simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

De rien! Helaas geen Talbot folders, ik probeer het altijd strikt jaren 60 te houden...

Dit is toch een Sunbeam, als ik me niet vergis?

80jaar.jpg

Dennis_zw zei:
Dit is toch een Sunbeam, als ik me niet vergis?

Ja zeker is dat een Sunbeam achtige. Volgens mij is het een Singer Gazelle (Convertible). Uit de "oude" Rootes stal. Prachtige auto en ontzettend leuke foto. Singer was ook onderdeel van de Rootes groep (Hillamn, Singer, Humber, Sunbeam).

Ik dacht even dat ze die foto uit mijn 'collectie' hadden, maar ik heb het 850je eraf gesneden... het winkelcentrum (en de winkel) ziet er nu wel wat anders uit!

Nog een paar folders! Klik de plaatjes om naar de hele set te gaan. Is er ooit een merk geweest dat L&P niet geimporteerd of verkocht heeft? Alfa, Toyota, Simca...

De Rancho is weer zonder problemen door de APK en mag weer een jaartje mee. Inmiddels is in maart m'n Rancho 25 jaar geworden. Ik heb dit uiteraard even gevierd. Zondag ga ik met de Rancho naar Limburg. Foto verslag volgt.

Simcaonderdelen gevonden in Purmerend.
Heel veel plaatwerk, ruiten, technische delen etc.

Meer info via geef ik na een PB'tje!

geef maar ff info ronald.
hoop dat jullie morgen mooi weer hebben en ik wacht de foto's af.

Helaas kan ik er morgen ook niet bij zijn, idd mooi weer en veel plezier gewenst.

Begin alweer ouderwets zin te krijgen in een super gezellige meeting.
Ik ga zo de Rancho starten en heerlijk toeren naar Horn.

Tot straks!!

Ronald :cool:

wat een mooie dag om de bollenrit te gaan rijden zeg.
het plan was om op tijd bij het beginpunt te zijn maar we kwamen als laatste aan in sassenheim.

DSC03189.JPG

zoals je ziet heb ik gekozen voor de huricane met het schuifdak volledig open.
eenmaal binnen tijdens een bakkie koffie ons ingeschreven en de route gevraagd.

DSC03190.JPG

op pad dus als laatste en wat was het een drukte zeg op de weg met oldtimers van diverse merken en ook heel veel fietsers.
de opkomst was helaas niet zo heel groot maar er was een rijke variatie aanwezig.

DSC03192.JPG

smalle wegen en veel fietsers zorgden voor langzaam rijden en wat was ik blij dat ik een automaat heb in de huricane.
het was een prachtig gezicht al die kleuren in de bollenvelden.
paars,rood,wit,blauw,oranje bloemen en nog veel meer variaties zorgden ervoor dat het geen moment ging vervelentijdens de rit.

DSC03205.JPG

de route ging ook nog over de boulevart van noordwijk in een slakkegang maar daar was het ook een en al gezelligheid.
met het eindstation in zicht zag ik tot mijn verbazing dat ik met nog een murena de enigste was op het parkeerterrein.
had ik zo langzaam gereden?
nee dus,ik was als eerste aangekomen en langzaam maar zeker kwam de rest ook binnen.
al met al een zeer geslaagde dag met zeer mooi weer en complimenten voor de organisatie van de simca,matra sportsclub.

DSC03232.JPG

DSC03235.JPG

DSC03238.JPG

DSC03241.JPG

Ha die Ronald en hallo iedereen.

Tjonge ik heb weer wat gemist zeg... Jammer, maar jij weet waarom. Trouwens vandaag, omstreeks 15:30 uur, zijn de vliezen van Johanna gebroken!!!:LOL: Omdat zij nog geen weeën heeft moesten wij weer huiswaarts... :confused:Morgen weer naar Maastricht om een hartfilmpje te maken. Dinsdag hetzelfde. Woensdag wordt ze dan als nog niets is gebeurd ingeleid. Afwachten geblazen dus... :rolleyes:
Simcat

Hierbij de link naar m'n foto's van de Voorjaarsrit van de Simca Automobiel Club Nederland te Horn.

Ik zat hier net eens mee te lezen en kwam dit nog tegen, wie weet wil iemand hier wel zo'n ding hebben?
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=byeujufehcyn

Modus zei:
Ik zat hier net eens mee te lezen en kwam dit nog tegen, wie weet wil iemand hier wel zo'n ding hebben?
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=byeujufehcyn

@Modus De auto is hier bekend. Gezien de vraagprijs wil de eigenaar blijkbaar de auto niet verkopen!! :LOL:

simca ti: mooie foto's! (y)

Simat: spannende tijden, binnenkort beschuit met muisjes!

@ Matrancho : leuke plaatjes gezien van je op de Simca club site.. (y)

pfff....weer een probleempje opgelost van de 1500.
zo ziet dus de thermostaathuis eruit na 45 jaar:
thhuissimca1500-3.jpg

gelijk te koop gevraagd op marktplaats en er werd op gereageerd.
thhuissimca1500-4.jpg

dus weer even een klusje.

dat heb je dan maar weer snel voor elkaar zo,matra.
deze week is het project sloop solara begonnen.
afgelopen vrijdag is de solara gebracht bij ons op de zaak en gisteravond alvast begonnen om de gehele binnenkant te demonteren.
alleen het gehele dashboard moet nog verwijderd worden maar dat doe ik later want de auto moet nog wel even rijbaar blijven.
alle klemmen en kooimoeren haal ik er ook uit zodat de wagen echt helemaal leeggeplukt wordt.
het valt me op dat al de plastic delen echt helemaal uitgedroogd zijn en bij het minste of geringste beweging gewoon verpulveren.
hoef ik dit in ieder geval niet te bewaren.

DSC03242.JPG

DSC03245.JPG

vandaag de gehele ruitenwisserinstallatie gedemonteerd en in een doos gedaan.
alles is nog zeer goed voor hergebruik in de te restaureren solara.
de motor die je ziet gaat zijn diensten verrichten in de talbot 1100ls.:LOL:

DSC03246.JPG

Mooi dat iemand dat dan nog heeft liggen! Nog 2 folders opgeladen:

Volgens mij nog eentje nu...

[size=x-small]Edit: mijn reactie was op matra's post, moet ik maar sneller typen.[/size]

er reageerde iemand op mijn gevraagd advertentie op marktplaats die ruim 18 simca's heeft staan.
en veel onderdelen bezit.

nee was iemand uit groningen.
we zijn er vorig jaar met de simcaclub geweest.
toen hadden we een rit naar pieterburen.

JJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D ZE IS ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:LOL:

https://4x4fotos.nl/upload/files/41skelxoauyujut3wz56.jpg
https://4x4fotos.nl/upload/files/sh2d8fucg7kcphocxcxl.jpg

Moeder en kind wel op jongens!
Terwijl jullie aan de Limburgrit bezig waren zaten wij in het ziekenhuis. Ik heb gezien dat de rit prima was verlopen en héél gezellig was. Volgende keer zijn wij van de partij.:D
Groetjes, Simcat

Patrick en Johanna, proficiat met het kleine wonder.
:D

...en euhhh...heb je al gekeken of de maxi-cosi veilig in al je simca-gerelateerde auto's vastgezet kan worden?:)

Proficiat Johanna en Patrick heel veel gelukt met jullie kleine Valérie.

gefeliciteerd met de geboorte van valèrie.
die krijgt met de paplepel het simca virus kado.
zie je een volgende keer op een meeting met het hele gezin?
:p

Patrick en Johanna,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Valèrie!!!
Ik hoop jullie als gezin weer snel te zien op een meeting.
Kun je gelijk je geweldig mooie Matra Sports lichtbak meenemen. :D :D

Hallo jongens,

Hoewel dit een Simca (-Chrysler), Talbot, Matra èn Sunbeamforum is merk ik dat er hier ook mensen zijn die even de orde van de dag vergeten en hun medeleven bij de geboorte van onze kleine Valérie-Dionne betuigen aan Johanna en mij, waarvoor uitdrukkelijk onze beider dank! Van sleutelen aan de wagens of nog beter het in één ervan rijden bij dit schitterende weer van de afgelopen dagen komt voorlopig wel niets. Wij zijn nog wel even bezig hier. Dit klingt wellicht bekend in de oren van menigeen van jullie. ;). Zeker Het was vandaag ook wel even schrikken geblazen toen bleek dat de kleine teveel was afgevallen en daarom, vanaf heden, bijvoeding moet krijgen. HUILEN dat ze kan... En steevast als de kraamzorg weer naar huis is gekeerd, haha. Tja, wat zal het ons beter vergaan dan jullie destijds, hihi. Maar goed, jongens zoals gezegd is dit een autoforum en laat dat vooral zo blijven. Het is voor mij een baken tussen de stress van het voeren en verzorgen van Valérie-Dionne door waar ik maar wat graag naar uit kijk als ik s'avonds even tijd heb om weer op de hoogte te zijn van de stand van zaken mbt. tot jullie spottingen, jullie projecten en verhalen. Ga dus vooral als vanouds daarmee door iedereen!

groetjes, Simcat:LOL:

Morgen ben ik in Friesland te gast bij de Opel Manta Club Nederland.
Volgens mij gaat het in Noord-Nederland weer schitterend weer worden.:cool:

Patrick en Johanna, Gefeliciteerd. Geniet maar van dit kleine wondertje.

Ik zie dat de Solara uit Dordrecht een gewisse (donor) nood tegemoet gaat?.. Ik heb nog in dubio gestaan om dat ding toen te kopen.... Nuja, hij leeft voort in andere autos, wel jammer, want deze was ook belastingvrij nu...

helaas,de stoelen en achterbank ga ik overzetten in een andere solara.
deze zitten veel beter dan wat er nu in zit.
waar het in gaat is 1 van de laatste solara`s in nederland.
deze heeft veel smallere stoelen die niet fijn zitten.
past gelukkig allemaal heel goed.
ik heb ook de kabelboom uitgezocht die ik nodig heb om de elctronische ontsteking over te zetten in de talbot 1100 en het stelt helemaal niets voor.
komende week wordt de sloop solara nog meer gedemonteerd.
maak er ook weer foto`s van.

@simca ti,

Zeer recent, foto is vorige week gemaakt.
Staat helaas wel in Frankrijk.

Misschien een hele domme vraag, maar waar staat TI voor, is dat een bepaalde uitvoering of luxe?

er word altijd gezegd dat de Golf I GTI de eerste snelle hatchbak was, maar dat is eigenlijk de 1100 TI.

Wonderlijk apparaat, die 'racer'... zo, nu heb ik volgens mij echt alles gescand wat ik had liggen, hier nog 2 folders:

Hé SimcaTI,

Tjonge, :cry:best wel zonde voor die Solara, hè? Ik denk dat deze wagen :)best nog wel even mee had gekund. Ik ken enkelen die met een véél slechtere Solara rondrijden. Op het net zijn echte donorwagens nog wel te vinden voor welhaast een appel en een ei. Nu je hem toch sloopt ben ik best wel benieuwd wat er zo al over blijft. Tenminste of het moet al zo zijn dat de wagen tot echt het laatste rubbertje wordt gestript. Zelfs dan zijn er natuurlijk ook plaatdelen die zeker interessant zijn om te demonteren en weg te leggen. Ik wil geen dodenpikker zijn, kerel, maar zoals ik jou ken weet jij wat ik bedoel. Overigens de spullen van de jongere Solara waar deze zaken allemaal naartoe gaan en jij niet meer nodig hebt zijn wellicht interessant voor mensen uit de szene die net zo een zelfde jongere Solara hebben. Als ik jou was ging welhaast enkel de, uiteindelijk, voor 90% gestripte body naar de ijzerboer. Tja je komt natuurlijk bij dat strippen,ook op zo een punt waarbij je zegt "wat moet ik dáár nu eigenlijk weer mee". Je laat het dan maar zitten. Later zul je je de haren uittrekken want die kleinste delen legt zich niemand aan de kant. Dàt zijn nu dan weer net die dingen die een wagen, in detail, afmaken en completeren. Niets is ergerlijker om te weten dat in de donor nog een smetteloze binnenkant van een handschoenenkastje zat wat je door al het werk aan de sloper even niet hebt uitgebouwd omdat je even geen zin meer had met sleutelen of omdat de ruimte om de sloper heen al hélemaal vol ligt met reeds gedemonteerde delen en gereedschap en blijkt dat de garage al hélemaal vol ligt terwijl je niet had durven hopen dat er zóveel delen vanaf zouden komen. Beter is het vaak een sloper compleet te laten. Zeker zo ruimtebesparend die methode. Zeker als je al beperkt bent qua ruimte. Bovendien vindt je meteen alles wat je nodig hebt. Want begin maar eens allers wat gedemonteerd is tschoon te maken, te cathegoriseren en volgens een systeem, vindbaar, weer op te bergen. want na het leuke demonteren begint het werk pas. Minder is natuurlijk dat je bij een zo weggezette sloper vaak eerst de te gebruiken dingen gedemonteerd moeten en daarna nogeens opgeschond. Maar zo heeft iedere keuze die je ook neemt zijn voor- en nadelen.Zo een geval hoorde ik vorige week weer waar iemand een tank van een Sunbeam Avanger zoekt. Wie bouwt er nu een ouwe tank onder een sloper uit? Of aan ander geval waarvan ik hoorde dat iemand drie klipjes zocht waarmee de deurbekleding van een Chrysler-France vast zitten. Tja als je de deurbekledingen van de sloper eraf haalt maar de klipjes waarin deze vastgeklipt worden in donordeur laat zitten, heb je wèl even een probleem. Dus kerel, sloop er echt ALLES uit en af. Jij zult wel zo zijn, maar anderen op dit forum denken (nog) niet zo en die kunnen dat soort tips best wel gebruiken!
In die zin, sleutelze, kerel en wij zijn allen REUZE benieuwd naar de foto's van de gedoodvergde Solara. Het blijft echter wel jammer... Wéér een originele nederlandse Solara minder en er zijn er al zóóóó ontzettend weinig van over. Mijn laatste tip aan iedereen, zoek vooral eerst op het internet voor een sloper jongens. Zeker in het buitenland. Je zult versteld staan wat er wordt aangeboden. Natuurlijk geen 2 per week, maar binnen een maand verschijnt er zeker weer één op buitenlandse sites die echt gesloopt moet en die zeker dezelfde delen kan leveren voor de te restaureren wagen. Jammerlijk, en dat ik inmiddels ook mijn ervaring, boven op alle genoemde tips, zul je in bijna alle gevallen merken dat bij iedere wagen vaak dezelfde delen stuk en/of rot zijn. Maar goed er blijft genoeg over. Resumé van mijn sloop-tip-pleidooi, vergeet niet, er komen tijden dat echt NIETS meer te vinden is en dat zelfs collega's geen schroef meer verkopen en dat zelfs aan jou niet. Gelukkig kunnen wij echter nog voldoende vooruit! Geniet ervan!:D
Simcat

de sloop solara is weer wat lichter geworden en ook wat kaler.
dashboard is er uit en ook de vloerbedekking.
de auto hou ik nog rijdend want het is druk in de werkplaats en hebben alle ruimte nodig.
ik kom nu toch op het punt om de motor te verwijderen met alles erop en omheen.
zal wel na mijn vakantie worden.

DSC03259.JPG

DSC03258.JPG

DSC03260.JPG

DSC03262.JPG
:confused:

Terug
Bovenaan