Design Driven
Wegverkenner
Powerrrrr hahah heerlijk. Lekkere V8 roffel ook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wouter82 zei:Oh heerlijk zo'n DTS, prachtige auto maar zo jammer van die voorwielaandrijving... dan toch liever de STS![]()
Vergs je er niet in, de meeste Polen die in NL werken hebben tegenwoordig gewoon behoorlijk fatsoenlijke auto`s onder de kont hoor.smarter zei:Haha, er is werkelijk niets dat ik mooier vind bij dit faceliftmodel (vanaf 1997) dan bij het oorspronkelijke model. Wel fijn voor het gevoel om te zien dat ook een Pool een oude Lexus V8 gewoon rijdend kan houden.
Blue Moon zei:Vergs je er niet in, de meeste Polen die in NL werken hebben tegenwoordig gewoon behoorlijk fatsoenlijke auto`s onder de kont hoor.
En die kunnen ook wel overweg met internet en onderdelen bestellen in de VS
michel1975 zei:Heb jij ook zo'n grote tank?:T
FH126560 zei:Waarom ga je niet gewoon naar de Lexus? Vriendje van mij had een LS400 en de onderhoudskosten waren minimaal. Heb je gewoon officieel onderhoud en toch meer expertise. Zou mij beter gevoel geven.
smarter zei:Ik ga mijn auto absoluut tiptop in orde houden, maar onderdeel van de hobby is ook om het betaalbaar te houden, zodat ik er lang plezier van houd tegen redelijke kosten.
smarter zei:FH126560 zei:Waarom ga je niet gewoon naar de Lexus? Vriendje van mij had een LS400 en de onderhoudskosten waren minimaal. Heb je gewoon officieel onderhoud en toch meer expertise. Zou mij beter gevoel geven.
De dichtstbijzijnde Lexus Dealer is in Utrecht, aan de A2. Louwman Exclusive in die glazen zeppelin gevuld met Lamborghini's en Maserati's. Prachtig, maar dit lijkt me niet het juiste adres om met mijn via Ebay uit de VS ontvangen onderdelen onder de arm binnen te komen.
(..).
Durashift zei:Qua budgettering.. denk dat de brandstofkosten wel ff wennen zijn als je de auto volgend jaar privé gaat gebruiken en de zakelijke tankpas daarvoor moet laten staan..
Geloof mij dat voelt heerlijk.smarter zei:Durashift zei:Qua budgettering.. denk dat de brandstofkosten wel ff wennen zijn als je de auto volgend jaar privé gaat gebruiken en de zakelijke tankpas daarvoor moet laten staan..
Vaste lasten (verzekering en wegenbelasting) heb ik nu ook voor de Lexus, geen punt want dit is hobby/ liefhebberij. Ik bespaar vanaf januari netto € 400,- per maand omdat ik niet meer privé rij met de zakenauto. Woon-werkverkeer blijf ik wel gewoon doen met mijn auto van de zaak. De Lexus is dus echt alleen voor de privé ritjes. Dan hebben we ook nog de keuze voor de 2013 Fiesta van mijn vrouw, waar we ook met z'n 4'tjes mee op pad kunnen. Ik verwacht niet meer dan 8.000km met de Lexus te rijden. Uitgaande van 1:8 en een literprijs van 1,65 betekent dit ca. € 140,- brandstof per maand. Daarnaast ca. € 125,- per maand onderhoud reservering maakt samen € 265,-. Komt op papier ruimschoots goed dus.
Bovendien is het geen beslissing uit zuiver financiële overwegingen, dan had ik geen 20 jaar oude V8 gekocht natuurlijk... Ik rij gewoon een topklasse V8 wanneer ik het wil zonder dat dit extra kost t.o.v. de huidige situatie en dat voelt goed!![]()
Twix zei:Kijk, dat is een mooie oplossing. Prima en verstandig gedaan zo.
Vanochtend trouwens balen, ik zag in mijn spiegel iets wat op een rode SC400 leek, maar het maakte niet uit hoe langzaam ik reed, hij kwam me door omstandigheden niet voorbij.
Durashift zei:Mooi, net ff ruimer. Wat ik niet helemaal begrijp is dat jij je specifiek richt op een bepaalde auto.. voor de fiscaliteit. Terwijl er toch een speciale 'autobranche' regeling is voor de bijtellingsregeling waarbij er toch uitgegaan wordt van een bepaald gemiddelde omdat er steeds met wisselende demoauto's (privé) gereden wordt?
smarter zei:Durashift zei:Mooi, net ff ruimer. Wat ik niet helemaal begrijp is dat jij je specifiek richt op een bepaalde auto.. voor de fiscaliteit. Terwijl er toch een speciale 'autobranche' regeling is voor de bijtellingsregeling waarbij er toch uitgegaan wordt van een bepaald gemiddelde omdat er steeds met wisselende demoauto's (privé) gereden wordt?
Die speciale regeling is er al een aantal jaar niet meer helaas. Ik moet per maand een lijst invullen waarin staat wat ik elke dag mee naar huis neem. Daar betaal ik dan de werkelijke bijtelling over. En dan is het wel de bedoeling dat ieder min of meer een vaste auto heeft, dus niet door de week een Ka en altijd een S-Max voor het weekend...
smarter zei:@Barri: Ik had een C-Max 1.0 125pk Titanium van 33k met 25% bijtelling, ik ga nu naar een Focus 1.0 100pk Trend Edition van 21k met 20% bijtelling. Dit scheelt netto dus flink, terwijl ik niet de last heb van het bijhouden van kilometers en ik gewoon privé kan blijven rijden hoeveel ik zelf wil.
Durashift zei:Als je toch elke dag moet registreren.. als je tussendoor met SC400 naar het werk rijdt.. dan zou je die dag geen bijtelling hoeven te betalen. (Optie 3 is dan van toepassing).. ?
Praktische invulling is dan lastig, want waar staat de Focus dan?
Maar misschien vindt je vrouw het rijden met de SC400 straks ook wel leuk en haalt je 's avonds wel ff op![]()
smarter zei:Genoeg over bijtelling nu, morgen lekker weer mijn vaste vrije dag. Lexus time!![]()
Kinderen naar school brengen, boodschappen doen, extra stukje omrijden, kinderen weer ophalen, de oudste naar Hockeytraining brengen en daarna weer ophalen.
Bofkont zei:Mijn schoonvader heeft ook zo'n nieuwe focus 1.0 ecoboost, erg fijne wagen
Zelf ben ik zeer gecharmeerd van de fiesta red edition, als ik aan de downsize moet zou dat absoluut een kanshebber zijn!!
Volgens mij heeft ford geen enkel probleem met hun kleine turbo motoren?? of wel Smarter??
Joël D. zei:Bofkont zei:Mijn schoonvader heeft ook zo'n nieuwe focus 1.0 ecoboost, erg fijne wagen
Zelf ben ik zeer gecharmeerd van de fiesta red edition, als ik aan de downsize moet zou dat absoluut een kanshebber zijn!!
Volgens mij heeft ford geen enkel probleem met hun kleine turbo motoren?? of wel Smarter??
Ik ken iemand die inmiddels aan zijn 3e motor toe is.....
Nissan GT-R zei:Nee problemen hebben ze daar niet mee, voor wat je aan 3 cilinders kunt krijgen het lekkerste wat er momenteel op de markt is. Op de Mini motor na misschien maar die speelt vals![]()
Joël D. zei:Eerste motor heeft het 54k km uitgehouden. De tweede 2200 km....
Durashift zei:Nissan GT-R zei:Nee problemen hebben ze daar niet mee, voor wat je aan 3 cilinders kunt krijgen het lekkerste wat er momenteel op de markt is. Op de Mini motor na misschien maar die speelt vals![]()
Laatst werd de 1.2 van PSA ook geroemd door AW. Schijnt de benchmark te zijn op dit moment.