Renault Megane IV

Verwacht ik eigenlijk ook niet Rik, maar wat zou er dan onder staan? :T De DRL doet me denken aan een Mégane IV.
Zal morgenochtend alvast stiekem gluren wat ze er hebben staan. 12.15 uur is de persconferentie meen ik.

Ben ook benieuwd!! We zien je reactie hier wel verschijnen.

Veel plezier daar Tom!

Wat eronder zit? 1 van de volgende: vernieuwde Captur, verrassing Renault EV (elektrisch dus), nieuwe Alpine (waarschijnlijk A120, een sportive 3 deurs coupé) en Dacia Logan MCV Stepway. Zo op het oog gewoon een Captur.

Ik verwacht wel dat ze een Mégane RS gaan aankondigen, maar niet dat ie er al staat of erg veel details erover. Ze willen vooral de Captur tonen want die brengt geld op. De RS bewaren ze wel voor een F1 evenement.

De Alpine is allang onthuld en heet A110. De Carur is ook al getoond en heeft daar geen dagrijverlichting.
Net als de Megane GT en Dacia zijn die het niet;)

@Martin
Klets niet zo raar ;)

Het doek hangt wat op de wielkasten, ik hou het voorlopig even op de (concept) RS. Al vind ik het ook wel wat vreemd mocht het echt de (voorloper) van de RS zijn. Niettemin, morgenochtend maar eens wat beter bij dat doek kijken naar de proporties. ;)

Ik heb vandaag mijn Gt line mogen ophalen. Voor alsnog onder de indruk met name de Edc. Heerlijk rijdt het.

Zelf hecht ik enorm veel waarde aan het multimedia systeem met vooral de connectiviteit met bijvoorbeeld spotify. Echter krijg ik mijn Iphone 7 niet gekoppeld met het media systeem. Dus kort gezegd, bellen etc wil prima alleen ik kan de bluetooth verbinding niet aanklikken om te laten afspelen via bluetooth.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg? Heb al meerdere keren de telefoon ontkoppeld maar geen succes.

360.jpg

Dit is wat ik zie.
Hij staat er dus wel bij maar ik kan er niet op klikken.

(Ik weet niet of de foto werkt.)

Zou fantastisch zijn als 1 van jullie me verder zou kunnen helpen!

Rik V zei:
jQVcT4wvormU

Dit is wat ik zie.
Hij staat er dus wel bij maar ik kan er niet op klikken.

(Ik weet niet of de foto werkt.)

Zou fantastisch zijn als 1 van jullie me verder zou kunnen helpen!

Ik zou even moeten kijken morgen. Ik kon tijdens het koppelen 2 selecties maken wat gebruikt moet worden. Ik heb toen beide opties geselecteerd en ik heb geen problemen met mijn iPhone 7 i.c.m. het R-LINK 2 systeem.

Ik heb ook beide opties geselecteerd inderdaad. Van bellen en media.
Lijkt net of hij geen toegang verleend voor de audio van mijn telefoon.

Ik heb het zojuist even bekeken en kan zo niks vinden wat je verkeerd gedaan hebt. Zal je waarschijnlijk wel al hebben gedaan maar wellicht de telefoon verwijderen en opnieuw koppelen?

Probeer het eens bij een ander profiel anders?

Declan zei:
Verder was de besturing wel erg opvallend licht, het voelde alsof ik mijn 16 inch winterwielen onder had liggen....De Megane III met 17 inch zomerwielen stuurt veel zwaarder, wat ik zelf toch een stuk prettiger vindt. Meer feeling met de auto zeg maar.

in welke modus had je het systeem staan? Tussen Eco, Neutraal en Sport zit ook verschil en de bekrachtiging.

Rik V zei:
Zelf hecht ik enorm veel waarde aan het multimedia systeem met vooral de connectiviteit met bijvoorbeeld spotify. Echter krijg ik mijn Iphone 7 niet gekoppeld met het media systeem. Dus kort gezegd, bellen etc wil prima alleen ik kan de bluetooth verbinding niet aanklikken om te laten afspelen via bluetooth.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg? Heb al meerdere keren de telefoon ontkoppeld maar geen succes.

Hmm, komt mij niet bekend voor. Ik gebruik het systeem regelmatig met twee telefoons tegelijk gekoppeld. Mijn Android toestel voor telefonie en de iPhone van de vrouw voor de muziek (afkomstig van Spotify gestreamd via het WiFi netwerk van mijn telefoon). Werkt altijd perfect!
Misschien een instelling in de iPhone waarom het niet werkt?

Na 5 maanden wachten mocht ik ook eindelijk mijn Megane (GT-Line, EDC, benzine) ophalen. Eerste indrukken zijn zeer positief. Was zeer benieuwd naar de combi van automaat en benzine en dit valt zeker niet tegen. De auto trekt lekker vlot op en ook op de snelweg is een versnelling van 140-> 160 erg goed te doen. Heb wel de sportstand aan (perso met sport aandrijving). Wat hier al vermeld werd geldt ook voor de mijne, nadat ik de auto start krijg ik weer een popup of ik door wil gaan in de sportstand. Niet onoverkomelijk maar toch jammer.

Hier even wat foto's:

Klw3es4Cc5i20SUKtLs2Gf8myltI6YpCMSnkIQUcg2rwfLtAJPM45cEkU3TkYEB_eF6aL2GojIqKfbVy7y9YL2m-p8NyoR6bELjHUE3W8RvjLR7WJajoNrcYKihEocWuMBw6OFOwtFEnqOQ6s8zJtVx5s6TWx6ZfSAXzwZuU1PvBb651CzEH2A4AGXwbmy_ptMvA0CYuLjwwrQ20o6hQbneZYMXHnyfGLd5ak-h-437GcKVjgcid__LwHFElEDmA0gzChWBYkjgWw5XUANbIJR5boAdCrJ_1_J1WvTEtWexLyjkTUeRXJiLHOppM1U1urkdiWCDKKTHxiRTr8mIRhaTSLWgo3s9McdYrnAuoN8B9wuIsmLFbJmwpCnuaMaZZMPVW9HV6rwh7HUpok7ecQEq9pUlTGKzrLTv-NvrWeREXOTqMuCDJ-LwqF4DxLEdyEwnkUSO1IRiwQiGGMBiKHOM2e69Ygw_mW0S-3iqFfLgUbqIUfvHxzh-qC8w_YJkKEKO_iONJZ2AOavCOPhqkDltGwV1WHLx5v5Sx0S4b6Ojeh6oQ5_5tLjBIH3DVNShf4AcrRkw0OnqM-Qxe8k5E_kCjaXMhyPGaMafBpA5VjRfpoOry_oTPBg=w800-h800-no

1srVgaNjmaThqfhl5ast0VNrwdkMXd08xF0j88qP3cDMZ73hgB7AZGTIPvoqdmi4eWFlBHGUWNrMPgU8vjAcuknkaKVmEGEQBO6YG0CX6IALEEHHDj0LdIFMNWo0ifn9Sp3u3FBTvPQ26uRNy_VRZtiyPM9kmuWRAAs0mPD-qr-lQVwxDoNR8_JRFHmkbOjy34_BO_eglVk0A0YvDFQ5Zp1EfXsi8Vb_iVEcABHWy34Ku9_6K5r6NbY70EP3KNHti-c4MjWsgduYG5sCEr8cCUj1I9OJjv_c7z8dEYBAlcH1TJVniVRRptAmNvPieRepweG91SBpnUWGm8eha7feVPM58iNph-UCCtaAKA9fQsvEow5y368iZJL9RjPp5sLvy4fErzEVpeWeSuov_GAvP3CUueUyunLmJIfoiB7Z0BxFkxxmy58Sb8egoPtBQzEcTX80epheDOAOpsHVxmTphdh4MRKlyTTEGBe2RVWiEFFq-5pyc4DeofZGKWr_gQNWJqYIYNGJXljuTF-COC-DgHxg0qmFkmp7LPNu2W6S1nttfi2a0LlvN8z-hA5np7LOivhmHj6lqC1vQA5YcbbYyiMvVPVKW_HnCBb9Do3MdCsScw_J-o3Vag=w800-h700-no

wHGex1aWmaJUk5Pxljyc7IC4f8CH5-Mige190kbb-cXfXuWxGmMdNydm45bDglxpK2Gd-gDDWRxlTznQAtOJRNMRgYdR4hCsW-KovS5FJPoSFMpaP5RZVGbyt0iLo7HyaMGpVSjF6oKUjVHdj0tcgdd_i959lodgOgxsppWJIjIXuZzF3RVPtdqlG5LmBEmR33qi1tR3P92--zbLiS6zkk_kxsAMal4G-DRd51FDgtey6_fwruZ2xzEfjedKaabEIbU30FSnGEDaq-O5EJ6pmpgg9y1RcIYS7PQ-Hx9gwqLuKNY8k8LJ_M1Z0LDLuncwZlNIGR6iQX0kbTp3mgJk9L3sSJTR7hjZ5ro-3zXjl_umHZ8by4P8afPD9tvYcRrmAvzht-JrjDtIUQ5Cpl33ftfhBDMnyegmc7A3G7CC2GTBO70uEvuzPe2LyC6rCZ9iJfg5r4QurmrcUbsE8Bt_kioWZRMifZ-7J2PpNN1diX2Q4QG9IqcSDP3EeohRuI_y7o3sP56he2p1isNq4mmENKmd8vH35O5JuZBDvTUClkd-KTc0UoWjvNUQISVfZh8FZo27mSiMa_SEqEP8aHEDZJLd_KWXrGOirxRyMI8dm4_pGtXB9Y9VUg=w800-h700-no

Roder zei:
De Alpine is allang onthuld en heet A110. De Carur is ook al getoond en heeft daar geen dagrijverlichting.
Ik bedoelde de Mégane RS, maar het was dus een sportieve Zoe ;)
https://www.autoweek.nl/nieuws/renault-zoe-e-sport-concept-zoemt-alles-voorbij/

@hierboven: mooi man. Was die 5 maanden gepland of was er vertraging?

Vandaag met het probleem van het koppelen van de Iphone naar R link naar de dealer geweest.
De vreugde van het hebben van een nieuwe auto krijgt toch een behoorlijke snauw.

Ze hebben het bekeken en contact gehad met Renault Nederland maar er is momenteel geen oplossing.
Uiteindelijk was het antwoord: Ja dan zit er niks anders op om radio te luisteren in plaats van bijvoorbeeld streamings dienst Spotify.
Mede door het infotainment systeem heb ik deze auto gekozen en nu blijkt achteraf blijkt dat het dus niet mogelijk is om met mijn Iphone media te streamen.

Een behoorlijke teleurstelling dus! Verder rijdt hij fantastisch maar ik baal hier enorm van.

Ik begrijp dat het een enorme teleurstelling is als je mede hiervoor de auto hebt gekozen maar weet je 100% zeker dat het aan de r link ligt, zou het niet kunnen dat er per ongeluk iets verkeerd in je iphone staat ingesteld...

volgens mij een paar berichten hierboven heeft iemand geen problemen met zijn iphone 7 icm de r link.

Is er niet toevallig iemand die je kent met een iphone om te proberen in je auto, als die persoon geen problemen heeft in je auto kan je uitsluiten dat het aan de r link ligt en is het misschien iets met een instelling in je telefoon

Heb zelf een sony Z5 premium en hier werkt alles perfect van in de auto

Vervelend dat het niet werk maar wellicht is de auto niet het probleem maar je telefoon. Je kunt een paar dingen proberen:

- kijken of een iPhone van een collega / vriend o.i.d. werkt
- iPhone resetten/als nieuwe iPhone instellen (wel even back-up maken :p)

Ik heb 2 iPhones (6 en 7) en beide werken zonder problemen.

Succes!

Misschien dan het stappenplan om een iPhone te koppelen + af te laten spelen neerzetten? Lijkt me niet zo heel lastig en misschien dat Marcel1969 iets over het hoofd heeft gezien waardoor het niet gaat.

Werkt iPod modus trouwens ook niet of zit die er niet meer op?

Martinspire zei:
Lijkt me niet zo heel lastig en misschien dat Marcel1969 iets over het hoofd heeft gezien waardoor het niet gaat.

Ik heb geen problemen hoor :) , RIK V heeft problemen

Hele mooie GT line giejay! Ik had hem nog niet eerder gezien in deze kleur, staat super met die grijze GT accenten :)

Bedankt voor de reacties!
Dus na aanleiding daarvan direct de telefoon geleend van mijn vriendin (Iphone 6).
Deze werkt uitstekend! Binnen 1 minuut gekoppeld en werkt top!

Vervolgens dus mijn telefoon ingesteld via Itunes als nieuwe telefoon.
Opnieuw geprobeerd en je raad het al! Geen succes....

Iemand die wellicht nog een optie weet?

Rik V zei:
Bedankt voor de reacties!
Dus na aanleiding daarvan direct de telefoon geleend van mijn vriendin (Iphone 6).
Deze werkt uitstekend! Binnen 1 minuut gekoppeld en werkt top!

Vervolgens dus mijn telefoon ingesteld via Itunes als nieuwe telefoon.
Opnieuw geprobeerd en je raad het al! Geen succes....

Iemand die wellicht nog een optie weet?

Beide telefoons hebben dezelfde iOS versie?

Wat gebeurd er als je de telefoon via USB aansluit?

Hier praten ze volgens mij over hetzelfde: https://www.renaultforum.nl/forum/rlink-versus-ios-10-t23683.html

Martinspire zei:
Roder zei:
Ik bedoelde de Mégane RS, maar het was dus een sportieve Zoe ;)
https://www.autoweek.nl/nieuws/renault-zoe-e-sport-concept-zoemt-alles-voorbij/

@hierboven: mooi man. Was die 5 maanden gepland of was er vertraging?
Gepland, mijn gok is dat Leaseplan de boel een beetje vertraagd heeft (laat doorgeven van bestelling aan Renault).

Vraagje, is het mogelijk om in de Bluetooth stand te blijven na het opnieuw starten van de auto? Nu springt ie elke keer weer naar DR.

Morgen eindelijk mijn Megane ophalen :).
Het gaspedaal probleem heeft dus uiteindelijk 3 weken extra geduurd, voordat de auto geleverd kon worden!
Ik ben benieuwd.....

Even terugkomend op mijn Bluetooth probleempje met de Iphone 7 en R Link 2.
Het is gelukt! Hij werkt inmiddels.

Wellicht voor een ander bruikbaar op het moment als hij of zij exact hetzelfde constateert als ik:

- Iphone ingesteld als nieuwe Iphone en een back up gemaakt (verwacht dat dit niet de oplossing was overigens).
- Netwerkinstellingen hersteld.
- Via Itunes een willekeurig nummer op mijn Iphone 7 gezet. Zodat deze terecht komt in de Itunes/muziek map van de telefoon.
- Vervolgens de telefoon aangesloten via een officiële kabel van Apple naar de auto (Bluetooth uit!)
- Het nummer speelt automatisch af en de auto herkent het apparaat als een Ipod. Overigens heb ik dit al eerder geprobeerd via Spotify om het af te spelen via de kabel maar dit wou niet.
- Tijdens het afspelen via de kabel bluetooth ingeschakeld. Het systeem herkende opeens mijn telefoon en het leek of hij nu wel toegang kon verlenen.
Kabel verwijderd en vervolgens kon ik ook via Spotify streamen met bluetooth naar de R link.

Allen bedankt voor de genomen moeite en advies!

super dat het nu in ieder geval wel werkt, vaag maar resultaat telt, veel plezier ermee

Hmm, grote kans dat het komt vanwege dat muziekbestand. Heb volgens mij in het verleden ook wel eens zoiets gezien, maar toen Apple besloot dat U2 album op elk toestel te zetten, had ik ineens geen issues meer (hoorde achteraf dat die soms wel eens oplossing bracht). Qua iPod modus dan.

Heb nog even wat fototjes gemaakt van mijn afneembare trekhaak, hoe deze onder de auto zit en wat je ziet als die eronder uit is

Zonder de trekhaak zie je alleen een klein stukje zwart metaal, er zit ook nog een kunstof afdekdop bij maar als je die erop zet zie je het meer als nu

voor de geinterreseerde, de bovenkant van de kogel is 45cm vanaf de straat gemeten

DSC_0232z_zps8ohlmc4m.jpg

trekhaak erop, maar nog niet de contactdoos neergeklapt

DSC_0233z_zpsh2rba8zy.jpg

en compleet met contactdoos

DSC_0234z_zpsz0a8xqx7.jpg

Kijk, dat is interessant Marcel. Welk merk/type trekhaak zit er onder? Westfalia?
Hier met de III GTline een hoop gedoe gehad met de originele Westfalia trekhaak welke behoorlijk te laag was (zelfs volgens normen) voor de caravan. Inmiddels met hulpveren opgelost. Mocht ik van onze leaseregeling af mogen wijken dan is de IV Estate GT (eveneens in blauw ;) ) een goede optie inclusief afneembare trekhaak. 45 cm onbelast is meer dan de krap 41 welke ik op de III haalde. (y)

De trekhaak komt bij Renault vandaan, zit ook instructieboekje van Renault bij, je vind wel ergens in het boekje het webadres tegen van THULE dus neem aan dat het thule/brink is

op het boekje staat ook het nummer 9572424, als je hier op googled dan is dit een nummer van Thule

Bij mijn Megane 3 GT had is toevalliig ook een Thule trekhaak, hier zat de kogel op 46cm en heb dus ook nooit problemen met de hoogte gehad

Ik had onbelast 40 cm, belast 34 cm. Dat gaf een voorover hellende caravan. Met hulpveren moet het nu beter gaan, maar 1: de auto staat achter optisch wat te hoog en 2: de wegligging is niet verbeterd. Hij veert wat harder uit achter.
Goed dus om te lezen dat het bij de IV met een Thule wel goed zit.

ja, kan me nog goed herinneren met de problemen met de trekhaken van de 3, mijn trekhaak van de 3 is er toen niet bij renault onder gezet en kreeg van de occassiondealer toen de thule eronder, ( met 46cm hoogte ) renault zelf gebruikte andere trekhaken, staat me wel iets van bij dat de latere series die onder de 3 werden gezet hoger waren, ik had de indruk bij de megane 3 GT dat die amper inzakte met belasting...

Ik heb de caravan nog niet achter mijn IV gehad maar ben heel benieuwd hoe het rijd, zeker in combinatie met de EDC, heb ook geen idee of de IV onder belasting doorhangt, maar verwacht het niet, hij is toch redelijk aan de stevige kant geveerd

Super hoor, gefeliciteerd

Ik stap elke dag nog met flinke smile in de auto, vind het helemaal top

Gisteren maar even de auto in de hardwax gezet, ondanks de waxoil die er al op zit geeft dit wel extra glans....

Vandaag mijn bijgeleverde allesdrager gemonteerd om te proberen of het zou passen met de fietsen, normaal heb ik de fietsen op de trekhaak maar als de caravan erachter gaat moet ik ze toch ergens laten dus dan maar op het dak

20170327_173013_zpsbivexiw2.jpg

Glimt zeker mooi zo! (y) En de kleur komt er ook lekker uit zo in de zon!

Toch wel weer heel fijn dat het nu weer een tijdje lekker weer is en je auto ook nog even zo mooi blijft na het wassen/waxen ")

En ben nu ook wel erg blij met m'n schuifdakje, wie twijfelt over deze optie, zeker doen!

Vandaag mijn Megane Bose op mogen halen. Dat rijdt super.
Helaas nagenoeg geen uitleg gehad dus dat wordt een paar uurtjes proberen.
Net de apps geactiveerd, nu 72 uur wachten...
Kun je dan ook live van tomtom activeren?

FB_IMG_1490638848232_zps37te2zbx.jpg

FB_IMG_1490638851523_zpsb8fevmxk.jpg

Dacht ik even dat ik je gespot had, maar het blijkt een al wat eerder geleverde witte IV (met te kleine wielen i.t.t. die van jou (y) )

17426165_1258740914194010_3824822928607772428_n.jpg

Vandaag sowieso een stuk of acht IV Estate's gezien. Van wit en zwart tot grijs/blauw en zilver.

Ook het wit staat zeer fraai..... !!!

blijf het storend vinden ( ja noem mijn maar gek :D:D ) die reclame in de kentekenplaathouder, ik had voor aflevering om zonder reclame gevraagt en ze hebben hele nette houders zonder rand en reclame voor en achter erop gezet

Grappig zie ook dat de bose editie het woord megane heeft staan in de chromen lijst boven het kenteken, de GT heeft die niet, is de eerste keer dat me dit pas opvalt :)

Marcel1969 zei:
Ook het wit staat zeer fraai..... !!!

blijf het storend vinden ( ja noem mijn maar gek :D:D ) die reclame in de kentekenplaathouder, ik had voor aflevering om zonder reclame gevraagt en ze hebben hele nette houders zonder rand en reclame voor en achter erop gezet

Grappig zie ook dat de bose editie het woord megane heeft staan in de chromen lijst boven het kenteken, de GT heeft die niet, is de eerste keer dat me dit pas opvalt :)
Klopt. De GT/GT-Line heeft echter wel weer letters links/rechts achterop staan. Verschil tussen GT en GTLine zie je dus vaak alleen aan de letters achterop.

Ben benieuwd hoe die kentekenplaathouder er dan uitziet. Heb je dan een zwarte strip of wat meer ruimte eromheen?

Anyways, zie hier ook steeds meer Méganes op de weg. Alsof ze een enorme batch naar Nederland hebben gebracht. Al zijn het wel allemaal Estates en weinig Hatchbacks. Nog geen enkele GT Hatchback gezien (regio Den Bosch/Eindhoven). Maar goed, dan ben ik zelf toch lekker de eerste over 2 maanden? :p

Leuk, inderdaad die kleine verschillen

verschil tussen GT en GT-line kan je op zich wel makkelijk zien, zeker aan de voorkant, de GT heeft een honingraat grille en de GT-Line niet, verder staat op de zijkant een logo van 4control en dat zal je niet op de een GT-line zien...

De houder die ik achter heb voor het kenteken is dezelfde houder als voor ( zie een paar foto`s hierboven ), zit dus heel dun zwart randje omheen..

Tuurlijk is het peanuts maar vind het zonder reclame of rand een stuk cleaner eruit zien

Ben ik het met je eens. Ik moet mijn nummerplaathouders vervangen voor houders zonder reclame.

Net als een luxe nummerplaat ipv een standaard nummerplaat, de een vindt het onzin maar ik vind dat net een mooiere uitstraling hebben.

Daarnaast heb ik de typeaanduiding achter verwijderd.

Ik zie nu ook meer meganes (estate) rijden dan begin van het jaar.

Ik had gelijk voor de aflevering ook om de luzere platen ( oplegletters ) gevraagt, dealer vond dit geen enkel probleem en snapte het ook dat ik dit wilde evenals de reclameloze houders.. ( vind ook een dikke pluim voor de verkoper die dit heel goed geregeld heeft )

Tuurlijk willen ze graag reclame op je auto, maar vind dat je best wat mag verwachten als je 40K voor een auto neerlegt

Marcel1969 zei:
Ik had gelijk voor de aflevering ook om de luzere platen ( oplegletters ) gevraagt, dealer vond dit geen enkel probleem en snapte het ook dat ik dit wilde evenals de reclameloze houders.. ( vind ook een dikke pluim voor de verkoper die dit heel goed geregeld heeft )

Tuurlijk willen ze graag reclame op je auto, maar vind dat je best wat mag verwachten als je 40K voor een auto neerlegt

Ik heb het ook aangegeven alleen was het niet gebeurd. Dus dit achteraf laten doen. Was ook verder geen probleem.

Ach kan inderdaad gebeuren en als het achteraf opgelost word is het ook goed, ik had toen paar eisen: , luxe platen, reclameloze houders en geen schroeven op popnagels door de plaat heen ( als ik het zo lees ben ik een zeikerd :) )

Mooie wagen geworden phantom! Ben ook nog steeds blij met mijn keuze voor blanc nacre, zeker nu met het mooie weer. Bij ondergaande zon komt de kleur er nog het beste uit vind ik.

Volgens mij duurde de live traffic bij mij geen 72u, maar was het er al eerder. Overigens ben ik nog steeds niet te spreken over de navi en dan met name om de vreemde omleidingen die gekozen worden (en automatisch worden ingesteld zonder te vragen om bevestiging..). Ik had gehoord dat er een update zou komen, zou deze gewoon gepusht moeten worden eigenlijk of moet je hier zelf iets voor doen?

Nog zo'n 11-12 weken wachten volgens de dealer, mijn Megane Bose 110 dCi EDC is deze week besteld. Het wordt een Bleu Berlin met zo;n beetje alle opties op lederen bekleding en het schuifdak na. Op het net een plaatje gevonden hoe ze er uit zal gaan zien:

16070908162016707914365146.jpg

Leuk, en dan kan het wachten weer beginnen, je ziet in verhouding trouwens weinig hatchbacks dus je rijd toch wat exclusiever....

toevallig toen ik de wijk uitreed zag ik precies dezelfde blauwe estate rijden die ik heb, even gas gegeven om te kijken, die auto was een GT-line met blue iron..

Aan de achterzijde kon ik het alleen maar zien aan het embleem, zijkant aan de velgen en voorkant aan de andere grille, GT-line heeft chromen stroken

toch leuk

Mooie hatchback, mooie kleur. Hoewel ik de estate ook erg mooi vind zou ik zelf ook voor de hatchback gaan. Er zijn al zoveel (lease)stationcars op de weg in de typische leasekleuren.

Voor de benzine rijders, de TCe165 komt ook in de Megane IV bevestigde mijn dealer zojuist. Hadden ze gister vernomen bij een training.

Marcel1969 zei:
Leuk, inderdaad die kleine verschillen

verschil tussen GT en GT-line kan je op zich wel makkelijk zien, zeker aan de voorkant, de GT heeft een honingraat grille en de GT-Line niet, verder staat op de zijkant een logo van 4control en dat zal je niet op de een GT-line zien...
Noem je dat makkelijk? Je moet echt wel een kenner zijn om dat verschil te zien, het was mij tot nog toe ook nog niet opgevallen en ik heb de Megane toch wel aardig gevolgd ;)

99% van de mensen zal het verschil tussen GT/GT line bij een Estate volgens mij niet zien als ze beiden op 18'' staan, behalve als ze de logo's goed gaan bekijken. Niet dat dat uit maakt natuurlijk, het gaat erom dat je het zelf ziet en het is leuk voor de kenners ;). Ik blijf het raar vinden dat ze geen andere achterbumper erop hebben gezet zoals bij de hatchback.

Goed nieuws dat de TCe165 naar de Megane komt trouwens! Werd tijd dat het gat werd gevuld :)

Terug
Bovenaan