Renault Twingo III | Electric vanaf € 20.590

adinsx zei:
Eind augustus krijgen de dealers hun bestelde demo's. Rijden mag dan nog niet, wel vanaf 6 september.

Is het inmiddels nou bekend of die duizenden zgn. voor-productie auto's (rond de 4000 meen ik hier gelezen te hebben) inderdaad allemaal de shredder in gaan zoals hier eerder verondersteld werd?

Je haalt volgens mij dingen door elkaar. De 4000 modellen zijn dacht ik de bestelde demo's. Aangezien NL een van de eerste (eigenlijk eerste zelfs) landen is waar de Twingo uberhaupt te zien is, en er hier maar een aantal tientallen zijn in NL zijn het er nooit 4000.

Ik reageer op een post van 6/7/14:
Ik las ergens dat er 4500 Twingo's in het dealernetwerk zijn neergezet (europees) om de aandacht alvast aan te zwengelen. Het betreft grotendeels pre-productiemodellen en tja, die gaan straks de shredder in.
unquote

bericht van forummer Adinsx

Heb even gezocht waar ik het ooit gelezen had, maar ik dacht op planeterenault.com.

Vindt nu dit bericht: https://www.largus.fr/actualite-automobile/la-nouvelle-twingo-fait-un-tabac-aupres-du-reseau-renault-4499379.html

Wat neer komt op de hoge populariteit uit het dealernetwerk in pre-order. Eerst 6000 exemplaren. Daarna nog eens intekenen voor 4000 exemplaren die in 25 minuten waren vergeven.

Die 4500 ga ik nog even nazoeken, meen het echt ergens zo gelezen te hebben, maar is dus al even terug. :)

Maar dat is geen preproductie, dat zijn gewoon demo's etc. Nogmaals, NL is het eerste land met de Twingo, en hier zijn er zelfs maar tientallen.

Bij de Duitse Tuner Elia hebben ze ook al een exemplaar kunnen bemachtigen:

https://www.facebook.com/elia.tuning.design.ag?hc_location=timeline

Je vindt hem ook al op Autotrack.nl
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/twingo/11937062
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/twingo/11938935

Roder zei:
Maar dat is geen preproductie, dat zijn gewoon demo's etc. Nogmaals, NL is het eerste land met de Twingo, en hier zijn er zelfs maar tientallen.

Nix 'gewoon', nix (allemaal) demo's.
Dealers / agenten bestellen meer dan voorzien omdat ze WETEN dat wat ze inkopen verkocht zal worden.

Mijn (belgische) dealer heeft er ook al een paar weken 1 ter beschikking. Hij wordt nu afwisselend in de verschillende vestigingen van de groep een week in de toonzaal gezet voor de geinteresseerden....

Ik ga woensdag even kijken naar de preview hier in Almere. Ben inmiddels toch wel erg benieuwd!!
Jammer dattie nog steeds niet online te configureren is! Ook jammer dat ze met het dashboard niet
voor een retro stijl zijn gegaan maar voor barbie-plastic (of tja... hoe zal ik het noemen...)

Dat bruin capuccino spreekt me wel aan ;-)

Wouter82 zei:
adinsx zei:
Eind augustus krijgen de dealers hun bestelde demo's.

De dealer bij mij op de hoek heeft al een ruime week staan.

Dat hoort bij de preview. Eerst krijgt de dealer hem een dag of twee dagen, later nog een ruime week.

Bij mijn dealer hebben ze er inmiddels vier verkocht en nog een paar in optie staan.

Ben daarstraks even gaan kijken naar de preview bij Bochane in Almere.
Er stond welgeteld 1 sneu exemplaar. Volgens goed gebruik anno jaren 80
werd ik de eerste 10 minuten na binnenkomst compleet genegeerd. Heb de
auto even bekeken en ben vertrokken. Bij Bochane geef ik mijn zuurverdiende
geld echt niet uit. Nota Bene: ben vorig jaar ook bij de Fiat dealer ernaast
binnengestapt (ook Bochane) en die verkoper had ook geen kaas gegeten
van customer service. Wat is dat toch met autodealers?

Dan de auto:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de nieuwste versie 15cm korter is
dan "phase 2". Dat viel in de showroom echter niet op. Aan de buitenkant
voldoet de auto helemaal aan de verwachtingen die ik had gekregen o.b.v.
foto's. Van binnen is het inderdaad allemaal plastic fantastic maar de
materialen vallen me mee. Stuur voelt goed in de handen. Stoelen lijken
redelijk te zitten. Qua beschikbare kleuren voor het interieur had ik graag
een optie gezien met bruintinten (warmere uitstraling). Misschien
wachten op een special edition die ongetwijfeld t.z.t. ook zal komen.

Nu op zoek naar een andere dealer en ik wacht ook maar even tot de
Twingo definitief geintroduceerd is met mogelijkheid tot proefrit en al.

Mini Aficionado zei:
Ben daarstraks even gaan kijken naar de preview bij Bochane in Almere.
Er stond welgeteld 1 sneu exemplaar. Volgens goed gebruik anno jaren 80
werd ik de eerste 10 minuten na binnenkomst compleet genegeerd. Heb de
auto even bekeken en ben vertrokken. Bij Bochane geef ik mijn zuurverdiende
geld echt niet uit. Nota Bene: ben vorig jaar ook bij de Fiat dealer ernaast
binnengestapt (ook Bochane) en die verkoper had ook geen kaas gegeten
van customer service. Wat is dat toch met autodealers?

Dan de auto:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de nieuwste versie 15cm korter is
dan "phase 2". Dat viel in de showroom echter niet op. Aan de buitenkant
voldoet de auto helemaal aan de verwachtingen die ik had gekregen o.b.v.
foto's. Van binnen is het inderdaad allemaal plastic fantastic maar de
materialen vallen me mee. Stuur voelt goed in de handen. Stoelen lijken
redelijk te zitten. Qua beschikbare kleuren voor het interieur had ik graag
een optie gezien met bruintinten (warmere uitstraling). Misschien
wachten op een special edition die ongetwijfeld t.z.t. ook zal komen.

Nu op zoek naar een andere dealer en ik wacht ook maar even tot de
Twingo definitief geintroduceerd is met mogelijkheid tot proefrit en al.

Treurige dealer ervaring weer.
Maar het valt voor een doorsnee autoverkoper ook niet mee:

Die beginnen om 9.01 met het lezen van de Telegraaf.
Dan moet je ze ook een uurtje of 2, 3 geven, eerder zijn ze niet klaar.
On the bright side - de Teleblabla wordt een tabloit ..... gaat lezen vast wat sneller.

Even off-topic: De voornaamste activiteit van veel verkopers (en niet alleen verkopers) lijkt in eerste instantie hun mobieltje, zonder digitaal leven heb je geen leven blijkbaar, en het is zowat overal hetzelfde. Op veel plekken waar je een showroom binnenkomt, kijken ze continu op hun mobieltje.

Pff... Belachelijk zeg.

Een kennis had een soortgelijke ervaring bij een Bochane vestiging in midden Nederland.
Uiteindelijk heeft hij daar wel een auto gekocht omdat hij er het beste kon handelen qua inruil e.d., maar het is nog wel ter sprake gekomen daar.

Iets heel anders, ik zie net op op Leaseplandirect dat de Twingo alvast is opgenomen bij de superdeals:

Ook opvallend daarbij is de tekst: Renault Twingo- Nog 50 auto's beschikbaar, OP=OP!
https://superdeals.leaseplan.nl/werknemer/twingo/

Als je doorklikt merk ik dat ze SCe70 Expressions in de aanbieding hebben:
Renault Twingo SCe 70 Stop & Start ActieAuto Expression

Een aantal verse Twingo III's op kenteken (y)
16685_677237059034552_2572755953779929065_n.jpg

Voor de fanatiekelingen, veel dealers krijgen deze week hun bestelde Twingo's geleverd vanuit België.

Segerink & Wolbers heeft deze nu staan:
Bv9zZO5IYAAccW8.jpg:large

En nog een levering ergens anders:

Aaibaar bakje.

Toekomstige favo bij werkende HBO vrouwen tussen 26 en 42?
Kaskrakertje in spé??

Rond de jaarwisseling weten we het.

Morgen gaat de pers rijden met de Twingo, dus verwacht komende dagen rijtesten op blogs e.d. (y)

speedtouch zei:
Even off-topic: De voornaamste activiteit van veel verkopers (en niet alleen verkopers) lijkt in eerste instantie hun mobieltje, zonder digitaal leven heb je geen leven blijkbaar, en het is zowat overal hetzelfde. Op veel plekken waar je een showroom binnenkomt, kijken ze continu op hun mobieltje.

Zeker, om al die 'hijgerige' (lease) klanten te voorzien van een eerste foto van hun nét binnen gekomen auto OF men is aan het inloggen bij de fabriek om (wederom) te kijken of er al een leverdatum bekend is.:T

Bochane Almere is 'beetje vreemd' doordat er geen traditionele receptie is, omdat werkplaats en showroom fysiek gescheiden zijn door de openbare weg.. Heb ook ervaring met Bochane Almere en daar is een centrale receptie wat de kans om 'opgemerkt' te worden al snel groter is..
Niet dat het een excuus is.. maar ik had de eerste keer bij Bochane Almere ook wel de vreemde gewaarwording van een stille autoshowroom.. omdat je veelal een drukke receptie verwacht..

Is ook wel lekker toch, 10 minuten ongestoord in de showroom kunnen kijken?

----------------

Twingo zonder striping is toch wel een beetje een 'blote billen' gezicht.

Beter dat het morgen zonnig weer wordt,, krijgen we geen grijs weer op de AW film te zien;)

----------

Hoe is het nu met de 'motor'kap constructie?

Hoe bedoel je Rick?

Ik begreep uit de post van Durashift dat hij doelde op de video met daarin de rijtest over de Twingo III.
Gezien de introductie in Nantes is, speelt het Nederlandse 'zomerweer' geen rol in het 'grijs weer op de AW-film'.

Of begrijp ik jou nu verkeerd? :T

adinsx zei:
Hoe bedoel je Rick?

Ik begreep uit de post van Durashift dat hij doelde op de video met daarin de rijtest over de Twingo III.
Gezien de introductie in Nantes is, speelt het Nederlandse 'zomerweer' geen rol in het 'grijs weer op de AW-film'.

Ik doelde niet op een video (welke?) maar dacht wel dat hier in NL gereden zou worden, doordat jij een foto van gekentekende Twingo's plaatste.

Ik was de internationale introductie ff vergeten.. Auto is ook al zolang in 'beeld' dat er weinig nieuw aan is..

Durashift zei:
Twingo zonder striping is toch wel een beetje een 'blote billen' gezicht.

Dan maar een blote billen gezicht. Striping is zo jaren 80. Dat komt er bij dus niet op.

adinsx zei:
Hoe bedoel je Rick?

Ik kreeg een Wiki pagina over Nantes.
Begrijp nu dat je daarmee wilt aangeven dat de PR intro in die stad plaatvindt.

Durashift zei:
adinsx zei:
Hoe bedoel je Rick?

Ik doelde niet op een video (welke?) maar dacht wel dat hier in NL gereden zou worden, doordat jij een foto van gekentekende Twingo's plaatste.

Ik was de internationale introductie ff vergeten.. Auto is ook al zolang in 'beeld' dat er weinig nieuw aan is..

Oh, ik bedoelde de video van de rijtest die AW vaak maakt.

Inderdaad, hij is lang in 'beeld', alleen hoe zit het met het rijden. ESP kan in ieder geval niet uit en is zo streng is afgeregeld dat 'will it drift' niet slaagt. Wel lekker veilig voor de huisvrouwen.

Verder komt er nog een potente uitvoering die geen RS zal gaan heten. Wellicht GT o.i.d.. Althans, dat zeggen ze nu bij Renault.
Smart komt ongetwijfeld met en Brabus uitvoering, dus reken maar op iets soortgelijks voor de Twingo.

Het kan dus alsnog maar zo RS gaan heten t.z.t. :)

Reclame uitingen en wat filmpjes :)

491989Renault61010globalfr.jpg

373501Renault61011globalfr.jpg

661296Renault61012globalfr.jpg

161190Renault61013globalfr.jpg

796121Renault61014globalfr.jpg

547221Renault61015globalfr.jpg

464270Renault61016globalfr.jpg

724605Renault61021globalfr.jpg

Filmpjes:
https://www.youtube.com/watch?v=EnW9VPDZaZI

https://www.youtube.com/watch?v=qIcm6sRVkJw

https://www.youtube.com/watch?v=dEfQFePPMe0

https://www.youtube.com/watch?v=jmypgsuRYy4

Hier en daar staan inmiddels wat rijtesten online van de introductie:
Zoals hier: https://www.whatcar.com/car-news/renault/twingo/2014-renault-twingo-review/1309198
Hier: https://www.autoexpress.co.uk/renault/twingo/88372/renault-twingo-dynamique-tce-2014-review
en hier: https://www.autocar.co.uk/car-review/renault/twingo/first-drives/renault-twingo-tce-90-dynamique-first-drive-review?utm_source=feedburner&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+co%2Fzoju+%28Autocar+RSS+Feed%29

Wat pics van die autocar.co.uk test

renault-twingo-drive-07.jpg

renault-twingo-drive-04.jpg

renault-twingo-drive-03.jpg

https://www.autocar.co.uk/car-review/renault/twingo/first-drives/renault-twingo-tce-90-dynamique-first-drive-review

[size=x-large]First drive: new Renault Twingo[/size]

Well, that's a snappy-looking little thing...
Sure is. City cars usually try to look like one of two things. One, a scaled-down big car. Two, a scaled-up cutesy child's toy. They seldom succeed. This one is neither. It's comfortable in its own skin.

And under the skin?
That's where things get even more interesting. Again, it's not trying to be a scaled-down regular hatch. Its engine is in the back. This means the front end can be shorter while still proving enough of a crush zone. Which leaves more room for the people. It's shorter than the old Twingo but the wheelbase is 12cm longer.

But the engine's got to go somewhere. If they stuff it in the back, surely it'll eat the boot and not help rear crash safety?
All fair points. To get around that, the engine lies almost on its back, so it'll fit under the boot floor, and slides downwards and forwards in a crash rather than breaking the backs of the people in the rear seat.

So the whole layout is like a Smart, then.
Quite. And as it happens the new Twingo and the new Smart are closely related. Basically the Twingo, and the new Smart Fortwo and Forfour, were all developed together by Renault and Daimler engineers at Renault's technical centre in Paris.

Under the skin, they all share engines, transmissions, suspensions, electronics, platform and seat frames. Renault people say they always wanted to do a rear-engined Twingo but couldn't afford to do a unique platform. Then Renault-Nissan started working with Mercedes on a range of projects, and this was a natural co-operation job.

But Smarts have always been pretty grim to drive. Is the Twingo all about dire performance, twirly steering, a noddy ride and jerky gearbox?
Nope. For a start, the transmission is a manual, and quite a nice-shifting one too. The longer wheelbase and wider track of the Twingo make it sit pretty solidly on the road. Unfortunately the base model comes with a slow steering rack, so you do have to flail your arms in mini-roundabouts. The 90bhp turbo engines come with a rack that quickens on lock, so the problem goes away. The ride isn't quite as placid as an Up, but you don't suffer.

Any dynamic advantages to that rear engine? What about huge drifting potential?
There's no oversteer. A non-switchable ESP is like some overzealous H&S officer in a hi-vis. But the layout still has advantages. The light nose means it's super-agile down twisty roads. The steering isn't corrupted by torque demands, so feels very pure. The engine and exhaust are further from your ears, so their noise is diminished. And it's great for a city car too, because the turning circle is extraordinarily tight. You can pull sneaky u-turns and backdoubles like a London cabbie. Getting into and out of tight parking spots is almost comically easy.

So a town car only, or OK on fast roads?
That depends which engine you get. There's a three-cylinder 70bhp un-turbocharged base engine that is pretty hopeless at overtaking or hill-climbing. You need the turbo engine, also a triple, that makes 90bhp and a healthy dose of torques. Thanks to the turbo, and the Twingo's light weight, it's the best-performing of the sub-minis, and the most fun you'll have in a baby car at the price.

Which is?
Starting at £9495 for the basic 70bhp. It doesn't have air-con (that's in a £500 pack) but it does have LEDs, DAB, USB, Bluetooth, and a smartphone mount with free nav app. For the turbo you're forced into the top trim, at £11,695.

And is it worth it?
Yes. It's a genuinely different approach to design and engineering that has brought real dividends, not just in being different for its own sake. Most important, it's much more fun than a base-model supermini for the same cash.
https://www.topgear.com/uk/car-news/renault-twingo-first-drive-2014-08-28

Kan AW een puntje aan zuigen, aan bovenstaande TG TWIII test door dr. JP2010 gepost.

Leuke bijkomstigheden aan de motor-achterin configuratie:

* Geen motorgeluid vóór, of uitlaatgeluid onder je.
* Superhandige, 'komisch' kleine draaicirkel.
* Zeer wendbaar op bochtige wegen.
* 'Puur' stuurgevoel door ontbreken aandrijffrictie.
* De 90 pk 3 c rijdt beter / leuker dan elk ander in dit segment.

Amen to that.

Leuk ding. Ik hoop dat dit mee valt: 'Harder to forgive is the vague steering; the car wanders about at motorway speeds, so it seems that you need constant small inputs to keep it straight, and it never feels precise or confidence-inspiring.'. Heeft een Up m.i. geen last van.

En dit: 'Refinement is hit-and-miss, too. While engine noise is fine at a steady low-speed cruise, the thrummy engine makes a racket if you rev it hard, and it’s a constant drone at motorway speeds, when you’ll also notice a lot of wind noise over the windscreen and front pillars. Ultimately, it’s no more refined at town speeds than the best rivals, and a fair bit noisier than some at higher speeds.'

Carfanatic zei:
rickm leest wat selectief.

Mwa nee, rickm haalt punten uit de review die ik post aan (topgear), bhuddymahn haalt quotes uit 1 of 2 reviews uit de reactie van adinsx aan. :)

Ik ben benieuwd of dat vage sturen ook in de SCe70 versie zit, omdat daar geen versnelde stuurbeweging in zit (die wel in de TCe90 zit). Voor de rest lijkt het me een erg goed wagentje!

Edit: WhatCar heeft nu ook de SCe70 getest en deze stuurt inderdaad vele malen beter.

Claude Jacques zei:
Ik ben benieuwd of dat vage sturen ook in de SCe70 versie zit, omdat daar geen versnelde stuurbeweging in zit (die wel in de TCe90 zit). Voor de rest lijkt het me een erg goed wagentje!

Edit: WhatCar heeft nu ook de SCe70 getest en deze stuurt inderdaad vele malen beter.

Top Gear heeft daar een andere mening over:

Unfortunately the base model comes with a slow steering rack, so you do have to flail your arms in mini-roundabouts. The 90bhp turbo engines come with a rack that quickens on lock, so the problem goes away.

Waar koop je de auto voor? Volgens mij is het een stads auto en heb je dan meer plezier van het stuur in de TCe90. Maar ook bij langere ritten wordt het sturen niet als nadeel gezien. Dus WhatCar vindt de SCe70 beter sturen(dat is wat anders dan dat de auto daadwerkelijk beter stuurt)
Meningen zijn verdeeld.

speedtouch zei:
Hier nog een rij-ervaring met de Twingo:
https://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=23805&n=5

Lijkt wel erg op het stukje van autocar. Ook een aantal foto’s is hetzelfde. Hebben ze er werkelijk mee gereden?

zeebra zei:
speedtouch zei:
Hier nog een rij-ervaring met de Twingo:
https://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=23805&n=5

Lijkt wel erg op het stukje van autocar. Ook een aantal foto’s is hetzelfde. Hebben ze er werkelijk mee gereden?

Ik wilde net zeggen, het is gewoon een vertaling van de autocar review.

Terug
Bovenaan