smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Ik schaam me dood, maar ik heb zelf al ongeveer 4 weken niet met de Golf gereden.... Net terug van vakantie. Morgen maar eens wat spinnenwebben verwijderen en het kapje naar beneden doen... B)

smarter zei:
Haha prachtig, Cabby! (tu) En ik maar denken dat ik iets bijzonders had.... Lijkt inderdaad wel de tweelingbroer. Zelfs dezelfde radio erin gezet zo te zien. Ook een erg mooi exemplaar trouwens. Blijf vooral posten hier.

Die van jouw is zeker bijzonder, zeker gezien de km. stand ! Bij de keuze van de radio heb ik idd vertrouwd op jouw expertise, haha ! Mooi '80/ '90 design met moderne techniek.
Grappig is verder dat mijn auto ook voorzien was van een Zwitserland-vignet (van 2001). Deze heeft helaas moeten wijken aangezien ik er vorig jaar een nieuwe ruit + rubber in moest zetten i.v.m. spuitwerkzaamheden bij de onderste raamstijl. Ik heb nog een sticker van 2015, dus ik kan de reis nog wagen.... Ben stiekem erg benieuwd of de Golf zo'n reis nog kan volbrengen. Lijkt me wel het ultieme; bergpassen-tocht in Zwitserland.....B)

Vanmorgen om 8:00 gekeken of er nog leven in de Golf zat na 4 weken: Starten en meteen lopen. Lekker kapje neer en met wapperende haren naar de zaak gereden:

IMG_1575_zpsqix0cy8w.jpg~original

De terugweg om 18:00 was minstens zo genieten als de heenweg, jammer dat ik maar 11 km van m'n werk woon...:

IMG_1579_zpse4cuwfj1.jpg~original

Ik zie het hier bij VW ook, mensen met een ander merk auto. Tijdens mijn stageperiode bij Ford snapte ik het niet, maar nu vind ik het juist wel mooi! Niet als je 'maar gewoon' een auto hebt gekocht, maar wel als je specifiek voor een bepaald model hebt gekozen, ook al is het een ander merk.

Elke keer als ik dit topic bezoek, moet ik me weer inhouden. Weer wat leuks gezien op MP namelijk B) <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m952220308-volkswagen-golf-1-6-gl-cabriolet-55kw-1987-bruin.html>

Blijft een prachtige verschijning Smarter, echt een top wagen (tu)
Ik heb vanaf vandaag 2 weken vakantie, en ben van plan geregeld even de cabrio aan te slingeren.
Maandag met een collega/kameraad naar The gallery in Brummen, heerlijke reis op de binnendoor wegen van dik 120km.

Ook hier staat elke dag bij Citroën/DS dealert een statige leeuw op leeftijd voor de deur. En hier ook, hele bewuste keuze.

Niet te geef, wel te koop op dit moment...

Als ik een passende bieding krijg voordat deze de winterstalling in gaat, dan laat ik hem gaan. Ik heb momenteel wat andere automobiele overwegingen thuis...

Wat jammer joh! Hopelijk is die automobiele overweging de moeite waard, en niet noodgedwongen.
Wel een kleine tip: als ik jou was dan zou ik nog een foto van het dashboard erbij zetten. Juist door je eerlijke en uitgebreide advertentie lijkt het een beetje of je daar iets wil verbergen, hoewel de vraagprijs (volkomen terecht) suggereert met een piekfijn exemplaar van doen te hebben.

Barri zei:
Dat zou jammer zijn zeg! Je geniet er juist zo van!

Nog geen 800 km mee gereden dit jaar. Ik geniet er telkens van als ik deze 's morgens zie staan als ik naar werk ga en nog een keer als ik deze 's avonds bij thuiskomst zie als ik terugkom na werk. Een bijzonder mooi standbeeld op de parkeerplaats, dat dan weer wel.

We hebben als gezin alleen de zondag samen omdat ik op zaterdag werk. Op zondag vaak thuis of juist op pad en langere ritten over de snelweg. Dakje open is met name leuk op de binnendoor-wegen, anders waaien de kinderen eruit.

Overwegingen op dit moment:

-Auto van de zaak (ook met 1.0 3-pitter) kost me momenteel 25% bijtelling = € 300,- netto per maand
-Als ik de auto van de zaak niet meer voor privé gebruik krijg ik € 100,- compensatie voor de brandstof die anders voor privé was.
-Golf kost alles bij elkaar incl. wegenbelasting, verzekering, onderhoud en stalling 's winters ook ca. € 150,- per maand

In totaal dus ca. € 550,- per maand te besteden voor iets lekkers en irrationeels om mijn gezin in te vervoeren ca. 10.000km per jaar. :} Ik denk hierbij aan een grote coupé of sedan minimaal 6 cilinder, maximaal ca. 1.800kg.

Volgend jaar dan de 2013 Fiesta inruilen voor een mooie Mini cabrio. Vrouwlief helemaal blij en ik carte blanche voor een irrationele veel te grote gezinsbak per 1-1-2016.

Het is nog maar een ideetje, maar wel 100% goedgekeurd thuis B).

Rob0032 zei:
Wel een kleine tip: als ik jou was dan zou ik nog een foto van het dashboard erbij zetten. Juist door je eerlijke en uitgebreide advertentie lijkt het een beetje of je daar iets wil verbergen, hoewel de vraagprijs (volkomen terecht) suggereert met een piekfijn exemplaar van doen te hebben.

Done! Goede tip.

Wij helpen graag: V6 leder navigatie trekhaak en 338 euro de maand (zonder afschrijving volgens Autotr@der) :D
Kia Opirus
https://www.autotrader.nl/auto/kia-opirus/2004/rosmalen/6t4f3/kia-opirus-35-v6-leder-navi-trekhaak/

Altai zei:
Wij helpen graag: V6 leder navigatie trekhaak en 338 euro de maand (zonder afschrijving volgens Autotr@der) :D
Kia Opirus
https://www.autotrader.nl/auto/kia-opirus/2004/rosmalen/6t4f3/kia-opirus-35-v6-leder-navi-trekhaak/

Hulp is altijd welkom. Opirus vind ik en profil, van achteren en qua interieur prachtig, maar die grille overschrijdt zelfs mijn grens. Dan liever een Thesis.

Oke, het is geen zescilinder, maar ik zou het wel weten! :D

17853611095_7013242e05_c.jpg

Goede foto toegevoegd in je advertentie trouwens. (tu)

Seville STS doet ook mee.

Let wel: Als de VW niet voor een passend bedrag weg kan dit jaar, dan gewoon weer winterstalling, auto van de zaak in 2016 en 1.000km cabrioplezier. Niets is zeker dus. Maar nu verkopen betekent een leuke zoektocht. Ik ben benieuwd...

Enerzijds erg jammer dat je van plan bent afstand te doen van de Golf, maar je hebt er een goede reden voor zie ik (en per saldo blijf je cabrio rijden). Ik ben zelf nog iets te verknocht aan de Golf om er al afstand van te doen, hoewel ik stiekum wel zou willen weten wat nu precies de marktwaarde van mijn cabrio zou zijn (ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw uiteindelijke verkoopprijs...) De vraagprijs is mijns inziens ook terecht, al denk ik dat het ook niet verkeerd zou zijn om de auto in Duitsland aan te bieden (Mobile.de). Ik woon in het grensgebied en mijn ervaring is dat de Duitser de Golf 1 Cabrio net iets meer op waarde weet in te schatten dan de gemiddelde NL-er. Zal wel met hun "heritage" te maken hebben, om maar eens een Duits woord te noemen....

Rob0032 zei:
Oke, het is geen zescilinder, maar ik zou het wel weten!

C70 vind ik erg mooi. Maar ik heb nu EMW-technisch eindelijk carte blanche van mijn vrouw en dat moment wil ik wel optimaal uitnutten natuurlijk binnen de gestelde normen:

-VW Cabrio eerst weg voor goede prijs, dan pas iets anders kopen.

Nieuwe auto:
-Dagelijks bruikbaar, ook in de winter
-Roestvrij
-Geen rood, geel, paars o.i.d
-Interieur zeer netjes, rook- en huisdiervrij
-Frisse, strakke bekleding

De rest is aan mij...

Wat krijgen we nou *-)

Afijn, is er geen knappe, late Scorpio te vinden? :)

Edit, hoe briljant:

ford-scorpio-ghia-cosworth-ex-koninklijk-huis-13221345-3.jpg

Voor nog geen 4 mille. https://www.autowereld.nl/ford/scorpio/ghia-cosworth-ex-koninklijk-huis-13221345/foto.html

smarter zei:
Rob0032 zei:
Oke, het is geen zescilinder, maar ik zou het wel weten!

C70 vind ik erg mooi. Maar ik heb nu EMW-technisch eindelijk carte blanche van mijn vrouw en dat moment wil ik wel optimaal uitnutten natuurlijk binnen de gestelde normen:

Laat ik dan maar pleiten voor m'n Volvootje: Er zijn er maar 22.000 van gemaakt en in deze kleur zelfs maar 145! Lijkt me behoorlijk EMW. :D
Maar ik snap je volledig hoor. Het is en blijft een Volvo.

Ik ga de Golf nu niet overhaast verkopen. Faire prijs = deal en dan zeker iets aparts kopen voor volgend jaar gezinsvervoer. Anders stalling en blijven genieten en pas eind volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

https://www.autowereld.nl/audi/v8/3-6-quattro-101300-km-origineel-8416850/foto.html#foto-4]Audi V8[/url] ? Helaas wel rood...

Ook heel briljant, een late Scorp Wagon:

ford-scorpio-2-9i-24v-v6-ghia-cossworth-autom-full-options-11976358-5.jpg

En in tegenstelling tot de ScorpiAA heeft deze wel een lederen interieur :)

Ehhh Smarter, de Kia heeft geen prachtige voorkant en OK ik zal het zeggen een zwakke derrière maar kijk nu eens goed naar de Scorpio.....

Er is toch meer dan het Ford logo en Cosworth of Ghia?
B)

Rob0032 zei:
Laat ik dan maar pleiten voor m'n Volvootje: Er zijn er maar 22.000 van gemaakt en in deze kleur zelfs maar 145! Lijkt me behoorlijk EMW. :D
Maar ik snap je volledig hoor. Het is en blijft een Volvo.

22.000 klinkt niet heel exclusief, mijn vader heeft kortstondig 1 van de 14 linksgestuurde Rover 75's V8 gehad....

IMGP8391.jpg~original

IMGP8399.jpg~original

IMGP8396.jpg~original

Helaas te snel weer verkocht en nu niet meer te vinden voor een leuke prijs...

Er is altijd een baas boven baas.
En natuurlijk af en toe even de auto van papa lenen.(tu)

De Golf inruilen voor een ander volksfiets?
https://www.autotrader.nl/auto/volkswagen-phaeton/2003/loenersloot/5rghf/volkswagen-phaeton-42-v8-4motion-4-zitter-automaat/

Wouter82 zei:
Wat een waanzinnige keus van je vader (tu)

Alleen jammer dat de V8 zoveel minder fijn was dan de 2.5 V6 Sterling die hij daarvoor had. De 75 V8 is echt een hotrod in smoking: Herrie, Hitte en een hoop show. Maar geen reiswagen waarin je rustig kunt telefoneren bij 120.

Ik zou die V8 dus erg graag willen hebben, maar helaas niet betaalbaar te vinden.

Altai zei:
De Golf inruilen voor een ander volksfiets?
https://www.autotrader.nl/auto/volkswagen-phaeton/2003/loenersloot/5rghf/volkswagen-phaeton-42-v8-4motion-4-zitter-automaat/

Bedankt voor het meedenken, maar als het zover komt deze keer dan geen VW, Audi, BMW of Mercedes.

Waarom geen Mercedes? De W124 was ooit je droomauto, wat vind je daar nu van?

Bij 550 euro per maand te besteden zou ik niet direct denken aan een Cadillac Seville STS. Hyundai XG lijkt me wel een hele leuke optie.

Ik houd de overwegingen in dit topic bij, en wens je wijsheid (tu)

Phaeton W12 zei:
Waarom geen Mercedes? De W124 was ooit je droomauto, wat vind je daar nu van?

Bij 550 euro per maand te besteden zou ik niet direct denken aan een Cadillac Seville STS. Hyundai XG lijkt me wel een hele leuke optie.

Ik houd de overwegingen in dit topic bij, en wens je wijsheid (tu)

Thanks! W124 vind ik nog steeds een topauto, wellicht de beste auto ooit gemaakt. Deze keer kijk ik alleen naar iets avontuurlijkers. Ik moet alleen niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is. Eerst de Golf verkopen, anders geen concrete zoektocht en alleen luchtballonnetjes zoals nu.

Tja avontuurlijker en ik zoek naar betrouwbaarder....

https://www.autowereld.nl/toyota/camry/3-0-v6-linea-sol-automaat-leder-eerste-eigenaar-14231421/details.html

zoals lekker met het gezin rijden zonder zorgen?
:D

Altai zei:
Tja avontuurlijker en ik zoek naar betrouwbaarder....

https://www.autowereld.nl/toyota/camry/3-0-v6-linea-sol-automaat-leder-eerste-eigenaar-14231421/details.html

zoals lekker met het gezin rijden zonder zorgen?

Meedenken is altijd goed. Thanks! (tu) Maar als ik dan een Rover 75 zie staan naast een Caamry, dan weet ik wel waar ik het meeste plezier aan beleef. Voor ratio kan ik altijd nog voor € 300,- in de maand in mijn nieuwe C-max blijven rijden.

Met jouw gebruik begrijp ik wel dat de auto te koop staat. Er is vast iets wat even leuk is, maar veel beter aansluit op je wensen waardoor hij in de praktijk nog een stuk leuker is. Je vraagprijs is niet mals, maar op zich ook niet onredelijk met het oog op de staat en de te verwachten prijsontwikkeling. Niet verkopen aan Duitsland in ieder geval, want dat origineel Nederlandse kenteken is natuurlijk prachtig!

Ik zag 'je' Audi overigens regelmatig staan in Groningen, maar de laatste tijd niet meer. Blijkt dat 'ie redelijk recent weer van eigenaar is veranderd, maar nog wel in Nederland rondrijdt. Gelukkig maar!

Rob zei:
(...) en in deze kleur zelfs maar 145!

Wát? Waren er 21.855 mensen niet goed bij hun hoofd? Hier in de stad weet ik er ook één te staan: geweldig om te zien, keer op keer.

Ok de Toyo Saai me is geen optie. Verder zoeken naar de sloepen met V8 of is een Carkiller auto iets voor een snelle papa?
Geen V8 wel lekker:

https://www.autotrader.nl/auto/subaru-impreza/2003/rotterdam/6rmrc/subaru-impreza-20sti-gx-awd/

deze is groen en niet in het "reguliere" blauw.

Elco zei:
Rob zei:
(...) en in deze kleur zelfs maar 145!

Wát? Waren er 21.855 mensen niet goed bij hun hoofd? Hier in de stad weet ik er ook één te staan: geweldig om te zien, keer op keer.

Tsja, het was een dure en gewaagde kleur. Naar schatting zijn er nog ongeveer 60-70 van over.

Wat een fantastische Rover V8 hierboven trouwens. Echt waar, wat een plaatje zeg! :O

Het is niet je kleur.. maar wél een redelijk uniek exemplaar uit een genummerde serie.

----------

Wegens inkrimpen hobby biedt ik hierbij mijn Xm Multimedia te koop aan.

Het betreft nummer 30 uit een gelimiteerde oplage van 52 Xm’s. De naam multimedia heeft deze speciale auto te danken aan het feit dat dit een van de eerste auto’s was waar een computer ingebouwd was, welke was verbonden met internet om zo de passagiers te voorzien van internet, telefonie, fax en mail.

Van deze 52 auto’s zijn er 50 in omloop gebracht voor verkoop. Voor deze verkoop heeft Citroen de computers uitgebouwd, om de auto’s vervolgens via de Parijse dealer Felix Faure aan de man te brengen. De auto’s kenmerken zich door de serie oplopende chassisnummers, de enkel in deze serie geleverde beige leder/alcantara bekleding, de ‘vliegtuigtafeltjes’, de houten afwerking op het dashboard, de houten pookknop, de beige hemelbekleding, de beige beklede kofferbak en hoedenplank, de multimedia badges en de kleur Rouge d’enfer, welke op de Xm alleen is geleverd op de Multimedia.

Voor de verzamelaar een zeer unieke kans dus om een verzamelobject te bemachtigen!

https://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/7646

143937546455cb206851949.jpg

Terug
Bovenaan