smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Naast de handleiding, serviceboekje en lakstift zijn inmiddels ook de originele brochures onderweg via Ebay.

$_57.JPG

Op een foto als die laatste werkt de auto supergoed. Ik weet dat niet iedereen 't mooi vindt, maar bij mij komt tel-kens weer de gedachte aan Grand Theft Auto naar boven bij het zien van deze coupé. En inderdaad: van buiten staat 't blauwgrijze hem top en je interieur oogt een stuk hoogwaardiger én moderner in het zwart. Ik denk niet dat ik zelf snel voor deze auto zou kiezen, daarvoor vind ik 'm eigenlijk niet mooi genoeg, maar ik kan me wel voorstellen hoe zeer je ervan geniet en dat je er graag een rondje omheen loopt. Want een bijzonder ding, dat is het!

Heb het topic wel gevolgd maar nog geen reactie gegeven. Maar wat een geweldige bak heb je gekocht zeg. Zal ongetwijfeld fantastisch rijden.
Doet me weer denken aan de tijd dat ik Gran Turismo speelde op de PlayStation. Volgens mij zat ie er vanaf deel 1 in (als Toyota Soarer).

maxresdefault.jpg

deeltje 6

Inderdaad, Kristian. Ook ik had de Playstation met Gran Turismo 1 en een stevige getunede Soarer! (tu)

Aan de neus moet ik nog het meeste wennen, maar hoe langer ik ernaar kijk, hoe beter deze me gaat bekoren:

DSCF1116_zps5lm8m2l1.jpg~original

Ik weet alleen nog niet wat ik met de kentekenplaat ga doen. Eigenlijk hoort deze in een houder op de bumper, maar anderzijds vind ik het wel lekker clean zo. Op deze manier springt de dichte neus nog meer in het oog.

Leermoment: Vandaag het hele lederen interieur diepgereinigd en opnieuw gevoed:

SAM_0180_zpsku1lcqka.jpg~original

SAM_0181_zpstqrd5fxd.jpg~original

SAM_0184_zpsoizxsvlk.jpg~original

Zo'n groothoeklens is toch beter geschikt voor de binnenkant van de auto:

SAM_0185_zpsv4mmawbx.jpg~original

Mooie foto's van een prachtige wagen. En dat die bijna 20 jaar is, is er niet aan af te zien. Veel plezier en veilige kilometers ermee.

Prachtig ding!!!

Maar vwb dat kentekenplaatje. Beïnvloed dat nu niet de koeling, in negatieve zin? Het zit precies in de koelopening. Ook al omdat er verder geen gril is....

Er is wel officieel 'ontheffing' voor dit type plaat?

Koeling zal wel meevallen, op deze manier vangt het ook vliegen en steentje af die anders in de lamellen terecht komen.

Volgens de RDW mag dit type kentekenplaat. Ik vind 'm daar niet zo mooi staan om eerlijk te zijn, zoals ik al eerder zei. Maar snap dat er geen gaten in de bumper geboord gaan worden.

Overigens is de auto volgens de RDW ook niet verzekerd. Even achteraan gaan dus!

Hij heeft inderdaad een ontheffing voor deze kentekenplaten. (gelukkig, het staat een stuk strakker). Wel moet je het even goed in de gaten houden, Het zou best kunnen dat hij het nu warm kan krijgen. Anders kun je altijd nog een klein beugeltje naar boven maken, zodat hij voor de bumper zit in plaats van op. (gaten boren is zonde)

Ik zou de plaat op een beugeltje zetten (iets meer naar voren), en dan ongeveer op dezelfde plek, misschien een paar cm hoger.

Zo te zien zit deze kentekenplaat er zo al vanaf nieuw op. Met de koeling zal het dus wel meevallen. Ik denk dus dat ik deze gewoon laat zitten.

Rob0032 zei:
Overigens is de auto volgens de RDW ook niet verzekerd. Even achteraan gaan dus!

De verzekeraar heeft 28 dagen de tijd om de auto bij het register aan te melden, waarna deze op de RDW site zichtbaar wordt als zijnde verzekerd. Ik heb op de dag van ophalen, vorige week dinsdag, netjes het bewijs van voorlopige dekking gemaild gekregen. Dit weekend heb ik het ingevulde aanvraagformulier teruggestuurd. Alles in orde dus.

Twix zei:
Mag ik even zeggen dat ik juist vind dat het kenteken daar perfect zit?

Ik sluit mij daarbij aan. En zolang je niet te hard rijdt (lees vanaf 200 km/h) maakt het niet heeel veel uit voor de koeling. Klein beetje maar dat is verwaarloosbaar.

Nissan GT-R zei:
Twix zei:
Mag ik even zeggen dat ik juist vind dat het kenteken daar perfect zit?

Ik sluit mij daarbij aan. En zolang je niet te hard rijdt (lees vanaf 200 km/h) maakt het niet heeel veel uit voor de koeling. Klein beetje maar dat is verwaarloosbaar.

Als hij verder geen koelproblemen krijgt, dan moet hij hem daar gewoon laten zitten. Het is wel de mooiste plek.
De reden waarom ik bang ben met koelproblemen, is dat er een hoop mensen zijn die daar wel problemen mee hebben. (in de MX5 wereld).

smarter zei:
Is er eigenlijk ergens vastgelegd hoeveel gaten je maximaal in een kentekenplaat mag boren? ;)

Ja, 0. Althans je mag geen wijzigingen/aanpassingen aanbrengen aan een plaat en een gaatje is te beschouwen als wijziging :}

Man wat toch een prachtig interieur, blijf er van onder de indruk hoe mooi en smetteloos dat is.
Goed bezig om dat leer goed schoon te maken en te voeden.
En hoe vaker ik de wagen zie hoe mooier ik hem ga vinden eerlijk gezegd.

smarter zei:
Is er eigenlijk ergens vastgelegd hoeveel gaten je maximaal in een kentekenplaat mag boren? ;)

Voor zover ik weet niet. Al ben ik wel van mening dat dat er maximaal 2 mogen zijn, Net als er maximaal 2 in de kentekenplaathouder mogen zitten.

Maar ja, de politie 'hamert' er ook op om de kentekenplaat 'goed vast te zetten' ter voorkoming van diefstal. Zijn zelfs speciale 'aktie dagen' voor geweest.

Kortom, een paar popnagels erdoor mag toch geen probleem zijn?

Ik deed niet anders toen ik in de jaren negentig in het dealerbedrijf bij kluste.

Omtrent veranderingen.. hier verderop staat een Mercedes te koop die een geel gelakt '1tje' op de plaat heeft zitten.. Mag ook niet.. staat voor sommigen wel mooier natuurlijk

Maar hoe bevestig je die paar popnagels? Dat kan toch ook op een nette manier.
Als je het echt netjes wilt doen, dan schoef en kit je de kentekenplaathouder op de auto. En vervolgens kit je de kentekenplaat in de houder. Die krijg je echt nooit meer los. En het ziet er heel strak uit. (wel gelijk luxe platen en een reclameloze houder nemen)

Kentekenplaat blijft voorlopig zitten waar deze nu zit.

To do list op korte termijn:

-Tanken
-Tanken
-Tanken
-Schokdempers achter vervangen
-Interieur temperatuursensor climate control vervangen
-Remschijven voor afdraaien vanwege trillen
-Grote kras op achterbumper spuiten

Verder werkt de elektrische antenne niet, maar de radio ontvangst is top, geen haast dus. Ik heb geen idee hoelang de vloeistoffen, filters en bougies er al in zitten. Ik weet alleen dat de motorolie+ filter 1.000 mijl geleden in april dit jaar ververst is.

Goedendag zei:
Maar hoe bevestig je die paar popnagels? Dat kan toch ook op een nette manier.
Als je het echt netjes wilt doen, dan schoef en kit je de kentekenplaathouder op de auto. En vervolgens kit je de kentekenplaat in de houder. Die krijg je echt nooit meer los. En het ziet er heel strak uit. (wel gelijk luxe platen en een reclameloze houder nemen)

Volgens mij bestaan er geen luxe kentekens in klein formaat.

Maar goed, smarter laat 'm toch zo zitten. De voorkant oogt er wel 'cleaner' door, en dat past in mijn ogen erg goed bij het strakke design. Wanneer ga je 'm trouwens naast de witte Lexus van collega-EMW'er zetten?

Rob0032 zei:
Wanneer ga je 'm trouwens naast de witte Lexus van collega-EMW'er zetten?

Heb ik wat gemist? Ik weet alleen van een recente toevoeging van een blauwe Lexus GS binnen de EMW gelederen.

smarter zei:
Rob0032 zei:
Wanneer ga je 'm trouwens naast de witte Lexus van collega-EMW'er zetten?

Heb ik wat gemist? Ik weet alleen van een recente toevoeging van een blauwe Lexus GS binnen de EMW gelederen.

Oh wacht, ik verwar 'm met de Infiniti. Neem me niet kwalijk.

Rob0032 zei:
Oh wacht, ik verwar 'm met de Infiniti. Neem me niet kwalijk.

Die Infiniti heeft me al vele slapeloze nachten opgeleverd nadat ik deze in Boxtel gezien heb...

Hoe dan ook: de SC400 is 3 dagen van de partij tijdens het EMWeekend over ruim een week. (:B

Ik had even gemist dat de Golf weg is maar wat heb je er een gave bak voor terug gekocht. (tu)

Ik heb alleen de indruk dat er op de to-do list zeker 1x tanken te weinig staat. :D

smarter zei:
Ik weet alleen nog niet wat ik met de kentekenplaat ga doen. Eigenlijk hoort deze in een houder op de bumper, maar anderzijds vind ik het wel lekker clean zo. Op deze manier springt de dichte neus nog meer in het oog.

Gewoon eens een shopje aanvragen in het vezoekentopic in de knutselhoek.
Kenteken weg uit de grille en op een kentekenhouder op de bumper.
Er zijn hier genoeg forummers voor wie dat een makkie is ;)

fetch

Bij deze, maar volgens mij heeft Smarter deze foto al wel gezien

Persoonlijk vind ik het op de bumper mooier staan, meer "zoals het hoort"

Persoonlijk zou ik een kentekensticker op de neus zetten,
en de metalen plaat (met 2 tie wraps) in de koffer leggen (mocht oom agent lastig doen, kan je ze asap even op je grille bevestigen)

Die hierboven heeft een mooie houder voor de plaat, dat scheelt wel! Maar bij een lichte carrosseriekleur valt ie véél meer op natuurlijk.

DE15B4AC-00EF-4731-B536-3408E8C99C04.jpg

Maar als ik zo even google, dan hebben de meeste gewoon GEEN kentekenplaat voorop.
Waarom ook moeten we in Europa de neuzen van onze auto's systematisch verknoeien met zo'n onding? :(

Even wat (laattijdige) felicitaties van mijn kant: wat een pracht-aanwinst, een waardige opvolger voor je Golf Cabriolet! Je zou 'm zeker geen 19 jaar aangeven. In het buurdorp rijdt een donkergroene met beige interieur rond; zal deze eens op foto proberen vast te leggen voor je! B)

Een mooie originele plaathouder strak op de bumper zoals bovenstaand bij de HT-HT-16 spreekt me zeker aan. Ik moet alleen dan ook een nieuwe ondergrille bestellen, want de huidige plaat zit door de plastic grille geschroefd op 4 punten. Voorlopig dus even best zo.

Ik heb inmiddels 4 nieuwe Monroe OESpectrum schokdempers besteld via Ebay. Dan maar meteen alles rondom nieuw. Ik ben nu minder kwijt in totaal dan voor 2 nieuwe achterdempers origineel Toyota...

Verbruik heb ik nog geen idee van, ik heb vorige week dinsdag bij het ophalen voor € 65,- getankt omdat deze bijna leeg was. Er zit nu nog 2/5 in en heb ca 150 mijl gereden.

Uiteraard ook meteen de stofhoezen en aanslagrubbers meebesteld, omdat deze vaak wel vergaan zijn na een jaar of 20...

smarter zei:
Verbruik heb ik nog geen idee van, ik heb vorige week dinsdag bij het ophalen voor € 65,- getankt omdat deze bijna leeg was. Er zit nu nog 2/5 in en heb ca 150 mijl gereden.

De befaamde braadslee-meetmethode. :D

Maar ik ben ook wel benieuwd wat je verbruikt. Nodigt de auto eigenlijk tot sportief of vlot rijgedrag?

Rob0032 zei:
smarter zei:

De befaamde braadslee-meetmethode. :D

Maar ik ben ook wel benieuwd wat je verbruikt. Nodigt de auto eigenlijk tot sportief of vlot rijgedrag?

Ik tank altijd voor een tientje of 5, dus het verbruik is altijd gelijk...B). Ik zal kijken of ik een keer de guts heb om de volle 90 liter erin te mikken....

De auto nodigt niet uit tot sportief rijden. In de normale stand schakelt de automaat boterzacht en zeer vroeg. Je zit onder de 100 km/h haast altijd tussen de 1500 en 2000 toeren. De motor is muisstil, je hoort altijd dat het een V8 is, maar nooit een opzwepende brul. De sportstand en kickdown zorgen uiteraard voor prima actie, maar ergens voelt dat niet gepast voor deze dame op leeftijd. Vooral omdat dit alleen een zeer snel klimmende snelheidsmeter tot gevolg heeft zonder echte geluidssensatie. Gewoon een ultieme chill machine dit. (tu)

De schokdempers zijn inmiddels verzonden vanuit de VS, ik ben benieuwd wanneer ik deze binnenkrijg om te laten monteren.

Verder heb ik inmiddels gelezen dat 1996 een behoorlijk betrouwbaar bouwjaar is voor een Lexus 4.0 V8: 900.000 mile Lexus LS400

Ook vandaag was het weer genieten in de Lexus. We hebben met het gezin een mooie lange rit gemaakt. Door de enorme portierruiten heb je met de ramen en het dak open veel contact met de buitenwereld. Lekker licht en luchtig dus. Ook is dat de enige manier om nog iets van het V8 geluid mee te krijgen.

DSCF6964_zpsemwrkcqh.jpg~original

Verder ga ik, nu bijna 2 weken verder, natuurlijk steeds beter letten op de details. Deze auto is echt prachtig gebouwd en afgewerkt. De passing van de carrosseriedelen is bijvoorbeeld echt heel mooi. Ook in het interieur voel en zie je continu de aandacht en tijd die besteed is om het echt af te maken.

Nog steeds super blij mee dus. B)

Ik heb de auto gisteren even kort in het echt kunnen bekijken bewonderen. Mooi detail dat je op de foto's nauwelijks ziet, is dat de middenconsole als het ware tegen het dashboard aan staat, dus niet geïntegreerd zoals gebruikelijk.

Wouter82 zei:
Mooi detail dat je op de foto's nauwelijks ziet, is dat de middenconsole als het ware tegen het dashboard aan staat, dus niet geïntegreerd zoals gebruikelijk.

Die middenconsole is inderdaad een element dat me blijft boeien, elke keer als ik ernaar kijk.

DSC_0787_zpsge7hxicc.jpg~original

Wat zit er eigenlijk rechts op de middenconsole? Dat verticale geval, naast de audio en dergelijke... Een soort bekerhouder?

Terug
Bovenaan