Lastig...hechten aan een auto.

Maar 6 jaar duurt nog lang, kans is aanwezig dat de wereld gewoon nog op dezelfde manier ronddraait. Of dat het echt compleet anders is.
Ik hoop dat het grotendeels hetzelfde is, maar ja.....paar vragen zijn hierbij wel natuurlijk. Waarbij ik de autointeresse maar even laat varen want volgens mij heeft ze die wel van je overgenomen.
Ik had persoonlijk graag gehad dat mijn grootvader zijn Laguna nog beschikbaar was geweest. Maar ook die had dan 3 jaar stilgestaan, veel kilometers al gereden, maar ja....mooie auto. Of ik romantiseer dat beeld iets meer dan eigenlijk goed is. Hoe dan ook, achteraf gezien had ik er niets mee gekund....dus was zonde geweest in zekere zin.
Ik ben opgevoed met de gedachte dat je de minimum dingen van je ouders krijgt....muziekles, onderwijs (tot op zekere hoogte), kleding, fiets, etc....dat soort dingen. Wil je meer? Dus luxe die perse nodig is, waarbij de auto voorbeeld 1 is evenals het rijbewijs, moet je dat zelf betalen.
Niet dat ik mezelf wil bemoeien met jullie opvoeding, maar bedenk wel dat als je nu dochter 1 een auto gaat geven dochter 2 die ook moet. En dan uiteraard ook iets van zelfde waarde anders trek je 1 van je dochters duidelijk voor.
Als je het zo verpakt dat beide dochters altijd de beschikking kunnen hebben over de Smart is het een ander verhaal, dan moeten ze zelf maar uitvechten dat de auto eerlijk word gebruikt en moeten evt. vakanties besproken worden etc...
Maar om daarvoor een auto nog 6 jaar te bewaren? Weet niet of dat zo slim is....stilstand is achteruitgang. En je kunt hem op de juiste manier wegzetten natuurlijk. Lege tank, geen vloeistoffen en over 6 jaar weer tot leven wekken. Maar ja......is die dat dan waard?
Lastige vraag wel.

Ik denk dat we de keuze wel te horen krijgen, in ieder geval succes met nadenken.