Peugeot 308 (SW p. 26)

76734331-9a79-49b6-8898-b92397ae6c7d_800.jpg

Hierbij een afbeelding van de 308 SW op de autosalon Geneve.

AutoTelegraaf mocht even met CEO Picat een woordje wisselen...hij was suprised.
https://www.telegraaf.nl/tv/autovisie/tv/22348803/__Autovisie_report__waarom_Peugeot_titel_Auto_van_het_Jaar_wint__.html

https://www.autokopen.nl/fotoreportage/2014/maart/35677-geneve-2014-peugeot-108-en-308sw

Hierbij een foto reportage van de autosalon Geneve.

dmp61 zei:
ENTE zei:
Edit: nieuwsgierig hoe ze bij AutoVisie (initiator AvhJ) deze overwinning gaan uitleggen aan de lezers. Test -met de onwaarschijnlijke uitkomst- onlangs nog eens gelezen, heeft in dit topic ook al aandacht gehad. Vreemd stukje 'autojournalistiek'.

Begin zo langzamerhand ook steeds meer te denken om het abonnement op AV (al 34 jaar) op te gaan zeggen. De laatste jaren is de objectiviteit flink afgenomen, tevens worden er ook naar mijn mening meer exclusievere '' boven het budget auto’s'' behandeld dan voorheen. Maar ja welk blad is nog wel objectief?

Het meest opzienbarende is dat een dag na de uitslag er nog geen woord op de speciale site staat. Waarschijnlijk te druk met excuses aanbieden bij BMW en Tesla:D

ENTE zei:
dmp61 zei:
ENTE zei:
Edit: nieuwsgierig hoe ze bij AutoVisie (initiator AvhJ) deze overwinning gaan uitleggen aan de lezers. Test -met de onwaarschijnlijke uitkomst- onlangs nog eens gelezen, heeft in dit topic ook al aandacht gehad. Vreemd stukje 'autojournalistiek'.

Begin zo langzamerhand ook steeds meer te denken om het abonnement op AV (al 34 jaar) op te gaan zeggen. De laatste jaren is de objectiviteit flink afgenomen, tevens worden er ook naar mijn mening meer exclusievere '' boven het budget auto’s'' behandeld dan voorheen. Maar ja welk blad is nog wel objectief?

Het meest opzienbarende is dat een dag na de uitslag er nog geen woord op de speciale site staat. Waarschijnlijk te druk met excuses aanbieden bij BMW en Tesla:D

Inderdaad bizar dit.

Doubleyou308SW zei:
https://www.autokopen.nl/fotoreportage/2014/maart/35677-geneve-2014-peugeot-108-en-308sw

Hierbij een foto reportage van de autosalon Geneve.

De laatste foto (nr. 15) welke kleur is dat ? Ik vind hem erg mooi op de 308 SW uitkomen !!

(Het lijkt wel op de Gris Moka kleur ... )

262733-peugeot-308-sw-800x533.jpg

Wat een sloep! Daar ga jij veel plezier aan beleven, ENTE :)

Overigens zag ik gisteren een 308 Active (i.i.g. Allure rijden) in het donker en dan is de verlichting vergelijkbaar met die van een Mégane non-GT: de dimlichten steken geel af bij het wat blauw ogende reepje LEDs, die ook meebranden bij ingeschakeld dimlicht.

ffocus08 zei:
De laatste foto (nr. 15) welke kleur is dat ? Ik vind hem erg mooi op de 308 SW uitkomen !!

(Het lijkt wel op de Gris Moka kleur ... )

Afgaande op ook de foto's van ENTE, inderdaad Gris Moka.

Poekoek zei:
Wat een sloep! Daar ga jij veel plezier aan beleven, ENTE :)

Overigens zag ik gisteren een 308 Active (i.i.g. Allure rijden) in het donker en dan is de verlichting vergelijkbaar met die van een Mégane non-GT: de dimlichten steken geel af bij het wat blauw ogende reepje LEDs, die ook meebranden bij ingeschakeld dimlicht.

D'r kan inderdaad veul in!:T:D

Bij m'n huidige zijn die LEDjes uitschakelbaar, zal ook wel kunnen bij de SW? En anders een heerlijk fout blauw aftermarket Xenon setje monteren?:)

Dat uitschakelen vraag ik mij af, dat hebben volgens mij maar weinig auto's (uniek ding die Picasso van je :T)

ENTE zei:
Bij m'n huidige zijn die LEDjes uitschakelbaar, zal ook wel kunnen bij de SW?:)

Inmiddels zijn de meeste autofabrikanten (helaas) bijna allemaal overgegaan op ledstrips bij de dag rijverlichting wat bij mij nog steeds overkomt als kermisverlichting en kitscherig maar goed smaken verschillen. Vond een enkel fel licht(led)pitje voorheen toch een stuk chiquer staan!

Maar waarom moet tegenwoordig deze rij ledjes ook blijven branden bij dimlicht enz.? Stads/parkeerlicht is dan vaak ook nog aanwezig, nog niet zo lang gelden zat er een keurige schakeling op middels een relais, dimlicht aan, dag rijverlichting automatisch uit. Hoop niet dat vanaf 2015 wanneer het wettelijk verplicht schijnt te worden dat de achterzijde ook gelijktijdig moet wordt ingeschakeld dat dit echt alleen beperkt blijft tot in de achterlichten en dat er niet nog eens een extra reep ledjes bij gaat komen!

Recht van voren is die zilveren dure versie v/d 308 is zo'n beetje het meest 'priemiejum' van alle Franse auto's.
Mooie subtiele en toch sterke lijnen. Zéér goed gelukt. Ook in vergelijk tot de Golf en Astra.

De onderzijde van de achterbumer van de SW vond / vind ik iets te veel uitsteken en nodeloos bol.

dmp61 zei:
ENTE zei:
Bij m'n huidige zijn die LEDjes uitschakelbaar, zal ook wel kunnen bij de SW?:)

Inmiddels zijn de meeste autofabrikanten (helaas) bijna allemaal overgegaan op ledstrips bij de dag rijverlichting wat bij mij nog steeds overkomt als kermisverlichting en kitscherig maar goed smaken verschillen. Vond een enkel fel licht(led)pitje voorheen toch een stuk chiquer staan!

Maar waarom moet tegenwoordig deze rij ledjes ook blijven branden bij dimlicht enz.? Stads/parkeerlicht is dan vaak ook nog aanwezig, nog niet zo lang gelden zat er een keurige schakeling op middels een relais, dimlicht aan, dag rijverlichting automatisch uit. Hoop niet dat vanaf 2015 wanneer het wettelijk verplicht schijnt te worden dat de achterzijde ook gelijktijdig moet wordt ingeschakeld dat dit echt alleen beperkt blijft tot in de achterlichten en dat er niet nog eens een extra reep ledjes bij gaat komen!

De LED strip gaat minder fel branden als het dimlicht aan gaat en neemt zodoende functie van het standlicht over. Bij auto's waar dit zo geschakeld is is er geen afzonderlijk standlicht meer aanwezig. Dagrijverlichting mag niet blijven branden als het dimlicht aan staat dus als je een auto ziet rijden waarbij de dagrijverlichting in het donker net zo fel brand als overdag dan is er iets niet goed en dat heb ik tot op heden alleen gezien bij mensen die zelf ledjes op de auto hebben geplakt.

der Magistrat zei:
Gek genoeg doet de 308 SW me op deze beursfoto's aan de A4 Avant denken.

Gelukkig alleen vanuit deze hoek een heel klein beetje :p Het is geen lelijke auto maar echt veel doet het mij ook niet.

golfdiesel zei:
Mcsluis zei:
In de officiële prijslijst staat niets vermeld over een kleuren display. in de dealer info echter wel zoals je aangeeft:

Dit staat in de officiële prijslijst zoals deze op www.peugeot.nl te vinden is:

Schermafdruk+van+2014-02-20+17%253A49%253A10.png

Daar staat toch echt bij het kopje INTERIEUR vermeld: Kleurendisplay in het instrumentenpaneel.

[edit] 1 verschil zie ik al, bij de hatchback staat het kleurendisplay niet genoemd en bij de SW wel [/EDIT]

Nu is de prijslijst van de SW plotseling ook aangepast en is het kleurenscherm verdwenen, het zit dus toch aan de optie verbonden met de adaptieve cruise control. Stelletje ratten van Peugeot heeft alleen de datum van de prijslijst niet aangepast maar alleen stiekem de inhoud van het PDF'je veranderd.

Hesp zei:
Hier in België staat de configurator voor de SW eindelijk online.

Bedankt voor de link!!

Jammer dat nog niet alle onderdelen zichtbaar worden maar zo krijgen we in ieder geval wel een goed beeld. Moet trouwens zeggen dat ik de 16" van de Active versie nog niet vind tegenvallen.....

Net de configurator (belgie) even bekeken (bedankt voor de link Hesp).
Maar is er in belgie geen 1.6 150pk leverbaar?
Vind het ook erg jammer dat de configurator niet alle opties en onderdelen weergeeft (wisselingen in velgen liet hij bij mij niet onscreen zien).

Overigens nog steeds geen bericht van de dealer over mogelijke productie/leverdatum.
Ook was het wel netjes geweest als de dealer enkele foto's had rond gemaild na het open gaan van de beurs in Geneve...
(beetje extra service voor een particuliere koper kan geen kwaad dacht ik zo).

D308 zei:
Ook was het wel netjes geweest als de dealer enkele foto's had rond gemaild na het open gaan van de beurs in Geneve...

Die extra service krijg je gewoon hier, bij je 308 vrienden. Nota bene van een low-life leasepipo:p

ENTE zei:
D308 zei:

Die extra service krijg je gewoon hier, bij je 308 vrienden. Nota bene van een low-life leasepipo:p

Mja, ik vind eigenlijk niet dat je dit van een dealer kan verwachten en al helemaal niet op een forum over moet gaan zeveren.
Tuurlijk is leuk en attent als het pro-actief gebeurt maar in deze digitale wereld weet een klant het vaak al eerder te vinden dan de verkoper zelf.

Leuk artikel over een "geheimzinnige" gast in Geneve:

https://www.autoevolution.com/news/man-copies-features-from-the-peugeot-308-sw-at-geneva-photo-gallery-77990.html

its_me_leon zei:

https://www.autoevolution.com/news/man-copies-features-from-the-peugeot-308-sw-at-geneva-photo-gallery-77990.html

z

Low budget spionage :T
Normaal kopen ze een dozijn nieuwe wagens om ze vervolgens helemaal te ontleden....de crisis is dus ook hier zichtbaar!

Vanaf 03:49 een stoere zwarte 308 SW (op 18 inch).
https://www.autoweek.nl/video/3889/beursverslag-autosalon-geneve-2014-deel-3
(even daarvoor wel de v40 190pk 14% knaller, maar daar is achterin net geen hoofdruimte).

its_me_leon zei:

Zker funny.

Buitenlandse bedrijven in China stuiten vaker op kopieën van hun eigen producten. Lokale overheden nemen het niet altijd even nauw met handhaving van wetten tegen namaakpraktijken. Daarnaast zijn niet alle Chinezen bekend met het verbod op namaak.

Gilletti zei:
ENTE zei:
D308 zei:

Mja, ik vind eigenlijk niet dat je dit van een dealer kan verwachten en al helemaal niet op een forum over moet gaan zeveren.
Tuurlijk is leuk en attent als het pro-actief gebeurt maar in deze digitale wereld weet een klant het vaak al eerder te vinden dan de verkoper zelf.

@Ente waarvoor dank!

@Gilletti je hebt helemaal gelijk wat betreft de digitalisering va de maatschappij en de online vindbaarheid van informatie en mooie plaatjes. Mijn opmerking was dan ook niet bedoeld om te zeuren of zeveren maar de stiekum meelezende dealer een tip te geven over het verlenen van wat extra service. Ze moeten zich ergens mee onderscheiden van de rest.

E-One zei:
its_me_leon zei:

Zker funny.

Buitenlandse bedrijven in China stuiten vaker op kopieën van hun eigen producten. Lokale overheden nemen het niet altijd even nauw met handhaving van wetten tegen namaakpraktijken. Daarnaast zijn niet alle Chinezen bekend met het verbod op namaak.

Artikel gelezen? Vermoedelijk gaat het om een Japanner.

https://www.autofans.be/sites/default/files/styles/foto_full/public/media/merken/peugeot/eigenfotos/dsc_9208.jpg

Denk de mokka grey versie...
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een Rich oak plaatje

Wat een geweldige 'kleur' blijft dat Gris Artense toch, daar hebben ze echt wat moois van gemaakt (y)

der Magistrat zei:
E-One zei:
its_me_leon zei:

Zker funny.

Artikel gelezen? Vermoedelijk gaat het om een Japanner.

Is een bekend fenomeen toch?
Al jaren worden er Aziatische bezoekers gesignaleerd die foto's en notities maken van de meest gekke details.

Over Gris Artense, hier in het dorp staat er ook eentje in die kleur.
Netjes maar verder verre van bijzonder of uitgesproken. M.a.w., best saai dus. :T

Van onze leverancier hebben wij bericht ontvangen over de leverweek van uw auto. Volgens deze gegevens is de geplande leverweek van uw nieuwe leaseauto week 29-2014.

Vorige week besteld, 308sw BLE. Even wachten nog :)

Gilletti zei:
Over Gris Artense, hier in het dorp staat er ook eentje in die kleur.
Netjes maar verder verre van bijzonder of uitgesproken. M.a.w., best saai dus. :T

(@ Poekoek, Wat een geweldige 'kleur' blijft dat Gris Artense toch, daar hebben ze echt wat moois van gemaakt)

Dat andere franse merk heeft al jaren Gris Cassiopee en nu dus Peugeot met Gris Artense de eerste weken leuk en als ie net uit de wastunnel komt ja (ik spreek uit eigen ervaring). Je kan er natuurlijk de meest exotische namen voor verzinnen maar het blijft natuurlijk wel grijs (lees: m.i. ook saai) dus geweldig, tja! Enige voordeel bij dit soort kleuren is, vaak wassen niet perse nodig dat dan weer wel.

Ik vind de paarse/violet gloed die er doorheen zit erg mooi, dat breekt het verder standaard zilver. Het lijkt haast alsof de hele auto van aluminium gemaakt is. Nee, het is geen knalkleur, maar die zijn er sowieso niet voor de 308. Dan vind ik dit 1 van de mooiere opties die toch nog enigszins apart is.

der Magistrat zei:

Serieuze vraag?
Een reklame met een clou?

Automotive commercials zijn doorgaans folderfoto's, maar dan aan elkaar geplakt. ;-)

De pay-off van deze commericial (zie je op het eind) is 'Extended Sensations'.
Ergo: Ben je rond de 35, heb je een surfplank, een brunette (die ook wil rijden) en vrije tijd, knal dan in een silvergrijze 308 Estate naar steden en stranden.

Of zoiets.

Een brunette welke haar periode heeft en gelijk test of de kwaliteit van het portier voldoet...:T

Dat zinkertje achterin icm in de zeikende regen buiten staan met de ruitenwissers aan zit ik nog op te broeden. Moet iets met watermanagement te maken hebben!

Goed filmpje van de 308 SW op de Autosalon Geneve.
https://youtu.be/5JwddCaQiAo

Heeft iemand toevallig al iets gehoord over de levering van zijn/haar 308 Blue Lease hatchback in de 14% uitvoering?

Terug
Bovenaan