Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rembrandt zei:En net als dat je tegenwoordig net zo goed een caravan achter je auto kan hangen (je mag toch niet harder dan 100), kun je ook net zo goed een cabrio nemen.
Het is tegenwoordig overal 60 of 100. Relaxed.![]()
Monsieur Le Loure zei:Dan is Applecarplay met Waze zo gek nog niet, altijd up to date met flitsmeldingen en meer.
Voor mij nooit meer een achterhaald ingebouwd navigatiesysteem meer.
Durashift zei:Ach, voordat VW een nieuwe kaart heeft uitgebracht.. heb jij toch een andere auto... (weliswaar vermoedelijk weer VAG..) toch? :T
Rembrandt zei:Áls een elektrische zevenzitter budgetair mogelijk wordt zou ik dat wel willen.
Heb in de Enyaq van een collega gereden en dat elektrische bevalt me wel.
Maar inderdaad: hij zit te wachten op die mega-update van de software en dat gaat niet zonder slag of stoot.
Eigenlijk zou ik willen dat mijn (Amerikaanse) bedrijf wat nationalistischer doet en gewoon ons allemaal in een Tesla zet.
Zo’n zevenzits Model Y past me wel. Mag zelfs de caravan trekken.
Maar eerst nog maar even genieten van dit buitenkansje. Want dat was het wel, als ik nu naar onze lease-lijst kijk.![]()
Leaseplan zei:LeasePlan has just released the latest edition of its Car Cost Index, revealing that EVs in nearly every segment and European country are now the same price or cheaper on a TCO (total cost of ownership) basis than petrol or diesel cars, despite rising prices for fuel and electricity.
The annual Car Cost Index is a comprehensive analysis of the total cost of owning and operating a car in 22 European countries, ranging from the sub-compact segment to the executive market.
Key findings from this year’s Index:
Despite energy price inflation, fuel costs remain significantly lower for electric cars than petrol and diesel cars: fuel costs represent 15% of the total cost of ownership of an EV, while this is 23% and 28% for petrol and diesel drivers
EVs in nearly every segment and European country are now the same price or cheaper on a TCO basis than petrol or diesel cars:
Compact EVs are cost competitive in 18/22 European countries
Standard mid-size EVs are cost competitive in 19/22 European countries
Premium mid-size EVs are cost competitive 18/22 European countries
(..)
Rembrandt zei:Tja…en dus?
(..)
Rembrandt zei:(..)
Met een Citroen Spacetourer Business Lounge als mooie outsider.
Wacht ‘s……die kan ook electrisch.![]()
Moderator
Hier in de buurt heel veel! Hebben allemaal de Transporters op diesel en aardgas vervangen.Durashift zei:In het leerlingenvervoer kom ik deze (Stellantis derivaten) personenbusjes, in EV vorm, al wel regelmatig tegen.
https://www.youtube.com/watch?v=dzl6yMsp2v8&ab_channel=carwowadinsx zei:De Jogger is wel een gaaf model, maar met zeven man/vrouw erin blijft er van de (eventuele) prestaties maar weinig meer over denk ik.
ENTE zei:Als ik het allemaal zo lees voel ik een Dacia Jogger aankomen!
![]()
Stiekem best leuk!
adinsx zei:De Jogger is wel een gaaf model, maar met zeven man/vrouw erin blijft er van de (eventuele) prestaties maar weinig meer over denk ik.
Rembrandt zei:Dat de 7-zitter vol geen prestaties levert ligt niet aan de auto, maar aan de stoorzender die dan waarschijnlijk naast je zit.![]()
Rembrandt zei:Durfde laatst in Duitsland niet harder omdat het fietsenrek nog op de auto zit.
184 heeft ie overleefd. Auto was verder wel leeg, op de bestuurder na.
En P.S. Die van mij trapt ook wel door hoor. Maar met 4 kinderen in de auto ben je toch wat voorzichtiger. Al is het maar om het goede voorbeeld te geven.![]()
Rembrandt zei:Waar blijft die Jogger Hybrid? Zie er niets over op de Dacia site. Dat ding is toch in Oktober in Parijs geïntroduceerd?
Ben benieuwd naar het trekgewicht. En de prijs natuurlijk…..![]()
Moderator
Dan heeft de overheid het toch goed ingezien dat de bijtelling stilletjes aan gewoon omhoog kanadinsx zei:Eigenlijk had ik tegen mezelf gezegd: alleen EV (incl. laadgedoe / niet te hoog tempo rijden) indien het een stuk goedkoper is dan benzine. Mja, het rijdt wel verdomd lekker...
Rembrandt zei:EV lease betekent voorlopig ID.3, ID.4, Enyaq of Q4 eTron.