Renault Scenic IV

Bij mij zouden ze niet zeggen dat Renault niet bij me past, wel dat een hoge auto niet bij me past :)
Denk dat mijn oudjes nog wel een keer de Scénic II gaan inruilen op een IV of een Kadjar. Maar voorlopig houdt pa zich vast aan de atmosferische 2.0-16v techniek. Daar komt zéker geen downsizer in het wagenpark :). Maar veel meer dan 1.3 in de Scénic, of 1.6 Tce in de Kadjar zit er niet in.

adinsx zei:
Bij mij zouden ze niet zeggen dat Renault niet bij me past, wel dat een hoge auto niet bij me past :)
Denk dat mijn oudjes nog wel een keer de Scénic II gaan inruilen op een IV of een Kadjar. Maar voorlopig houdt pa zich vast aan de atmosferische 2.0-16v techniek. Daar komt zéker geen downsizer in het wagenpark :). Maar veel meer dan 1.3 in de Scénic, of 1.6 Tce in de Kadjar zit er niet in.

Tijd om op Mazda over te stappen dus.;)

Mitsfan zei:
Kristian zei:
Jammer want ik vind de Scenic echt een hele sympathieke auto. Hier in Frankrijk rijden ze bij bosjes. Schijnt dat er ook wel uitvoeringen zijn zonder tafeltjes achterin. Zou zo op mijn lijstje kunnen al roept mijn vrouw dan gelijk 'jij gaat echt geen Renault rijden, dat past helemaal niet bij je'.

Je vrouw heeft gelijk, want bij mij past ie ook niet. zoals mijn avatar al verraad....:D:D:D

Wat iemand in het overweldigende aanbod aan (smakelijk) blik voor een Mits fan schap doet besluiten vind ik redelijk intrigerend.
Ik zie bij dat merk geen enkele USP, maar wellicht mis ik wat. De USP van een Scenic is duidelijk: zeer smakelijk jasje.

929V6 zei:
adinsx zei:

Tijd om op Mazda over te stappen dus.;)

Geloof niet dat ik iemand die al 43 jaar als chefwp bij een R-dealer werkt er toe krijg om Mazda te gaan rijden, maar de SkyActive-techniek is zeker wat voor te zeggen (y).

De Renault Scénic is gewijzigd voor het nieuwe modeljaar. Duurdere uitvoeringen profiteren van een nieuwe indeling van de grille. Het motorenaanbod wijzigt niet: in Frankrijk is er keuze uit een TCe 115, 140 en 160 (allemaal 1.3 4-cilinder) benzinemotor, de laatste is standaard gekoppeld aan een EDC-automaat, de middelste uitvoering tegen meerprijs. Er is keuze uit twee dieselmotoren: de Blue dCi 120 (1.5) en 150 (1.7). In Nederland zijn er niet veel concurrenten meer. De nieuwe BMW 2-serie Active Tourer zal binnenkort worden gelanceerd, de Gran Tourer komt dan te vervallen. Mercedes-Benz levert de B-klasse, Toyota de aloude Prius+ en Citroën de C4 SpaceTourer, die binnenkort nog slechts als Grand geleverd zal worden.

sczoni22.jpg

sczoni21.jpg

sczoni17.jpg

sczoni11.jpg

sczoni15.jpg

scenic-design-exterieur-1.jpg

Mooie wagen met wat tegenvallende binnenruimte (vooral achterin had ik begrepen).
Nadeel van veel MPVs is de te vlakke achterbank met korte zittingen (geen idee hoe dat bij de Scenic zit). Voor het overige veruit te prefereren op de QashQai, euh ik bedoel de Kadjar.

iDS zei:
Mooie wagen met wat tegenvallende binnenruimte (vooral achterin had ik begrepen).
Nadeel van veel MPVs is de te vlakke achterbank met korte zittingen (geen idee hoe dat bij de Scenic zit)

Goed verhaal, lekker kort(y).

Terug
Bovenaan