smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Wow, dat verbaast mij! :O
Enige reden die ik kan bedenken is dat ie weinig gebruikt wordt, en dat er zakelijk toch een Kuga voor de deur staat in plaats van de geplande Fiesta (zie overwegingen bij aanschaf van deze Lexus).
Ooh, het is dat ik al een trouwauto geregeld heb en dat m'n vriendin die veel leuker vindt dan deze...

Is natuurlijk een liefhebbersauto, dus veel gegadigden zijn daar niet voor.
Kan daarom ook een strategische zet zijn in de zin van: "je weet maar nooit of een gek er die vraagprijs voor geeft..."

Rustig aan, hij hoeft zeker niet perse weg. Al is het wel zonde dat ik er zo ontzettend weinig tijd voor heb. Voor de 4.000km per jaar die ik er mee rij is het natuurlijk geen hele voordelige auto, maar dat wist ik van tevoren. Ik geniet nog steeds van elke kilometer.

Ik heb hem wel online te koop gezet en als er een serieuze gegadigde komt, dan is de SC400 te koop. Ik kan dan in ieder geval zeggen dat ik anderhalf jaar lang met volle teugen genoten heb van een echte V8 Coupe.

Voorlopig heb ik alleen veel mail vanuit Polen van zo te lezen wel echte Toyota/ Lexus freaks. Vanuit NL geen enkele respons. Het is natuurlijk niet de eerste auto waarnaar actief gezocht wordt. Zelfs hier op het Forum wordt mijn advertentie op Autoscout pas na weken ontdekt... :}

Samenvattend: Het kan heel goed zijn dat ik er nog een hele poos van blijf genieten, hij moet niet perse weg en ik heb geen enkele haast, maar als de juiste koper zich meldt...

Wouter82 zei:
Om diezelfde reden heb je ook je Golf weggedaan. Wil je dan überhaupt wel een funauto hebben naast de leaseauto?

De essentie van "fun" is dat die veranderlijk is...
De Golf had de fun van het open rijden,
de SC heeft de fun van een beestige motor,
en de volgende zal weer andere fun hebben...

Bovendien zegt een Oud-Hollands gezegde:

Untitled.jpg

Ik vind het absoluut leuk om een fun auto erbij te hebben. Ik heb daar alleen heel weinig tijd voor merk ik. Zakelijk/ privé rijd ik een nieuwe Ford Kuga. Mijn vrouw heeft een 2013 Fiesta. Zij wil geen andere auto en zeker geen oudere hobby auto als dagelijks vervoer voor haarzelf.

Ik heb geen garage of stalling, dus de 3e auto moet wel regelmatig een stuk rijden om alles aan de gang te houden. De Golf was een heel ander soort auto en daar heb ik ontzettend van genoten, van de Lexus geniet ik nog steeds met volle teugen: Het is pure verwennerij. Ik weet nu hoe het is om een bijzonder luxe topklasse auto te rijden met V8. Beter en fijner kan niet volgens mij.

Het kan dus heel goed dat de Lexus gewoon blijft, maar interesse peilen d.m.v. een gratis advertentie op Autoscout kan nooit kwaad. Ik heb in ieder geval nog absoluut geen enkel idee wat ik daarna zou moeten kopen als het toch zover komt dat de Lexus weggaat.

Een SC400 eropna houden voor 4.000 km per jaar is inderdaad een dure hobby. Dan kan je je inderdaad afvragen of het plezier opweegt tegen de kosten. Succes met het maken van de afweging.

Ik kan t niet betalen. :}

Maar jammer! Is wel een gave auto voor erbij, zeker voor de fun-trips. Maar soms is het ook genieten en ontdekken van het een en daarna door naar het andere. Je leeft maar 1 keer tenslotte. ;)

Mooie prijs voor een mooie auto. Wat is nu echt de reden dat ie weg mag, de wegenbelasting? Of de 'verplichting' dat je iedere 2 of 3 weken er even mee moet rijden? Waarom ging de Golf ook al weer weg?

Oei.. dacht dat je er zo gek mee was.? Het is nu winter, niet de meest ideale tijd misschien om er 'verplicht' mee op uit te gaan..

Tja, als het gebrek aan tijd is om de auto aan de gang te houden? Geen mogelijkheden om er tijd voor te maken?
Gewoon vaste prik, op je vrije dinsdag.. wordt de Lexus gebruikt.. al is het voor de boodschappen (doe je die een stad verderop om de auto warm te rijden. ;) Of iemand in je netwerk inschakelen die een ritje er mee kan (mag) maken.. soort Hondenuitlaatservice maar dan anders? ;)

Qua kosten.. mij lijkt dat die groter worden indien je er jaarlijks 15 duizend kilometer bij op zet..

Zoals ik het bekijk heb je precies het goede gebruik voor zo'n auto. Plezier ritten, 4 -5 duizend kilometer er jaarlijks bij op, is stukje behoud van de waarde in mijn ogen.. dikke kilometers ermee maken zou echt zonde zijn.

Oh jee die had ik ook niet zo snel zien aankomen, maar ach ik begrijp het ook wel weer, deze beleving/ervaring heb je ook weer gehad en pakken ze je nooit weer af, ook dat de wagen aan de weg staat geparkeerd zou mij absoluut geen fijn gevoel geven, dit soort wagens waar zo weinig mee gereden wordt moet je gewoon droog kunnen en veilig stallen naar mijn mening.

Blijft een topper deze wagen, ik heb gisteren in de lexus IS250 van Omniradius mogen rijden, man wat een fijne wagen was dat ook.
Zo verfijnd en luxe, Lexus stond bij mij al hoog aangeschreven maar naar gisteren nog stukken hoger.

Ik hoop dat je een liefhebber vindt. Als ik sommige SC400's zie hier in Amerika, weet ik uit eerste hand hoe lelijk ze worden zonder de juiste liefde en aandacht.

Net ff de advertentie bekeken. Woah ik vind hem wel echt mooi hoor. Tis dat ik al een Lexus in mijn bezit heb en niet de knaken (en parkeerplek :p ) heb voor een 2e anders stond ik zo aan je deur voor een proefrit :}

Hoop dat je geen spijt van deze eventuele keuze om hem weg te doen gaat krijgen.... tis wel echt een unieke wagen hoor.

Voorlopig is de SC400 zeker nog niet weg verwacht ik. Ik ga geen tijd verspillen aan e-mails uit Polen en allerhande bandentrappers die onderuitbieden. Een serieuze liefhebber mag zich altijd melden. Ik vraag er ook serieus geld voor, anders gaat ie echt niet weg.

Het kan prima zijn dat als het weer opklaart en de wegen weer mooi schoon zijn dat ik besluit om de auto helemaal niet te verkopen. Ik zou immers echt nog geen idee hebben wat ik terug wil kopen. Ik ben nog steeds elke dag serieus blij met de Lexus.

Jammer dat je zo weinig kilometers maakt met die auto. Zelf geniet ik van het gebruik. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Mijn vader zei altijd al iets in de trant van: een dure auto kopen is 1, gewoon er mee rijden is iets anders. Overigens ging dat over paarden, maar dat is hetzelfde idee.

Was weer genieten vandaag: Met de kinderen naar Utrecht gereden om te winkelen en lekker een hapje te eten. Altijd leuk zo'n mooie lege parkeergarage: schuifdakje open en laat die V8 maar lekker loom rondgalmen.

DSCF2878_zpsqkro8btg.jpg~original

DSCF2891_zpsefjlemtg.jpg~original

DSCF2894_zps1gyfafn6.jpg~original

Waaaauw gave foto's (:B

Is dat die enorme parkeergarage daar bij de nieuwe Tivoli vredenburg??

Prachtige foto's weer. Kleur past er ook zo heerlijk bij, eigenlijk zou het rood op die palen nog even grijs moeten worden gemaakt zodat het blauw van je Lexus er subtiel uit popt.

Bofkont zei:
Heerlijk Smarter!!
Je gaat nog spijt krijgen :T

Thanks, maar ik denk echt dat ie niet zomaar weg gaat. Ik heb hem zeker niet actief in de verkoop staan en het ook hier niet aan de grote klok gehangen, advertentie op Autoscout is zo gemaakt en interesse peilen kan geen kwaad. Ik heb vandaag weer intens genoten en wat is ie mooi:

DSCF2880_zpse8iyscow.jpg~original

Ik had hem al eerder zien staan in Autoscout maar me niet gerealiseerd dat deze van jouw was, verder staat er alleen nog een met stuur rechts.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het zonde vind dat je hem misschien wegdoet, ik denk dat deze alleen maar meer waard wordt.
We wonen trouwens redelijk dicht bij elkaar :D

Even iets anders dan dikke Lex nu:

Ook al zit ik al ruim 20 jaar in de autobranche. Een nieuwe auto van de zaak blijft altijd weer leuk. Zeker als je deze ook privé gebruikt. Een paar maanden geleden had ik mijn nieuwe company car naar eigen smaak samengesteld en besteld. Afgelopen vrijdag was deze eindelijk binnen en vanaf vandaag rij ik ermee:

IMG_1191_zpsczoyo26l.jpg~original

IMG_1190_zps8wimfief.jpg~original

IMG_1189_zpsoymzkuxt.jpg~original

Jawel: Een groene Ford Kuga met beige leer en veel chroom. Past goed bij mijn grijze haren en is precies zoals ik het bedacht had. Ook vind ik de Kuga het fijnst rijden op de standaard 17" velgen. Helemaal voor mezelf samengesteld dus, terwijl vele collega's mij uitlachen over mijn bejaarde boswachtersversie.

Iedereen wil immers tegenwoordig zo'n hippe Kuga ST-Line:

ford-kuga-1-5-ecoboost-st-line-120-pk-2wd-met-y-3-500-korting-21370500-1.jpg

Ik vind die ST-line lelijker dan jouw samenstelling, en ik ben 21. ;)

Als ik echter zelf ga knutselen in de configurator......kom ik op een ST-line, Copper Pulse met de 150 pk motor en de 19 inch 5x2 spaaks D2VBE velgen.

Tof! Mooi interieur ook vooral! Ziet er luxe uit!
Vraagje, waarom heb je voor een handbak gekozen als daily?

Mooie wagen in een prachtige kleurstelling - ik houd ook van de combi groen/beige (tu)
Het interieur/leer van de Kuga Vignale vind ik nog net even fraaier maar die is weer niet in het groen leverbaar... (??)

Dat Vignale trapt toch niemand in? Ik snap dat concept niet. Een Mondeo blijft een Mondeo ook al is ie van goud. En hetzelfde geldt voor alle andere modellen. Premium is niet alleen een lakkleur of lederen bekleding namelijk. Ford gaat er volgens mij enorm de mist mee in.

omniradius zei:
Vraagje, waarom heb je voor een handbak gekozen als daily?

22 km. dagelijks woon-werk-woon en een paar privé ritjes in weekend en vakantie maakt tezamen hooguit 18.000km per jaar. Handbak is dus prima. Daarnaast heb ik nog de Lexus V8 automaat natuurlijk B)

FH126560 zei:
Dat Vignale trapt toch niemand in? Ik snap dat concept niet. Een Mondeo blijft een Mondeo ook al is ie van goud. En hetzelfde geldt voor alle andere modellen. Premium is niet alleen een lakkleur of lederen bekleding namelijk. Ford gaat er volgens mij enorm de mist mee in.

Vignale als concept is een doodgeboren kindje (Red carpet service, alleen te koop bij geselecteerde Ford Stores). Als uitvoering op zich zie ik wel meerwaarde door het gebruik van andere materialen en accenten en specifieke kleurcombinaties is die een prima toevoeging mits het voor max. 2-4k meerprijs te leveren is. Ik verkoop nu ook wel eens een bijzonder setje velgen en breng de auto voor 2k weg naar de leerbekleder. Zo'n Vignale is dan toch wel een smakelijke uitvoering als totaalplaatje.

Wow, die gefacelifte Kuga is echt een hele mooie wagen zeg!(tu) Ik vind 'jouw' versie ook een stuk mooier dan de ST-line. Dat is m.i. vooral leuk op een Fiesta of een Focus.

FH126560 zei:
Dat ben ik met je eens maar een mille of 8-10 vind ik veel geld op zeg 38k.

Daar heb je absoluut gelijk in, maar als je een paar pakketjes bijbestelt op de reguliere versies die standaard zijn op de Vignales (bijvoorbeeld xenon, navigatie, elektrische achterklep e.d.) dan blijft er onder de streep netto een prijsverschil over van 2-4K voor de Vignale aankleding. Dat is te verkopen aan de liefhebber van een mooiere look and feel. Ik vind zelf een leder afgestikt dashboard en portierpanelen altijd erg mooi. Het blijft natuurlijk een Ford, maar over de combinaties en kleurstellingen is in mijn ogen prima nagedacht.

Ja met die pakketjes is t wel te verdedigen. Heb onlangs met een Vignale gereden. 180pk diesel aut.

Ford heeft zojuist het Vignale verhaal wat lossere teugels gegeven en ook wij hebben een Vignale dealerschap vanaf 1 maart a.s. in Vianen. Kan dus best zijn dat mijn volgende company car een Vignale wordt vanwege demo verplichting. Ik ben ondertussen achter de schermen natuurlijk goed aan het kijken wat de echte meerwaarde is van de Vignale uitvoeringen los van alle rode lopers en gouden strikken die Ford er zelf aan verbindt. Met verrekening van gelijkwaardige uitrusting en opties kost en Vignale uiteindelijk 2-4k meer dan een reguliere Titanium versie. In mijn ogen is dat prima te verkopen aan de liefhebber.

Terug
Bovenaan