Renault Scenic IV

Help me even, wat zie ik hier?

Vooral veel wielen en velgen, met daar tussen in een héél klein autootje.:)

Goedendag,

binnenkort mag ik weer gaan kijken om mijn huidige leasert te gaan vervangen.
Maar ik mis nog zoveel informatie over de Scenic!

Prijzen, maar ook technische gegevens (zoals trekgewichten en dergelijke)...

Is er al iemand die daar iets over kan roepen?

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd wanneer hij de showroom in mag rollen...

Ik zag laatst wel dat de brochure op renault.nl staat, maar die is nog een beetje nietszeggend. Geen prijzen, geen specificaties helaas.
Al een dealer geraadpleegd? Zij krijgen op Infonet al een stuk eerder dergelijke informatie. Wellicht dat Roder of AnthonyR er iets meer over weten.

Ja, die brochure heb ik ook al gezien en ook op papier...
Maar inderdaad een beetje plaatjes en verder geen informatie...

Hoorde van de dealer dat de prijzen zeer vergelijkbaar zijn met die van de Kadjar. Die prijslijst zou je er dus bij kunnen pakken. De Grand Scenic is dan ongeveer 3000 euro duurder. Hij verwachtte de officiële prijslijst van de Scenic begin september. Dan zouden de eerste modellen ook in de showroom staan.

rzasa zei:
Wat een lachwekkende publiciteitsfoto's zeg!

En toch is er over na gedacht. Lijk mij. Familieauto niet waar?
De petdragende tattoo Zrezi's van deze wereld hebben vast een andere smaak.

Ik krijg nu toch hele verschillende berichten over de introductie van de Scenic.
De ene dealer geeft aan oktober, de andere september en weer een andere half november...

Ik zit toch echt met smart op informatie te wachten en ben benieuwd naar de wagen in real life!

Wybertje zei:
Ik krijg nu toch hele verschillende berichten over de introductie van de Scenic.
De ene dealer geeft aan oktober, de andere september en weer een andere half november...

Ik zit toch echt met smart op informatie te wachten en ben benieuwd naar de wagen in real life!

In Parijs kan je hem al op de Champs-Elysees bekijken en anders oktober Mondial Automobile als je zekerheid wilt. Info zal er ook rond die tijd zijn gok ik;)

Roder zei:
Wybertje zei:

In Parijs kan je hem al op de Champs-Elysees bekijken en anders oktober Mondial Automobile als je zekerheid wilt. Info zal er ook rond die tijd zijn gok ik;)

Meen uit div. atikelen op te maken dat de eerste rijtests niet lang op zich laten wachten.
Weet men o.m. hoe hij rijdt (grote wielen, remember)

In november worden de technici bij dealers getraind, ik verwacht uiterlijk oktober de verkopers van diverse dealers.

ekg6yu.jpg

https://nouveausceniclive.renault.fr/#/accueil

Er is geen kleur die deze beauty niet staat, vermoed ik.

Dan heb ik het dus niet over tri-tone uitvoeringen met bv gifgroen paars roest bruin

579a01627df47.jpg

Maar op die site staan ook al een aantal opties met prijzen en ook dat je je vanaf 7 september kan inschrijven om je (marketing-taal) te laten verleiden...
Welliswaar in Frankrijk, maar toch... Dan zal al wel het een en ander bekend moeten zijn...

De franse versie van de configurator is online:
https://www.renault.fr/vehicules/vehicules-particuliers/scenic/configurer.html#configure/A

Goed om te zien dat ze in la douce France ook een business uitvoering hebben... Dat zouden ze in Nederland ook eens moeten doen...
Nu hopen dat er snel ook Nederlandse prijzen en uitvoeringen beschikbaar komen om te configureren...

Intussen is vanuit Renault een enorme gallery aan foto's vrijgegeven...
Veel foto's Scenic en Grand Scenic

2017-renault-scenic-grand-scenic-17.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-18.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-19.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-21.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-25.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-26.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-72.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-74.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-75.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-85.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-87.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-90.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-91.jpg

2017-renault-scenic-grand-scenic-99.jpg

En nog veeeel meer:
https://www.carscoops.com/2016/09/renault-drops-massive-photo-gallery.html

Godds Gloeienddende ...... Game Changer! Automobilistische EyeCandy!

Design Awards -> Hoppa, naar de Scenic, kort & lang.
C o/t Year Awards -> Duidelijk, naar deze geniale MPV's.

Sorry, the Drama Queen in mij ontwaakte.
Is weer beteugeld.

Ciao, Thaiga

Thiago hier - excuses voor het gedrag van mijn wederhelft.

Eerste testverslagen verschijnen op 5 September

Idd een prachtige auto maar... heb de configurator op Renault FR gezien en vooralsnog 2 zaken opgevallen wat me niet zo aanspreekt 1 . achterste zijruitje met die enorme dik aangezet stuk kunstof (binnenkant) . Het eerste wat in me op komt: Dacia. 2. De veiligheidsgordel achter opgeborgen in een enorme "puist" aan het plafond. Jammer. Ik denk wel dat de plaats achter het stuur fantastisch is met een zeer ruimtelijk gevoel. Prijs: ik schat € 3500,-- duurder dan een Megane Estate. In dat geval voor mij; de juiste keuze gemaakt met het bestellen van de Megane Estate . Kan niet wachten, levering vooralsnog week 42.

De eerste Mégane Estates zijn inmiddels bij de dealers aanbeland (zie Mégane topic) en ook ik zou de voorkeur daar aan geven dan de Scénic. Al is het maar omdat ik me nog te jong voel voor een Scénic. :)

Overigens, de achterzijde van de Grand Scénic vind ik nog even wennen. Dat het past binnen het design van Renault is nul twijfel over, gewoon even wennen.

Wybertje zei:
Goed om te zien dat ze in la douce France ook een business uitvoering hebben... Dat zouden ze in Nederland ook eens moeten doen...
Nu hopen dat er snel ook Nederlandse prijzen en uitvoeringen beschikbaar komen om te configureren...

Intussen is vanuit Renault een enorme gallery aan foto's vrijgegeven...
Veel foto's Scenic en Grand Scenic

De gallery doorgeklikt. Interieur/dash/stoelen, het ziet er allemaal modern, vertrouwd, ergonomisch en kwalitatief goed uit.

Tce 130 PK ... 0 - 100 km/h in 11.4 seconden ... jammer dat ze geen zwaarder motor leveren

De TCe150 zal ook vast nog wel beschikbaar worden lijkt me. Die doordrenkt van Espace naar Talisman en vind vast zijn weg ook nog wel verder omlaag.

adinsx zei:
De TCe150 zal ook vast nog wel beschikbaar worden lijkt me. Die doordrenkt van Espace naar Talisman en vind vast zijn weg ook nog wel verder omlaag.

Espace niet toch? Verder vraag ik het me af of dat wel gaat gebeuren, bij de Scénic III was de krachtigste motor na de facelift ook de 130 pk 1.2 TCe, voor de Mégane IV geldt hetzelfde (op de GT na). Maar wie weet...

Je hebt gelijk Vezes, ik dacht dat de TCe150 wel in de Espace zat, maar de 200 is de enige benzine-uitvoering.
Vreemd, ook al bij de III inderdaad. Bij de II had je nog een 165 pk versie, daarna werd het alleen maar minder. En dat terwijl anderen het wel leveren toch? Zeker de Duitsers.

Ja heb je gelijk in ja. Opvallend ook dat Nissan bijvoorbeeld in de Qashqai wel een 1.6 TCe / DIG-T met 163 pk levert en dat het bij de Kadjar stopt met de 130 pk 1.2.

Maar goed, ze zullen er wel een reden voor hebben denk ik (productiekosten bijv.), maar ik zou ook meer zien in een tussenmaat.

In de basis is het een heel mooie auto, die helaas verpest is met rare details (raam-/schouderlijn, dak-/chroomlijn Grand Scenic). Zonde.

Inderdaad vreemd dat bij Renault de keuze qua motoren (zeker wat sterkere) niet meer zo groot is. Reed vorige week in een Scenic II 2.0 Automaat. Rijdt heerlijk soepel met genoeg power.

JP2010 zei:
Video:
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=KvaGIajj3J4

en nog een van AutoMoto:
https://www.auto-moto.com/essais/prises-en-main/renault-scenic-4-video-avis-essai-64937.html#item=1

Oh, en een Nederlandse test van de Grand Scénic van Carblogger.nl:
https://www.carblogger.nl/renault-grand-scenic-2016/

Correctie, info van Cardasiac

Las vorige week reeds testverslagen van beide Scenic's in de DUI, SP, FR en UK autopers.
Nu AW nog.......

Een mooie 3d rondom video vanuit een rijdende Senic https://youtu.be/yVc5NPkUQNo even op de smartphone kijken en dan kun je rondom kijken!

En deze:

https://www.youtube.com/watch?v=DgkyO5uxx3s

Wat een mooie auto is dit geworden. Graag rood met zwart dak.
Alleen mijn Italiaans is niet zo best...iemand enig idee wat de conclusie is van de test ?

opdegrens zei:
En deze:

https://www.youtube.com/watch?v=DgkyO5uxx3s

Wat een mooie auto is dit geworden. Graag rood met zwart dak.
Alleen mijn Italiaans is niet zo best...iemand enig idee wat de conclusie is van de test ?

Op de grens, je komt wel eens over de grens?
Want dit is geen Italiaanse test maar een Spaanse. :p

Zal niet alle details noteren, want het gaat om de Conclusie: goede auto. What's new. ;)

Terug
Bovenaan