Guest
speedtouch zei:JP2010 zei:Ik wilde net zeggen, het is gewoon een vertaling van de autocar review.
Kan zijn, moeten ze dan niet de bron vermelden?
Als je t vertaald en hier en daar wat verspijkert? Ja, lijkt me wel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
speedtouch zei:JP2010 zei:Ik wilde net zeggen, het is gewoon een vertaling van de autocar review.
Kan zijn, moeten ze dan niet de bron vermelden?
---GT--- zei:Overigens schijnt de oorsprong van het A-segment vergeten te worden in de tests; gewicht, zuinigheid en compactheid. De Hyundai i10 rijdt volwassen, maar is met zijn 3,69m eigenlijk gewoon B-segment, om over het gewicht en het verbruik maar te zwijgen. Het VAG-trio blijft al dichter bij de A-segment-criteria. Alleen zou ik het gewicht nog moeten opzoeken. Waar het TPSA-trio nog kan scoren is waar het A-segment ooit voor was bedoeld: licht, zuinig en compact.
zeebra zei:---GT--- zei:Overigens schijnt de oorsprong van het A-segment vergeten te worden in de tests; gewicht, zuinigheid en compactheid. De Hyundai i10 rijdt volwassen, maar is met zijn 3,69m eigenlijk gewoon B-segment, om over het gewicht en het verbruik maar te zwijgen. Het VAG-trio blijft al dichter bij de A-segment-criteria. Alleen zou ik het gewicht nog moeten opzoeken. Waar het TPSA-trio nog kan scoren is waar het A-segment ooit voor was bedoeld: licht, zuinig en compact.
Volgens mij is het A-segment gewoon de goedkoopste categorie auto’s. En zo groot zijn ze nu ook weer niet. De Twingo is maar 10 centimeter langer dan de Diahatsu Cuore. Wat betreft de i10 heb je wel een punt vind ik. Dat is in alles een kleine uitvoering van een grote auto(en beslist niet zuinig)
Ooit was de Lada 1200 ook een A-segmenter. Deze was alles behalve zuinig of compact maar koste wel de heft van een Renault Twingo!!
Ami zei:(..) Vandaag bij toeval tegen de nieuwe Twingo (geen voorseriemodellen meer) aangelopen. (..)
Autointernationaal.nl zei:En toch wil Autointernationaal.nl niet eindigen met een puur rationeel advies. Kiezen voor de i10 of Up (of Mii/Citigo) is net zoiets als het omarmen van een levensstijl waarin je alleen nog maar Milner (30+) kaas eet in plaats van de volvette variant, een leven waarin je op tijd naar bed gaat en waarin je verrassingen eigenlijk maar lastig vindt. De Twingo mag dan niet helemaal fijn geslepen zijn, hij is wel lekker eigenwijs. En lijkt bestemd te zijn voor autoconsumenten die weten dat zij maar één keer leven. Mensen die zonder schuldgevoel genieten van een Twix, die gewoon de nachtfilm uitkijken ondanks dat ze weten dat ze 's ochtends vroeg op moeten en bij wie de hond niet altijd aangelijnd hoeft te zijn. En dus wordt de Renault een succes.
durashift zei:Ik gistermiddag ook even gestopt bij Bochane Baarn. Niet gereden, gewoon ff buiten gekeken. Zo'n geel exemplaar als op de voorgaande pagina's wordt getoond. Dus mét striping.Hoezo, jaren 80? Komt helemaal terug hoor, ook het behang uit die tijd.
JP2010 zei:(...) oa de striping helpt de Twingo aan z'n tijdloze uiterlijk.![]()
Yellow Cab zei:JP2010 zei:(...) oa de striping helpt de Twingo aan z'n tijdloze uiterlijk.![]()
Volgens mij zijn er weinig dingen zo tijdgebonden als striping.
Ami zei:Er loopt ergens nog een discussie over de segmenten. Volgens mij van MR. X. Ik kan het zo gauw niet vinden. Maar een lada 1200 in het a-segment plaatsen
Voor mij is de I10 echt wel A segment., net als de Space Star bv ook. Maar er is natuurlijk altijd grijs gebied. En er zijn merken die bewust tussen segmenten in zitten. Bv. Volvo en een Nissan Micra.
---GT--- zei:Ami zei:Er loopt ergens nog een discussie over de segmenten. Volgens mij van MR. X. Ik kan het zo gauw niet vinden. Maar een lada 1200 in het a-segment plaatsen
Voor mij is de I10 echt wel A segment., net als de Space Star bv ook. Maar er is natuurlijk altijd grijs gebied. En er zijn merken die bewust tussen segmenten in zitten. Bv. Volvo en een Nissan Micra.
Vroeger, in de jaren 80 en 90 waren er duidelijke grenzen in afmetingen te bekennen tussen de segmenten. Het A-segment hield op bij de 3,50m en het B-segment was gemiddeld 3,75m kort. Het C-segment begon namelijk al bij 3,80m (Japanse driedeurs met ingekorte wielbasis).
De Space Star en Nissan Micra zie ik als voordelige B-segmenters die qua prijs kunnen concurreren met de A-segmenters.
De Hyundai i10 is in bijna al zijn kenmerken een B-segmenter (formaat, gewicht, verbruik) Alleen is hij niet als zodanig op de markt gezet Dat uit zich in de motorisering. Anders zou een 1.6 ook wel leverbaar zijn in een i10. Maar als je gaat voor klein, licht en zuinig, dan is een i10 niet jouw ding. Dat is wat ik bedoel met de kernwaarden uit het oog verliezen. Het gaat niet alleen op de auto die het best een grote, luxe auto kan benaderen, maar het gaat ook om de kosten, formaat en zuinigheid. Dat wordt vaak vergeten in een autotest; de beste auto is niet altijd de goedkoopste.
Een Lada 1200 in het A-segment plaatsen is natuurlijk puur vanwege de binnenruimte. Het was toendertijd een auto die je in het C-segment zou plaatsen. De echte opvolger van de 1200 is een B-segmenter geworden, op basis van de Opel Corsa.
---GT--- zei:Ik kijk oblecjtief naar de auto. Maar zouden de Renault-Fanboys net zo enthousiast over de Twingo zijn als hij van een merk als 'TsjingTsangHo' zou komen?![]()
---GT--- zei:Ik kijk oblecjtief naar de auto. Maar zouden de Renault-Fanboys net zo enthousiast over de Twingo zijn als hij van een merk als 'TsjingTsangHo' zou komen?![]()
JP2010 zei:Lekker aan het trollen, gt?
---GT--- zei:JP2010 zei:Lekker aan het trollen, gt?
Nee, gewoon een open vraag. Ik lees de testuitslagen van de Twingo en nog steeds blijven de fanboys enorm enthousiast. Daarom vraag ik mij af, gezien degene die reageren, hoeveel het merksymbool van Renault ermee te maken heeft.
@Zeebra: een oude Swift heeft andere kwaliteiten, zoals daar zijn; de lage aankoopprijs en het gebrek aan nood voor onderhoud. Dan neem ik iets minder comfort wel voor lief. Stel jezelf de keuze: je wilt een auto voor basic-vervoer en je bent flauw van fietsen in de regen en niets kunnen meenemen. Koop je dan voor 10.000 euro een Twingo, of voor 650 euro een perfect werkende Swift?
---GT--- zei:JP2010 zei:Lekker aan het trollen, gt?
Nee, gewoon een open vraag. Ik lees de testuitslagen van de Twingo en nog steeds blijven de fanboys enorm enthousiast. Daarom vraag ik mij af, gezien degene die reageren, hoeveel het merksymbool van Renault ermee te maken heeft.
Ik heb maar 1 serieuze test gezien: die van Topgear: voor hetzelfde geld veel meer fun dan al de andere auto’s in de A klasse. En : een auto die door de lange wielbasis weinig onderdoet voor het comfort van een Clio. De andere tests waren meer van het niveau bladvulling voor advertentieblaadjes
@Zeebra: een oude Swift heeft andere kwaliteiten, zoals daar zijn; de lage aankoopprijs en het gebrek aan nood voor onderhoud. Dan neem ik iets minder comfort wel voor lief. Stel jezelf de keuze: je wilt een auto voor basic-vervoer en je bent flauw van fietsen in de regen en niets kunnen meenemen. Koop je dan voor 10.000 euro een Twingo, of voor 650 euro een perfect werkende Swift?
JP2010 zei:En nog 1
https://www.largus.fr/actualite-automobile/la-nouvelle-renault-twingo-deja-a-lessai-4700379.html
rickm zei:JP2010 zei:En nog 1
https://www.largus.fr/actualite-automobile/la-nouvelle-renault-twingo-deja-a-lessai-4700379.html
On regrette ~ balen/men betreurt
Les options nombreuses ~ je moet de optielijst plunderen om een beetje aangekleede TWIII te krijgen (VAG truc.
Les bruits d'air sur route ~ windgeruis (geen wonder, nu hoor je nl geen motor voor je en uitlaat onder je)
L'accueil à l'arrière et dans le coffre ~ instap achter en toegang kofferbak
JP2010 zei:Zoals Renault al aangaf, 4 sterren voor de Twingo:
https://www.youtube.com/watch?v=kYAhRmziL4g
https://nl.euroncap.com/nl/results/renault/twingo/563.aspx
JP2010 zei:Zoals Renault al aangaf, 4 sterren voor de Twingo:
https://www.youtube.com/watch?v=kYAhRmziL4g
https://nl.euroncap.com/nl/results/renault/twingo/563.aspx
Blitz zei:Vanmiddag even naar de Renaultdealer geweest. Gewoon, zomaar, om de nieuwe Twingo eens in het echie te zien. Was om te beginnen wel een leuke binnenkomer.
Eerst kwam er een jonge receptioniste naar me toe om te vragen of ze me ergens mee kon helpen. Nou mag ik graag wat rellen en mensen op het verkeerde been zetten. Dus ik zeg tegen haar dat ik heel lang gespaard had om nu eindelijk vandaag een splinternieuwe Renault 16 TX te komen bestellen, de luxe uitvoering, zei ik er nog bij.
Ik kon aan haar reactie merken dat ze het model niet direct kende, maar ze zei dat dat mogelijk was en dat ze even iemand van de afdeling verkoop ging halen. Dat leek hoopvol en ik kon een brede grijns niet onderdrukken.
Even later kwam er een verkoper aandraven en ik vertelde hem hetzelfde. Een aarzeling, een onzekere blik, een moment van nadenken en toen kwam het verlossende woord eruit. Uiteindelijk zei hij dat dat model al een tijdje niet meer leverbaar was. Humor ten top!
Maar goed, ik kwam dus voor de Twingo en er stonden er twee in de showroom, een zwarte en een babyblauwe. Voorin had ik ruimte genoeg. Zelfs met mijn lange stelten moest ik de stoel naar voren zetten, anders kon ik nauwelijks bij de pedalen.
De achterklep ging open en ik vroeg of ik de motor eens mocht aanschouwen. Dat kon en de mat werd opgetild. De lichtblauwe was al voorbereid op zo'n vraag omdat de zes (!) bouten waarmee het motordeksel normaliter vast zit al waren verwijderd. Op de foto kun je midden boven nog net een boutgat zien:
![]()
Heb ik nou een primeur met deze eerste (?) foto van de achterin geplaatste Twingomotor? Trouwens: arme monteur die een waterpomp moet vervangen.... Op mijn vraag of het misschien voor veel mensen te veel moeite was om eerst maar liefst zes bouten te lossen alvorens de olie gepeild kan worden zei de Renaultboer dat het dashboard het oliepeil aangeeft en 'de stok' niet meer nodig was.
Helemaal voorin de wagen bevinden zich onder de klep de accu en de vloeistofreservoirtjes van koelwater, remolie en ruitensproeier. Daarvóór zit een nutteloze ruimte die opgevuld is met botsbeschermende voorzieningen.
Omdat ik op het moment van schrijven niet echt serieus geïnteresseerd was om een nieuwe bolide aan te schaffen, ook geen Twingo, heb ik maar niet om een proefrit gevraagd. Die taak is weggelegd voor één van jullie. Ik de motorfoto, jullie de proefrit. Deal?
Groetjes Blitz
![]()
rickm zei:16TX?