Renault Scenic IV

Ik ben eigenlijk al heel blij dat renault niet de fout heeft gemaakt die bmw wel maakte met de i3:

Bild-Vergleich-BMW-i3-Concept-2011-2013-IAA-03.jpg

Vergeleken met een i3 is een Fiat Multipla een schoonheid. Gelukkig is men het bestaan van de i3 ook vergeten en zie je ze, in tegenstelling tot de Multipla, ook nooit rijden.

D-C zei:
Thiago zei:
Reactie:
"De 'organische' vormen van de Scenic zorgen er wel voor dat het ontwerp een nogal lompe indruk maakt".

Lomp. lees ik dat goed? L.O.M.P.??

Ik ben zo'n beetje de grootste fan van de korte C4 Picasso.
In zwart, aubergine of zilver met chrome accenten is dat een hele toffe MPV.
Maar als er 1 van de 2 'lomp' zou ogen, de Picasso (zeker de Gr Picasso) of de Scenic IV, dan weet ik het wel.
Heb ik het nog niet over de TourVAN of SportVAN van onze sympathieke vrienden in Wolfsburg.
De Scenic is zo'n beetje de meest slanke sexy bitch on wheels this side of coupés!

Ja dat jij wel fan bent van de Scenic was me inmiddels wel duidelijk ;)
Ik niet. Ik vind de Scenic pompeus.

Daewoo-Chevvy:

Grappig. Ik schrijf expliciet fan van de korte C4Pic te zijn, maak jij er Scenic van. Geen probleem. Ben ik Scenic fan.
Ook grappig te vernemen dat jij de subliem slanke Scenic pompeus noemt.

Pompeus: dat is een Amerikaanse sloep als de Caddy Escalade.
Of een Daewoo, any type.

RickM zei:

De nieuwe Scénic is niet subliem slank, geen enkele nieuwe auto is dat. Maar ook zonder anorexia kan 'n auto tegenwoordig best aantrekkelijk zijn, wat in mijn ogen voor zowel de genoemde Picasso als voor de nieuwe Scénic geldt. Maar die auto's qua uiterlijk met elkaar vergelijken, daar waag ik me niet aan. Daarvoor zijn de verschillen te groot.

Thiago zei:
Daewoo-Chevvy:

Grappig. Ik schrijf expliciet fan van de korte C4Pic te zijn, maak jij er Scenic van. Geen probleem. Ben ik Scenic fan.

Pompeus: dat is een Amerikaanse sloep als de Caddy Escalade.
Of een Daewoo, any type.

Het is mooi dat je staat te stuiteren van enthousiasme en strooit met hyperbolen, maar mag ik alsjeblieft mijn mening uiten? Je kunt er een karikatuur van maken, daar doe ik echter niet aan mee.

Door die organische vormen en het voor een MPV relatief kleine glasoppervlak noem ik 'm pompeus. Misschien dat dat verandert als ik 'm in het echt zie, wie weet. Op pagina 1 noem ik de Scenic overigens "mooi" en ik vind dat 'ie "een eigen gezicht heeft". Die woorden blijven gewoon staan.

Vezes zei:
Thiago, alsjeblieft, mag het een onsje minder zijn?

Want? Te pompeus?

Geef een mening. Over auto's. Nix meer, nix minder.
Over een MPV die 'dull' omkeert in 'eyecandy'.

Sterker - ik quote nb designer Laurens ZELF ("sexy, subliem" etc).

De Escalade is pompeus. De X6 is pompeus. De MX 5 is rank. De korte C4P fraai. De DB 11 schitterend. De Scenic subliem.
Evengoed zal ik - ach, ben de beroerdste niet - trachten rekening te houden met de beperkingen van anderen.

PS: Hier hoe een achterdeurplooi ook als een tang op een varken kan slaan:
https://www.carwale.com/honda-cars/br-v/

Ik ben zelf nooit fan geweest van grote wielen met laag profiel banden. Zou wel willen zien hoe deze er uit ziet met 16 inch wielen met 195/80 banden... Da's in Amerika een gangbare maat voor SUVs. Ik geloof dezelfde omtrek dan als wat op de Scenic wordt geleverd op basis van 20"velgen.

40622.24_0.5322077_federal-couragia-s-u-255-60.jpg

Ik ben zo vrij geweest om de scenic even met die banden te shoppen:

260vlh1.jpg

Vind t niet heel lelijk maar mn voorkeur zou toch de originele velgen hebben. :)

Thx JP2010 ;-)
Denk dat de RDW problemen gaat hebben dat ze zover buiten de koets steken ;-)

Tsja, ik ben een sucker voor ballon banden zoals je ze op sportwagens in de 60er en 70er jaren tegenkwam. Hier een plaatje van een DeTomaso Mangusta. Als ze toen op sportwagens konden (met de toenmalige bandentechniek), zouden ze ook op gewone wagens nu moeten kunnen...

De_Tomaso_Mangusta_3-4.jpg

En nu maar wachten totdat er meer informatie zoals uitrusting en andere details bekend worden gemaakt. Prijzen zouden ook niet verkeerd zijn. Weet iemand wanneer we dat kunnen verwachten?

Ik heb er afgelopen vrijdag even ingezeten op de beurs. De auto ziet er absoluut top uit! Van binnen en van buiten weinig gekke dingen op te merken. Maar de misser zit mijn inziens in de binnenruimte. Ik kon niet fatsoenlijk achter mijzelf zitten (1.80m).

Ik vind het een hele mooie kar. Vooral de dunne voorruitstijl (A-stijl) viel mij op.
De velgen vind ik echter te groot. Ik erger mij altijd rot aan die ontwerpers die van die grote wielen willen (onze Laurens dus ook). Alsof een goed (lees mooi) ontwerp grote wielen betekent? Nee... 17 inch was groot zat geweest. Wel mooi vind ik de relatief smalle banden.

Ik heb er ook in gezeten en het viel (ook) mij op dat de Scenic niet heel ruim is. Meer een design-bak (zoals bv ook DS-5), dan een MPV. Ben benieuwd naar 7 zitter.

Ami zei:
Ik heb er ook in gezeten en het viel (ook) mij op dat de Scenic niet heel ruim is. Meer een design-bak (zoals bv ook DS-5), dan een MPV. Ben benieuwd naar 7 zitter.

Dat viel mij dus van de Espace erg tegen (tweede zitrij). Niet qua beenruimte, maar de hoofdruimte op de buitenste twee plaatsen (met panoramadak) viel mij vies tegen. Met mijn 1,75 meter raakte ik het dak met de bovenkant van mijn hoofd, dat gaat wel heel ver als je het mij vraagt.

Ik vind die grote wielen juist enorm gaaf! Is zeker geen voorwaarde voor een goed ontwerp, maar bij de Scénic komen ze volledig tot hun recht wat mij betreft: het heeft wel iets weg van een concept car op deze manier.

Sommigen zien liever geen 20 inch, sommigen vinden de oplopende achterportier 'raar' .....

..... maar dat zijn juist de kenmerken die deze auto anders maken. En in de ogen van velen juist zo fraai.

Anders belandt men weer bij het rechttoe rechtaan design van de meeste concurrenten.

Als het Frans en MPV moet zijn dan ga ik toch voor de Citroen C4 Picasso.
Renault begint me teveel steeds meer van het zelfde te worden. Modellen lijken te veel op elkaar. Lijkt Audi wel.

AnthonyRS zei:
Ik heb er afgelopen vrijdag even ingezeten op de beurs. De auto ziet er absoluut top uit! Van binnen en van buiten weinig gekke dingen op te merken. Maar de misser zit mijn inziens in de binnenruimte. Ik kon niet fatsoenlijk achter mijzelf zitten (1.80m).

Ben wel benieuwd hoe de achterbank (stoelen) stonden ingesteld. Helemaal naar voren of achteren ??
Prijsindicatie ??? uitrustingsniveaus ??

Geen Rouge Flamee? Ach, Rouge Carmin ziet er mooi uit, de 2 blauwtinten ook. De rest hoeft niet echt ;)

Nissan GT-R zei:
Geen Rouge Flamme? Ach, Rouge Carmin ziet er mooi uit, de 2 blauwtinten ook. De rest hoeft niet echt ;)

Renault lijkt óf Rouge Flamme óf Rouge Carmin aan te bieden, zie Talisman en Mégane.

Voor mij graag een Jaune Miel/Noir Etoile!

Waarom zie ik dubbel. Of is er wel een reden waarom de auto's dubbel staan. Ik zie geen verschil, toch?

Roder zei:
Nissan GT-R zei:
Geen Rouge Flamme? Ach, Rouge Carmin ziet er mooi uit, de 2 blauwtinten ook. De rest hoeft niet echt ;)

Renault lijkt óf Rouge Flamme óf Rouge Carmin aan te bieden, zie Talisman en Mégane.

Voor mij graag een Jaune Miel/Noir Etoile!

Oh ja, voorheen deden ze dat ook. Hadden ze Rouge Cherise, waar mijn clio in is gespoten en nog een rood kleur die op de Laguna en de Scenic werd aangeboden.

Geen kleur die niet bevalt. Erg fraai allemaal.

Minimale voorkeur voor de two-tone Bleu Celeste (li.onder / heel strak hoe blauw zilver, zwart & chrome samen gaan) of Blue Cosmos gaan (ernaast)
Maar hè, doet u anders maar die zwarte of de miel.

Ah, de foto komt uit dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=4hdabTeruLA

Heb een grotere versie:
250i3v6.jpg

Link naar groter plaatje:
https://i67.tinypic.com/250i3v6.jpg

Ik zou zelf nooit voor die Blanc Glacier kiezen. Doet m.i. afbreuk aan de auto.

Bleu Cosmos of Rouge Carmin voor mij.

theovn zei:
Is het niet met en zonder panoramadak cq voorruit?
Nee, het gaat echt om het bi-color, zoals ook op de captur.

Het bicolor is standaard op Intens (1 kleur kost op de Intens geld)
Op Zen is bicolor een optie waar je voor moet betalen en op de uitvoering Life is bicolor niet beschikbaar.

Ik las in AutoCar dat Mercedes voor z'n GCE van dezelfde taktiek gaat gebruikmaken: grote wielen. 20 inch met maar liefst 240/45 banden voorin en 285/40 achterin voor de dikste uitvoering.

die kleur lijkt zo in de zon wel wat op de vibrant copper kleur van mijn Volvo s60
Hulde :)

De Hybrid Assist:
https://ti1ca.com/7fe6c3e8-Scenic-Hybrid-Assist-Scenic-Hybrid-Assist.pdf.html

2016-renault-scenic-vs-citroen-c4-picasso-1.jpg

2016-renault-scenic-vs-citroen-c4-picasso-3.jpg

2016-renault-scenic-vs-citroen-c4-picasso-2_1.jpg

renault-scenic-2016-bose-jaune-10.jpg

renault-scenic-2016-bose-jaune-11.jpg

renault-scenic-2016-bose-jaune-12.jpg

renault-scenic-2016-bose-jaune-22.jpg

renault-scenic-2016-bose-jaune-23.jpg

renault-scenic-2016-bose-jaune-21.jpg

artikel + pics:
https://www.largus.fr/actualite-automobile/comparatif-le-renault-scenic-2016-affronte-le-citroen-c4-picasso-7829384.html

Wat een meesterlijke MPV......

...... is die korte

C4P!

(Maar de Scenic mag er ook wezen).

Renault haalde in Maart zeer goede verkoopcijfers.
(Fr, Dui, UK, It, India, China)

Maar de nieuwe Scenic moet nog komen, evenals de TSMN Estate, en de Clio/Captur komen als PhII

Het dashboard van de Scenic ziet er zoveel mooier uit dat dat van de Talisman en Mégane: de doorlopende vorm van scherm naar middenconsole en de plaatsing en vorm van de centrale ventilatieroosters. Sluit mooi aan bij de Espace en komt zoveel hoogwaardiger over als de dashboards van de sedanmodellen.

Opvallend ook dat Renault afstapt van de centraal geplaatste instrumenten en bij de ruimtemodellen terugkeert naar een 'klassieke' opstelling.

Met Scénic en C4 Picasso heeft de Franse industrie toch duidelijk de 2 meest inspirerende/boeiende modellen in deze klasse in het aanbod. Veel aantrekkelijker dan de pseudo 'macho SUVs in deze klasse ook: naast grote wielen bieden deze wagens ook binnenruimte, de SUVs verkopen m.i. vooral veel (gebakken) lucht om het ego van zijn bestuurder wat op te krikken.

iDS zei:
Het dashboard van de Scenic ziet er zoveel mooier uit dat dat van de Talisman en Mégane: de doorlopende vorm van scherm naar middenconsole en de plaatsing en vorm van de centrale ventilatieroosters. Sluit mooi aan bij de Espace en komt zoveel hoogwaardiger over als de dashboards van de sedanmodellen.
Juist niet. Die vlakke blinkende plaat met een display met te grote randen is bij de Scenic nog groter en dominanter.
Het lelijke kenmerk van tegenwoordige Renault dashboards imo.
Je ziet het op de foto hierboven al volop spiegelen. Met zonnig weer neemt dat hinderlijke vormen aan.

Terug
Bovenaan