smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

En een Thesis is ook niet onmogelijk voor jouw budget:

lancia-thesis-2-4-20v-emblema-automaat-nap-pas-13639501-9.jpg

Rob0032 zei:
Hopelijk wel een S-Max met vijfcilinder dan. :D

Nope, de 'luie' 2 liter benzine.

Rob0032 zei:
Maar werden Kappa's nog tot 2004 geleverd?
Wel echt een heerlijke auto. Ooit komt er eentje. Een Coupe bij voorkeur.

In mijn 'droom' wel.. maar de werkelijkheid is dat het een Thesis betreft..
Hoe heb ik dat kunnen verwarren??8-)

Vanmorgen ben ik telefonisch overeengekomen onder voorbehoud van proefrit en bezichtiging morgenochtend om 8:30. Als alles is zoals besproken, dan heb ik zojuist een auto gekocht... (:B

smarter zei:
Echt gewoon geen tijd deze week om auto's te kijken. Maar wel een auto om gewoon te kopen als er nog een kleinigheidje van de prijs af kan. Mits deze helemaal goed en mooi is uiteraard. Pas een beurt gehad en APK tot april volgend jaar. Echt EMW, thuis goedgekeurd en mijn lievelingskleur. En dan ook nog eens een origineel NL kenteken op een auto die nooit origineel in NL geleverd is door Lexus *-)

smarter zei:
Vanmorgen ben ik telefonisch overeengekomen onder voorbehoud van proefrit en bezichtiging morgenochtend om 8:30. Als alles is zoals besproken, dan heb ik zojuist een auto gekocht... (:B

Moet toch gewoon die Lexus zijn... of zit hier nog een verrassing op Rob's wijze aan te komen ;)

Hij gaat zeker meevallen morgen. Volgens de verkoper verkeert de auto daadwerkelijk in nieuw staat. Dus dat mag je dan ook verwachten.

Gefeliciteerd (onder voorbehoud) :-D

Wat gaaf! Hopen dat de proefrit meevalt.

Ik vind een LS mooier, deze lijkt wat anoniemer. De foto's vertekenen echter, als je de maten erbij pakt is het echt een flinke jongen. Met z'n 4859 mm lengte en 1791 mm breedte is hij ruim 10 centimeter langer en 5 centimeter breder dan m'n W124. Dat had ik op basis van deze foto's zeker niet verwacht.

Heerlijk ook met die V8. Dat loopt wel. :-D

Wat gaaf!!, maar ehm geen Italiaans of Brits bloed hé, in zo'n super mooie Lexus!

Alle gekheid op een stokje, nu duimen dat er tijdens de proefrit niets geks gaat gebeuren, maar dat denk ik niet..

Jammer dat het zo snel ging ;) , er kwamen zoveel leuke auto's voorbij... Tijd voor de volgende zoektocht :)

Wat zullen de dames hier lekker in zitten. Dus deze is gekocht...
:D

Nu ik die Lexus wat beter bekijk en zo her en der wat heb gelezen is het zo gek nog niet eerlijk gezegd, vind het nog steeds niet een geweldig spannende wagen, maar kwa motor en km stand is hij wel zeer aantrekkelijk moet ik zeggen (tu)
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen.

Enig preventief onderhoud zou ik wel overwegen, zoals de automaatbak olie en andere vloeistoffen.
Het is onderhand bijna een 20 jaar oude wagen, al zou je dat absoluut niet zeggen.

Goede keuze, ik vind zelf zo'n Lexus erg mooi, terwijl ik niets had met de Jags en Rovers die langs kwamen in de zoektocht. De MG's waren ergens ook wel weer leuk, maar dit is toch wel een erg gave Lexus. Iets bijzonders (tu)

Mooi kan ik hem niet vinden, maar het zal vorstelijk rijden en bijzonder is ie zeker!

Jeremy Clarkson reviews the Toyota Soarer Active in Old Top Gear - Lexus SC400 Coupe
https://www.youtube.com/watch?v=hS-ysvO2hMc

Geweldig smarter! Hopelijk lukt het allemaal morgen.
Edit - wat een ongelooflijk contrast met een Golf I Cabrio :D

Geweldig ding man. Echt heel erg gaaf. Totaal anders dan die Golf natuurlijk, maar wel een waardige opvolger qua staat denk ik. Ik ben benieuwd!

Wouter82 zei:
Geweldig smarter! Hopelijk lukt het allemaal morgen.
Edit - wat een ongelooflijk contrast met een Golf I Cabrio :D

Haha, het contrast is inderdaad meer dan behoorlijk... Wel leuk dat ze beiden in hetzelfde jaar nieuw leverbaar waren. Jammer dat ik ze niet meer naast elkaar kan zetten.

Info die ik nu heb van de verkoper:

-Deze handelaar verkoopt de auto in opdracht van de huidige eigenaar (die heeft hem sinds 2010, toen 33.000 mijl op de teller)
-Distributieriem in 2011 vervangen bij 37.000 mijl
-Dit jaar 4 nieuwe banden, nieuwe remschijven en een kleine beurt in april bij 53.000 mijl
-Geen lekkages, alle techniek is droog
-Alle uitrusting werkt zoals het hoort
-Geen enkele roestvorming waargenomen

Ik heb zelf de NAP tellerhistorie nagetrokken, die is wel apart:

In 1998 had de auto 27.000 mijl gereden. Daarna geen enkele NAP registratie tot 2010 (aankoopmoment door huidige eigenaar) bij 33.000 mijl. Er zit dus en hiaat van maar liefst 12 jaar en slechts ca. 6.000 mijl, waarin geen enkele tellerregistratie heeft plaatsgevonden. Het kan natuurlijk zijn dat de auto ergens 10 jaar gestald/ geschorst is geweest o.i.d. Geen idee of dat nog te achterhalen is.

Ik ga ervan uit dat de auto zelf morgen voor zich spreekt.

Kan je bij de RDW niet de schorsingshistorie opvragen? Of wellicht zitten er bij de auto nog een stapeltje papieren waar dat uit blijkt, heeft mijn Ghia ook.

Maar de vooruitzichten zijn dus verder goed (tu)

Ik heb de foto's nu voor de tweede keer bekeken en hij wordt steeds mooier, zeker met de grootte in gedachten nemend (ik houd van grote auto's :) ).

Kortom, ik hoop dat het is wat er in de advertentie staat.

Er zijn wel een paar mindere puntjes, maar geen reden om de auto te laten staan. Gekocht dus. Dinsdag ophalen. Paar plaatjes van vanmorgen:

DSC_0761_zpsjsjpu9zw.jpg~original

DSC_0762_zpsamhjtns6.jpg~original

DSC_0767_zpsuqaauh5d.jpg~original

DSC_0770_zpsofyt2lmu.jpg~original

DSC_0771_zps4h2unnyu.jpg~original

DSC_0772_zps1lp9isxf.jpg~original

DSC_0773_zpsqib8csxi.jpg~original

DSC_0775_zpsaiz4fvx9.jpg~original

DSC_0776_zpsek9nv2zq.jpg~original

Hij wil Italiaans of Brits en komt thuis met een Japanner (:B

Maar wat voor een! Zeer bijzondere én fraaie keus (tu)

speedtouch zei:
Waar moet ik, bij die 'mindere punten' aan denken?

Minpunten:

-Rondom hier en daar een lakbeschadiging en een flinke kras op de achterbumper. Geen roest gelukkig
-Controlelampje 'TRAC' blijft branden. Volgens internetfora hebben 8 van de 10 Lexus SC/LS 400's hier last van velen laten het zo en rijden hier mee door
-Koelvloeistof stond aan de lage kant
-Geen boekjes bij de auto, de handelaar gaat dit nog navragen bij de eigenaar van de auto
-Airco slaat wel aan, maar koelt niet echt

Pluspunten:

-Zo te zien alles helemaal in de originele lak
-4 nieuwe banden
-Nieuwe remschijven
-Distributieriem in maart 2011 vervangen bij 37.000 mijl. Deze kan 8 jaar/ 90.000mijl mee
-Zeer net interieur
-Alle electronica en uitrusting werkt perfect
-Geen lekkagesporen onder de auto
-Koude start was meteen aanslaan en direct zeer mooi rond lopen

En: Het rijdt zoooooo geweldig! Man, wat een comfort en een prachtig geluid.

Gefeliciteerd! Echt heel erg gaaf. :-D

Op jouw foto's komt het formaat van de auto veel beter naar voren. Mooie, gestrekte lijnen. 3/4 van achter zou ik hem zelfs 'fraai' kunnen noemen.

Ook heel bijzonder dat 'ie in '96 nieuw uit de fabriek op Nederlands kenteken is gezet. Daar móet welhaast een interessant verhaal achter zitten. Weet je daar al iets meer over?

Felicitaties zijn inderdaad op z'n plaats. Goed gedaan, Smarter! (tu)

Gefeliciteerd Smarter! Mijn keuze was het niet geweest, maar hij is wel heel erg bijzonder en dat heeft ook wel wat. (tu)

Wat goed, smarter, gefeliciteerd! Veel meer EMW kan niet. Weinig Nederlanders zullen het model überhaupt kennen, en degenen die hem kennen zullen vaak zoiets hebben van 'waarom zou je'. Of ben ik de enige? ;)

Gekheid natuurlijk, het zal heerlijk rijden. Ik kan niet wachten om hem eens te bewonderen bij EMW. (tu)

Wat een bijzondere auto! Hoeveel rijden er rond in NL? Man wat moet dat lekker rijden! Interieur ziet er echt zeer netjes uit, kom maar eens uit die stoelen!!

Gefeliciteerd. Bijzondere auto, zal geweldig zijn om te bezitten en te beminnen.

Aan de andere kant, zo nu en dan iets in jouw post kunnen lezen over een 75 V6 had ik ook wel tof gevonden.;)

Bedankt voor alle felicitaties!

Ik moet bekennen dat het achteraf best dapper aanvoelt.... Ik ben echt helemaal weg van de Lexus, te gekke auto. Maar als ik de motorkap opendoe krijg ik haast een knoop in mijn buik van alle electronica en andere toebehoren. Ik hoop echt dat ie heel blijft en dat de onderdelen enigszins te verkrijgen zijn met een fatsoenlijke levertijd en een redelijk prijskaartje. Het is natuurlijk wel een 20 jaar oude auto. Berichten op internetfora geven gelukkig aan dat het over het algemeen gewoon blijft rijden tot op zeer hoge kilometrages.

Ook het brandende 'TRAC' lampje kan nog een zoektocht worden als ik het zo lees. Oplossingen variëren van eenvoudig ontluchten van de remmen/ hogedrukpomp of nieuwe Lambda sensoren of een nieuwe hogedrukpomp voor het remsysteem en nog 7 andere mogelijkheden....

Ook hoop ik echt dat er nog iets van onderhoudshistorie aanwezig blijkt. Ik heb nu echt geen idee wat de voorgeschiedenis van deze auto is en waarom er een gat van 12 jaar in de NAP historie zit. De tellerstand van 54.000 mijl kan dus ook zomaar in werkelijkheid iets heel anders zijn. De conditie van in- en exterieur en de motorruimte geven in ieder geval wel aan dat de tellerstand zou kunnen kloppen.

Het is ook niet bepaald een auto die je even snel weer doorverkoopt als deze tegenvalt. Hebben is houden bij zo'n incourant model. Ik hoop dus echt dat deze SC400 goed en betrouwbaar blijkt.

Aan de staat van het interieur geloof ik die kmstand wel, en als ik dat interieur zo bekijk vind het echt geweldig B)
Airco wordt gemaakt??
Grote kras laat je herstellen?? kan me niet anders voorstellen bij jou.

Bofkont zei:
Aan de staat van het interieur geloof ik die kmstand wel, en als ik dat interieur zo bekijk vind het echt geweldig B)
Airco wordt gemaakt??
Grote kras laat je herstellen?? kan me niet anders voorstellen bij jou.

-Airco laat ik bij mij op de zaak afvullen met toevoeging van contrastvloeistof. Als deze ergens lek is dan weet ik in ieder geval waar. De pomp slaat wel gewoon in bij het aanzetten van de airco, dat is het belangrijkste.
-Het remsysteem laat ik goed ontluchten incl. de hogedruk pomp

Voor de rest geen plannen op korte termijn. Ik ga nog geen hoge kosten maken voordat ik 100% het vertrouwen in de techniek van dit exemplaar is. Als ik er een paar duizend km mee gereden heb, dan weet ik beter wat ik gekocht heb. Dus voorlopig geen spuitwerk en detail afwerking. Gewoon genieten (en veel tanken...).

Twix zei:
Wat zijn die twee ovalen op de middenconsole?

Die moet ik er meteen als eerste afhalen, dat is een universeel steuntje met daarop iets waar de TomTom zuignap op blijft zitten. Gelukkig niet geschroefd/ geboord maar geklemd.

De motorruimte is trouwens echt absurd netjes, niet iets wat een autopoetser normaal gesproken op deze manier zou doen in deze prijsklasse. Ergens heb ik echt het gevoel dat de vorige eigenaar er netjes voor gezorgd heeft:

Beide foto's met draaiende motor:

DSC_0777_zpsncbqyazu.jpg~original

DSC_0778_zpsqvj1btlz.jpg~original

Ik ken ook weinig auto's met de motor voorin, waarbij er nog gewoon een hele meter auto voor het motorblok zelf zit...

DSC_0776_zpsaokepkqa.jpg~original

smarter zei:
(..)
Ik ken ook weinig auto's met de motor voorin, waarbij er nog gewoon een hele meter auto voor het motorblok zelf zit...

DSC_0776_zpsaokepkqa.jpg

Heden ten dage niet nee.. Vroeger wel meer.. Audi's met relatief kleine 4 cilinders in lengterichting..

Opel C-Kadett.. daarvan vertelde, wijlen, mijn Opa altijd dat je daar zo 'lekker aan kan sleutelen, want je kan om het motorblok heen 'lopen'' :D

Terug
Bovenaan