto is zoals besproken met nog een stukje rek in de prijs dan gaat het goedkomen. Inruil van de Fiesta wordt niets, te groot verschil met mijn eigen werkelijkheid. Die verkoop ik dus zelf later wel als we er morgen uitkomen.

lol, je vrouw wil een mini clubman, maar omdat 1 iemand zegt dat mini's wel eens kapot gaan, ga je nu kijken naar een nogal suffe hyundai?

Neem gewoon een goed onderhouden mini, met max 50K op de teller en je kan jaren vooruit. Wij hebben eigenlijk nooit echt problemen met de mini gehad. Maar die is vorige week verkocht met ook maar 65k op de klok. Koop gewoon wat je echt leuk vind, en luister niet teveel naar al die doemdenkers.

FH126560 zei:
Het zou niet bij mij opkomen. Grote Renaults zijn meestal erg slecht kwalitatief en deze zou dan erg goed zijn?

Ik heb het wel eens eerder gezegd. Maar die laguna 3 durf ik iedereen wel aan te raden. Wij hebben 25 stuks in de lease gehad -2.0 dci aut. - en ze gingen geen van allen kapot in 5 jaar en gem. 200K.

Wat Gullwing zegt. Ik kreeg het idee dat mevrouw smarter helemaal enthousiast was over een Mini Clubman. En nu wordt het een Hyundai :S

Gullwing zei:
lol, je vrouw wil een mini clubman, maar omdat 1 iemand zegt dat mini's wel eens kapot gaan, ga je nu kijken naar een nogal suffe hyundai?

Neem gewoon een goed onderhouden mini, met max 50K op de teller en je kan jaren vooruit. Wij hebben eigenlijk nooit echt problemen met de mini gehad. Maar die is vorige week verkocht met ook maar 65k op de klok. Koop gewoon wat je echt leuk vind, en luister niet teveel naar al die doemdenkers.

Geef eens een advertentie van een Clubman met 50K voor 15 mille?

@gullwing: ik baseer mijn mening over de Laguna op eigen bevindingen alsmede een Tuv-rapport in Autobild. Daarbij is het ook een verschil of je zo'n auto zakelijk rijdt en boekt of dat het een prive-auto is die als ex-leaser al de nodige kilometers gereden heeft.

Ik vind 15k trouwens veel geld voor een tweedehands Hyundai. Voor 15k is er heeeel veel leuks te koop.

Gullwing zei:

Het is me inmiddels na flink inlezen en praten met praktijkdeskundigen uit mijn kennissenkring duidelijk geworden dat een Mini zeker niet slecht hoeft te zijn, maar dat het ook geen absolute topper is kwalitatief. Gezien het prijsniveau zou je dat wel verwachten. Ik ben zeker niet bang geworden voor een goed onderhouden mini met zeg max. 70.000km op de teller, maar ruim 15k voor een 7-8 jaar oude auto is serieus geld en dan nog moet je tobben met een losse TomTom en mist vrouwlief haar geliefde achteruitrijcamera. Allemaal op zich prima overkomelijk natuurlijk.

Ineens schoot me dit weekend de Veloster te binnen, een auto die ikzelf vanaf nieuw al geweldig leuk vond en ik totaal niet associeer met de muffigheid die om het merk Hyundai heen hangt. Ik liet deze zondagmorgen aan mijn vrouw zien en ze vond het meteen een ontzettend gaaf model. Dus toen meteen gekeken of er een dealer in de buurt open was op zondag met een Veloster in de verkoop om te kijken en passen met het gezin. Aangezien we beiden enthousiast zijn en een auto van 2013 met weinig kilometers en alle goodies aan boord ook wel heel fijn is, zijn we bereid om de knoop snel door te hakken als de Veloster morgen naar het zin is.

Wat een hautain gezeur. En wat een spruitjeslucht, wat de boer niet kent dat vreet die niet. Voor 5k is er ook heel veel leuks te koop, voor 50k ook. Gelukkig meet niet iedereen kwaliteit of aantrekkelijkheid af van het logootje op het stuur.

Zoiets als deze dan: https://www.autowereld.nl/mini/mini-clubman/1-6-cooper-chili-parkeersensoren-leer-stof-lm-wielen-airco-privacy-glass-22296944/details.html is hier al eens voorbijgekomen. Ja ok, geen bruin leder met witte piping, maar altijd beter dan een hyundai.

Gullwing zei:
Zoiets als deze dan: https://www.autowereld.nl/mini/mini-clubman/1-6-cooper-chili-parkeersensoren-leer-stof-lm-wielen-airco-privacy-glass-22296944/details.html is hier al eens voorbijgekomen. Ja ok, geen bruin leder met witte piping, maar altijd beter dan een hyundai.

Mooi,
maar toch vind ik de Hyundai de betere keuze.
Zo'n Clubman koop je toch enkel voor het zicht van de buren?

smarter zei:
Ineens schoot me dit weekend de Veloster te binnen, een auto die ikzelf vanaf nieuw al geweldig leuk vond en ik totaal niet associeer met de muffigheid die om het merk Hyundai heen hangt. Ik liet deze zondagmorgen aan mijn vrouw zien en ze vond het meteen een ontzettend gaaf model.

ok,

Maar ze wil eigenlijk al jaren een clubman. En dan kom je nu met een "verstandigere" keus, want nieuwer en modernere opties. Wat als ze straks in die hyundai zit met achteruitrij camera, en ineens staat toch weer die leuke clubman naast haar bij het stoplicht? Zal dat dan toch niet blijven knagen? Verstandig is niet leuker.

Gullwing zei:
Maar ze wil eigenlijk al jaren een clubman. En dan kom je nu met een "verstandigere" keus, want nieuwer en modernere opties. Wat als ze straks in die hyundai zit met achteruitrij camera, en ineens staat toch weer die leuke clubman naast haar bij het stoplicht? Zal dat dan toch niet blijven knagen? Verstandig is niet leuker.

De Mini vindt ze al jaren leuk, want die ziet ze elke dag. Ik kan het haar moeilijk kwalijk nemen dat ze nooit om een Veloster gevraagd heeft, want die had ze nog nooit eerder gezien... Als ze zondag niet oprecht en eerlijk enthousiast was geweest over de Veloster, dan had ze dat echt meteen gezegd. De afgelopen 2 weken heb ik al regelmatig zeer resoluut 'NEE' gehoord als ik online weer eens wat leuks dacht gevonden te hebben... :} Mijn vrouw kan dus uitstekend voor zichzelf opkomen en ze vindt de Veloster echt leuk, niet alleen op een plaatje. De zwarte Veloster werd echter keihard door haar afgekeurd zondag want nu moet en zal ze een panorama/ schuifdak hebben. Dat dan weer wel...

Gullwing zei:

Waarom altijd beter dan een Hyundai? Waarom kan het niet gewoon zijn dat iemand een Hyundai mooi of zelfs mooier vindt?

FH126560 zei:
Aparte reacties hier op goedbedoelde adviezen.

Zolang auto's hier emoties en meningen op blijven roepen, gaat het volgens mij prima. Adviezen en eigen meningen maken dit forum tot wat het is. Vervolgens haal ik er zelf uit wat er voor mij persoonlijk wel en wat er niet toe doet.

smarter zei:
De afgelopen 2 weken heb ik al regelmatig zeer resoluut 'NEE' gehoord als ik online weer eens wat leuks dacht gevonden te hebben... :} Mijn vrouw kan dus uitstekend voor zichzelf opkomen en ze vindt de Veloster echt leuk, niet alleen op een plaatje. De zwarte Veloster werd echter keihard door haar afgekeurd zondag want nu moet en zal ze een panorama/ schuifdak hebben. Dat dan weer wel...

Heerlijk zulke vrouwen :}.

smarter zei:
heb ik al regelmatig zeer resoluut 'NEE' gehoord als ik online weer eens wat leuks dacht gevonden te hebben... :}

Ik ken het gevoel :T

Maar toch, laat haar eens een proefrit maken in beide. Niets zo naar als het gevoel van 'had ik toch maar ...'

Gullwing zei:
Maar toch, laat haar eens een proefrit maken in beide. Niets zo naar als het gevoel van 'had ik toch maar ...'

De aankoop van een auto is heus geen eeuwige trouw, er komt altijd weer een keer een volgende...

Ik doel eigenlijk op reactie van ene Wouter82 met uitingen als hautain, spruitjeslucht, logootjes.

Gisteren waren we in Soest bij Auto Smeeing. 600+ auto's in de verkoop verspreid over vele etages en hallen. We hebben daar echt zo onderhand alle merken en types kunnen bekijken. Mijn vrouw is in ieder geval te klein gebleken om echt lekker in een BMW te kunnen zitten, te grote stoelen en niet mogelijk om een fijne positie van pedalen, stoel en stuur te vinden. Alfa Mito vond ze leuk, maar we willen echt geen 2 cilinder. Fiat 500C te klein. DS3 cabrio ook. Lancia Delta te groot, Alfa Giulietta toch niet echt mooi.

De Mini Clubman vinden we uiteindelijk na goed rondkijken gewoonweg te duur voor wat het is. Ik wil best betalen voor een auto, maar zelfs voor 17-18k vind ik geen perfecte Clubman tot een jaar of 5 oud met max. 60.000km en navigatie, leder en schuifdak.

Waarom niet gewoon een goede Focus? Is je eigen merk en een beter sturende auto is er bijna niet in die klasse. En dan leuk uitgevoerd...?

FH126560 zei:
Ik doel eigenlijk op reactie van ene Wouter82 met uitingen als hautain, spruitjeslucht, logootjes.

Als je een mini met een Hyundai gaat vergelijken, dan lokt dit natuurlijk allerhande reacties uit.

Een 'Premium' Mini met BMW genen profiteert van een uitstekend uitgebalanceerd onderstel en verfijnde ontwerpdetails, zowel qua vormgeving, optiemogelijkheden, kleurstellingen, materiaalkeuzes en gevoel. Echt bedacht zodat iedereen hem enorm leuk vindt en dat is prima gelukt. Hierdoor blijven de prijzen sky high en betaal je flink voor het image. Geen punt natuurlijk, als de kwaliteit ook dusdanig goed is en blijft door de jaren heen. Helaas is dit bij een Mini geen vanzelfsprekendheid en betaal je dus echt vooral flink voor de merkbeleving.

Hyundai staat juist qua merkbeleving totaal aan de andere kant van de ladder. Hoe leuk is het dan dat ze zo ontzettend hun best gedaan hebben om een keer totaal 'out of the box' te denken. De Veloster is echt een auto die zonder merklogo's totaal nergens te plaatsen is. Daarnaast stelt de interieur vormgeving, afwerking en materiaalgebruik absoluut niet teleur. Integendeel zelfs. Gewoon een heel leuk en goed ding in mijn ogen. Dan maakt het me ook echt geen zier uit welk logo erop staat.

FH126560 zei:
Waarom niet gewoon een goede Focus? Is je eigen merk en een beter sturende auto is er bijna niet in die klasse. En dan leuk uitgevoerd...?

Een leuk uitgevoerde Focus is er niet, klinkt lullig uit mijn mond maar het is zo. Het is een ontzettend fijn rijdende auto en ik snap donders goed waarom velen deze kopen en er enorm blij mee zijn. Optiemogelijkheden, kleurstellingen en bekledingen zijn echter nogal middelmatig en saai bij de Focus en je kan dus ook echt geen bijzonder samengesteld gebruikt exemplaar vinden.

Vormgeving en het gevoel als je erin zit is in ons geval van hogere prioriteit dan de allerbest sturende auto. In het Nederlandse verkeer rijdt haast elke auto wel prima. We zien dus echt meerwaarde in een aparte auto met een eigen stijl. Als ik echt wil autorijden voor de kick, dan huur ik wel een keer een Porsche ofzo.

Terug
Bovenaan