simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

simcat079 zei:
Gisteren overgenomen op een nieuwe auto in een Peugeot-garage in de buurt, een Horizon Diesel met 490.000 km!!! ...die al een tijdje stilstaat. Binnenkort wordt hij gerecycleerd.

Hoezo een auto is slecht voor het milieu?
Het milieu is zelfs nog slechter voor een auto....:)

Ha Muddy, niks voor jou die Horizon 1,9 LD? Heb jij meteen een project als de Rancho Grand-Raid klaar is, haha. Als iemand aan die Horizon begint te restaurern zou dit de gehele Europese szene rondgaan, hahaha! Tja het was anders een leuk object. Zo'n "patina" als deze Hori heeft zie je nooit meer. Zou enig zijn geweest als publiekstrekker op een beurs. Zo gingen ze vroeger met de bosjes de sloop op. Alhoewel zó slecht... Dan waren toch zelfs al Talbotjes enkele jaren geleden gesloopt. Zó erg werden ze overigens maar zelden, haha. Leuk en zeker typerend voor de inferieure plaatkwaliteit die Talbot destijds gebruikte. Ik ken trouwens iemand in Duitsland die aan een Chrysler France 2 Litres restaureerd die zeker zo slecht is als al niet nòg slechter... Inmiddels staat die wagen helemaal kaal, zonder voorfront, binnenschermen voren en zonder achterkant en koffervloer. De balke of wat daar van over is steken uit. Die wagen zou beter dan nieuw moeten worden. Te weten dat hij aan de Bretonse kust heeft gelopen moet dit genoeg zeggen. Sowieso dat die 2 Litres ueberhaupt nog bestond... Ik zal eens de foto's van de beginsituatie ervan opvragen bij Guido. :)

Simcat zei:
Ha Muddy, niks voor jou die Horizon 1,9 LD? Heb jij meteen een project als de Rancho Grand-Raid klaar is, haha.

Ik heb helemaal niets met een Horizon...nee, dank je...:eek:...
Heb trouwens nog 2 projecten meer als de Grand Raid klaar is...mijn dagelijkse vervoer (Suzuki SJ413 LWB uit 1987) en nog een SJ410 van 1984.
Daarnaast komt die slooprancho uit Duitsland (voor m'n onderdelenmagazijn) dit jaar er ook nog bij.

ik begin langzaam aan aan het einde van mijn bagheera restaurtie te komen, en moet eerlijk zeggen dat ik geen zin meer heb om mijn andere bagheera X te restaureren, dus bied ik haar te koop aan, ze is aan de buitenkant niet mooi, maar de karosserie is in een erg goede staat voor een bagheera, alles is goed te bekijken want het polyester is eraf, bouwjaar 1979 orgineel zilvergrijs, mocht je extra delen willen hebben dan is dat ook geen probleem want er liggen er zo een 5 gesloopt op zolder, heb je interesse dan kan ik je foto,s sturen via email , laat dus ff een berichtje achter, ik moet er 500.- eu voor hebben, dit is dus ook me laagste prijs!! mocht iemand nog delen zoeken voor een bagheera 2 dan kan ik je ook wel helpen denk ik, heb nog vanalles liggen tot aan motoren aan toe.

zo. terug van een mooie dag.
super goed weer en ene mooie rit.
de eerste rit van de 1500, en hij heeft de ruim 200 kilometer heel goed doorstaan.
was toch wel even spannend na ruim 13 jaar stilstaan.
hier onder wat foto's van de 2 tussenstops die we hadden tijdens de rit.
rit23-05-09-1.jpg

rit23-05-09-2.jpg

rit23-05-09-3.jpg

rit23-05-09-4.jpg

rit23-05-09-5.jpg

rit23-05-09-6.jpg

rit23-05-09-7.jpg

rit23-05-09-9.jpg

rit23-05-09-10.jpg

rit23-05-09-11.jpg

Hallo!

Weet iemand waar ik een wallpaper van een zwart/witte Simca 1000 rally kan vinden?
Mijn vader heeft er ooit 1 gehad en vind hem zwaar stoer.
Zo 1:
Simca_1000rallye1_tacoma__Norev___700p.jpg

iets van 1024 x xxx zou ik al chil vinden!

Mooie foto's, als je niet beter wist kon je iemand nog wijs maken dat ze een tijd geleden gemaakt waren. Zag hier vandaag in Tegelen ook een partij oude vrachtwagens voorbij komen. Maar heb niks gevonden dat er hier een of ander evenement in de buurt is/was.

Zo, ik meld me ook weer even hier, net terug van vakantie, net de mooie plaatjes hier bekeken..

TheFox zei:
Was deze gemaakt van sardinenblikjes? Volgens mij is de type aanduiding op het voorspatbord trouwens nog prima te gebruiken: 1.9D. Nu nog een Horizon vinden die aan deze type aanduiding geplakt kan worden.

Dat lukt nog wel hoor, keuze uit meerdere. Alleen halen wordt waarschijnlijk duurder dan de auto.
TalbotHorizons1.9Diesels

Hier mijn gemaakte foto´s van vandaag... Grensrijder heeft gereden, ik waar nodig genavigeerd, we reden voornamelijk in optocht, vooral toen we door Bergen reden, hoorde je veel mensen aan de zijkant in het centrum van dat dorp, oh dat is een Talbot, zou er een Simca rit zijn?? enz... wel grappig...

Nou foto´s zeggen meer dan duizend woorden, maar het was erg gezellig... leuk om mee te beleven...!!

Diverse foto´s...
bild01812.jpg

bild01822.jpg

bild01832.jpg

bild01842.jpg

bild01852.jpg

bild01862.jpg

bild01872.jpg

bild01882.jpg

bild01892.jpg

bild0190.jpg

bild01912.jpg

bild01922.jpg

bild0193.jpg

bild01942.jpg

bild01952.jpg

bild01962.jpg

bild01972.jpg

bild01982.jpg

bild01992.jpg

bild02002.jpg

bild02012.jpg

bild02022.jpg

bild02032.jpg

bild02042.jpg

bild02052.jpg

bild02062.jpg

Zucht....:( Wat een opkomst... en wat een wéér zeg(y)... En alwéér niet erbij kunnen zijn.... :( En die foto's.... Gewèldig!o_O En dat terwijl de Solara piekfijn gepoetst voor de deur staat... Dan maar een ritje hier in de schitterende Voerstreek. Neen ik kreeg het niet voor mekaar om Johanna alleen te laten met de kleine spruit. Haar meenemen naar Noord Holland in de Solara, bij dit weer, zonder airco, de rit uirijden en weer hélemaal terugrijden tot achter Vaals zou toch echt iets teveel van het goede zijn geweest voor de 5 weken oude spruit. Wat fijn dat er dan nog een forum bestaat waar men de foto's kan bekijken...:D
Het leven van een kersverse vader gaat niet over rozen...;) Zucht...
Simcat

wat een heerlijke opkomst met de toerrit en het kampeerweekend.
bedankt voor de fantastische foto`s van het evenement wat ik gemist heb.
ik ben dus vrijdagochtend vertrokken naar dyon en kwam terug om maandagochtend 00.00 uur.
zeer mooi weekend meegemaakt en ook nog een forumer tegengekomen.
binnenkort verwacht ik er een nieuwe belgische forumer bij want die volgt dit ook.
ik heb meer dan 250 foto`s gemaakt van het srt weekend maar ik moet ze nog even uitzoeken.
ik beloof dat ik er morgen alvast een aantal op het forum zal zetten.
er waren natuurlijk erg veel simca 1000 rallye uitvoeringen hier aanwezig maar ook horizons,solara`s,bagheera`s,murena`s,tagora,lotussen,1100 enz.
even wachten tot morgen dus.
de 1400 klmeters die gereden zijn waren ook fantasties op de route national.
een weekend om niet meer te vergeten.
op de terugweg ook nog langs bastogne geweest waar volgend jaar de internationale simca meeting is.
wat een mooie locatie is dit in de ardenne.
daar moet je op zeker bij zijn dus zet vrij die datum en ga genieten van een mooie rit erna toe.(y)

Eindelijk de Solara is goed gekeurd:LOL:
Nu kan ik weer met een gerust hart rond rijden en ook weer verder van huis weg, dat was met de Horizon niet meer mogelijk (te veel technische gebreken) maar hij mag nu dienen als donorauto voor de '78 Horizon ls.
Dit is nu het volgende project waar ik nu mee verder kan uitgezonderd in 2010 dan wordt de Solara van nieuwe lak voorzien.:)

Vandaag een Simca gespot op de snelweg A1 ter hoogte van Markelo. Het was een donkere (zwart of donkerblauwe) 1307/8 met een D kenteken.. Volgens mij begon het met DZ.. Is dat een bekende?

hierbij de foto`s van het srt weekend.

DSC03473.JPG

DSC03459.JPG

ook hier is er gekampeerd om de kosten te drukken.

DSC03474.JPG

DSC03476.JPG

nieuwe onderdelen in overvloed,ook spiegeles gezien van de tagora.

DSC03489.JPG

DSC03494.JPG

DSC03503.JPG

DSC03513.JPG

DSC03544.JPG

DSC03555.JPG

DSC03626.JPG

DSC03531.JPG

dit zijn alvast wat foto`s wat ik daar heb meegemaakt.
zal er later nog wel wat op gaan zetten.

Hallo Ti
Zoals belooft heb ik me ook dus aangemeld
Er zullen hier nog wel collega forumers zijn die mij kennen
Ben ook naar het treffen van SRT Dijon geweest
( Voor de 14 maal van de 17 jaar dat de club dit evenement organiseert)
Ik zal tijdens de volgende dagen ook proberen foto's en intressante verhalen
achter bepaalde auto's te geven die er aanwezig waren
Ik ben vrijdag ook naar World Abarth Meeting geweest waar enkele SIMCA ABARTH 'S aanwezig waren
Rallyebasse

he`rallyebasse,toppie dat je ook op het forum zit.
geen problemen onderweg gehad?
wij in ieder geval niet en we zijn ook nog een stuk door luik heen gereden.
wat een veranderingen daar zeg.
ik ga voor je kijken of ik aan de wiellagers kan komen voor de rallye 2.
eerst een prijsopgave en dan zien we wel.
foto`s van wat abbarth simca`s zijn altijd welkom want hier zijn er niet zo veel van.
tijd geleden dat ik er 1 gezien heb.
DSC03502.JPG

DSC03559.JPG

DSC03621.JPG

Hallo Simca Vrienden!

Ik lees hier al geruime tijd en ben helemaal enthousiast.
Zowel van uw auto's en de exits, de tips en natuurlijk de
vele prachtige foto's en scans.

Helaas, helaas is er niets vergelijkbaar in de Duitstalige internet.

Ik eigen manier, een 1301 LS, 1970, die ik kocht in
Leeuwarden. Helaas nog steeds niet hersteld. :-(

Groeten aan u allen en vooral aan Patrick, natuurlijk weet
hij de auto ...

Thomas uit Mönchengladbach

PS: Gelieve excuus mijn slechte Nederlands. Nederlands te
lezen werkt vrij goed, maar bij het schrijven, ik moet
gebruik maken van Google.

we worden helemaal internationaal hier.
welkom allemaal.
mooie foto's TI.
was een leuk weekeind denk.

in eindewege staat deze simca 1000 op de sloop is erg sonde dat hij daar staat
aan de plaatwerk is wat rot maar de bodem valt nog erg mee
alleen zijn de voor stoelen der uit hij heeft eerst nog te koop ge staan en is rijden ze graf in gereden
staat bij auto demontage eindewege
misschien heeft iemand er nog wat aan kompleet voor onderdelen of losse delen
hier een foto
de simca 1000

er was hier iemand op dit forum geweest die een hilman imp zocht,
zoek je die nog?
ik weet er 1 te koop en ik meen dat rallye basse er meer van weet.
kwestie van reageren want ik weet niet meer wie dit was.:confused:
DSC03630.JPG

https://mspi3w.bay.livefilestore.com/y1pkFM01IBI6rbEzV7t6mU1upkxi_LV2cvA

Mijn 1200s

Hallo ti
Het is nog niet gelukt mar ik moet nog een beetje experimenteren
Fonny Van Vliet heeft die Imp te koop staan
Ieland interesse kan een mail naar mij sturen
Dan geef ik zijn tel.nummer door
Rallyebasse

1301 LS zei:
Hallo Simca Vrienden!

Ik lees hier al geruime tijd en ben helemaal enthousiast.
Zowel van uw auto's en de exits, de tips en natuurlijk de
vele prachtige foto's en scans.

Helaas, helaas is er niets vergelijkbaar in de Duitstalige internet.

Ik eigen manier, een 1301 LS, 1970, die ik kocht in
Leeuwarden. Helaas nog steeds niet hersteld. :-(

Groeten aan u allen en vooral aan Patrick, natuurlijk weet
hij de auto ...

Thomas uit Mönchengladbach

PS: Gelieve excuus mijn slechte Nederlands. Nederlands te
lezen werkt vrij goed, maar bij het schrijven, ik moet
gebruik maken van Google.

Guten Tag Herr Thomas.

Herzlich willkommen!! Mein Deutsch geht, nur die Nahmfalle stimmen nicht, die der und das ist also noch ein Problem.

Viel spass hier!! Mann kann natürlich auch Google gebrauchen um alles mit zu lesen. Ich hatte gedacht, wann du so dicht bei die Grenze wohnst, du hattest denn wohl etwas Hollandisch schreiben. Das ist aber kein Thema. Ich freue mich das es hier so International gelesen wirdt.

Hasst du noch schöne Bilder von deine Simca??

Danke!!

Rallyebasse zei:
Fonny Van Vliet heeft die Imp te koop staan
Ieland interesse kan een mail naar mij sturen
Dan geef ik zijn tel.nummer door
Rallyebasse

Hallo Rallybasse
Ik ben op zoek naar een Sunbeam Imp. Ik heb je een prive berichtje gestuurd met mijn naam en telefoonnummer.
Hoor graag van je/haar.
Groeten

Een tijdje geleden schreef ik over een Samba cabriolet op een sloperij in Venlo. Daar reed ik gisteren weer voorbij en er stond een grote kraan naast. Mogelijk voor de volgende dag om vooraan te staan, mogelijk ook om de auto's daar te gaan verplaatsen naar de grote hoop. Geen enkele reactie tot nu toe, jammer..........:(
Mocht iemand last krijgen van gewetenswroeging, de gegevens staan in mijn vorige mail.

Zo, ik heb de Rancho ook maar eens op https://www.carrelation.nl/home.php gezet.
Dit was me al een paar maal gevraagd om te doen, maar ja...tijd...:confused:

Wie volgt?
Misschien worden onze geliefde franse klassiekers op deze manier ook iets bekender bij het grote publiek, men komt nog steeds niet verder dan kever, eend, Opel, Mercedes en oude amerikaan...

Al eerder hebben we het hier over de Rancho's gehad waar in de welbekende Clown en Acrobaat zich in verplaatsten gedurende enige jaren.

Na wat speurwerk en vragen stellen heb ik een leuke conclusie kunnen trekken. Helaas zonder afbeeldingen ivm. copyright, maar toch.

Als duo hadden B&A in 1978 een rode Matra Simca Rancho, kenteken 33-XP-86. Deze werd gebruikt in de opnames van de serie 'het geheim van de sleutel' Náást deze Rancho werd er nog een rode Rancho gebruikt in de serie, de 53-TA-98. Dez ondermeer in de achtervolgingsscene op het oude Zandvoort.
Nu is die laatste een wel heel leuk exemplaar; mogelijk namelijk de eerste die door de importeur in 1977 tenaam gesteld werd. Wánt bij de eerste test van Autovisie, verschenen op 19 november 1977 wordt er een rode Rancho getest: de 53-TA-98! Waarschijnlijk is deze door de dealer en/of importeur ingezet in de serie.

Ik heb de autovisie test net gekocht, als ik hem binnen heb zal ik hem inscannen.

Nu verder.
in 1979 kocht het duo een nieuwe rode Rancho: de DY-19-LN

deze werd ingeruild in 1982 voor het laatste exemplaar, de HT-16-RS.
van die laatste is het kenteken nog bekend, doch de auto al lang gesloopt. Ik ben dus ook op zoek naar iemand die inzage heeft in het RDW register, die mij het chassisnummer kan doorgeven. Tot op heden is het me helaas nog niet gelukt om daar achter te komen.

toch leuk om te zien: een exemplaar van de importeur ingezet als 'racewagen' op het circuit van Zandvoort!

Dag,

Ik heb een Talbot Horizon en nu wil ik daar graag wat grotere velgen opzetten. Heeft iemand enig idee welke velgen erop zouden passen, of wat de maat is van de velgen?

Alvast bedankt.

ginkelvanmichiel zei:
Al eerder hebben we het hier over de Rancho's gehad waar in de welbekende Clown en Acrobaat zich in verplaatsten gedurende enige jaren.

Na wat speurwerk en vragen stellen heb ik een leuke conclusie kunnen trekken. Helaas zonder afbeeldingen ivm. copyright, maar toch.

Als duo hadden B&A in 1978 een rode Matra Simca Rancho, kenteken 33-XP-86. Deze werd gebruikt in de opnames van de serie 'het geheim van de sleutel' Náást deze Rancho werd er nog een rode Rancho gebruikt in de serie, de 53-TA-98. Dez ondermeer in de achtervolgingsscene op het oude Zandvoort.
Nu is die laatste een wel heel leuk exemplaar; mogelijk namelijk de eerste die door de importeur in 1977 tenaam gesteld werd. Wánt bij de eerste test van Autovisie, verschenen op 19 november 1977 wordt er een rode Rancho getest: de 53-TA-98! Waarschijnlijk is deze door de dealer en/of importeur ingezet in de serie.

Ik heb de autovisie test net gekocht, als ik hem binnen heb zal ik hem inscannen.

Nu verder.
in 1979 kocht het duo een nieuwe rode Rancho: de DY-19-LN

deze werd ingeruild in 1982 voor het laatste exemplaar, de HT-16-RS.
van die laatste is het kenteken nog bekend, doch de auto al lang gesloopt. Ik ben dus ook op zoek naar iemand die inzage heeft in het RDW register, die mij het chassisnummer kan doorgeven. Tot op heden is het me helaas nog niet gelukt om daar achter te komen.

toch leuk om te zien: een exemplaar van de importeur ingezet als 'racewagen' op het circuit van Zandvoort!

Ik zal je even helpen:

53-TA-98 komt me idioot bekend voor. Weet iemand of er ooit een poster is uitgegeven van die auto? Ik heb als kind jarenlang een poster van een Rancho boven mijn bed gehad (was best wel gek van de Rancho als jochie, opvallende stoere auto) en het zou zomaar kunnen dat het die auto was...
Het schaalmodel van de Rancho van Siku heeft overigens een paar jaar op mijn nachtkastje gestaan...

Ik zag net dat de desbetreffende artikelen over de Rancho gewoon online staan.. Die van 19Nov gaat over de 53-TA-98

https://www.matramurena.nl/files/matra/documentatie/autovisie-04jun1977.pdf
https://www.matramurena.nl/files/matra/documentatie/autorevue-10juni1977.pdf
https://www.matramurena.nl/files/matra/documentatie/autorevue-11nov1977.pdf
https://www.matramurena.nl/files/matra/documentatie/autovisie-19nov1977.pdf
https://www.matramurena.nl/files/matra/documentatie/autokampioen-16tot22jun1978.pdf

deze is inderdaad van de poster van een rancho,bagger spuitend op een onverhard pad ergens in de bossen.

ik ga trouwens begin volgende week weer verder met project sloop solara.
er was geen brug vrij bij mij op de zaak maar morgen komt deze vrij[stond een 106 rallye op voor demontage]
deze gaat morgen naar de slopery.
dus de solara kan er dan op om de gehele onderkant te demonteren.
ik hoop dat deze eind van volgende week zover kaal is dat deze ook naar de sloop gestuurd kan worden.
er is bij mij veel simca activiteit de komende weken.
wordt vervolgd.

DSC03616.JPG

DSC03610.JPG

Leuk, die uiteenzetting over B&A 's Rancho, die 53-TA-98 kan ik me als poster ook goed herrinneren, was en is een leuke auto de Rancho. Echter in Italië heeft die auto nooit zo geheten,was daar meer een scheldnaam.

Aan de poster van de Rancho moest ik een paar jaar geleden weer eens denken toen we vloerbedekking kochten in het zelfde kantoortje waar vroeger mijn vader een krabbel zette onder het koopcontract van een 1100 of Horizon, blijft toch altijd leuk jeugdsentiment.

Vroeger had ik deze poster op 'm'n kamer hangen.
Ik heb vorig jaar het geluk gehad dat ik de poster op Marktplaats weer tegen kwam.

Nu bewaar ik hem bij m'n Rancho wanna haves!

Grappig, nog meer mensen met jeugdherinneringen aan die poster! Ik moet nog eens een fraai schaalmodel van de Rancho aan de verzameling toevoegen...

Zeg klassiekerrijder; heb je daar nog geen schaalmodel van....
Vroeger had ik meerdere modelletjes van de Rancho om mee te spelen; een rode van Siku, een rode van corgi en een groene 1:24 van Bburago.
Zijn met diverse verhuizingen etc niet meer in bezit. Nu heb ik een fraai schaalmodel in 1:43 van Norev.

Terug
Bovenaan