smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Na ruim 2 weken genieten in Zuid-Italië zomeren we in NL gewoon lekker door.

De Golf blijft onverstoorbaar. Hij start altijd en blijft aanvoelen als een brok graniet. Ondanks dit oerdegelijke gevoel en de grijze kleurstelling wordt het gelukkig nooit saai. Telkens weer de glimlach op het gezicht als het dakje weer naar beneden kan. B)

SG108990_zps149898e1.jpg~original

Ook leuk trouwens:

Mijn broertje mailde mij een aantal foto's die hij heeft ingescand. Foto's uit 1996 toen ik een half jaar in een 1982 Alfa Spider rondgereden heb.

Deze Alfa was van een goede vriendin van mijn ouders. Zij deed toen niets met de Alfa, omdat deze elke keer niet startte als ze een mooiweer ritje wilde maken. Ze vroeg mij om de auto op te halen uit de schuur waar deze inmiddels al enige tijd stond. Als ik er nou dagelijks mee zou rijden, dan was de Alfa in ieder geval startklaar op het moment dat ze er zelf plannen mee had, zo was het idee.

Afbeelding2_zps9f361607.jpg~original

Het bleek een USA import die nogal matig overgespoten was, maar na het gebruik van een paar startkabels en een mooie lange rit heeft ie me nooit laten staan.

Afbeelding3_zps825643bb.jpg~original

Resultaat: ik heb in ruim een half jaar tijd ongeveer 15.000 km met deze alfa gereden door weer en wind, meestal met de kap naar beneden. De eigenaresse heeft tussentijds nooit gebeld...

Afbeelding_zpsaa72e8b7.jpg~original

Pas toen ik na het verlaten van de IVA een vaste baan had incl. auto van de zaak, heb ik maar eens gebeld of ze nog wist dat ze een Alfa had...:)

Ik blijf je topic volgen. Mis hem (zeker met dit weer) nog steeds iedere dag. Zo simpel maar zo heerlijk. Ik reed van maart tot en met oktober open als het weer het toeliet. Het grootste nadeel vond ik alleen de tweepuntsgordeltjes achter. Mijn zoon zat altijd naast me en moeders achterin. Dat is ook een van de redenen waarom hij het veld heeft moeten ruimen. (dwz. de Golf dan, zij wilde niet weg;))

Als seizoensafsluiting heb ik afgelopen weekend enorm kunnen genieten van de Golf en het EMWeekend. Na een starthulpje van mijn nieuwe Ford van de zaak kon de trip beginnen.

Topweer: lekker de hele rit met kap open gereden naar Maasbree (Limburg). Bij aankomst meteen een bonte verzameling van EMW leden:

Foto550-BZ6OVQFE.jpg

Foto550-FHQRAMAU.jpg

Foto550-SGHJSHFX.jpg

Naast het geweldige weer was het gewoon een topweekend met een fantastische sfeer en een heel leuk en gevarieerd programma. De puzzelrit op zaterdag hebben we (mede EMW lid Paul en ik) gewonnen! Een prachtige rit door het Limburgse landschap:

Foto550-P7RRVGHZ.jpg

Foto550-LMRPDSJA.jpg

De rest van de foto's is hier te vinden.

In ieder geval heb ik in 3 dagen tijd weer bijna 500km met de Golf gereden. Ook de terugweg naar huis vanuit Limburg kon lekker met de kap naar beneden. Het blijft een hele fijne auto, die eigenlijk haast aanvoelt als een nieuwe auto. Lijkt saai, maar zo voelt het gelukkig niet. B)

Volgende week gaat de Golf de winterstalling in, ik hoop dat ie volgend jaar maart/april weer net zo fris en gretig aanvoelt als afgelopen weekend.

Leuke foto's! Leuk om te zien dat dergelijk verschillende auto's onder het mom van dit initiatief bij elkaar komen! Vooral die Rover en Audi vind ik geweldig.

Wat is het verhaal achter die BMW en Bentley?

TYN zei:
Wat is het verhaal achter die BMW en Bentley?

We waren met de club afgelopen zondag bij de schitterende boerderij van het gastvrije echtpaar Graat en Sabine Jacobs van Classic Car Parts Helden. Daar troffen we een zeer gevarieerd wagenpark aan, waaronder o.a. de Bentley, de BMW 1800 touring en de 2CV's. Ook de familie Jacobs heeft dus een zeer uiteenlopende autosmaak (tu). We hebben daar genoten van een zelfbereide lunch in de prachtige tuin rond de boerderij. De Bentley is overigens de vervanger van een zeer geliefde Citroën XM, ze zochten een flinke auto met voldoende vermogen en minimaal 6 cilinders. Volgens mij is dat prima gelukt

Leuk verhaal inderdaad van de Alfa, staat stiekem hoger op mijn lijstje dan de Golf zo'n oude Spider.

Fijn dat je er zo van blijft genieten, en zo'n EMW-weekend je 'dwingt' om de nodige kilometers weg te tikken! Vind je 't niet nog wat te vroeg voor de winterstalling, met de mooie dagen die nog gaan komen? :D

Mag ik je nog vragen waar je die radio (VDO Kienzle MCR 1015) gevonden hebt? Lijkt me ook wel wat voor in onze Golf, aangezien de huidige Blaupunkt (in 1988 bij aflevering in de auto gemonteerd) toch wel erg begint te storen en ruizen.

Schitterende Golf Cabriolet (tu)(tu)
Genieten deze zomer/nazomer met z'n vele mooie dagen!

@ Barri: VDO kun je bestellen bij Conrad, daar heb ik de mijne ook vandaan. Het zijn prima radio's met een mooie jaren '80 uitstraling, bij mij combineert ie ook prachtig met het klassieke dashboard in de SL.

Nog even een leuk plaatje van het EMWeekend:

IMGP0330_zps93de919f.jpg~original

Nazomeren is inderdaad heerlijk in een cabrio, maar dan wel voorin. Aangezien ik mijn schaarse vrije tijd het liefst met mijn gezin doorbreng, denk ik dat er van cabrio rijden weinig meer gaat komen dit jaar. Voor de kleine meisjes op de achterbank is het echt een heel stuk frisser dan voor mams en paps vlak achter de voorruit...

De weersomstandigheden zijn op dit moment wel heel erg dwingend: Bye, bye cabrio seizoen. Tijd voor de winterslaap dus, dacht ik zo.

Net als vorig jaar met de Audi 100 kan ik ook nu weer gebruik maken van een vrije garage bij een goede vriend in Zeist. Vanmorgen wilde de Golf helaas niet starten, de accu was geheel plat. Na wat hulp van de Ford met de grote bek en het kleine hartje (C-Max 1.0 EcoBoost) kwam er weer leven in de zaak:

IMGP0470_zps9b21773d.jpg~original

Na een mooie lange rit incl. wat bewust gekozen omwegen ben ik mooi tussen de buien door in Zeist aangekomen. Onderweg nog een behoorlijk natte kont gekregen vanwege toch wat vochtig zitmeubilair. De uitbundige regenval van de afgelopen dagen is blijkbaar toch net iets teveel geweest voor dit normaal gesproken erg waterdichte tentje.

Golf netjes binnengezet, raampjes op een kiertje, accupool losgekoppeld en de garagedeur ook op een kier voor de ventilatie. Tot maart, goede vriend:

IMGP0471_zps6b6943c6.jpg~original

IMGP0472_zps5bd4914d.jpg~original

Ook nog een vochtvreter op de vloermat gezet?

Dat starten met startkabels lukte mij niet bij de DS3, daar kan ik de accu niet eens normaal bereiken :(

Barri zei:
Ook nog een vochtvreter op de vloermat gezet?

Dat starten met startkabels lukte mij niet bij de DS3, daar kan ik de accu niet eens normaal bereiken :(

Ik denk inderdaad dat ik die vochtvreter er volgende week nog even in leg. Bedankt voor de tip!

Wat betreft de accu: Bij mijn C-Max kan in de +pool wel direct bereiken, maar de -pool niet. Gelukkig zit er een directe massakabel vanaf de -pool naast de accu met een metalen aansluiting voor de startkabel. Desondanks moest ik wel mijn map met service/instructieboekjes + een ijskrabber tussen de pedalen klemmen om het toerental wat op te voeren om tot de gewenste startspanning van het Golfje te komen.

Tja, het cabrioseizoen nadert helaas z'n einde. Wel een plaatje hoor die Golf (tu)

Het wegzetten vandaag gaf wel een apart gevoel: De Golf rijdt gewoon heerlijk, best jammer om deze de komende 5-6 maanden niet bij de hand te hebben. Hij staat nu ca. 25km van mijn huis. Even kijken, zitten en ruiken zit er nu even niet meer in.

Ik begin wel een lijstje te maken met zaken om aan te pakken voor volgend jaar:

-Raamsnorren aan buitenzijde vernieuwen. (deze zijn behoorlijk uitgedroogd)
-Alle riemen incl. distributieriem vernieuwen (distributieriem is voor het laatst vernieuwd in 2008, ca. 25.000km geleden)
-Klepdekselpakking vernieuwen (zweet iets)
-Grote beurt incl. alle vloeistoffen en bougies (dit jaar niet gedaan omdat er zo weinig mee gereden was de afgelopen jaren)
-Frame van achterruit aan binnenzijde ontroesten en behandelen (bekend kwaaltje, frame is nog wel hard gelukkig0
-Startblokkering vernieuwen (huidige doet het prima, maar ik heb een gloednieuwe set van exact hetzelfde type liggen, lijkt me betrouwbaarder)

Ik heb mijn golf nu al 2,5 maand niet gezien en ik mis 'm. Kijken of ik binnenkort even tijd heb om te kijken hoe hij erbij staat. Ik ga zo alvast kijken of ik de juiste raamsnorren online kan vinden voor een redelijk bedrag, dan liggen ze alvast klaar voor als ik de Golf weer ga wekken uit de winterslaap.

Onderdelen zoeken voor een Golf 1 cabrio blijkt niet bepaald een uitdaging. Op zich wel geruststellend ook al ontbreekt het vreugdedansje na het vinden:

Schermafbeelding2013-12-28om235326_zps03597432.png~original

Meteen ook maar een nieuw embleem besteld voor op de grille. De huidige is helemaal stukgepoetst door de jaren heen, daar komt de witte plastic ondergrond doorheen.

"Raamsnorren" en "raamlikkers"?
Mis ik iets? Heb je het nog steeds over een Golf I Cabrio?

Die ik overigens fantastisch vind.

Ok. Raamrubbers dus. Specifiek voor de Golf I cabrio.

En die heten dan opeens likkers of snorren. Het is af en toe een apart wereldje waarin ik me begeef.

Dionysus zei:
Ok. Raamrubbers dus. Specifiek voor de Golf I cabrio.

En die heten dan opeens likkers of snorren. Het is af en toe een apart wereldje waarin ik me begeef.

Ook ik verbaas me gelukkig nog dagelijks over dit soort zaken, nooit te oud om te leren.

Vandaag je ex gespot in Groningen. Ik zie hem wel vaker staan, maar nu voor 't eerst de tegenwoordigheid van geest gehad om er even een kiekje van te maken. Volgens mij slaapt 'ie tegenwoordig buiten, maar niettemin staat hij er nog altijd knap bij.

SH_05_HX.jpg

[size=x-small](Excuus voor de slechte kwaliteit, maar mijn telefoon is een oud beestje)[/size]

Leuk! Ik ben er vanmiddag uit nieuwsgierigheid ook even langs gereden. Hij staat er inderdaad nog briljant bij.

Gave spot, CeeVijf! (tu). Fijn om te zien dat ie er nog net zo netjes en origineel bijstaat als toen ik deze verkocht. De koper is ook wel een echte liefhebber van dit model, dat scheelt een hoop.

1 van de leuke dingen van werken in de autobranche is dat je regelmatig weer in een gloednieuwe auto rijdt. Na bijna 10 maanden gereden te hebben in de C-Max 6-KBS-13 werd het weer de hoogste tijd voor wat nieuws en heb ik deze verkocht. Nu kon ik eindelijk weer een mooie nieuwe Ford van de zaak uitzoeken. Eens kijken of ik aan de 2-TBD-40 kan wennen...

En dan te bedenken dat dit al de derde is in exact deze uitvoering en kleurstelling. Bevalt me gewoon prima zo. Nu zien de buren in ieder geval niet dat ik alweer een nieuwe auto heb...

IMG_0898_zpse8607b92.jpg~original

IMG_0907_zpsddb524d6.jpg~original

IMGP0127_zps67510fa1.jpg~original

Ik ben gewoon ontzettend content met de C-Max 1.0 EcoBoost 125pk. Fijne motor, prettige wegligging en ruim genoeg voor mijn gezin. De C-Max wordt in mijn ogen al vrij snel wat te suf in een andere kleurstelling. De Combinatie wit, privacy glass, panoramadak en deze velgen maken het voor mij een fris ogende auto.

Aangezien jij dicht bij het spreekwoordelijke vuur zit; enig idee of/wanneer het Ford SYNC/MyFord Touch navigatiesysteem naar Europa komt?

Nu zien de buren in ieder geval niet dat ik alweer een nieuwe auto heb...
Haha :D

Hij ziet er wel een stuk beter uit dan de witte C-max van mn vader, die heeft geen panoramadak, geen privacyglass en gewoon de standaard wielen (die krengen die onmogelijk schoon te houden zijn).

smarter zei:
Na ruim 2 weken genieten in Zuid-Italië zomeren we in NL gewoon lekker door.

De Golf blijft onverstoorbaar. Hij start altijd en blijft aanvoelen als een brok graniet. Ondanks dit oerdegelijke gevoel en de grijze kleurstelling wordt het gelukkig nooit saai. Telkens weer de glimlach op het gezicht als het dakje weer naar beneden kan. B)

SG108990_zps149898e1.jpg

Ik blijf stikjaloers...

Beut zei:
Aangezien jij dicht bij het spreekwoordelijke vuur zit; enig idee of/wanneer het Ford SYNC/MyFord Touch navigatiesysteem naar Europa komt?

Dit systeem komt op termijn zeker naar Europa. Het betreft een enorm geavanceerd systeem qua spraaksturing. Het herkent minimaal 10.000 spraak-commando's. Dit werkt momenteel voor de Engelse taal. In Europa hebben we echter nogal veel verschillende talen en daarbinnen ook veel dialecten. Het kost dus enorm veel tijd om dit te perfectioneren voor Europa. Je hoeft bij de gemiddelde Fransman of Italiaan echt niet aan te komen met een systeem dat momenteel alleen werkt in de Engelse taal. Even geduld dus nog.

British Racing Green zei:
Ik blijf stikjaloers...

Jouw MX-5 mag er ook zeker wezen, als ik geen kinderen had stond deze hoog op de verlanglijst.

Ik ben wel benieuwd hoe mijn Golfje het nu maakt, ik heb deze nu al vanaf begin oktober niet meer gezien. Ik hoop dat ie er over een maand of 2 nog net zo netjes bijstaat als bijna 4 maanden geleden.

A3-White zei:
Mooie Ford, wit staat hem erg goed.

Thanks, dat vind ik zelf ook. Vandaar dat het al mijn 3e is in deze specificatie en kleurstelling. De C-Max is een auto die gemiddeld gezien niet gereden wordt door de meest vlotte doelgroep.

In een grijstint o.i.d. met de standaard wielen doet het model me erg weinig, terwijl ik het qua rijden en gebruiksgemak momenteel gewoon de allerfijnste Ford vind, zeker i.c.m. de 1.0 EcoBoost 125pk. Door de kleurstelling en opties heb ik er de auto van gemaakt waar ik wel elke dag graag naar kijk. Ondanks dat dit al mijn 3e is die er exact zo uitziet ben ik onderweg nog nooit eenzelfde tegengekomen.

Mooie auto. Ik ken de C-max bijna niet onderscheiden van de S-max als ik ze 'los' ziet. Ik heb een paar jaar terug een S-max gehad als huurauto en had het idee dat deze net zo groot was als jouw C-max.

Mijn moeder rijdt sinds enige tijd een Fiesta, erg prettige auto. Daarvoor hadden ze een Focus, was ook een prima kar.

IMG_0898_zpse8607b92.jpg

Nette en praktische auto die C-Max, en 1000x mooier dan de Grand C-max. Waar de C-Max als model geheel klopt, lijkt de Grand C-Max net iets te snel van de tekentafel te zijn gekomen.

Heb je een vast glazen dak of kan het open?

Wit, panoramadak, lichtmetaal. Voor mij blijft zo'n ding een vervoermiddel. Niets meer, niets minder. En als je kinderen hebt, reuze handig.
t' Is net een wasmachine op wielen. Doet fantastisch wat-ie moet doen. En dat doet mijn BIC-pen ook. En m'n boiler. En m'n combi-oven.

Laten we het weer over je Golf hebben.

Dionysus zei:
Wit, panoramadak, lichtmetaal. Voor mij blijft zo'n ding een vervoermiddel. Niets meer, niets minder. En als je kinderen hebt, reuze handig.
t' Is net een wasmachine op wielen. Doet fantastisch wat-ie moet doen. En dat doet mijn BIC-pen ook. En m'n boiler. En m'n combi-oven.

Laten we het weer over je Golf hebben.

Graag! Ik mis hem haast dagelijks. Jammer dat ie niet in de buurt staat.

Wintertijd is een beetje komkommertijd op Golf cabrio gebied. Ik heb mijn Golf al maanden niet meer gezien, ik hoop dat ie er nog een beetje fatsoenlijk bijstaat op dit moment. Ergens begin maart haal ik hem weer uit de stalling. Ik kan niet wachten tot het zover is.

Aangezien we eind januari nog in de herfst zitten, zal het begin maart wel volop winter zijn. Ik gok op begin mei eer ik weer met de Benz op pad kan :(

Afzien, zo'n auto wegzetten. Ik rijd de mijne nog bijna dagelijks en geniet dan van het charmante geluid van regendruppels op de gesloten kap :)

Afgelopen zondag was het de hoogste tijd om de Fiesta van vrouwlief weer eens onder handen te nemen. Ik zal de autoliefhebbers onder ons de 'voor' foto's besparen. Man, wat doen die vrouwen toch met auto's?.... Voor het laatst gewassen ergens rond oktober en dan heb ik het nog niet eens over de binnenkant.

Gelukkig wilde mijn kleinste meid graag mee naar de wasstraat om mee te helpen:

IMG_0927_zpseccc3cd7.jpg~original

Daarna een mooi ritje naar Zeist gemaakt met de Fiesta om even te kijken hoe de Golf er nu bij staat na 4 maanden stalling:

IMG_0933_zpscc0c6124.jpg~original

IMG_0941_zps9fc172f0.jpg~original

Zo te zien maakt ie het prima. Dochterlief vroeg wel of we met de cabrio naar huis gingen want ze miste hem zo. Even kijken wanneer ik de Golf weer uit de winterslaap ga wekken, het jeukt wel zolangzamerhand.

Ik heb deze week trouwens een eenvoudige startbooster in huis gehaald, aangezien ik de Golf het afgelopen seizoen 2 keer met startkabels op heb moeten starten:

perel-tools-startbooster-12volt.jpg

De accu van de Golf is op zich prima, maar de startblokkering en 2 knipperledjes trekken de accu toch net te ver leeg als deze een week of 2 stilgestaan heeft.

Terug
Bovenaan