Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
smarter zei:kleurverschil, wat ik erger vind dan krassen.
rzasa zei:smarter zei:kleurverschil, wat ik erger vind dan krassen.
Nou, dat is wel een heel extreem verschil zeg. Maar je hebt gelijk, op bumpers mogen best krassen zitten.
Caspian zei:Is die auto van het kleurverschil plaatje nou een Nissan-versie van deze auto?
rzasa zei:smarter zei:kleurverschil, wat ik erger vind dan krassen.
Nou, dat is wel een heel extreem verschil zeg. Maar je hebt gelijk, op bumpers mogen best krassen zitten.
Bofkont zei:Absoluut oneens, een hobby auto moet helemaal superstrak zijn.rzasa zei:Nou, dat is wel een heel extreem verschil zeg. Maar je hebt gelijk, op bumpers mogen best krassen zitten.smarter zei:kleurverschil, wat ik erger vind dan krassen.
Maar zo denk ik zelf uiteraard over, en ik ben vrij extreem daarin, uiteraard ieder zijn eigen ding.
Bofkont zei:Absoluut oneens, een hobby auto moet helemaal superstrak zijn.
Maar zo denk ik zelf uiteraard over, en ik ben vrij extreem daarin, uiteraard ieder zijn eigen ding.
Bofkont zei:Technische kwaliteit is voor mij ook net zo belangrijk Smarter, elk piepje/kraakje/technisch defect ben ik allergisch voor
Ook het jaarlijkse onderhoud wordt stipt uitgevoerd, ook de olie die er nog maar 5000km inzit van dit jaar gaat ververst worden.
Het is idd een vrij tricky kleur ben ik met je eens zilvertinten zijn de moeilijkste om bij te spuiten , maar het is echt wel te doen.
Mijn rechter spatbord voor is dit jaar gespoten, geen enkel kleurverschil.
Rob0032 zei:Bofkont zei:Absoluut oneens, een hobby auto moet helemaal superstrak zijn.
Oei.... Dan ga ik je toezeggen dat je m'n Crown noooooooit gaat zien!![]()
smarter zei:Rob0032 zei:Bofkont zei:Absoluut oneens, een hobby auto moet helemaal superstrak zijn.
Daar hoef je bij mij niet over in te zitten, want ik kan ontzettend genieten van auto's van anderen. Roest, kleurverschil, versleten bekleding. Het maakt me niets uit. Ik vind het heerlijk om de sfeer te proeven, het interieur te ruiken, de motor te horen en al helemaal om erin te mogen rijden. Ik geniet ontzettend van andermans hobby op deze manier en de conditie en staat maakt mijn beleving er nooit minder om. Bij mijn eigen auto heb ik wel een paar basisnormen die ik in stand probeer te houden. Technische conditie en roestvorming zijn voor mij persoonlijk de eerste zaken om meteen aan te pakken als er iets is. Optische verfijning volgt dan later.
Rob0032 zei:smarter zei:Rob0032 zei:Bofkont zei:Absoluut oneens, een hobby auto moet helemaal superstrak zijn.
Daar hoef je bij mij niet over in te zitten, want ik kan ontzettend genieten van auto's van anderen. Roest, kleurverschil, versleten bekleding. Het maakt me niets uit. Ik vind het heerlijk om de sfeer te proeven, het interieur te ruiken, de motor te horen en al helemaal om erin te mogen rijden. Ik geniet ontzettend van andermans hobby op deze manier en de conditie en staat maakt mijn beleving er nooit minder om. Bij mijn eigen auto heb ik wel een paar basisnormen die ik in stand probeer te houden. Technische conditie en roestvorming zijn voor mij persoonlijk de eerste zaken om meteen aan te pakken als er iets is. Optische verfijning volgt dan later.
Als de geplande forummeeting na februari valt, dan mag je zeker een rondje met de Crown rijden hoor.
Overigens vind ik het prachtig om dit soort auto's te zien. De snaarstrakke SLK van Bofkont en jouw ex-Golf heb ik in het echt gezien. Schitterend, maar ook wat eng. Ik had het bij m'n Volvo ook. Ik durfde die bijna nergens te parkeren bijvoorbeeld. En hoe strakker je auto, hoe strakker je 'm ook (vermoedelijk) wil houden. Iets wat jullie auto's ook allebei verdienen overigens.
Als ik in Bofkont z'n topic lees dan kan ik alleen maar een diepe buiging maken voor zijn perfectionisme.
Rob0032 zei:En hoe strakker je auto, hoe strakker je 'm ook (vermoedelijk) wil houden.
Mechanix zei:Mooie foto's maak je!![]()
Mechanix zei:Haha, vanuit een Jaguar nog wel!![]()
smarter zei:Rob0032 zei:En hoe strakker je auto, hoe strakker je 'm ook (vermoedelijk) wil houden.
Dat weerhoudt mij dus om de bumpers laten spuiten nu. De Lexus ziet er prima uit, maar niet perfect en mijn genot is er zo niet minder om. Ik wil gewoon een nette auto waar ik van kan genieten zonder samengeknepen billen vanwege de vrees om een klein krasje op te lopen.
smarter zei:Als ik de Lexus een jaar rond heb kunnen rijden, weet ik precies of het inderdaad betaalbaar blijkt om een 20 jaar oude V8 topklasser als hobby te kunnen genieten en verzorgen. Als dit het geval is, dan verwen ik deze graag met 2 vers gespoten bumpers door een professional.
520d zei:Haha, scherp PW.
Ik zou, als die krassen je niet storen, de centjes lekker in je zak houden. Dat gevoel van angst om een perfecte auto ergens neer te zetten, ken ik gelukkig niet. Ik let natuurlijk wel op, maar ik ben er ook niet heel erg mee bezig. Uiteindelijk wordt een auto gebruikt en ja, dan loopt hij wel eens wat op.
Moderator
Jammer dat de merkdealer niet even opmerkt dat de tellerstand in mijlen is ipv in kilometers...rzasa zei:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m1000860323-lexus-sc-400-u9-bj-1992-automaat.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
Rob0032 zei:Bofkont zei:Absoluut oneens, een hobby auto moet helemaal superstrak zijn.
Barri zei:Jammer dat de merkdealer niet even opmerkt dat de tellerstand in mijlen is ipv in kilometers...rzasa zei:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexus/m1000860323-lexus-sc-400-u9-bj-1992-automaat.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr![]()
smarter zei:-Ik weet nu zeker dat ik de kentekenplaat zelf niet op de voorbumper ga monteren
Tomolino zei:Gelukkig ben ik niet de enige die een auto bezit die er op de foto beter uitkomt dan in het echt, foto's kunnen, zo blijkt maar weer, op sommige vlakken best een vertekend beeld geven.
Ik denk dat iedereen naar een perfecte auto streeft, zowel qua exterieur als qua interieur, echter moet je het er ook maar voor over hebben om het (zoals bofkont) ten kosten van alles zo te krijgen.
Als je een auto elke dag gebruikt moet je niet wakker liggen van een krasje hier of daar, een barst in een bumper of een grote deuk zou ik erg ongelukkig van worden, maar een krasje voorkom je nou eenmaal niet.
Bofkont zei:Goed bezig![]()
smarter zei:Het meest bijzondere vind ik dat het trillen in de remmen nu vrijwel weg is, terwijl dit echt overduidelijk was voorheen. Een trilling in het stuur was het nooit, maar een trillend pedaal met vibratie door de auto. Nu is dat praktisch weg. Heel bijzonder, maar ook heel fijn.
speedtouch zei:Toont als nieuw!![]()