Peugeot 308 (SW p. 26)

Staat chique, Gilletti (y)

@ der Magistrat: je bedoelt dat ie vrij hoog op z'n pootjes lijkt te staan aan de voorkant? Ik denk dat dat komt door de parkeerplaats waar de auto staat.

https://www.broekhuisgroep.nl/auto-zoeken/car-configurator/peugeot

Hierbij een Peugeot Car Configurator van Broekhuis.

der Magistrat zei:
Dat maakt de 308 iets stoerder, al lijkt er nog vrij veel speling vooraan te zitten? Maar misschien ligt het aan de foto.

De wielomtrek kun je natuurlijk niet zomaar veranderen, dus de ruimte in het spatbord zal ongeacht de grootte van de velg gelijk blijven.
De auto staat in dit geval inderdaad op een wat hobbelige parking. Normaal valt het niet echt op.

Schoppin zei:
Heeft iemand toevallig al iets gehoord over de levering van zijn/haar 308 Blue Lease hatchback in de 14% uitvoering?

Nee, maar ik ben wel heel erg nieuwsgierig daar er nu al een paar in de fabriek moeten worden gemaakt. As we speak. De productie zou deze maand starten van de 120pk 14% diesel met 300 Nm:p. Mijn dealer komt ook niet vanuit zichzelf met een leverdatum.

@Gilletti, De 17" Ligne "S" staat hem goed(y).

Ik heb zelf uiteindelijk toch maar gekozen om de 308 op de ‘’standaard 16” TOPAZE” te laten staan welke zeker ook niet onaardig ogen. Ik laat hem alleen wel afleveren op 4Seasons banden dat was deze maal voor ons een must. Ik ben het een beetje zat om iedere keer de zomer/winter wissel uit te voeren dat hebben we ruim 10 jaar volgehouden op 17” met een dubbele LM set. Om 17’’ en 4Seasons met breedte 225/45R17 te gebruiken vond ik voor de winter net even iets te breed, daar in tegen zijn de 205-55R16 om te vervangen ook weer wat gunstiger. In ieder geval blijf ik in breedte wel gelijk zoals we nu rijden.

Neemt verder niet weg dat ik 17” perfect vind passen bij de 308.

JPTER zei:
1e 3 seconden... Blue lease look

Volgens mij zie je tijdens de 1e 5 seconden op dit filmpje de neus van de Blue lease varianten... Dus geen Full Led en sjieke mistlampen, maar los stripje leds voor de dagrijverlichting, iets anders gevormde koplampen (maar dan bij de Blue lease in halogeen kleur??) en wat simpelere mistlampen...

toch?

De BlueLease variant is gebaseerd op de Active. Heeft dus geen full led en ziet er met mistlampen als volgt uit:
image.gif

Doubleyou308SW zei:

Mooie configurator.
- Moet er bij het drive sports pack icm automaat niet ook bijstaan flippers aan het stuur?
- Bij keyless entry.. optie. Zit ook tevens 220V aansluiting bij

Doubleyou308SW zei:

Dank!

Wie van de forumgangers is werkzaam bij deze dealer? Of eventueel een andere dealer?

Ik zie in deze configurator namelijk de mogelijkheid tot bestellen van pack ergonomique op de 308 SW BLE.
Bij mijn dealer krijg ik helaas zero, noppes, nada, niks info of dit mogelijk is.
Hoor graag! Mag ook per pb.

Blijft ook een mooi kleurtje die donkerblauwe. Komt soms als zwart over. Deze Italiaan check de hatchback eens grondig en let op de kleinste details. Dat idee krijg ik want verstaan doe ik hem niet ;). Wel stijlvolle beelden in onderstaand filmpje. Hij doet ook de ouderwetse deuren-dichtgooi-test zoals dat bij ook een maatstaf is voor 'kwaliteit' en 'degelijkheid'.
https://youtu.be/AyEZBz5E_2Y

E-One zei:
Blijft ook een mooi kleurtje die donkerblauwe. Komt soms als zwart over. Deze Italiaan check de hatchback eens grondig en let op de kleinste details. Dat idee krijg ik want verstaan doe ik hem niet ;). Wel stijlvolle beelden in onderstaand filmpje. Hij doet ook de ouderwetse deuren-dichtgooi-test zoals dat bij ook een maatstaf is voor 'kwaliteit' en 'degelijkheid'.

Hij heeft wel belachelijk dure diesel gevonden:
https://www.prezzibenzina.it/
Of het is geen HDI.

der Magistrat zei:
E-One zei:

Of het is geen HDI.

Aan zijn verbruik te zien zou je het haast wel denken ja :(
Zat wel af en toe hoog in toeren, Italiaans temperament natuurlijk!

ENTE zei:
Doubleyou308SW zei:

Dank!

Wie van de forumgangers is werkzaam bij deze dealer? Of eventueel een andere dealer?

Ik zie in deze configurator namelijk de mogelijkheid tot bestellen van pack ergonomique op de 308 SW BLE.
Bij mijn dealer krijg ik helaas zero, noppes, nada, niks info of dit mogelijk is.

Hoi Ente,

ik werk bij Broekhuis als contactpersoon voor berijders en leasemaatschappijen.
heb je een auto is bestelling staan bij ons?

PB mij maar even, zal ik maandag even voor je uitzoeken, graag ook met prive mail. dan kan ik je een plaatje mee sturen.

Jeroen

dmp61 zei:
der Magistrat zei:
E-One zei:

Of het is geen HDI.

Aan zijn verbruik te zien zou je het haast wel denken ja :(
Zat wel af en toe hoog in toeren, Italiaans temperament natuurlijk!

Nou ja, aan de toerenteller te zien is het wel een diesel. Gezien de prijs per liter echter, wordt hij ofwel opgelicht, ofwel tankt de beste man benzine.

Joenep zei:
ENTE zei:
Doubleyou308SW zei:

Dank!

Hoi Ente,

ik werk bij Broekhuis als contactpersoon voor berijders en leasemaatschappijen.
heb je een auto is bestelling staan bij ons?

PB mij maar even, zal ik maandag even voor je uitzoeken, graag ook met prive mail. dan kan ik je een plaatje mee sturen.

Jeroen

Hallo Jeroen,
Zou je mij svp ook op de hoogte kunnen brengen van deze mogelijkheid? Ik heb momenteel een offerte liggen voor 308 SW active + alle opties, inclusief sportstoelen, omdat volgens mijn dealer deze sportstoelen niet (ook niet achteraf met meerprijs) leverbaar zijn op de 308 SW BLE. Ik wil graag die sportstoelen, zodat ik ben gedwongen om voor de SW Active te gaan met alle opties. Maar heb natuurlijk liever de SW BLE met als optiepakket de sportstoelen. Maar dat laatste schijnt niet mogelijk te zijn, totdat ik hier dit bericht van Ente lees. Ik hoor graag jouw reactie, want moet eigenlijk volgende week offerte doorzetten ter goedkeuring aan mijn baas. Heb de indruk dat deze vraag ook wel bij andere lezers en geïnteresseerden leeft voor de 308 SW.
Alvast dank!

PB'tje naar Jeroen verzonden!
Inderdaad, rvl73, die optie zou het feest helemaal compleet maken(y)

Ik vind hem in het wit toch eigenlijk ook wel steeds mooier worden:
https://smashpipe.com/autos/videos/jkpyeUYeK_I/2015_Peugeot_308_SW_Diesel_Exterior_and_Interior_Walkaround_Debut_at_2014_Geneva_Motor_Show.html

driel24 zei:
Weinig optieskeuzes op een BLE.
Zit 220v daar nu standaard op ?
Dealer weet het niet...
is onderdeel van keyless entry en start, dus het antwoord is hoogstwaarschijnlijk NEE

its_me_leon zei:
Ik vind hem in het wit toch eigenlijk ook wel steeds mooier worden:
https://smashpipe.com/autos/videos/jkpyeUYeK_I/2015_Peugeot_308_SW_Diesel_Exterior_and_Interior_Walkaround_Debut_at_2014_Geneva_Motor_Show.html

Klopt. Dat staat een SW zeker. En ook de toppers van een Rubis 17 inch. Moet die keuze ben ik echt content.

Voor de liefhebber nog meer live foto's:

22_w640.jpg

23_w640.jpg

25_w640.jpg

24_w640.jpg

28_w640.jpg

27_w640.jpg

Meer foto's:
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/geneva-motorshow/external/1110/
https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/maart/35679-peugeot-308-sw-en-108-op-maat-voor-nederland
https://www.omniauto.it/salone/ginevra2014/stand/1098/peugeot

Had de tuinslang ff weggelegd!

Kan amper de (m-a-g-i-s-t-r-a-l-e) 308 bewonderen - mijn ogen worden de hele tijd naar die slang getrokken.
De Peu verdient beter.

o_O

rickm zei:
Had de tuinslang ff weggelegd!

Kan amper de (m-a-g-i-s-t-r-a-l-e) 308 bewonderen - mijn ogen worden de hele tijd naar die slang getrokken.
De Peu verdient beter.

o_O

Hij's niet van mij hoor. ;)

Lekker Belgisch wijkje zie ik. Mooi schoon hoor, je tuin staat er ook netjes bij trouwens.

Ook ik zit in de beslisfase voor een 308 SW in de lease. In principe wordt hij als volgt: 308 SW 1.6 HDi Blue Lease Executive, lederen bekleding met stoelverwarming (achteraf montage) en 17" LM velgen (ook achteraf i.v.m. 14% bijtelling).

Ik twijfel alleen nog over de kleur en velgen. Mijn gevoel is dat een grijstint de auto mooier staat dan zwart.. Op veel officiële foto's vind ik Gris Artense heel mooi, maar op sommige foto's lijkt het bijna (gewoon) zilver metallic. Gris Mokka lijkt op bovenstaande foto's weer erg mooi, maar heeft een zweempje bruin (en dat hoeft niet zo van mij). Wat denken jullie, lijkt Gris Artense erg op het ouderwetse zilver metallic?

Dan de velgen.. volgens mij kan ik kiezen uit Rubis (zie o.a. foto's hierboven) en Emeraude (10-spaaks). In de folder vind ik die laatste erg mooi.. maar ik kan er geen foto's van vinden op een auto. Is er iemand hier die wel foto's van Emeraude heeft gevonden, of die deze velgen in een bestaande foto van de 308 SW kan fotoshoppen? Bedankt!

Ken je de kleur Gris Artense? Die vind ik het mooiste en dan 'zou' ik hem met een licht lederen interieur nemen!:T

Zwasie gaaf! Ik zie hier mijn bestelde 308 blue lease premium staan inclusief de rubis velgen. Prima nu kan ik helemaal niet meer wachten. Het enige verschil is dat ik nog de chromen zijlijsten heb...accentje en net even onderscheidend.

Vraag voor de mensen die al een 308 hebben aangaande het navigatiesysteem.
Kan je eigen POI's in het systeem laden? Het is nogal overdreven om nog een navigatiesysteem mee te nemen op vakantie om custom POI's te kunnen gebruiken.

E-One zei:
Schoppin zei:
Heeft iemand toevallig al iets gehoord over de levering van zijn/haar 308 Blue Lease hatchback in de 14% uitvoering?

Nee, maar ik ben wel heel erg nieuwsgierig daar er nu al een paar in de fabriek moeten worden gemaakt. As we speak. De productie zou deze maand starten van de 120pk 14% diesel met 300 Nm:p. Mijn dealer komt ook niet vanuit zichzelf met een leverdatum.

Ik heb mijn dealer net even gebeld, hij schatte het op mei/juni... aaargh wachten duurt lang :)
(Broekhuis Almelo)

HanTheMan zei:
E-One zei:
Schoppin zei:

Ik heb mijn dealer net even gebeld, hij schatte het op mei/juni... aaargh wachten duurt lang :)
(Broekhuis Almelo)

WAT? Dat is toch hopelijk wel voor een 308 SW, want anders zou de hatchback 14% diesel wel even 1 a 2 maanden achterlopen op productie van wat ze eerder naar buiten hebben gebracht. Too bad.

J2S zei:
Ook ik zit in de beslisfase voor een 308 SW in de lease. In principe wordt hij als volgt: 308 SW 1.6 HDi Blue Lease Executive, lederen bekleding met stoelverwarming (achteraf montage) en 17" LM velgen (ook achteraf i.v.m. 14% bijtelling).

Ik twijfel alleen nog over de kleur en velgen. Mijn gevoel is dat een grijstint de auto mooier staat dan zwart.. Op veel officiële foto's vind ik Gris Artense heel mooi, maar op sommige foto's lijkt het bijna (gewoon) zilver metallic. Gris Mokka lijkt op bovenstaande foto's weer erg mooi, maar heeft een zweempje bruin (en dat hoeft niet zo van mij). Wat denken jullie, lijkt Gris Artense erg op het ouderwetse zilver metallic?

Dan de velgen.. volgens mij kan ik kiezen uit Rubis (zie o.a. foto's hierboven) en Emeraude (10-spaaks). In de folder vind ik die laatste erg mooi.. maar ik kan er geen foto's van vinden op een auto. Is er iemand hier die wel foto's van Emeraude heeft gevonden, of die deze velgen in een bestaande foto van de 308 SW kan fotoshoppen? Bedankt!

Tip: bezoek eens een Peugeot dealer die een 308 Berline heeft staan in Gris Artense. Een kleur beoordelen op plaatjes is erg lastig, in het echt kan de kleur zomaar heel anders ogen. Persoonlijk verwachtte ik dat Gris Artense heel simpel zilvergrijs zou zijn, maar in het echt vond ik het een mooie en aparte kleur; er zit een violet-gloed doorheen, chique (y)

Mijn dealer had het ook over "eerste productie maand, van half april tot half mei". Mijn hatchback is net na de kerst besteld overigens. De wachtrijen voor nu gaan al tot augustus/september.

sfs zei:
Mijn dealer had het ook over "eerste productie maand, van half april tot half mei". Mijn hatchback is net na de kerst besteld overigens. De wachtrijen voor nu gaan al tot augustus/september.

Je moet maar zo denken: hebben van de zaak is het einde van het vermaak.:)

sfs zei:

Ja, mijn dealer geeft net door dat de productie WEKEN is opgeschoven. Mijn bestelling is van 30 Nov 2013. Start productie nu begin April! Lekker dan, ik dacht er mee op vakantie te kunnen met de Meivakantie. Waar ik al bang voor was is werkelijkheid geworden. Echt treurig, maar tis niet anders.

Dat wordt dus dat voor de 308 SW mensen nog langer wachten.

E-One zei:
sfs zei:

Ja, mijn dealer geeft net door dat de productie WEKEN is opgeschoven. Mijn bestelling is van 30 Nov 2013. Start productie nu begin April! Lekker dan, ik dacht er mee op vakantie te kunnen met de Meivakantie. Waar ik al bang voor was is werkelijkheid geworden. Echt treurig, maar tis niet anders.

Treurig, maar niet iets wat nooit voorkomt. De 308 is volgens mij een behoorlijk succes en met de lancering van de SW en de prijs Auto van het Jaar zal het niet minder worden. Enkele weken op een toch al wat lange periode lijkt me nog wel overkomelijk.

Poekoek zei:
E-One zei:
sfs zei:

Treurig, maar niet iets wat nooit voorkomt. De 308 is volgens mij een behoorlijk succes en met de lancering van de SW en de prijs Auto van het Jaar zal het niet minder worden. Enkele weken op een toch al wat lange periode lijkt me nog wel overkomelijk.

Tijd=geld Poekoek!:T

E-One zei:

In de diverse media o.a. is al weken geleden meerdere malen vermeld dat voor de 14% uitvoeringen de productie “start eerste helft van april” of er wordt gesproken van “start voorjaar’’ dus dat is vooralsnog niets nieuws! Wordt natuurlijk een ander verhaal als het ook gaat gelden voor de rest van het gamma.

dmp61 zei:
E-One zei:

In de diverse media o.a. is al weken geleden meerdere malen vermeld dat voor de 14% uitvoeringen de productie “start eerste helft van april” of er wordt gesproken van “start voorjaar’’ dus dat is vooralsnog niets nieuws! Wordt natuurlijk een ander verhaal als het ook gaat gelden voor de rest van het gamma.

Maar jammer dat dan leverdatum uiteindelijk START productiedatum blijkt te zijn in praktijk. Ik heb ook gelezen en gehoord VOORJAAR, maar juist ook 'start begin maart' om in april uit te kunnen leveren aan de personen die initieel 'begin april' als afleverdatum hadden staan.

Ik moet even mijn mind verzetten en dat kost 2 dagen :p

golfdiesel zei:
Kan je eigen POI's in het systeem laden? Het is nogal overdreven om nog een navigatiesysteem mee te nemen op vakantie om custom POI's te kunnen gebruiken.

Dit schijnt mogelijk te zijn. Ook het manual geeft dat aan. Er staat echter niet in hoe dit te doen. Vreemd genoeg weten de dealers blijkbaar ook niet hoe het moet getuige het relaas op een forum over Citroen (zelfde systeem). https://gpsunderground.com/forum/peugeot-citroen/24261-how-import-pois-smeg.html

its_me_leon zei:
golfdiesel zei:

Dit schijnt mogelijk te zijn. Ook het manual geeft dat aan. Er staat echter niet in hoe dit te doen. Vreemd genoeg weten de dealers blijkbaar ook niet hoe het moet getuige het relaas op een forum over Citroen (zelfde systeem). https://gpsunderground.com/forum/peugeot-citroen/24261-how-import-pois-smeg.html

O ja, sorry ik wou nog even kijken bij mijn auto. Zelf gebruik ik eigenlijk POI's nooit.
Moet wel zeggen dat ik het geleverde kaartmateriaal goed actueel vindt. Dat was bij Peugeot (508) wel eens anders.

its_me_leon zei:
golfdiesel zei:

Dat is mogelijk. Denk wel dat je ze manueel moet ingeven. Heb nog niet goed bekeken of je ze eventueel via een bestand op usb ofzo kan toevoegen

E-One zei:
dmp61 zei:
E-One zei:

Maar jammer dat dan leverdatum uiteindelijk START productiedatum blijkt te zijn in praktijk. Ik heb ook gelezen en gehoord VOORJAAR, maar juist ook 'start begin maart' om in april uit te kunnen leveren aan de personen die initieel 'begin april' als afleverdatum hadden staan.

Ik moet even mijn mind verzetten en dat kost 2 dagen :p

Sorry dat ik je het slechte nieuws moest vertellen ;)
Ik ben wel gewend dat dingen worden uitgesteld haha niet leuk maar anders buiten lekker fietsen veel te mooi weer om in je nieuw peugeot 308 te rijden :p

(ik kan ook niet wachten....)

Als een van de weinig particuliere kopers, moet ik me dagelijks bedwingen mijn dealer niet lastig te vallen met de "is er al meer bekend" vraag....
Zeker nu ik veel en vaak terug lees dat leverdata eigenlijk productie data zijn en hiermee de levering dus flinke vertraging oploopt (iemand enig idee wat het verschil gaat zijn? (hoelang is een auto in productie?)

Kan iemand mij trouwens bevestigen of particuliere bestellingen voor lease bestellingen worden afgehandeld, dacht zoiets gehoord/gelezen te hebben....?

D308 zei:
Als een van de weinig particuliere kopers, moet ik me dagelijks bedwingen mijn dealer niet lastig te vallen met de "is er al meer bekend" vraag....
Zeker nu ik veel en vaak terug lees dat leverdata eigenlijk productie data zijn en hiermee de levering dus flinke vertraging oploopt (iemand enig idee wat het verschil gaat zijn? (hoelang is een auto in productie?)

Kan iemand mij trouwens bevestigen of particuliere bestellingen voor lease bestellingen worden afgehandeld, dacht zoiets gehoord/gelezen te hebben....?

Ooit iets opgevangen van zo’n 30 á 35 uur per auto. Wel zouden er inmiddels ongeveer 700 stuks per dag (dat was het streven geloof ik) van de band moeten gaan lopen. En of een particuliere bestelling voorrang heeft daar heb ik zo mijn twijfels over, de (lever)tijd zal het uitwijzen!

Terug
Bovenaan