smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Nog even spammen op de nieuwe pagina. B) Als ik de Lexus heb opgehaald open ik een nieuw 'mijn auto' topic.

DSC_0761_zpsv2ktzenr.jpg~original

DSC_0762_zpsmfaorlhc.jpg~original

DSC_0763_zpsn5b2ceut.jpg~original

DSC_0768_zpsgkz6agri.jpg~original

DSC_0770_zps9o3tybsm.jpg~original

DSC_0771_zps5ksuqgte.jpg~original

DSC_0772_zps2olo0fe5.jpg~original

DSC_0773_zps3ivmwaic.jpg~original

DSC_0775_zpsjjqtgwnx.jpg~original

DSC_0777_zpsncbqyazu.jpg~original

Ik zou hier gewoon verder gaan.. ff topictitel aanpassen op pag 1 en verder gaan.. Blijft de Golf ook 'actueel';)

Gaaf ding zeg! Had een IVA docent, en eigenaar van een garagebedrijf, Harry Habraken, ook niet zo'n SC400 op vroeg NL kenteken? Ik denk dus dat er meer zijn met zo'n vroeg kenteken.

Geen MP3? :}

Moet wel ff wennen aan je avatar. Verrassende keus maar soms is het tijd voor wat anders. Dat had ik met de RaRo. Die zag ook niemand aankomen.
Nu aftellen tot je hem op mag halen

Wauw,
wat een sloep!
Ben nieuwsgierig naar een foto waar er een andere auto naast staat, zodat we de ware grootte een beetje kunnen inschatten.
Toegegeven,
ik zou er mezelf ook wel zien in rondrijden.

Best raar voor mij om deze auto gewoon te kopen ondanks de op z'n zachtst gezegd zeer schimmige historie:

De huidige eigenaar heeft deze auto in 2010 gekocht met ca. 27.000 miles bij een handelaar in Waspik voor € 10.000,- (deze factuur zit bij de auto). Het verhaal was dat de eigenaar daarvoor de auto heeft gekocht bij de Domeinen en dat deze daarna jaren binnen in een privé verzameling gestaan heeft tot de verkoop in 2010. Volgens de NAP kilometerhistorie kan dit kloppen (ca. 12 jaar geen kilometerregistratie tussen 1998 en 2010).

De huidige eigenaar is een 53 jarige ingenieur met een eigen ontwerp en adviesbureautje in Heusden. Dit gegeven klopt met het kentekenbewijs wat in de auto lag, die ik zaterdag even op de foto gezet heb. Hij heeft de auto zelf onderhouden vanaf 2010 samen met en bevriende garagehouder. Geen facturen dus.

Ook geen boekjes bij de auto. De handelaar via wie ik de auto koop geeft aan dat de huidige eigenaar geen interesse heeft in contact met de koper, dit is juist de reden dat hij de auto in opdracht laat verkopen. Maar het is echt een heel goed rijdende, prima onderhouden auto hoor...

Lekker vaag dus en ik hoop echt dat mijn gevoel bij deze auto qua uiterlijke staat en rij-eigenschappen correct blijkt...

Dit zijn de beroerde dagen tussen de koop en het in handen hebben van de auto. Teveel tijd om na te denken...

Maar inderdaad, vreemde historie. Misschien nog wat Googlen in cache van de website domeinen?

Twix zei:
Dit zijn de beroerde dagen tussen de koop en het in handen hebben van de auto. Teveel tijd om na te denken...

Helemaal waar!

Ach ja: Misschien zit de echte winst wel verstopt in de kokerbalken of bij het reservewiel...B)

Klinkt als een overhaaste aankoop, mede dankzij de prijsverlaging van die Lexus. Jammer dat die Golf, een smetteloze auto met eerlijke historie, is vervangen door een auto met schimmige historie :(

Phaeton W12 zei:
Klinkt als een overhaaste aankoop, mede dankzij de prijsverlaging van die Lexus. Jammer dat die Golf, een smetteloze auto met eerlijke historie, is vervangen door een auto met schimmige historie :(

Ergens past de schimmigheid wel bij het type auto... Maar je hebt gelijk: Ik heb er niet echt lang over nagedacht toen ik de auto eenmaal gezien en gereden had. Het punt is: Ik had me ondertussen dagenlang zo verdiept in alle Amerikaanse fora over de SC400 en alle roadtesten en buyers guides gelezen dat ik dit specifieke model Lexus zo graag wil hebben. Ik heb in NL geen vergelijkbaar exemplaar gezien.

Daarnaast heb ik vandaag na het uitblijven van de onderhoudsboekjes en historie (waarvan de handelaar had verwacht dat deze er wel bij zaten) nog en behoorlijk stuk extra prijsverlaging gerealiseerd.

Maar het klopt: Deze auto is de dood of de gladiolen, ik ben benieuwd of het meevalt.

Ik vind 'm echt geweldig! En als zo'n SC qua bouwkwaliteit enigszins op LS400-niveau zit dan hoef je je over de betrouwbaarheid weinig zorgen te maken, lijkt me.

Nu heb je wel eventueel een leuke zoektocht voor de boeg. Wellicht kun je via de vorige eigenaar, Lexus Nederland of een Lexus dealer e.e.a. achterhalen over de onderhoudshistorie en/of de eerste eigenaar.

TYN zei:
Nu heb je wel eventueel een leuke zoektocht voor de boeg. Wellicht kun je via de vorige eigenaar, Lexus Nederland of een Lexus dealer e.e.a. achterhalen over de onderhoudshistorie en/of de eerste eigenaar.

Dat is zeker waar. Wie weet waar die zoektocht heen leidt. Misschien Peter R de Vries al bellen?

Er zijn volgens de internetfora een paar dingetjes om na te kijken bij een SC400:

- De deurscharnieren van deze enorm zware lappen staal zijn een waar kunstwerk. Eenmaal mishandeld klappen de deuren het voorscherm in en gaan de deuren hangen. Alles tiptop bij dit exemplaar
-De displays van zowel climate control als stereo installatie hebben haast standaard pixel uitval bij hoge kilometrages, hier alles 100% perfect
-Het vat van de stuurbekrachtigingsvloeistof kan lekken onderaan bij de aansluiting op de leiding, deze lekt dan precies op de dynamo die dan ook binnen afzienbare tijd overlijdt -> ook hier alles prima en kurkdroog.
-Geluiden vanuit het onderstel op drempels en oneffenheden, ik heb echt helemaal niets gehoord tijdens de proefrit.
-Portierbekleding scheurt aan bovenzijde als je er vaak de elleboog op legt. Ook dit is prima in orde.
-Distributieriem vervangen is een hel (elke 8 jaar/ 90.000 miles). Dit is in 2011 gebeurd bij 37.000 miles.

Verder liggen er rondom vrijwel nieuwe Michelins, dit doe je niet als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en ook de remschijven zijn nieuw. Ook de olie en filter zijn 1.000 mijl geleden ververst, prima op peil en niet zwart.

De algehele conditie van het interieur staat in verhouding tot de tellerstand. Het exterieur kent diverse cosmetische beschadigingen, maar ik heb zelden dusdanig spiegelglad spuitwerk gezien. Ook de bizar nauwkeurige en smalle carrosserienaden zijn beter dan wat ik nu nieuw in de showroom aantref.

Voor zover mijn checklist van afgelopen zaterdag. De rest is echt een verrassing.

Uit alle specs, velgen en motorvermogen weet ik inmiddels dat mijn exemplaar van modeljaar 1995 is. Dus op Ebay de boekjes besteld:

_57_zps6ag156ip.jpg~original

Nu nog een Louwman Breukelen stempel...

Leuk rekensommetje:

Schermafbeelding%202015-09-07%20om%2021.16.10_zpsg4thcbov.png~original

SC400: $ 52.895

Opties:
-12CD wisselaar: $ 1.000
-Nakmichi Premium Audio: $ 1.100
-Achterspoiler in kleur met LED remlicht: $ 400
-Electrisch schuifdak: $ 900
-TRAC stabiliteitsregeling + stoelverwarming: $ 1.800,-

Totaal US prijs excl. tax in 1995: $ 58.095 = fl ???

BPM betaald bij invoer in 1996: fl 40.656,-

En dan nog de BTW en verscheping naar NL. Best een dure auto toen...

Heel erg gave auto! (tu) M.i. ook beter dan een Golf (niets ten nadele van jouw Golf hoor B) ) Deze SC is in feite hetzelfde model als de Toyota Soarer toch?

Stefan-V6 zei:
Heel erg gave auto! (tu) M.i. ook beter dan een Golf (niets ten nadele van jouw Golf hoor B) ) Deze SC is in feite hetzelfde model als de Toyota Soarer toch?

De SC400 is inderdaad de Toyota Soarer, maar dan voor de Amerikaanse markt.

Hahaha, hoe meer ik lees, hoe meer ik ben vergeten vooraf te checken... Ach ja, een mooie vrouw pakt je ook in vanaf de eerste minuut. Probeer dan maar eens bij de les te blijven...

Toch wat van je vader meegekregen. Die nam ook een gok met de RaRo:}

Maar niets voor jou om je zo in dit avontuur te storten. Hoop oprecht op een goeie gok. Lekker onalledaags en tegendraads. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Met dit soort bedragen valt het gokken nog best mee. Ik kan hooguit een beetje geld verliezen, aan de Golf heb ik dik gewonnen de afgelopen 2,5 jaar. Ik heb proefgereden met de Lexus en dat smaakte echt meteen naar heel veel meer en dat mag best iets kosten.

michel1975 zei:
Toch wat van je vader meegekregen. Die nam ook een gok met de RaRo:}

Iets met appels en bomen waarschijnlijk...

Maar nog iets anders: Deze Lexus is de eerste auto waar ik instapte die van binnen exact ruikt naar een oude Rover. De Rover 75 van vorige week rook echt nog niet half zo goed als deze Lexus.

Louwman Breukelen, daar heb ik ruim 5 jaar lang een bijbaan gehad. Top bedrijf was dat! Een verkoper en monteur zitten nu in Utrecht, die kan ik je zeker aanraden! Pb anders eens.
En wellicht dat ze daar, of in Amsterdam, nog een verstopte stempel hebben :)

Even langs gaan bij Domeinen in Soesterberg of Bleiswijk.. wie weet is daar nog een gevulde archiefkast te vinden?;)

Als ik zo naar die foto's kijk zou ik er alle vertrouwen in hebben! Voor de zekerheid een keuring bij Lexus, kost niet veel en geeft vertrouwen. Wat wellicht nuttig is om tegelijk wat vloeistoffen te laten vervangen....ook bijvoorbeeld koelvloeistof. Dan weet je gewoon dat dat allemaal van 09-2015 is.

Mooie auto. En mijn favoriet uit de auto's die voorgesteld werden!

Het "ziet" er een eerlijke auto uit,
en dat was duidelijk ook je eerste indruk gelet de snelheid waarmee je uiteindelijk toehapte.
Natuurlijk,
stel dat hij toch tegenvalt - al is die kans eerder klein -,
dan geraak je die aan de straatstenen niet meer kwijt.
Onbekend maakt onbemind,
en alle potentiële Nederlandse kopers hebben intussen dit topic gezien ;)

De auto is geweldig! Hij rijdt echt grandioos.

Een paar minpuntjes:
-Rammel in de wielophanging links achter op slecht wegdek
-De remmen trillen behoorlijk, ondanks dat deze recent vervangen zouden zijn
-Elektrische antenne werkt niet

Allemaal overkomelijke dingen dus. Had ik al gezegd hoe fijn deze auto rijdt? B)

Ik ben meteen even bij Grensrijder langsgereden en onderweg zijn er even snel een paar foto's gemaakt:

11111216_888142454566623_5557874279767372029_o_zpsah5pbjwd.jpg~original

10904016_888141904566678_5174853965965582311_o_zpsijyhglga.jpg~original

11990644_888141854566683_3444147138044677232_n_zpsvanfokja.jpg~original

Inmiddels ben ik weer thuis.

Wat een deurscharnieren:

DSC_0785_zpsyerregce.jpg~original

Het lelijke steuntje verwijderd van de middenconsole:

DSC_0786_zpsn0e5my7i.jpg~original

DSC_0787_zpsp43eche5.jpg~original

De meiden zaten prima achterin van school naar huis:

DSC_0788_zpst6fspz7v.jpg~original

Wat een prachtige auto, van binnen en buiten. Enig minpuntje vind ik de wielen

Ik vind die velgen juist wel gaaf. Lekker ingetogen en bescheiden, zoals de rest van de auto. Maar ondertussen een beul van een motor hebben. Geweldig! (tu)
Storender vind ik de locatie van de nummerplaat voor. Maar ik snap dat je geen gaten in de bumper gaat boren.

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst. Echt een geweldige en unieke auto!

Mooie foto's! Nogmaals gefeliciteerd, geniet van deze prachtige auto. Hoe meer afbeeldingen ik zie, hoe mooier ik hem ga vinden! (tu)

Hij ziet er - zeker aan de binnenkant - splinternieuw uit! Wat een luxe, wat een discrete klasse, een superbak (tu)
Dat wordt anoniem genieten van elke kilometer.
Alleen kan ik nog altijd de reële grootte niet inschatten naast andere hedendaagse bolides.

Voor BGR: Een SC400 is dus 1,8 Clio.

@smarter: Ik zou graag willen weten/zien hoe groot/ruim de kofferbak is. Ik heb wel de foto met een deel van het reservewiel gezien maar volgens mij is het een enorme bak.
En bij de foto "De meiden zaten prima achterin van school naar huis" op deze manier kan je wel tien kinderen meenemen.(tu)
:D

Supergaaf, ben vooral zwaar onder de indruk van dat mooie interieur B)
Topklasse en zo bizar netjes nog, ik vind het geweldig.

Terug
Bovenaan