Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
MCW zei:
Nou als Ency die link hier niet had gedeeld had ik 'm waarschijnlijk nooit gezien.

Misschien ben je dan ook niet geschikt voor dat onderzoek. Als je alleen actief bent op het forum en verder niks met autoweek.nl of hun social media doet dan lijkt me je inbreng te beperkt.

Ik hou een review bij, ik gebruik het forum en ik kijk regelmatig Autoweek filmpjes op YouTube. Tevens zoek ik regelmatig informatie op via de Carbase, het enige wat ik niet doe is mijn verbruik bijhouden want dat boeit me gewoon niet cq ik heb daar geen hulpmiddel voor nodig. Toch is deze link mij compleet voorbij gegaan. Ik denk dat Nissan GTR een valide punt heeft (y)

MCW zei:
En net ervoor zeg je "Als je graag een succesvolle site wil, moeten ze zich misschien ook eens afvragen hoe dat komt." Dat doen ze dus aan de hand van de oproep o_O En verbeteren kan nooit kwaad. Website is al lange tijd hetzelfde.

Ja, maar als die oproep de helft van de gebruikers mist, heeft het ook weinig zin, en zoals ik duidelijk probeer te maken, juist die data is belangrijk. Waarom zitten mensen hier wel op het forum, en niet op de frontpage bijvoorbeeld? Dat zou ik heel graag willen weten als ik een website had.

Gewoon even het nieuwsbericht hier op het forum kopiëren is toch niet zo veel gevraagd? Alsof dat een hele opgave is.

Er staat overigens ook OF en OF, niet EN EN. Ben jij een gebruiker van het forum, OF de FP OF, dit of dat. Dus nee, de oproep lijkt me niet bedoeld aan mensen die alleen maar al die dingen tegelijk gebruiken.

MCW zei:
Meld je je aan en vertel het ze.. (y)

Ik meld het gewoon op het forum, het deel waar ik het meest actief ben. Als daar niet naar gekeken word, of niets mee gedaan word, tja. Als je je eigen website al niet meer belangrijk genoeg vind om af en toe eens op het forum te kijken, en dan helemaal naar een topic, de sfeer in het forum... Kan ik er ook niet veel meer van maken. Bovendien moet ik me dan aanmelden, omdat AW feedback wil? Beetje omgekeerde wereld, vind je niet?

Als je de "community" dan zo belangrijk vind, (iets waar je op Tweakers ook helemaal mee doodgegooid word, terwijl de community nog nooit zo verwaarloosd is) moet je misschien ook gewoon eens op het forum kijken.

En een uur van mijn dag er voor vrij maken vind ik helemaal idioot, het zijn gewoon doordeweekse dagen, ik moet gewoon werken. Ik kan me er niet eens voor aanmelden, al zou ik het willen. o_O

lol.. ikke ikke ikke. Het draait nier alleen maar om jou. Als jij geen uurtje tijd wilt maken is dat hartstikke prima. Is je goed recht. Dan meld je je toch niet aan? Genoeg anderen die dat wel willen doen.

Ik meld het gewoon op het forum, het deel waar ik actief ben.

Lekker puh!

En eerlijk, ik denk niet dat het forum superbelangrijk voor ze is nee. Sowieso zijn ze daar aan het werk om een blad, website en sociale media te vullen. Het is juist mooi dat we hier lekker kunnen tieren, ook over autoweek. Ze lezen vast wel af en toe mee maar ze gaan naast al hun andere activiteiten echt niet veel tijd steken in het doorspitten van het forum. Is dat erg? Nee, want wij vullen het forum zelf mooi op.

MCW zei:
lol.. ikke ikke ikke. Het draait nier alleen maar om jou.

Ik houd niet van voor andere mensen spreken. Vind het ook wel heel bijzonder dat je dat uit mijn posts haalt. Zijn de punten nou echt zo moeilijk te begrijpen? Probeer daar eens serieus op in te gaan, in plaats van steeds te zeggen dat mensen zich moeten aanmelden.

En nee, je snapt het dus nog steeds niet. Het forum kan voor het AW, of DPG naar hun idee niet belangrijk zijn, maar als ik hier niet op het forum kan kom ik hier nooit meer, ook niet af en toe op de frontpage, of waar dan ook. Op HWI precies hetzelfde. (ja neem ik weer mezelf als voorbeeld, weet zeker dat ik niet de enige ben)

De gebruikers op het forum zijn ook belangrijke gebruikers van de site. Als je die negeert, jaag je ook gewoon een deel van je bezoekers weg. En bezoekers zijn bezoekers, waar ze ook zitten. Het is gewoon geld wat de deur uit loopt.

Valt niks serieus op in te gaan. Zij zijn de baas en zij willen via een aanmeldingsprocedure feedback krijgen. Zo klaar als een klontje. Ondertussen is de link 2x al op dit forum voorbij gekomen dus het kwam toch wel goed.

"Ik ga me niet inschrijven maar ze mogen me altijd benaderen als ze me wat willen vragen"
"En een uur van mijn dag er voor vrij maken vind ik helemaal idioot, het zijn gewoon doordeweekse dagen, ik moet gewoon werken."

Als je als niet eens doorhebt hoe dom dit overkomt dan ga ik er verder ook niet meer op in. Verpest alleen maar de sfeer :)

Ontopic: Daniel de Dion/Rush Hour al tijdje niet meer zien posten.. (y)

MCW zei:
"Ik ga me niet inschrijven maar ze mogen me altijd benaderen als ze me wat willen vragen"
"En een uur van mijn dag er voor vrij maken vind ik helemaal idioot, het zijn gewoon doordeweekse dagen, ik moet gewoon werken."

Als je als niet eens doorhebt hoe dom dit overkomt dan ga ik er verder ook niet meer op in. Verpest alleen maar de sfeer :)

Misschien eens kijken wie je quote, want 1 van die quotes was helemaal niet van mij.

Ja, zeggen dat je een baan hebt waardoor je je niet aan kan melden is echt dom. o_O

Dat weet ik. Ging mij over het wel/niet aanmelden en jullie reacties daarop. Totaal irrelevant. Als je niet kan (tijdens werkuren) of wilt (omdat je vind dat ze maar op het forum moet kijken) dan ben je het gewoon niet wat ze zoeken. Simpel. "Wie wilt er 100.000 winnen? Stuur dan een mooi gedicht naar de Staatsloterij!" >> ik wil die geldprijs wel maar ze moeten maar mij even bellen op een tijd dat mij uitkomt en dan moeten ze maar dat geld gewoon sturen"

MCW zei:
Dat weet ik. Ging mij over het wel/niet aanmelden en jullie reacties daarop. Totaal irrelevant. Als je niet kan (tijdens werkuren) of wilt (omdat je vind dat ze maar op het forum moet kijken) dan ben je het gewoon niet wat ze zoeken. Simpel. "Wie wilt er 100.000 winnen? Stuur dan een mooi gedicht naar de Staatsloterij!" >> ik wil die geldprijs wel maar ze moeten maar mij even bellen op een tijd dat mij uitkomt en dan moeten ze maar dat geld gewoon sturen"

Ja want een prijsvraag is hetzelfde als feedback op een website vragen van gebruikers. :rolleyes:
Maar het is goed, je blijft het maar herhalen, zonder op andere punten in te gaan, prima, dan heb ik ook niets meer tegen je te zeggen.

Als die link niet hier op het forum geplaatst was dan had ik hem ook nooit gezien.

Op de frontpage kijk ik al jaren niet meer, deels door hetgeen wat daar aangeboden wordt maar grotendeels dankzij m'n ergernis over de vele kleuterwaardige reacties die daar gegeven worden op een artikel... ik lees dan liever de papieren versie die in de brievenbus valt.
Op dit forum kijk ik echter bijna dagelijks, Autoweek en het Autoweek-forum zijn wat mij betreft 2 totaal verschillende dingen die totaal los van elkaar staan.
Reviews van m'n eigen auto's heb ik in het verleden wel geplaatst en bijgehouden, maar deze heb ik een paar jaar geleden ook allemaal al weer verwijderd vanwege kinderachtige reacties en een hoop PB-spam. (en niet alleen van enkele negatieve forumgebruikers maar ook van auto-opkopers, assurantiën, autohaters en andere vage figuren)
Ik heb zelfs nog meegewerkt aan de serie "autogek van de week" voor Autoweek enkele jaren geleden: ik vond het ook heel leuk om te doen en hier een dag voor op te offeren, maar enkele naweeën waren helaas ook weer minder leuk dankzij kinderachtige reacties van trollen en een hoop PB-spam.

Dat Autoweek zich wil verbeteren kan ik alleen maar toejuichen, de laatste jaren gaat het naar mijn idee alleen maar steeds verder bergafwaarts.:(
Maar als de moeite nemen om dat "meedenken/verbeteren" op het forum te vermelden en hier tevens even op onderzoek te gaan al te veel gevraagd is dan heb ik eigenlijk ook al weer m'n vraagtekens bij dat 'meedenken/verbeteren" en welke personen ze nu precies zoeken.... zoeken ze nu de spammers die de frontpage hoog in het nieuws houden of zoeken ze de gewone autoliefhebbers die voornamelijk vrij actief zijn op het Autoweek forum zijn en daar de andere gebruikers ook vooruit willen helpen met hun auto gerelateerde vragen/problemen?

Ik weet ook niet welk publiek autoweek wil bereiken. Nu worden vooral de mensen met een zeer uitgesproken mening bereikt en dat merk je aan de manier van communiceren.

Er is ook een homepage waar af en toe leuke artikelen op staan (ik vind zelf de klokje rond artikelen wel leerzaam). Maar veel van de overige artikelen zijn gewoon ingekochte reclame artikelen. Op het forum zijn vooral mensen actief die iets specifieks willen promoten, naast de onvermijdelijke trollen, natuurlijk.
Dat is allemaal natuurlijk geen bezwaar als reclame maken het doel is van autoweek. Als autoweek het digitale equivalent van het weg te gooien foldertje wil zijn, dan zijn zij goed bezig.
Maar ik lees en hoor als slogan "Dé autoriteit voor autoliefhebbers". Zoals met bijna alle slogans kan je met deze kreet alle kanten uit - stel je eens voor dat je jezelf beperkt met een slogan - maar toch...

Is autoweek de autoriteit voor nieuwtjes?
Is autoweek de autoriteit voor kennis van de techniek?
Is autoweek de autoriteit voor reclame maken?
Is autoweek de autoriteit voor de handel?
Is autoweek de autoriteit voor onderhoud?
Is autoweek de autoriteit voor het gebruik - het verkeer?

Ik zou willen zeggen: Schipper, kies een koers.

Maar ik lees en hoor als slogan "Dé autoriteit voor autoliefhebbers". Zoals met bijna alle slogans kan je met deze kreet alle kanten uit

Slogan is al tijdje geleden verandert naar "Vol van auto's"

MCW zei:

Ik ga niet zomaar een uur van mijn tijd (of de baas zijn tijd) investeren tenzij ik zeker weet dat het echt nuttig is. Met toch nog redelijk wat actieve gebruikers zal AW ook zonder mijn input waarschijnlijk voldoende informatie kunnen vergaren om een plan te vormen. Mochten ze echter specifiek een aantal personen (sleutelfiguren) willen spreken die niet op hun oproep reageren dan lijkt het me wijs dat ze deze personen zelf benaderen. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?

Maar dat willen ze niet anders deden ze dat al. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?

MCW zei:
Maar dat willen ze niet anders deden ze dat al. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?

Nou, even een linkje plaatsen en hopen op wat reacties is een stuk minder werk dan iedereen individueel benaderen. Toch denk ik dat dit laatste wel betere/meer bruikbare data oplevert. Je bent een slimme kerel, ik verwacht dat je wel iets weet of begrijpt over onderzoekskwaliteit?

Maargoed, we gaan het hier niet over eens worden :)

MCW zei:
En eerlijk, ik denk niet dat het forum superbelangrijk voor ze is nee. Sowieso zijn ze daar aan het werk om een blad, website en sociale media te vullen. Het is juist mooi dat we hier lekker kunnen tieren, ook over autoweek. Ze lezen vast wel af en toe mee maar ze gaan naast al hun andere activiteiten echt niet veel tijd steken in het doorspitten van het forum. Is dat erg? Nee, want wij vullen het forum zelf mooi op.
Ik vraag me nog wel steeds af wat de toegevoegde waarde van het forum voor Autoweek (en de uitgever) is.

Nissan GTR R34 zei:
Barri zei:
Ik vraag me nog wel steeds af wat de toegevoegde waarde van het forum voor Autoweek (en de uitgever) is.

Precies hetzelfde als op de rest van de site, bezoekers.

Want het aantal bezoekers bepaalt hoe veel reclame er wordt gelezen en de reclame laat de schoorsteen roken.
Dus de vraag is eigenlijk hoe je bezoekers naar de site krijgt en hoe je de inkopers van reclame kan overtuigen dat dit de site is waar mensen reclame als informatiebron zien.

In mijn optiek wil autoweek van ons een eerlijke, open en correcte consumenten-mening zodat een potentiële autokoper zich op basis daar van kan oriënteren.

De potentiële autokoper met vragen als:
Hoeveel brandstof moet er in een bolide, hoe duur is het hebben van een bolide, welke bolide heeft twintig bekerhouders, met welke bolide kan ik als artrosepatient toch heel Europa doorcrossen, welke bolide kan een sleurhut van 1500 kg verslepen, welke bolide is zodanig in elkaar geprutst dat hij het na 20 jaar, met 5 ton op de teller nog steeds doet, van welke bolide wordt de buurvrouw nat en met welke bolide kan ik een gezin met 12 kindertjes comfortabel vervoeren?

Omdat de potentiële autokoper deze vragen heeft, stelt autoweek deze vragen aan de potentiële autokoper waarna een beslissing zal volgen of dit forum daarbij een toegevoegde waarde heeft.

En eerlijk gezegd, het geschreeuw van "mein PKW ist viel besser" zou voor mij geen reden zijn dit forum te behouden.

ginkelvanmichiel zei:
Het lijkt erop dat ze het forum al verborgen hebben, want vanaf de hoofdsite zijn de links richting het forum verdwenen...

Ze zijn er nog wel als je er met je muis overheen gaat.

MCW zei:
Ze doen het prima en twee moet ook genoeg zijn. Maar dan moeten ze wel wat vaker online zijn. Als je moderator wilt zijn, gewoon een mail sturen naar Jan Renting jan.renting@sanoma.com

Is er iemand die weet of dit nog het juiste mailadres is na de samenvoeging van Sanoma en DPG Media?
Ik heb dhr. Renting een mail gestuurd op dit mailadres op donderdagavond 29 juli, maar nooit geen reactie gehad.
Nu is het natuurlijk vakantietijd, maar dan zou ik een automatisch antwoord verwachten met de datum erin wanneer hij weer terug is en door wie hij eventueel vervangen wordt. Echter heb ik die dus ook niet ontvangen!

Misschien eens redactie@autoweek.nl proberen? Volgens mij heb ik daarmee in het verleden succes gehad.

BTW is het topic met de gelekte foto's van de nieuwe Countach nu ineens verdwenen??? :confused:

eerste opel zei:
... vakantietijd, maar dan zou ik een automatisch antwoord verwachten met de datum erin wanneer hij weer terug is en door wie hij eventueel vervangen wordt. ...

zucht.

je mail zal wel gewoon verwijderd zijn.

MCW heeft zijn wilde haren in die jaren wel verloren toch? :) Ik waardeer zijn bijdragen op het forum wel!

Vind terence niet zo vervelend eigenlijk en steeds nieuwe accountjes openen terwijl je kennelijk een ban hebt om eoa reden, is je eigen belangrijkheid wel een beetje overschatten imo. Of, zoals je het zelf omschrijft, je ego boven inhoud plaatsen. Heeft niets met roulette te maken.

R W xxx zei:
Vind terence niet zo vervelend eigenlijk en steeds nieuwe accountjes openen terwijl je kennelijk een ban hebt om eoa reden, is je eigen belangrijkheid wel een beetje overschatten imo. Of, zoals je het zelf omschrijft, je ego boven inhoud plaatsen. Heeft niets met roulette te maken.

Ligt imo wel aan de reden van de ban. Ik zie MCW niets abnormaals schrijven tegenwoordig.

Wat ik raar vind is dat een ban blijkbaar levenslang is. En aangezien het hier zo te zien ontzettend makkelijk is om toch maar een nieuw account te maken gaat die hele ban in 99% van de gevallen zijn doel voorbij.

Mensen springen welleens uit de band, logisch. Geef ze een forumvakantie van 2 weken of een maand (en communiceer dat duidelijk) en laat ze het dan opnieuw proberen.
Nog steeds lesje niet geleerd? half jaar ban. Voor de echt hardnekkige gevallen kun je dan daarna altijd nog een levenslange ban geven.

Punt is dat men wel een kans moet krijgen om te laten zien dat ze wel gewoon normaal mee kunnen doen vind ik.

DeeTwee zei:
Misschien eens redactie@autoweek.nl proberen? Volgens mij heb ik daarmee in het verleden succes gehad.

BTW is het topic met de gelekte foto's van de nieuwe Countach nu ineens verdwenen??? :confused:

Ik heb net een mail gestuurd, maar weer afwachten.
Wat ik gisteravond vergeten was te melden was dat ik ook het contactformulier op de site ingevuld had (30 juli) en daarna (begin augustus) er nog wat over en weer gemaild is via autoweek@autoweek.nl, maar na mijn laatste mail van afgelopen maandag is dat ook stilgevallen terwijl het probleem nog niet opgelost is.

Gullwing zei:
eerste opel zei:
... vakantietijd, maar dan zou ik een automatisch antwoord verwachten met de datum erin wanneer hij weer terug is en door wie hij eventueel vervangen wordt. ...

zucht.

je mail zal wel gewoon verwijderd zijn.

zucht.
Een automatisch antwoord wordt ingesteld door de afwezige op de laatste werkdag voor (een langere) afwezigheid. Hier hoeven dus geen andere mensen (collega's) zich mee bezig te houden. Deze komt ook een fractie van een seconde na het verzenden van je mail binnen. Dit is wel zo netjes als mail (een groot deel) van je werk is.
Ik kan dit heel goed op mezelf betrekken. Ik werk voor een bewindvoerderskantoor (op de Backoffice). Maar als mijn collega's (bewindvoerders) geen automatisch antwoord instellen dan gaat een cliënt er vanuit dat hij/zij een geldaanvraag kan doen voor dezelfde dag/een dag later terwijl de mail misschien pas na enkele dagen gelezen wordt. Cliënt krijgt dan een automatisch antwoord en weet dat het wat langer kan duren.
Nu wordt bij ons wel de mail ook uitgelezen door vervangers, maar niet zo regelmatig als wanneer men zelf werkt.

R W xxx zei:
Heeft niets met roulette te maken.
Het toekennen van een ban wel. Op de frontpage wel althans, een totaal onschuldig (bedoeld) grapje kan soms voldoende zijn. Op het forum gaat het een stuk minder abrupt overigens.

Zadelsnuiver zei:
Wat ik raar vind is dat een ban blijkbaar levenslang is.
Blijkbaar, ja. Of niet. Je krijgt geen enkele terugkoppeling, dus je weet niet waarom de straf is toegekend, laat staan voor hoe lang. Als je dat wél weet, dan zou je misschien, zodra het zover is, misschien voorzichtig eens kunnen vragen of je weer terug mag komen, en je je account weer terugkrijgt.

Misschien dat zo'n methode ervoor kan zorgen dat niet al die gestraften zomaar weer nieuwe accountjes aan gaan maken en het gewoon maar gaan proberen.

MCW9 zei:
R W xxx zei:
is je eigen belangrijkheid wel een beetje overschatten imo. Of, zoals je het zelf omschrijft, je ego boven inhoud plaatsen.

Qua nieuws zorg ik (en een aantal anderen) voor veel nieuws (beter dan AW) dus vind dat ik qua inhoudelijk genoeg toevoeg. Of is dat ook al overschatten? Ik vind van niet :)

Dat doe je, ook, en geeft je verder geen rechten oid. Nmm mag je hier (forum, reageren bij frontpage weet ik niet, reacties beloven weinig goeds iig) best veel, vaak meer dan goed is eigenlijk, en zijn die paar bans meer dan terecht.
Vwb het gelul over ego's hierboven, het is vooral je eigen ego dat in de weg zit.

Goedenavond forummers,

Ik waardeer de persoonlijke aanvallen op een openbaar forum niet. Dat is in strijd met de forumregels. Over bepaalde personen doe ik geen inhoudelijke uitspraken, maar daar staat het hele AutoWeek team achter. Als zelfs IP bans niet genoeg zijn na zoveel bans door de jaren heen om je te laten afkoelen…

Lekker on-topic, alles wordt scherp in de gaten gehouden.

Terence
Autoweek moderator

eerste opel zei:
Ik kan dit heel goed op mezelf betrekken. Ik werk voor een bewindvoerderskantoor (op de Backoffice). Maar als mijn collega's (bewindvoerders) geen automatisch antwoord instellen dan gaat een cliënt er vanuit dat hij/zij een geldaanvraag kan doen voor dezelfde dag/een dag later terwijl de mail misschien pas na enkele dagen gelezen wordt. Cliënt krijgt dan een automatisch antwoord en weet dat het wat langer kan duren.
Nu wordt bij ons wel de mail ook uitgelezen door vervangers, maar niet zo regelmatig als wanneer men zelf werkt.

Dat is appels met peren vergelijken. De mensen die bij jullie onder bewind staan zijn van jullie afhankelijk om hun boodschappen te kunnen doen. Die afhankelijkheid zal een abonnee vermoedelijk niet gauw van AutoWeek hebben.
Als het afdelingsmailadres bekend hoort te zijn - zoals hier - dan neem ik het een individuele werknemer niet kwalijk als hij niet naar elke mailer wil zeggen dat hij vakantie/verlof heeft of ziek is.

afentoe zei:
De mensen die bij jullie onder bewind staan zijn van jullie afhankelijk om hun boodschappen te kunnen doen. Die afhankelijkheid zal een abonnee vermoedelijk niet gauw van AutoWeek hebben.

Krijg jij geen 100 euro per forumpost dan?:confused:

OT: wie er wel en niet geband wordt of niet welkom is, is iets tussen de betreffende user(s) en mods maar om daar nou hele topics inclusief reacties van andere forummers voor te laten verdwijnen lijkt me wat onnodig. Nou zijn we inmiddels toe aan het derde Countachtopic...

Nou zijn we inmiddels toe aan het derde Countachtopic...

Dan is het probleem ook opgelost.
Niet teveel tijd aan het verwijderen besteden, het is niet alsof het hem/hen onbekend was dat dat zou (kunnen) gaan gebeuren. Topics waarvan de helft uitgegumd is, zoals nu hier, lezen op voor geen meter.

D Elzinga zei:
afentoe zei:
De mensen die bij jullie onder bewind staan zijn van jullie afhankelijk om hun boodschappen te kunnen doen. Die afhankelijkheid zal een abonnee vermoedelijk niet gauw van AutoWeek hebben.

Krijg jij geen 100 euro per forumpost dan?:confused:

OT: wie er wel en niet geband wordt of niet welkom is, is iets tussen de betreffende user(s) en mods maar om daar nou hele topics inclusief reacties van andere forummers voor te laten verdwijnen lijkt me wat onnodig. Nou zijn we inmiddels toe aan het derde Countachtopic...

Braadslee vraagt of dat eerste echt waar is. En of MCW dan wil doorgeven hoe hij telkens weer terug komt.

Terence zei:
Goedenavond forummers,

Ik waardeer de persoonlijke aanvallen op een openbaar forum niet. Dat is in strijd met de forumregels. Over bepaalde personen doe ik geen inhoudelijke uitspraken, maar daar staat het hele AutoWeek team achter. Als zelfs IP bans niet genoeg zijn na zoveel bans door de jaren heen om je te laten afkoelen…

Lekker on-topic, alles wordt scherp in de gaten gehouden.

Terence
Autoweek moderator

Hoi Terence,

Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken om een paar vragen te stellen?

Hoe lang duurt een ban? In sommige reacties (van ik neem aan ervaringsdeskundigen) lees ik dat er geen communicatie van de moderatoren is over waarom de ban is opgelegd en hoe lang deze zal duren. Mocht dit echt het geval zijn, dan is het niet zo gek dat de meeste "slachtoffers" in dat geval gewoon een nieuw account maken en op dezelfde voet weer verder gaan, ergo dit komt de sfeer op het forum niet ten goede. Een IP ban is ook redelijk makkelijk te omzeilen dacht ik, dus zet het volgens mij meer zoden aan de dijk om een tijdelijke ban te geven en dit duidelijk te communiceren, mocht dit nu niet het geval zijn.

Wanneer iemand geband is, kan die persoon nog iets doen om weer in gratie te raken? Mensen veranderen en/of kunnen leren van hun fouten. Ik ben het ook niet altijd eens met MCW maar over het algemeen vind ik zijn posts wel een positieve bijdrage aan het forum. Ook iemand als een Braadslee verdient ooit wel een nieuwe kans vind ik, hoe hij de laatste keer weer weggestuurd was vond ik écht jammer want hij deed echt zijn best volgens mij.

Ik snap dat het niet makkelijk is om een forum te modereren, dus vat het niet op als kritiek. Ik probeer alleen wat meer inzicht te krijgen in hoe deze zaken hier gemanaged worden.

Volgens mij is het ook op die manier geregeld, eerst waarschuwing, dan tijdelijke ban, daarna een permaban. Misschien dat BS het de 25e keer wel goed bedoelde maar het is ook wel een keer goed geweest,

Ik kreeg wel een waarschuwing per PM (meestal krijg je niks idd) maar dat was omdat Terence mij eerder een PM stuurde. Hij snapte mijn reactie op een medeforummer niet die altijd mekkert dat topictitel verandert moet worden door mij, terwijl hij dondersgoed weet dat ik dat niet altijd kan). Ik zei cynisch zoiets van "als je vaker aanwezig was op het forum begreep je wat er achter zat" om vervolgens uitleg te geven hoe en wat. Na die waarschuwing werd ik opeens geblokkeerd. Moest zelf maar even opzoeken waarom. In het 308-topic was iDS door te zeuren over iemand z'n mening (what else is new) maar ik gaf slechts uitleg wat Total Loss nou bedoelde. Niet eens een persoonlijke aanval op iDS of sfeerverpestend. Het ging juist over de auto. Dáárom vind ik mijn ban zwaar overtrokken. Plus ik vind nieuws delen gewoon leuk en een ban is erg makkelijk te omzeilen ja :T

Maar als ze dit spelletje willen blijven spelen vind ik het ook prima.

Dit was trouwens niet lang nadat zijn PM idd lang vol zat en dus niet te bereiken was. Ook andere mods reageerden niet. En net na de tijd van die rare gozer die continue zijn nickname veranderde en de sfeer enorm aan het verpesten was. Meerdere mensen (waaronder ik) hadden meldingen verstuurd en hele sfeer op forum was best wel k*t maar geen moderator te zien. Die gozer kon maar z'n gang gaan. Dat is ook nog uitgebreid in een topic besproken waar diverse mensen hun mening daarover uitte. Dus als je zo gepikeerd bent van mijn opmerking (gewoon geïrriteerd na zo weinig aanwezigheid van mods) dan vind ik dat een beetje jammer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan