Beste Talbot fans
Ik vind het leuk om dit forum te volgen. Als 41-jarige ben ik eind jaren zestig, de gehele jaren zeventig en het eerste jaar van de jaren tachtig door mijn ouders vervoerd in respectievelijk een Simca 1000, een donkergroene Simca 1100, vervolgens een witte 1100, een metallic lichtgroene en een Simca 1308 GLS (19-ST-35). Deze laatste hebben mijn ouders als één van hun fijnste auto's tot op heden ervaren. Echter, tegen de tijd dat die auto bijna 4 jaar oud was had de tand des tijds al vat op 'm gekregen. Kwaliteit van de interieurbekleding en de carroserie lieten sterk te wensen over. Erg jammer, want ik vond en vind het prachtige wagens. Het deed me dan ook goed om jaren later tijdens een vakantie in Griekenland er nog velen te zien rondrijden, niet aangetast door wegenzout.
Zeer recent (afgelopen maandag) was ik voor mijn werk in Zuilichem toen ik onder een carport een donkergrijze Talbot TAGORA zag staan. Volgens de RDW betreft het een 2.2 GLS uit 1981, echter vorig jaar op NL kenteken (89-ZF-R

gezet. Kent iemand deze auto? Ze zag er goed uit. Ik heb er helaas geen foto's van. Grappig was dat op het parkeerplaatsje tegenover de Tagora twee Leylands Princess stonden, een vrijwel uitgestorven autoype. Er zaten buitenlandse kentekenplaten op.
Mocht ik nog foto's van de Simca's van mijn ouders in een oude doos aantreffen dan zal ik kijken of ze de moeite waard zijn ze op dit forum te plaatsen.
tagora is hier bekend.
deze is van grensrijder en appie
heeft een eigen forum met het hele verhaal en historie van de tagora.
ik zou zeggen,zoek het even op en lees ze.