Kleine update: doordat de kinderfietsen steeds groter worden en ik nu een alternatief heb voor op de trekhaak, is de fietsendrager van het dak.
De vrouw vind het niks, want die herkent de auto niet neer op de parkeerplaats.

Hoewel de Wingbars in combinatie met de T-adapters (Thule-talk

) een stuk minder herrie maken, is er nu toch wel meer rust in de auto. Ik was er al aan gewend, maar dit is ook wel lekker.
Zomervakantie zonder fietsen, dus een mooie “cleane” trekker.
Eerste vakantie in het buitenland met de caravan, maar de Tiguan geeft geen krimp op de hellingen.
Wel moet je van de cruisecontrol af, want dan schakelt de DSG door naar 7 en dan zakken de toeren onder de 2000. Liever terug naar 6 zodat de motor iets meer toeren maakt.
Er verschijnen wel steeds meer kleine deukjes aan de bijrijders zijde van de auto. Zowel in voorportier als in voorspatbord.

Allemaal parkeerdeukjes van mensen die weinig op hebben met de bezittingen van anderen. Waarschijnlijk door mijn manier van parkeren beperkt het zich (voor nu) tot die ene kant. Opvallend zijn de deukjes in het voorspatbord, maar dat komt door de hoogte van de auto, denk ik.
Zonder fietsenrek laatst ook 200+ aangetikt op de Autobahn. Zo van “moet je een keer geprobeerd hebben”.
Tot 175 gaat heel soepel. Daarna duurt het heeeeel lang voordat je tot 200 komt, dus dat lukt je nauwelijks in het huidige Duitse verkeer. Wel blijft de auto superstabiel op deze snelheden.
Zoals gezegd: leuk om een keer te proberen, maar “cruisen” met zo’n 150-160 rijdt veel relaxter.