Renault Scenic IV

Roder zei:
o_O De tijd dat de auto een peoplemover is is al jaren voorbij. Mensen die dat wensen vind je vooral in een Dacia showroom.

Tuurlijk joh daarom hebben alle huidige auto's geen achterbank meer en maar 2 deuren.

Vertaald : in elke auto moet je gewoon als volwassene achterin kunnen zitten m.u.v. Cabrio's Coupe's en sportwagens. Dit is gewoon een hatchback op pootjes en daar hoor je toch echt je schoonouders een keer in kunnen mee te nemen, ook al wil je dat niet

GerMike zei:
Roder zei:
o_O De tijd dat de auto een peoplemover is is al jaren voorbij. Mensen die dat wensen vind je vooral in een Dacia showroom.

Tuurlijk joh daarom hebben alle huidige auto's geen achterbank meer en maar 2 deuren.

Vertaald : in elke auto moet je gewoon als volwassene achterin kunnen zitten m.u.v. Cabrio's Coupe's en sportwagens. Dit is gewoon een hatchback op pootjes en daar hoor je toch echt je schoonouders een keer in kunnen mee te nemen, ook al wil je dat niet

Daarvoor zijn de Ludospaces uitgevonden...

Voordeel van de kleine achterbank: die schoonouders zullen echt ooit maar één keer meerijden...
De volgende keer nemen zij jou dan wel weer mee in hun E-klasse of Fünfer ;)

Roder zei:
o_O De tijd dat de auto een peoplemover is is al rven voorbij.

De Scenic heeft maar één primair doel in z'n leven: people moven...

En inderdaad, op deze manier is de MPV dus dood. Wat wordt het volgende? Een hip SUV busje waar geen europallet meer in past? Totaal zinloos.

British Racing Green zei:
Daarvoor zijn de Ludospaces uitgevonden...

Raar. Omdat de Scenic zo nodig 'hip' moest worden, ben je nu dus veroordeeld tot een busje? De ludospaces klinken leuk, maar hebben het qua botsproeven bv nog nooit kunnen halen bij een Scenic. De SUV's waren de hippere, onpraktischere broertjes van de MPV. Die zijn er al. Wat voor zin heeft het dan om de MPV ook te gaan verSUV'en? De vorige Espace werd relatief met bosjes verkocht. En de nieuwe? Ik heb er letterlijk nog nooit één zien rijden in het wild.

Roder zei:
s velthuis zei:
GerMike zei:
...maar helaas de zit achterin is veel en veel te krap. Je kan daar als volwassene niet fatsoenlijk zitten, zeker als die twee tafeltjes erbij zitten zoals in het model waarin ik gezeten heb. Voor mij zelf is dat geen probleem maar hoe kan je als automerk een "mpv" op de markt brengen die van binnen kleiner is als een C segment auto van dezelfde prijs. In een Astra of Golf zit je stukken ruimer.
...

Dus toch. Dan mag die auto wat mij betreft dus meteen van de markt verdwijnen. Het bestaansrecht is voor mij dan in één keer 0. Jammer, maar dan ga ik toch op zoek naar een oude.

o_O De tijd dat de auto een peoplemover is is al rven voorbij. Mensen die dat wensen vind je vooral in een Dacia showroom.

De MPV is dood, Renault blaast het segment nieuw leven in door een auto te maken die niet alleen voor kreupele bejaarden is die een hoge auto willen.

Kom op hé, voor wie is de Scénic dan wel bedoeld? Voor de kofferbak hoef je het niet te doen, huur lekker een paar keer een aanhanger. Hij ziet er leuk uit hoor, maar heeft gewoon absoluut geen meerwaarde meer in het gamma.

Probleem was volgens mij dat de oude Scenic niet meer goed verkocht, mensen zijn uit gekeken op het MPV segment, men heeft liever een sportieve station. MPV's worden alleen nog gekocht die oude mensen die de hoge instap fijn vinden. Vandaar dat Renault het segment opnieuw probeert te definiëren met deze Scenic als Life style auto voor mensen met opgroeiende kinderen. Het zal wel in de levensfase filosofie van hen vallen.

FrankD2 zei:
Probleem was volgens mij dat de oude Scenic niet meer goed verkocht, mensen zijn uit gekeken op het MPV segment, men heeft liever een sportieve station. MPV's worden alleen nog gekocht die oude mensen die de hoge instap fijn vinden. Vandaar dat Renault het segment opnieuw probeert te definiëren met deze Scenic als Life style auto voor mensen met opgroeiende kinderen. Het zal wel in de levensfase filosofie van hen vallen.

Ik heb drie kinderen, moet iedere week op en neer om de dames met hun vriendinnen naar de sport te brengen, heb geregeld de stoelen bezet van onze station met collega's, we moeten geregeld rijden voor school, we gaan aktief kamperend op vakantie (dus wandelwagen/fietskar moet ook mee), hangen wekelijks dingen aan de trekhaak, oplopend tot 1200kg; volgens mij zijn wij dé doelgroep voor een MPV. Maar deze voldoet niet, dus heb ik er niets aan. Dat nieuw definiëren is nergens voor nodig, botsveilig, drie tot vijf losse stoelen achterin, veel kofferruimte en er moet iets aan de haak kunnen. Meer hoeft een MPV niet te kunnen, al het andere is bijzaak. Er rijden momenteel 4 Scenics in onze vrienden- en familiekring, allemaal worden ze op exact dezelfde wijze ingezet. Familievervoerders. Voor geen van hun zou deze Scenic een serieuze opvolger kunnen zijn als de achterbank inderdaad zo krap is. Dan lijkt het me dus een zinloze opvolger. En die net iets te krappe achterbakken hadden we al in de SUV's en voor het gemis aan drie losse stoelen kun je prima bij een station terecht (op de vorige 308 na). Juist onze achterbank is de reden dat ik een Scenic zou willen.

Maar hoe vond je de ruimte zelf dan? een mening van een tekstschrijver voor een blwd kopieren is leuk, maar die is geen koper/gebruiker...

Ik kon zelf prima 'zeven keer' in de Gramd zitten en ook de Scénic zit heerlijk achterin, met prima hoofdruimte. Amders dan de vorige inderdaad, zonder losse stoelen, maar wel vrel comfortabeler stoelen en luxe. Plus dat het ineens een bloedmooie auto is, die ook mensen aantrekt die om meer geven dan alleen een ruime doos.

Roder zei:
Maar hoe vond je de ruimte zelf dan? een mening van een tekstschrijver voor een blwd kopieren is leuk, maar die is geen koper/gebruiker...

Ik heb er zelf nog niet in gezeten, maar het feit dat het door iedere reviewer geconcludeerd wordt, is een veeg teken:

https://www.youtube.com/watch?v=UD-Cnh3VYtE
1:54 minuut, kop tegen de dakrand, knieën opgetrokken en tegen de tafel. Dat is nou exact wat ik niet wil zien in een MPV. Dat is dat busje waar net geen europallet in kan, die GTI die niet kan winnen van een diesel, die cabrio waarvan het grootste deel van het dak blijft staan, die pickup met een laadvermogen van 100 kg.

https://www.telegraph.co.uk/cars/renault/renault-scenic-review/
'There’s not much room on the rear seats, though and the head room, particularly with the panoramic sunroof, is poor.'

https://www.whatcar.com/renault/scenic/mpv/review/
'Even with the bench slid all the way back, taller adults may find themselves with less leg space than is ideal. The floor is also quite high which means taller individuals will find their knees getting in the way of the folding tables. There are cubbies under the floor, but we do wonder if a lower footwell would have been better. Either way, there are certainly more spacious rivals.'
(precies dit had mijn collega ook geconstateerd bij de nieuwe Escpace: de bodem en het dak zijn naar elkaar toe gegroeid, waardoor cruciale ruimte achterin is verdwenen.)

Ook de Grand:
https://www.whatcar.com/renault/grand-scenic/mpv/review/

'If you do plan to carry six passengers, most of them had better be kids or exceedingly short adults. With the middle row slid forward enough to give reasonable leg room for third row passengers, taller adults will find their knees jammed against the front seats. A VW Touran is definitely more spacious inside.'

Daar hadden Scenic 2 en 3 absoluut geen last van.

Inderdaad, zelf nog niet ervaren, maar zoals ik het nu zie is dat per direct een afknapper voor mij. Niet meer, niet minder. Als ik iets leuks wil, koop ik er wel een coupe of roadster naast.

Tsja, anderen napraten kan iedereen. Ga het nou eens zelf ondervinden en dan evt. zeuren. Wat je nu doet is alleen maar speculren op basis van vooroordelen...
De Scénic is veranderd qua concept, zeker. Maar krap of klein is hij allerminst.

Roder zei:
Tsja, anderen napraten kan iedereen. Ga het nou eens zelf ondervinden en dan evt. zeuren. Wat je nu doet is alleen maar speculren op basis van vooroordelen...
De Scénic is veranderd qua concept, zeker. Maar krap of klein is hij allerminst.

kan je zo slecht tegen wat commentaar?

op 2.10 is goed te zien dat die klaptafeltjes precies op kniehoogte zitten. bovendien compleet onbruikbaar

https://www.youtube.com/watch?v=8e_prvU5hpM

of hier op 8.53 / 9.44

https://www.youtube.com/watch?v=HQbjDm52kzE

Roder zei:

Nogmaals, het videobeeld op 1.54 zegt genoeg. Tuurlijk moet ik er zelf in gaan zitten, maar dit zou nooit ook maar een punt van opmerking voor een MPV mogen zijn. Kop tegen de dakrand, knieën opgetrokken tegen de tafels. Ik vermoed dat jij zelf (nog) geen kinderen hebt, dan is het wat moeilijk verplaatsen in het probleem wat ik in dit ding zie.

Roder zei:

Wat is jouw referentie dan?

@carfanatic: Ik heb. De auto zelf al een paar keer mogen 'passen'. Krap is zwaar overdreven, is nog steeds een medium- MPV/crossover. Panoramadak weg en er zijn nog steeds zeeen van ruimte over...

@s velthuis: Heb gelukkig geen kinderen nee, maar dat doet er verder niet toe;) Moet lachen om al die reacties dat de Scenic net zo onhandig is als een cabrio en Renault een onbruikbaar ding heeft gemaakt. En dat terwijl 99% hier de auto nog niet eens gezien heeft. Dan kan je inderdaad prima zulke harde conclusies uit je 'onderzoek' halen... not...

Roder zei:
@s velthuis: Heb gelukkig geen kinderen nee, maar dat doet er verder niet toe;)

Blijkbaar wel dus. Veel referentie heb je dan niet.

Roder zei:
Moet lachen om al die reacties dat de Scenic net zo onhandig is als een cabrio

Waar staat dat?

Roder zei:
En dat terwijl 99% hier de auto nog niet eens gezien heeft. Dan kan je inderdaad prima zulke harde conclusies uit je 'onderzoek' halen... not...

Lees nou eerst even rustig terug wat ik 3 november om 14.09u heb geschreven voor je zo begint te blazen. En ja, de video's, reviews én conclusie van mijn collega toen hij proefreed in de Espace (en die heeft laten staan, na 3 eerdere Espaces) doen mij het ergste vermoeden. Leuk, al die discussies over twotone lak en 20 inch wieldoppen, maar dat is allemaal gezanik in de kantlijn als het ding niet voldoet aan z'n primaire functie. Mijn schoonpa heeft een Grand Scenic die wij gebruiken voor de verjaardagen om de kinderen thuis te brengen. Hij heeft ieder weekend de middelste stoel achterin eruit omdat er een grote tellerbak achterin moet kunnen voor tijdwaarneming bij atletiek. Dat ding ligt tussen de achterpassagiers. Er hangt een caravan achter en geregeld gaan alle stoelen eruit als hij moet verhuizen voor de club. Flex, flex, flex. Hij had hiervoor een Touran om die reden, maar die was onbetrouwbaar. Heel wat auto's afgezocht, alle SUV's vielen er op af, ook bv de Qashqai +2. Voldoen niet aan die flex-eisen. Alleen de C4 en Scenic bleven over. En dat zou nu dus alleen de C4 nog zijn. Een knap koppie is geen primair selling point voor een MPV. Punt.

Het kan toch niet zo zijn dat je geen panodak kan bestellen wil je een beetje fatsoenlijk zitten? Ik, 1.75 m, zat in de Espace gewoon met mijn hoofd tegen het dak. Sorry hoor, maar dat kan echt niet voor zo'n mpv, hoe leuk die er ook uitziet. Ik kan me niet voorstellen dat de Scénic dat beter doet. Volgens mij ben je dan echt je doel voorbijgestreefd.

Het lijkt me duidelijk dat Renault de Scenic zo heeft ontworpen dat deze geschikt is voor families met opgroeiende kinderen, vandaar het tafeltje met iPad houder, usb-poorten voor het opladen e.d. Aan het ontwerp is wel te zien dat het geen pakezel is maar een auto voor mensen die design belangrijk vinden. Het feit dat alleen blijkbaar een C4 nog voldoet aan de eisen die sommigen aan een MPV voldoet lijkt me duidelijk dat zij niet de doelgroep zijn en voor autofabrikanten ook geen interessante/groot genoege groep zijn om er een model voor te ontwikkelen. Denk als deze Scenic niet aanslaat dat dit wel eens de laatste zou kunnen zijn.

FrankD2 zei:
Denk als deze Scenic niet aanslaat dat dit wel eens de laatste zou kunnen zijn.

Grappige is dat ik nog nooit een MPV heb gehad en puur op het design afkwam, dus misschien ben ik wel de nieuwe doelgroep.
Ik rij al jaren sedans en stations en kijk nu naar een SUV , en de nieuwe Scenic ziet er SUV achtig uit dus vandaar. Echter ik verwacht wel dezelfde functionaliteit als zijn concurrenten.

Maar goed hier is hij door de kortingen goedkoop, ik weet niet hoe dat in Nederland is. De prijs bepaald uiteindelijk of die verkoopt of niet, laten we wel wezen, als ze hem voor 2008 geld zouden brengen verkoopt hij als gesneden brood.

Ik zit niet aan een merk of model vast dus heb vrije keuze, waarschijnlijk wordt het de Peugeot 3008 of een Passat. Vreemd vergelijk misschien maar zitten in dezelfde prijsklasse , tenminste hier.

GerMike zei:
Ik rij al jaren sedans en stations en kijk nu naar een SUV , en de nieuwe Scenic ziet er SUV achtig uit dus vandaar. Echter ik verwacht wel dezelfde functionaliteit als zijn concurrenten.

Maar dat SUV'actige is juist de grote manco. Renault heeft er daar al zat van. Wat is de toevoeging van deze dan nog? Een SUV koop je voor de looks. Niet meer, niet minder. Een MPV moet vooral flexibel zijn. Hier zijn cruciale concessies gedaan aan de praktische bruikbaarheid. Die tafeltjes zien er leuk uit, als je langer bent dan een kleuter kun je ze dus niet uitklappen. Waarom? Bij de oude lagen de tafeltjes vlak in de voorstoel en zaten ze hoger. Seat heeft ook ooit zo'n ding gehad. De Altea (XL). Een MPV met een achterbank. Kansloos. Een station met drie losse stoelen zou nog wat kunnen worden, maar die bestaat niet (meer).

FrankD2 zei:
Het lijkt me duidelijk dat Renault de Scenic zo heeft ontworpen dat deze geschikt is voor families met opgroeiende kinderen, vandaar het tafeltje met iPad houder, usb-poorten voor het opladen e.d. Aan het ontwerp is wel te zien dat het geen pakezel is maar een auto voor mensen die design belangrijk vinden. Het feit dat alleen blijkbaar een C4 nog voldoet aan de eisen die sommigen aan een MPV voldoet lijkt me duidelijk dat zij niet de doelgroep zijn en voor autofabrikanten ook geen interessante/groot genoege groep zijn om er een model voor te ontwikkelen. Denk als deze Scenic niet aanslaat dat dit wel eens de laatste zou kunnen zijn.

Dat eerste is hij dus niet. Juist met opgroeiende kinderen moet het een pakezel zijn. Als je er met z'n tweeën in gaat zitten, kun je net zo goed een leuke cabrio kopen of zo. Wat heb je aan een iPadtafeltje als je het ding niet kunt uitklappen? Testvideootje gezien? Het ding is krapper achterin dan een hatchback als ik het zo zie. Dat is niet best, dat doet de concurrentie echt beter. Het verschil is nogal aanzienlijk:

C4 Picasso:
030citroenpicasso.jpg

Zit notabene op een zitverhoger!

Kia Carens:
Kia-Carens-3-1.7-CRDI_3813-1.jpg

Scenic:
Scenic.jpg

En als ik geen doelgroep ben voor een MPV, dan zou ik eigenlijk niet weten wie wel :confused: Zoals gezegd, de vier Scenics die er in mijn vriendenkring op nagehouden worden, zullen er bij een te krappe achterbank zeker niet op ingeruild gaan worden. In dat geval ben ik het inderdaad met je eens: net als de laatste Espace zou dit ook wel de laatste Scenic kunnen gaan worden.

S. velthuis zei:
In dat geval ben ik het inderdaad met je eens: net als de laatste Espace zou dit ook wel de laatste Scenic kunnen gaan worden.

Inderdaad, toch jammer van de uitvinder van de MPV.

<zeurmodus> Ik vind de hoek van de bovenbenen ook vreemd op de achterbank.
Je zit dan echt compleet op je stuitje. Niet fijn bij een vakantie rit naar Spanje </zeurmodus>

Zou de bodem plaat gewoon te hoog zijn ?

driel24 zei:
(...)
Zou de bodem plaat gewoon te hoog zijn ?

Zit een opbergvak onder. <hehaalmodus>Kleine beentjes zitten waarschijnlijk juist beter</herhaalmodus> :)

:)
Ik heb twee scenics gehad.... maar daar was het toch echt anders.
Bij een Picasso zitten volgens mij ook opbergvakken.

FrankD2 zei:
<hehaalmodus>Kleine beentjes zitten waarschijnlijk juist beter</herhaalmodus> :)

Kleine beentjes passen ook in een audi TT...

Zeg nou zelf, welk van de drie zit je zelf het liefst tijdens eens vakantie 3500 km achterin?

Grand Picasso met korte Scenic vergelijken is dat niet helemaal eerlijk. Grand Scenic is een stuk ruimer. In beide auto's gereden en gezeten en ik vond het niet tegenvallen. Ik kan prima achter mijzelf zitten met 1.80m. Grand Scenic was er meer dan voldoende ruimte.

In mijn ogen is het echt een hele mooie auto geworden, in de Life en Zen uitvoering heb je geen vliegtuigtafeltjes in de rugleuning van de voorstoelen, die zitten dan ook niet in de weg.

Je hebt dus zelf de keus of je deze vlieguigtafeltjes wil hebben of niet.

Ik heb inmiddels in de nieuwe Scenic en Grand Scenic gezeten. Ik kan zeggen dat mijn huidige Captur ruimer op de achterbank is dan de Scenic. De Grand is aanmerkelijk groter, zeker 5cm meer beenruimte en ook aanmerkelijk meer hoofdruimte.

vertmaori zei:
Ik heb inmiddels in de nieuwe Scenic en Grand Scenic gezeten. Ik kan zeggen dat mijn huidige Captur ruimer op de achterbank is dan de Scenic. De Grand is aanmerkelijk groter, zeker 5cm meer beenruimte en ook aanmerkelijk meer hoofdruimte.

Wanneer staat de Grand in de showroom ?

AnthonyRS zei:
Grand Picasso met korte Scenic vergelijken is dat niet helemaal eerlijk. Grand Scenic is een stuk ruimer. In beide auto's gereden en gezeten en ik vond het niet tegenvallen. Ik kan prima achter mijzelf zitten met 1.80m. Grand Scenic was er meer dan voldoende ruimte.

Is inderdaad niet eerlijk. Grand Picasso is echt een andere auto dan de "kleine" scenic.
We moeten de Grand c4 met de grand scenic vergelijken en de C4 met de scenic.

AnthonyRS zei:
Grand Picasso met korte Scenic vergelijken is dat niet helemaal eerlijk.

Is inderdaad een Grand Picasso, kon niet zo snel een plaatje van de gewone Picasso vinden. Maar dat verschil lijkt grotendeels in de achterbak te zitten, al is de hoofdruimte iets kleiner door de aflopende daklijn. Maar nog steeds oogt de Picasso echt een stuk ruimer:

c4%20picasso.jpg

En als de Captur inderdaad achterin al ruimer is dan de Scenic en je de Scenic beter kunt bestellen in een uitrustingsniveau zonder de tafeltjes zoals boven gesuggereerd wordt, dan is er toch ergens iets helemaal fout gegaan. Een MPV koop je voor de klapmogelijkheden. Zie ook de bovenstaande foto van de Kia, tafel uit, middenstoel plat. Moet allemaal kunnen. Imo belangrijker dan 16 of 20 inch wielen.

s velthuis zei:
Een MPV koop ik voor de klapmogelijkheden.

Verder, zoals AnthonyRS al zegt; ga het nou eerst zelf ervaren... Mensen napraten is makkelijk, maar niet bepaald een goed 'onderzoek'. Ga nou zelf eens zitten of zelfs meten voordat je onzinnige uitspraken doet;)

Roder zei:
n voordat je onzinnige uitspraken doet;)

Of ga zelf eerst met een gezin aktief op vakantie voor je oordeelt over waar een familiesloep écht aan moet voldoen :rolleyes:

De foto's en reacties van diverse mensen die er inmiddels in gezeten hebben, geven toch wel een aardig beeld.

s velthuis zei:
Roder zei:
n voordat je onzinnige uitspraken doet;)

Of ga zelf eerst met een gezin aktief op vakantie voor je oordeelt over waar een familiesloep écht aan moet voldoen :rolleyes:

De foto's en reacties van diverse mensen die er inmiddels in gezeten hebben, geven toch wel een aardig beeld.

Creperen met een auto doe ik niet en ga ik ook niet doen;) Met een gezin op vakantie, uiteraard wel...

Indicatie misschien ja, maar zoals je ziet zijn die meningen nogal verdeeld. Stellen dat je niet goed met 7 man in een Grand Scenic kan zitten is bijvoorbeeld onzin...

The battle of the French titans wordt natuurlijk Scenic vs 3008.
De VW Tiguan kunnen we vanwege acute saaiheid die het oproept (idem de Seat pendant) gevoeglijk vergeten.

straatos zei:
De VW Tiguan kunnen we vanwege acute saaiheid die het oproept (idem de Seat pendant) gevoeglijk vergeten.
3008 is toch meer een Kadjar of nieuwe Koleos concurrent? 5008 misschien?

Maar zoals Renault nu de Scenic in de markt zet denk ik ook niet echt. Golf 'Sportsvan' eerder nog.

straatos zei:

Saai ? Wel even de juiste opties aanvinken, dat wel.

vw-tiguan-r-line-262.jpg

GerMike zei:

Namelijk karrewielen en de kleur bestelbuswit? Bovendien maakt dat het ontwerp niet anders, het is hooguit afleiding van eigenlijke ontwerp.

Wouter82 zei:
GerMike zei:
Namelijk karrewielen en de kleur bestelbuswit? Bovendien maakt dat het ontwerp niet anders, het is hooguit afleiding van eigenlijke ontwerp.

Dezelfde "Karrewielen" zitten ook op de Scenic ;) Het uiterlijk is het R-Line pakket en kleur is zoals altijd smaak of is dat spruitjes geel van de Scenic zo leuk ? Begrijp me niet verkeerd ik ga geen Tiguan bestellen , maar om nou te zeggen dat die saai is..

GerMike zei:
Dezelfde "Karrewielen" zitten ook op de Scenic ;)
Klopt, maar daar zijn ze volledig meegenomen in het totale ontwerp, kleinere wielen zijn niet leverbaar. Een Tiguan oogt een beetje dik dankzij die 20" wielen, terwijl er standaard misschien 16" onderligt wat het totaalplaatje niet veel goeds doet.

Roder zei:
@GerMike: Wat is er dan zo spannend en anders dan elke andere Midi-SUV/Crossover?

Weinig tot niets, het hele segment is net als de andere segmenten in de auto industrie, het lijkt allemaal een beetje op elkaar. Het enige wat ik probeerde te zeggen is dat de Tiguan niet uitzonderlijk saai is, als je dat vind zijn alle andere in het segment dat ook. Mijn voorkeur gaat uit naar de 3008, maar gezien de prijsstelling van de Scenic hier kan ik nog van mening verwisselen voor de bestelling ;)

Maar ja ook de TIguan met 240ps is leuk, en de nieuwe 5, en die S90 en en en. Overigens doe ik meestal prive lease (Duitsland) en zijn de verschillen in maandkosten tussen deze auto's niet zooooo groot.

GerMike zei:
Wouter82 zei:
GerMike zei:

Dezelfde "Karrewielen" zitten ook op de Scenic ;) Het uiterlijk is het R-Line pakket en kleur is zoals altijd smaak of is dat spruitjes geel van de Scenic zo leuk ? Begrijp me niet verkeerd ik ga geen Tiguan bestellen , maar om nou te zeggen dat die saai is..

Even snel gekeken naar de prijslijst. R line pakket alleen leverbaar op Highline uitvoering. Kosten minimaal € 41000,- (excl metaalkleur). Dat is een aardig verschil in prijs met de Scenic.

opdegrens zei:
Kosten minimaal € 41000,- (excl metaalkleur). Dat is een aardig verschil in prijs met de Scenic.

Ja dat klopt , ik woon echter in Duitsland waar de prijzen nogal anders liggen, zeker als ik een Tiguan uit NL haal.
Door alle fijne belastingen bij ons zijn de kale prijzen namelijk bijzonder laag. Zo is de highline diesel 150ps 4motion 25.241 Euro in NL zonder belastingen. Trek er 10% af voor korting, doe er 19% bij voor de duitse btw en je zit op 27000.

Komt allen naar duitsland , ok er zitten ook forse nadelen aan het landje van de oosterburen.

Bij de dealer in Oosterhout staat de eerste Scenic binnen. Auto is voor een klant, demo's e.d. zijn nog niet in het land.

Helaas, een bijzonder saaie kleur :(

idd niet de mooiste kleur
Mijn voorkeur zou zijn: Rouge Carmin, Jaune Miel of Bleu Celeste (lekker fris) en met zwart dak.

Terug
Bovenaan