speedtouch
Wegverkenner
MCW10 zei:En net na de tijd van die rare gozer die continue zijn nickname veranderde
Dat doe je toch zelf ook?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MCW10 zei:En net na de tijd van die rare gozer die continue zijn nickname veranderde
Nee, zijn account wordt steeds geblokkeerd/verwijderd. Maar ook niet echt de essentie van het verhaal, hè?speedtouch zei:MCW10 zei:En net na de tijd van die rare gozer die continu zijn nickname veranderde
speedtouch zei:MCW10 zei:En net na de tijd van die rare gozer die continue zijn nickname veranderde
Zadelsnuiver zei:Terence zei:Goedenavond forummers,
Ik waardeer de persoonlijke aanvallen op een openbaar forum niet. Dat is in strijd met de forumregels. Over bepaalde personen doe ik geen inhoudelijke uitspraken, maar daar staat het hele AutoWeek team achter. Als zelfs IP bans niet genoeg zijn na zoveel bans door de jaren heen om je te laten afkoelen…
Lekker on-topic, alles wordt scherp in de gaten gehouden.
Terence
Autoweek moderator
Hoi Terence,
Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken om een paar vragen te stellen?
Hoe lang duurt een ban? In sommige reacties (van ik neem aan ervaringsdeskundigen) lees ik dat er geen communicatie van de moderatoren is over waarom de ban is opgelegd en hoe lang deze zal duren. Mocht dit echt het geval zijn, dan is het niet zo gek dat de meeste "slachtoffers" in dat geval gewoon een nieuw account maken en op dezelfde voet weer verder gaan, ergo dit komt de sfeer op het forum niet ten goede. Een IP ban is ook redelijk makkelijk te omzeilen dacht ik, dus zet het volgens mij meer zoden aan de dijk om een tijdelijke ban te geven en dit duidelijk te communiceren, mocht dit nu niet het geval zijn.
Wanneer iemand geband is, kan die persoon nog iets doen om weer in gratie te raken? Mensen veranderen en/of kunnen leren van hun fouten. Ik ben het ook niet altijd eens met MCW maar over het algemeen vind ik zijn posts wel een positieve bijdrage aan het forum. Ook iemand als een Braadslee verdient ooit wel een nieuwe kans vind ik, hoe hij de laatste keer weer weggestuurd was vond ik écht jammer want hij deed echt zijn best volgens mij.
Ik snap dat het niet makkelijk is om een forum te modereren, dus vat het niet op als kritiek. Ik probeer alleen wat meer inzicht te krijgen in hoe deze zaken hier gemanaged worden.
R W xxx zei:Zijdeiings toch ook wel. En vwb het gedoe over topictitels en wat waar en hoe te plaatsen, daar zou mcw zich misschien maar niet teveel over moeten uitlaten.
Auto encyclopedie zei:Ik had zombie, jazik en zijnig rijden ook wel weer terug verwacht.
MCW10 zei:
Ben ook wel bewust hoe ik overkom. Ik weet dat het irritant is dat ik benadruk dat een foto 3x quoten onzin is en overzicht niet ten goede komt (en onnodig gescroll) maar ik vind het dan weer irritant dat een foto gequote werd. "De neus vind ik niet mooi" dekt de lading ook wel, hoef je niet nog een foto van de neus erbij te doen als die er al een reactie boven staat bv.
der Magistrat zei:Nee, dat scrollen of op dat iets verdeeld is over 2 pagina's maakt mij ook niets uit.
Enne, dat is aan de moderators om daar al dan niet wat aan te doen.Of ja, zeg er gerust wat van, maarre beste MCW, je zal toch inmiddels wel gezien moeten hebben dat dergelijke discussies niet direct in jouw voordeel beslecht worden. :T
Ik waardeer je bijdragen verder ook wel, dus hopelijk kom je tot een overeenkomst met Terence.
Dat kinderachtige gedoe van topics verwijderen die volledig in lijn zijn met de forumregels, enkel en alleen omdat MCW ze opent draagt in elk geval zeker niet bij tot de sfeer op het forum.
+1Passchier zei:Ik vind het scrollen geen enkel probleem! Liever teveel foto's en veel scrollen dan te weinig info om het scrollen te voorkomen![]()
Auto encyclopedie zei:Is dat ook niet beetje een afspiegeling? in het verenigingsleven en of op het werk is de 1 ook meer bevlogen dan de ander, de 1 steekt er al zijn energie in en de ander minder. Dat mensen mij hier te serieus in vinden hier, kan ik mij denk ik wel in vinden.
Dat kinderachtige gedoe van topics verwijderen die volledig in lijn zijn met de forumregels, enkel en alleen omdat MCW ze opent draagt in elk geval zeker niet bij tot de sfeer op het forum
Moderator
1. Los van de inhoud, waar je iets van kunt vinden, waar je over van mening kunt verschillen en waar je soms feitelijk over kan oordelen, is er ook de nog manier waarop je iets schrijft. En dat is toch veelal een belerende, zo niet kleinerende toon, dus ja, dan kan het zijn dat iemand een keer wat scherper of bijdehand op je reageert als die voor zijn gevoel wordt terechtgewezen door iemand die dat niet hoeft te doen, en dat ook niet voor de eerste keer doet.MCW10 zei:En op de man spelen wordt altijd met twee maten genomen. Het is niet prima als ik iemand ergens op wijs maar het mag wel als iemand mij aanvalt of zelfs in een topic als dit meerdere mensen het over mij hebben (vind ik overigens geen ramp, ik kan wel wat (feedback) hebben. Klein voorbeeldje is de Q5 e-tron in het Q5-topic ondanks dat het twee compleet verschillende auto's zijn. Dát gaf ik aan (om misvattingen te voorkomen), zónder op de man te spelen zoals ik vroeger gedaan zou hebben. Maar diegene reageert dan wel gelijk met een bijdehante opmerking op de man af. Wie is er dan echt fout..
Rutger DC zei:Wat een ellende.
Wouter82 zei:Ah, we gaan hier verder. Ik kon niet meer op je laatste PB reageren omdat je van naam was veranderd.
1. Los van de inhoud, waar je iets van kunt vinden, waar je over van mening kunt verschillen en waar je soms feitelijk over kan oordelen, is er ook de nog manier waarop je iets schrijft. En dat is toch veelal een belerende, zo niet kleinerende toon, dus ja, dan kan het zijn dat iemand een keer wat scherper of bijdehand op je reageert als die voor zijn gevoel wordt terechtgewezen door iemand die dat niet hoeft te doen, en dat ook niet voor de eerste keer doet.MCW10 zei:En op de man spelen wordt altijd met twee maten genomen. Het is niet prima als ik iemand ergens op wijs maar het mag wel als iemand mij aanvalt of zelfs in een topic als dit meerdere mensen het over mij hebben (vind ik overigens geen ramp, ik kan wel wat (feedback) hebben. Klein voorbeeldje is de Q5 e-tron in het Q5-topic ondanks dat het twee compleet verschillende auto's zijn. Dát gaf ik aan (om misvattingen te voorkomen), zónder op de man te spelen zoals ik vroeger gedaan zou hebben. Maar diegene reageert dan wel gelijk met een bijdehante opmerking op de man af. Wie is er dan echt fout..
2. Je hebt verschillende gradaties van "op de man spelen", iets genuanceerder dus dan die twee maten. Ik gaf je een plaagstootje, daarentegen ga jij er in drie PB's met gestrekt been vol in. Met volslagen uit de lucht gegrepen aannames en vergelijkingen staat dat geenszins in verhouding met hoe ik jou op de man zou hebben gespeeld in dat ene berichtje in dat topic. En dus je moet hier niet met krokodillentranen in de slachtofferrol kruipen en maar het halve verhaal vertellen. De berichten uit de topics zijn dan wel verwijderd, die PB's zijn dat niet dus daar kan ik nog op terugkomen mocht het nodig zijn. En ik zie je volgende PB wel weer verschijnen.
Ga door!Boppie zei:Stop!
Moderator
Het doet mij denken aan iemand die bij een kassa achteraan de rij staat en een sprintje trekt om als eerste bij de nieuw geopende kassa ernaast te zijnPasschier zei:Ik snap bv niet waarom je de laatste 2 posts op een pagina (onderaan) van een punt voorziet zodat jouw post bovenaan op de nieuwe pagina komt. Ik snap het wel, maar ik vind het onzin. Ik zie die foto's/info die je post en onderaan een pagina komt ook wel. Ik vind het onzin, maar ik zeg er verder niks over.![]()
Boppie zei:Stop!
DeeTwee zei:Ga door!Boppie zei:Stop!
De Schaduw zei:Boppie zei:Stop!
Hammertime!
De Schaduw zei:Boppie zei:Stop!
Hammertime!
B Real zei:Als je je zo kunt opwinden over wat anonieme gebruikers op een klein autoforum heb je een gelukkig leven, er van uitgaande dat er geen grotere problemen in je leven zijn. Aan de andere kant, als je je over alle kleinigheidjes in het leven zo weet op te winden heb je een bijzonder zwaar leven![]()
B Real zei:Af en toe zie ik dit topic weer met enige regelmaat boven aan de lijst met actieve topics staan en kijk ik in een verloren momentje even naar de reden. Puur vermaak, net zoals het lezen van reacties bij nieuwsberichten
Wonderbaarlijk dat na al die jaren op dit forum bepaalde figuren nog altijd zoveel mensen tegen zich in het harnas weten te jagen. Toen ik als klein ventje het internet op ging en o.a. deze site ontdekte werd mij al heel snel duidelijk dat je de digitale wereld niet te serieus genomen moet worden.
Als je je zo kunt opwinden over wat anonieme gebruikers op een klein autoforum heb je een gelukkig leven, er van uitgaande dat er geen grotere problemen in je leven zijn. Aan de andere kant, als je je over alle kleinigheidjes in het leven zo weet op te winden heb je een bijzonder zwaar leven![]()
Boppie zei:Dat noemen ze nu een generatiekloof.
J01P zei:B Real zei:Af en toe zie ik dit topic weer met enige regelmaat boven aan de lijst met actieve topics staan en kijk ik in een verloren momentje even naar de reden. Puur vermaak, net zoals het lezen van reacties bij nieuwsberichten
Wonderbaarlijk dat na al die jaren op dit forum bepaalde figuren nog altijd zoveel mensen tegen zich in het harnas weten te jagen. Toen ik als klein ventje het internet op ging en o.a. deze site ontdekte werd mij al heel snel duidelijk dat je de digitale wereld niet te serieus genomen moet worden.
Als je je zo kunt opwinden over wat anonieme gebruikers op een klein autoforum heb je een gelukkig leven, er van uitgaande dat er geen grotere problemen in je leven zijn. Aan de andere kant, als je je over alle kleinigheidjes in het leven zo weet op te winden heb je een bijzonder zwaar leven![]()
Er lijken hier een hoop op het forum rond te hangen met lange tenen, die blijkbaar weinig meemaken (of kunnen handelen) in het dagelijks leven.