Renault Scenic IV

Thiago zei:
opdegrens zei:
En deze:

https://www.youtube.com/watch?v=DgkyO5uxx3s

Wat een mooie auto is dit geworden. Graag rood met zwart dak.
Alleen mijn Italiaans is niet zo best...iemand enig idee wat de conclusie is van de test ?

Op de grens, je komt wel eens over de grens?
Want dit is geen Italiaanse test maar een Spaanse. :p

sorry, geluid stond uit en het kleine manneke zag er wel italiaans uit....

Zal niet alle details noteren, want het gaat om de Conclusie: goede auto. What's new. ;)

die rode lijkt wel "normale" velgen uit 1 stuk te hebben. Tot nu toe zag ik alleen exemplaren die je modulair in elkaar kunt zetten.

[size=x-large]Renault maakt prijzen Scénic bekend[/size]

Nipt goedkoper dan voorganger. Renault heeft een Nederlands prijskaartje aan de in maart gepresenteerde nieuwe Scénic gehangen. De vanafprijs ligt nipt onder het huidige niveau. Met z'n enorme wielen gaat de Scénic enigszins op de cross-over-toer. Wie verwacht dat de auto daar ook duurder van wordt heeft het mis, want als TCe 115 kost de korte versie van het ruimtewonder 25.490 euro. Dat is 1.500 euro minder dan wat Renault nu voor de vijfzits variant met de lichtste benzinemotor vraagt. Voor dat bedrag – 26.990 – stap je binnenkort in de middelste Zen-uitvoering van de Scénic. Die Zen fungeert bij de sterkere 130 pk-Scénic als instapper, en mag dan voor 27.790 mee. Deze uitvoering biedt onder meer klimaatregeling, regen- en lichtsensoren en lichtmetaal. Daarboven zijn er nog de Intens en de Bose, die zich voor respectievelijk 30.090 en 31.790 laten combineren met de vooralsnog sterkste benzinemotor. De toegevoegde waarde van deze varianten zitten vooral in de uitgebreidere infotainment, een verschuifbare middenconsole en – op de topversie- led-koplampen, massagestoelen en uiteraard een Bose-geluidsinstallatie. Wie wil dieselen moet daarvoor minimaal 33.290 euro meebrengen. Voor dat bedrag staat de 'korte' Scénic met 110 pk sterke dCi in Zen-trim klaar. Ook op dieselgebied is er een 130 pk-variant, die voor minimaal 33.290 de jouwe is. Topversie dCi 160 EDC is de snelste variant van Renaults ruimtewonder en staat voor 38.990 in de boeken.

Ook de prijzen van de grotere Grand Scénic zijn al bekend. Wie wil weten wat de langere variant kost, kan eenvoudig 1.200 euro bij de hierboven genoemde prijzen optellen. De Grand Scénic is er ook als zevenzitter. De 20 inch-wielen zijn in alle gevallen aanwezig.
https://www.autoweek.nl/nieuws/renault-maakt-prijzen-scenic-bekend/

Bijzonder dat AW 1.500 een 'nipt' verschil noemt... Ik vind dat minstens een fors verschil.

big-619203474e.jpg

big-61920523cf.jpg

dsc04417.jpg

dsc04418.jpg

dsc04419.jpg

dsc04420.jpg

dsc04317.jpg

Grand Scenic live @ Mondial de l'Automobile Paris:

S7-renault-grand-scenic-le-vrai-familial-en-direct-du-mondial-de-l-auto-2016-387573.jpg

S7-renault-grand-scenic-le-vrai-familial-en-direct-du-mondial-de-l-auto-2016-387580.jpg

S7-renault-grand-scenic-le-vrai-familial-en-direct-du-mondial-de-l-auto-2016-387575.jpg

Meer foto's: https://www.caradisiac.com/renault-grand-scenic-le-vrai-familial-en-direct-du-mondial-de-l-auto-2016-110308.htm

Ruimte in de Grand Scenic viel me mee, kon twee keer achter mezelf zitten!

Ontwerp vond ik irl ook mooier dan op de foto's, waar de achterkant hoekiger lijkt dan hij is.
Scenic heeft net betere proporties, maar de Grand doet er niet veel voor onder. De chromen boog bovenop het dak geeft de daklijn een mooie 'swing' terwijl hij toch echt recht doorloopt. Mooi gedaan!

Ben niet zo'n fan van witte auto's, maar die (Grand) Scenic kan het best goed hebben. Mede dankzij de zwarte accenten.

Volgende week zijn de trainingen voor dealertechnici. "Dan gaan we eens kijken wat die Fransen er van buiten en onderhuids van gemaakt hebben" aldus pa ;)

Plaatje bij het praatje:
CuFmNuMXYAA0YJ6.jpg:large

Grote versie: https://pbs.twimg.com/media/CuFmNuMXYAA0YJ6.jpg:large

Sinds een weekje staat zo'n twotone Scenic goud/zwart bij de dealer om de hoek.
Wat is dat een schitterende auto geworden!!!
Naar mijn aanvoelen een kruising van een Captur met een Espace van het vorige model,
meer een Espace-opvolger dan de Espace zelf.
Maakt van de vorige Scenic meteen een stuk antiek.
Wauw,
zoals hij daar staat in die kleurstelling met enkel nog een panoramadak erbovenop en ik zie me daar zomaar al mee wegrijden...

mauriceb zei:
Is er al bekend wanneer deze auto in de showroom verschijnt? Dit zou weleens de nieuwe leaseauto kunnen worden.
De Nederlandse configurator is wel online maar nog niet alle aandrijflijnen zijn er in verwerkt zo lijkt het.

https://www.renault.nl/modellen/personenautos/nieuwe-scenic/configurator.html#configure/A

Ik vind het verschil in prijs tussen Benzine en Diesel wel heel erg groot.
De (veelgekozen) Zen kost kaal 27860 voor een benzine tce115. De diesel dci110 kost 6300 euro (!) meer.
Ook raar dat de ACC niet leverbaar is op een benzine versie.

Volgens mij komt het prijsverschil van €6300 doordat de diesel standaard een automatische versnellingsbak heeft.
Althans, zo zie ik het in de configurator op renault.nl

Zelfs de standaard Life versie vind ik al geslaagd.
De 20" wieldoppen zien er netjes uit.
Spiegelkappen al meegespoten.
Hier kan je mee thuis komen.

S0-la-bonne-nouvelle-du-dimanche-soir-meme-en-version-de-base-le-nouveau-scenic-presente-bien-385257.jpg

Hallo hoorde vandaag dat hij 17 November in Veenendaal in de showroom staat en 21 November bij Stam in Amersfoort.

Las recent een test van dit ding in de Top Gear. Belangrijkste commentaar: de hoofdruimte op de achterbank was te krap, inzittenden van 1,85m zaten links en rechts tegen de dakrand (Letterlijk: 'we moeten er niet aan denken wat er gebeurt als de gordijnairbags eruit komen'). Als dat waar is, zijn ze (ook) met deze auto hun doel totaal voorbij geschoten. De Espace is tussen bodem en dak naar elkaar toe gegroeid, wat voor een collega van mij reden was om na tig jaar geen Espace meer te rijden (nu een R-klasse). Ik zoek een Scenic als gezinstransporter (3 kinderen achterin), wat heb ik nog aan een MPV als dat niet past? Dat is hét bestaansrecht van die dingen. Benieuwd of dat klopt van die krappe hoofdruimte achterin. De losse derde stoel is blijkbaar al gesneuveld. Pas geleden achterin een nieuwe V40 gezeten, dat was al net zo'n drama. Even op en neer om iets te halen ging, maar daar was ook alles mee gezegd. Zat krom voorovergebogen, hangend over de schoot van een maat van mij. Dat noem je toch geen achterbank? Als ik lifestyle wil, koop ik een coupe. Stations en MPV's koop je voor het volume.

Zijn jouw kinderen 1.85m? Ik denk dat als je een auto wilt waarin je volwassenen achterin comfortabel wilt vervoeren dat je dan gewoon een klasse hoger moet zoeken of een personenbus. Misschien heeft de Grand Scenic meer hoofdruimte achterin vanwege de langer doorlopende daklijn? Ik zou niet te veel afgaan op dergelijke tests en gewoon zelf gaan kijken of een auto bij jouw situatie past.

bolderkar zei:
Volgens mij komt het prijsverschil van €6300 doordat de diesel standaard een automatische versnellingsbak heeft.
Althans, zo zie ik het in de configurator op renault.nl

Dat had ik niet gezien. Balen dat Automaat zo duur moet zijn. Onze tweede auto heeft nu een automaat.
Heerlijk ! maar 6300 toeslag pfff

s velthuis zei:
Las recent een test van dit ding in de Top Gear. Belangrijkste commentaar: de hoofdruimte op de achterbank was te krap, inzittenden van 1,85m zaten links en rechts tegen de dakrand (Letterlijk: 'we moeten er niet aan denken wat er gebeurt als de gordijnairbags eruit komen'). Als dat waar is, zijn ze (ook) met deze auto hun doel totaal voorbij geschoten. De Espace is tussen bodem en dak naar elkaar toe gegroeid, wat voor een collega van mij reden was om na tig jaar geen Espace meer te rijden (nu een R-klasse). Ik zoek een Scenic als gezinstransporter (3 kinderen achterin), wat heb ik nog aan een MPV als dat niet past? Dat is hét bestaansrecht van die dingen. Benieuwd of dat klopt van die krappe hoofdruimte achterin. De losse derde stoel is blijkbaar al gesneuveld. Pas geleden achterin een nieuwe V40 gezeten, dat was al net zo'n drama. Even op en neer om iets te halen ging, maar daar was ook alles mee gezegd. Zat krom voorovergebogen, hangend over de schoot van een maat van mij. Dat noem je toch geen achterbank? Als ik lifestyle wil, koop ik een coupe. Stations en MPV's koop je voor het volume.

Mijn kinderen 13 en 16 zijn ook al 175 en 185. Is dus een punt om rekening mee te houden.
Toch zou dit niet moeten kunnen. Ik heb twee scenics gehad de II en de III. Heerlijke ruime auto's
Belachelijk als je met 185 het dak zou raken.
De grand heeft volgens mij 5 cm meer beenruimte tussen voor en achterstoel (L). Is best veel.
Hoofdruimte zal ook meer zijn. Maar wel weer 1200/1500 meer.

FrankD2 zei:
Zijn jouw kinderen 1.85m? Ik denk dat als je een auto wilt waarin je volwassenen achterin comfortabel wilt vervoeren dat je dan gewoon een klasse hoger moet zoeken of een personenbus. Misschien heeft de Grand Scenic meer hoofdruimte achterin vanwege de langer doorlopende daklijn? Ik zou niet te veel afgaan op dergelijke tests en gewoon zelf gaan kijken of een auto bij jouw situatie past.

Mijn kinderen nog niet, maar we zitten om geregeld met 4 volwassenen in de auto. Mijn schoonvader heeft de vorige grand scènic dat zit je met 7 nog goed in. Maar de opmerking uit top Gear doet me vrezen, zeker omdat mijn collega hetzelfde constateerde bij proefrijden in de espace. Het kan er leuk uitzien, maar dat is geen doorslaand selling point voor dit soort voertuigen. Maar misschien valt het mee. In de v40 viel het me in elk geval zwaar tegen, daarvan snap ik niet dat ze dat zo op de markt hebben durven brengen. Dat verwacht je achterin een 911...

In de meeste Scenic's die ik tegen kom,vooral de meest recente,zitten bejaarde echtparen waarvan de kinderen allang het huis uit zijn.
Ook vaak nog een caravan erachter.;)

TJa die kwestie dat je met 185cm op de achterbank tegen het dak aan zou zitten is ook voor mij niet zo'n issue. Ik zit nooit op de achterbank. vanuit een gezinsoogpunt zitten daar meestal de kids en die gaan de 185cm nooit halen.

De configurator is ook nog niet af zo te zien. De 1.5 dci die zal ook te leveren zijn met een handbak maar die keuze kan ik nog niet maken in de configurator. Dit verklaar wellicht het verschil van 6300 euro.

We gaan het zien, als hij in de showroom komt te staan dan ga ik zelf wel even kijken en rijden. Mij lijkt het in ieder geval met 3 kids een interessante optie tov SUV's die vaak toch erg krap zijn, vaak nog krapper dan een station uit het C-segment.

mauriceb zei:
We gaan het zien, als hij in de showroom komt te staan dan ga ik zelf wel even kijken en rijden. Mij lijkt het in ieder geval met 3 kids een interessante optie tov SUV's die vaak toch erg krap zijn, vaak nog krapper dan een station uit het C-segment.

En juist vanwege onze 3 kinderen ben ik ook wel heel benieuwd naar de ruimte. Een lodgy kan in ons geval dan misschien toch interessanter zijn. Zafira op lpg leek me ook wel wat, maar die mogen maar 750kg trekken o_O

Lees zojuist een stukje in Losagne Magazine. Bij het spuiten in two tone komt nog echt handwerk aan te pas. Tape en een groot stuk plastic om de reeds gespoten carrosserie af te plakken om vervolgens het dak in kleur te spuiten. Het is niet duidelijk te zien op de foto maar het lijkt als of de complete auto, dus inclusief dak, eerst 1 kleur krijgt. Moet er dan niet eerst een schuurpapiertje weer over vraag ik mij af. Maar het spuitwerk zal ongetwijfelt van prima kwaliteit zijn. Zou wel eens van nabij de productie willen meemaken van een auto (liefst Renault natuurlijk...)

Deze auto bij de dealer bekeken een paar weken terug , ik woon in Duitsland en daar staat hij al een tijdje her en der bij de showrooms.

Prima afgewerkt en erg leuke auto om te zien, maar helaas de zit achterin is veel en veel te krap. Je kan daar als volwassene niet fatsoenlijk zitten, zeker als die twee tafeltjes erbij zitten zoals in het model waarin ik gezeten heb. Voor mij zelf is dat geen probleem maar hoe kan je als automerk een "mpv" op de markt brengen die van binnen kleiner is als een C segment auto van dezelfde prijs. In een Astra of Golf zit je stukken ruimer.

Je kan de reactie van het publiek en de handel op de auto hier al zien, online is de korting ondertussen al opgelopen tot 28%.
Echt een leuke auto om te zien, fantastische 20 inch velgen, leuk maar langzaam infotainment center. De doodklap is echter het totale gebrek aan ruimte achterin.

Ik weet ook niet of onderstaande waar is (ga ik nog navragen bij de dealer) maar zoals het er nu naar uitziet blijft er inderdaad een enorm gat in de prijs tussen diesel en benzine. Als je in een diesel stapt moet je naar een 1.5 dci met Automaat of naar de duurdere 1.6dci met handbak. Er komt dan ruim 6000Euro bovenop ten opzichte van een benzine. De auto wordt daarmee te duur mijn inziens. Met een beeetje opties (die ik graag wil hebben) komt ie op 38000 en dat is veel te gek voor zo'n auto.

Ik ben er nog niet zeker van dat dit ook echt zo gaat zijn. De talisman is bijv. wel te bestellen met een 1.5dci+handbak maar de megane daarentegen weer niet (aldus de configurators).

Mocht het wel zo zijn dan ga ik echt naar wat anders kijken, zeker als de ruimte achterin ook nog tegenvalt.

De dCi 110 Hybrid Assist zal mede door zijn stuk lagere uitstoot dat gat gaan opvullen (handbak). Althans hier ga ik van uit.

GerMike zei:
Je kan de reactie van het publiek en de handel op de auto hier al zien, online is de korting ondertussen al opgelopen tot 28%.
Echt een leuke auto om te zien, fantastische 20 inch velgen, leuk maar langzaam infotainment center. De doodklap is echter het totale gebrek aan ruimte achterin.

28%... Geef eens linkjes ?

GerMike zei:
...maar helaas de zit achterin is veel en veel te krap. Je kan daar als volwassene niet fatsoenlijk zitten, zeker als die twee tafeltjes erbij zitten zoals in het model waarin ik gezeten heb. Voor mij zelf is dat geen probleem maar hoe kan je als automerk een "mpv" op de markt brengen die van binnen kleiner is als een C segment auto van dezelfde prijs. In een Astra of Golf zit je stukken ruimer.
...

Dus toch. Dan mag die auto wat mij betreft dus meteen van de markt verdwijnen. Het bestaansrecht is voor mij dan in één keer 0. Jammer, maar dan ga ik toch op zoek naar een oude.

Prima afgewerkt en erg leuke auto om te zien, maar helaas de zit achterin is veel en veel te krap. Je kan daar als volwassene niet fatsoenlijk zitten, zeker als die twee tafeltjes erbij zitten zoals in het model waarin ik gezeten heb. Voor mij zelf is dat geen probleem maar hoe kan je als automerk een "mpv" op de markt brengen die van binnen kleiner is als een C segment auto van dezelfde prijs. In een Astra of Golf zit je stukken ruimer.

De meeste mensen die ik ken die een Scenic rijden, rijden daar bijna altijd alleen of met z'n twee in.
Kinderen zijn al lang de deur uit, of gaan niet meer mee op stap met papa & mama.
Die mensen willen gewoon een C-segmenter met hogere instap die qua uiterlijk geen "jeep-achtige" is,
en waar ze - als ze met hun tweetjes op vakantie gaan - probleemloos hun bagage in kwijt kunnen.
Tevens is het handig als ook nog de hond mee kan...

Kijk, daaraan beantwoordt deze nieuwe Scenic ruimschoots!!!

British Racing Green zei:
De meeste mensen die ik ken die een Scenic rijden, rijden daar bijna altijd alleen of met z'n twee in.
Kinderen zijn al lang de deur uit, of gaan niet meer mee op stap met papa & mama.

Zeker zo, en voor mij zou hetzelfde gelden, ik denk echter aan de wederverkoop over 3-4 jaar en dan moet je hier in Duitsland rekening houden met een andere doelgroep dan in NL. In Nederland zal je hem waarschijnlijk makkelijker kwijt raken. En met die korting van 28% hier zit ik er toch nog over te denken, duurste model is dan maar 24k... Leuke prijs voor wat je krijgt.

British Racing Green zei:

Die mensen willen gewoon een C-segmenter met hogere instap die qua uiterlijk geen "jeep-achtige" is,
en waar ze - als ze met hun tweetjes op vakantie gaan - probleemloos hun bagage in kwijt kunnen.
Tevens is het handig als ook nog de hond mee kan...

Het is zoiets als een pickup met een laadvermogen van 100 kg of een cabrio waarvan het dak maar voor een deel open kan. Kan er leuk uit zien, maar het beantwoordt niet aan het doel. Als bij een MPV de functie de vorm moet volgen, klopt er imo iets niet. De meeste auto's die ik zie rijden, zit maar één persoon in. We zouden dus allemaal met een Smart toe kunnen. Blijkbaar hebben de meeste mensen toch behoefte aan meer ruimte. Als ik collega's in dit ding meeneem en ze zitten opgevrot op de achterbank, zou ik me kapot schamen. Het was al een veeg teken dat de middelste stoel als losse stoel is verdwenen. Dit wordt zo de laatste der Scenics. Idem voor de Espace, die hetzelfde lot is beschoren. Het moet uiteindelijk toch allemaal op een SUV gaan lijken.

Prachtige auto en kleur. Ook heel mooi: Rouge Carmin met zwart dak. Een beauty !
Is er dan helemaal niets op de Scenic aan te merken? Nou...het design van de achterlichten mag wat mij betreft nog even weer naar gekeken worden door Laurens. Maar dat is dan ook het enige. Ik ben voorlopig blij met mijn nieuwe Megane Estate.

s velthuis zei:
GerMike zei:
...maar helaas de zit achterin is veel en veel te krap. Je kan daar als volwassene niet fatsoenlijk zitten, zeker als die twee tafeltjes erbij zitten zoals in het model waarin ik gezeten heb. Voor mij zelf is dat geen probleem maar hoe kan je als automerk een "mpv" op de markt brengen die van binnen kleiner is als een C segment auto van dezelfde prijs. In een Astra of Golf zit je stukken ruimer.
...

Dus toch. Dan mag die auto wat mij betreft dus meteen van de markt verdwijnen. Het bestaansrecht is voor mij dan in één keer 0. Jammer, maar dan ga ik toch op zoek naar een oude.

o_O De tijd dat de auto een peoplemover is is al rven voorbij. Mensen die dat wensen vind je vooral in een Dacia showroom.

De MPV is dood, Renault blaast het segment nieuw leven in door een auto te maken die niet alleen voor kreupele bejaarden is die een hoge auto willen.

Voor de mensen die toch meer ruimte willen is er niet voor niets de Grand Scenic. Daar kan je prima 7 man in kwijt. Paste zelf prima drie keer achterelkaar (en nee, ik ben geen dwerg).

Terug
Bovenaan