A BRANDHORST
Wegverkenner
je houdt ´s zomers wel de voeten héérlijk koel ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
simcat079 zei:Gisteren overgenomen op een nieuwe auto in een Peugeot-garage in de buurt, een Horizon Diesel met 490.000 km!!! ...die al een tijdje stilstaat. Binnenkort wordt hij gerecycleerd.
Simcat zei:Ha Muddy, niks voor jou die Horizon 1,9 LD? Heb jij meteen een project als de Rancho Grand-Raid klaar is, haha.
TheFox zei:Was deze gemaakt van sardinenblikjes? Volgens mij is de type aanduiding op het voorspatbord trouwens nog prima te gebruiken: 1.9D. Nu nog een Horizon vinden die aan deze type aanduiding geplakt kan worden.
1301 LS zei:Hallo Simca Vrienden!
Ik lees hier al geruime tijd en ben helemaal enthousiast.
Zowel van uw auto's en de exits, de tips en natuurlijk de
vele prachtige foto's en scans.
Helaas, helaas is er niets vergelijkbaar in de Duitstalige internet.
Ik eigen manier, een 1301 LS, 1970, die ik kocht in
Leeuwarden. Helaas nog steeds niet hersteld. :-(
Groeten aan u allen en vooral aan Patrick, natuurlijk weet
hij de auto ...
Thomas uit Mönchengladbach
PS: Gelieve excuus mijn slechte Nederlands. Nederlands te
lezen werkt vrij goed, maar bij het schrijven, ik moet
gebruik maken van Google.
Rallyebasse zei:Fonny Van Vliet heeft die Imp te koop staan
Ieland interesse kan een mail naar mij sturen
Dan geef ik zijn tel.nummer door
Rallyebasse
ginkelvanmichiel zei:Al eerder hebben we het hier over de Rancho's gehad waar in de welbekende Clown en Acrobaat zich in verplaatsten gedurende enige jaren.
Na wat speurwerk en vragen stellen heb ik een leuke conclusie kunnen trekken. Helaas zonder afbeeldingen ivm. copyright, maar toch.
Als duo hadden B&A in 1978 een rode Matra Simca Rancho, kenteken 33-XP-86. Deze werd gebruikt in de opnames van de serie 'het geheim van de sleutel' Náást deze Rancho werd er nog een rode Rancho gebruikt in de serie, de 53-TA-98. Dez ondermeer in de achtervolgingsscene op het oude Zandvoort.
Nu is die laatste een wel heel leuk exemplaar; mogelijk namelijk de eerste die door de importeur in 1977 tenaam gesteld werd. Wánt bij de eerste test van Autovisie, verschenen op 19 november 1977 wordt er een rode Rancho getest: de 53-TA-98! Waarschijnlijk is deze door de dealer en/of importeur ingezet in de serie.
Ik heb de autovisie test net gekocht, als ik hem binnen heb zal ik hem inscannen.
Nu verder.
in 1979 kocht het duo een nieuwe rode Rancho: de DY-19-LN
deze werd ingeruild in 1982 voor het laatste exemplaar, de HT-16-RS.
van die laatste is het kenteken nog bekend, doch de auto al lang gesloopt. Ik ben dus ook op zoek naar iemand die inzage heeft in het RDW register, die mij het chassisnummer kan doorgeven. Tot op heden is het me helaas nog niet gelukt om daar achter te komen.
toch leuk om te zien: een exemplaar van de importeur ingezet als 'racewagen' op het circuit van Zandvoort!