Peugeot 308 (SW p. 26)

JPTER zei:
https://www.youtube.com/watch?v=WTbvuVE6yzs308SW promofilmpje

Weet niet oftie al gepost was... kwam dit filmpje net tegen...

Afgelopen vrijdag nog eens bij de dealer geweest en ff gechecked wat de huidige status is van mijn 308HDI BLE 2.0automaat (besteld ca 3-4weken geleden)...

Volgens zijn peugeot "track&trace" systeem nog steeds productie in mei (2014 heb ik maar aangenomen.)

Altijd welkom! Ook voor de Berline bestellers onder ons met mooie dashboard shots.

Raar dat jij voor de SW een 'track&trace' kan (laten) uitvoeren en ik voor de berline alleen doorkrijg 99 99 9999...:S

Een foto van een witte: https://www.expansion.com/muestra_foto_grande.html?foto=/imagenes/2014/02/24/empresasmotor/1393258196_extras_ladillos_1_g_0.jpg&alto=360&ancho=655&md5=ace0c09c4776f7096ee01add7b6ed782

its_me_leon zei:
Een foto van een witte: https://www.expansion.com/muestra_foto_grande.html?foto=/imagenes/2014/02/24/empresasmotor/1393258196_extras_ladillos_1_g_0.jpg&alto=360&ancho=655&md5=ace0c09c4776f7096ee01add7b6ed782

Wit staat hem zo te zien goed maar 17" lijkt onder een SW niet echt heel groot.

Was al tot de conclusie gekomen dat 16" ielig zou staan...Inderdaad 17" staat correcter! Nu nog de fraaiere Emeraude :p

1e 3 seconden... Blue lease look

Volgens mij zie je tijdens de 1e 5 seconden op dit filmpje de neus van de Blue lease varianten... Dus geen Full Led en sjieke mistlampen, maar los stripje leds voor de dagrijverlichting, iets anders gevormde koplampen (maar dan bij de Blue lease in halogeen kleur??) en wat simpelere mistlampen...

toch?

its_me_leon zei:
Nee dat is niet mogelijk en dat was een foutje van mijn kant. Ik heb geen electrische verstelling nodig en had het ook niet besteld. Op een of andere wijze is het echter in de bestelling gekomen en is naderhand gecorrigeerd

Oké, bedankt voor je snelle reactie. Ik vreesde al zoiets. :-)

Weet iemand of op de elektrische stoelen kantelverstelling zit? Ik heb namelijk lange benen en krijg bij de stoelen zonder elektrische verstelling net wat te weinig steun van de onderbenen.

Rogier Kuin zei:
its_me_leon zei:
Nee dat is niet mogelijk en dat was een foutje van mijn kant. Ik heb geen electrische verstelling nodig en had het ook niet besteld. Op een of andere wijze is het echter in de bestelling gekomen en is naderhand gecorrigeerd

Oké, bedankt voor je snelle reactie. Ik vreesde al zoiets. :-)

Weet iemand of op de elektrische stoelen kantelverstelling zit? Ik heb namelijk lange benen en krijg bij de stoelen zonder elektrische verstelling net wat te weinig steun van de onderbenen.
Ja dat zit er op volgens pagina 12: https://public.servicebox.peugeot.com/ddb/modeles/308n/308n_308/ed01-13/nl_nl/contenu/AP-308_Nouvelle_01_2013_NL.pdf

ENTE zei:
De 308 hatchback zal na het nieuws van vanochtend niet meer de lieveling van de leaserijder zijn....klik

Mooie auto, veel vermogen, snelle sprint, maar...
Een top(je) van 190 km/u, smalle eco bandjes, mag er een aanhanger achter?
En in de praktijk waarschijnlijk een verbruik wat in de verste verte niet in de buurt komt van de norm (3,3l/100). Want je doet het voor het milieu toch? :T

Gilletti zei:
En in de praktijk waarschijnlijk een verbruik wat in de verste verte niet in de buurt komt van de norm (3,3l/100). Want je doet het voor het milieu toch? :T

Die top zal wel ruimschoots over de 200km/u uitkomen met zo'n blok, die eco-bandjes kan je omruilen en die aanhanger heb ik toch niet:T

De enige 'maar' welke ik kan bedenken in mijn geval is de ruimte in de kofferbak. Anders was vandaag nog mijn 308 bestelling gecanceld...

Oh, boy - hoe interessant ik de Peugeot 308 ook vind, die nieuwe motor die nu voor de V40 aangekondigd is, ook met 14% bijtelling, is wel erg aantrekkelijk. Iets rond de 27K voor een V40 met D4 diesel met 190 Pk en een koppel van 400 :O.

ENTE zei:
Gilletti zei:

Die top zal wel ruimschoots over de 200km/u uitkomen met zo'n blok, die eco-bandjes kan je omruilen en die aanhanger heb ik toch niet:T

De enige 'maar' welke ik kan bedenken in mijn geval is de ruimte in de kofferbak. Anders was vandaag nog mijn 308 bestelling gecanceld...

Nope, helaas. De motor is elektronisch begrensd op 190 km/h. Van de andere kant, waarom zou je sneller willen rijden? Daar heb je in Nederland toch niks aan. Je kunt trouwens wel een behoorlijk snelle spurt maken met de motor die in die Volvo ligt. Een rijk aangeklede R-Design loopt trouwens al snel in de 37K. Een 308 daarentegen in Blue Lease Executive uitvoering hikt tegen de 30K aan. Toch een behoorlijk extra bedrag. Dus ik ben er nog niet over uit. Eerst eens op basis van eigen bijdrage en bijtelling kijken wat de maandelijkse lasten zouden worden.

In Nederland niet, maar Duitsland tik je zo maar door naar 200 plus is mijn ervaring (als dat kan :D )
Zal een levendige business worden om die begrenzer te omzeilen. De zwaardere V60 topt al 225 met een paar pk minder. Theoretisch zal een top van 230/240 best realistisch zijn....

....nee, ik cancel mijn 308 niet:T

Waarschijnlijk om de verkoop van de D3, T4 en de T5 niet helemaal tot 0 te reduceren.
400Nm maakt feitelijk alle andere motoren overbodig dunkt mij.

ENTE zei:
Waarschijnlijk om de verkoop van de D3, T4 en de T5 niet helemaal tot 0 te reduceren.
400Nm maakt feitelijk alle andere motoren overbodig dunkt mij.

Die prijs van 27K en 14% geldt alleen voor de business uitvoering. En die zal alleen voor leasend Nederland zijn. De gewone uitvoering heeft een hogere CO2, zou in 20% vallen, en is duurder dan 30K.

Klopt. Op een uitzondering na ( Gilletti!) is dit segment het domein van de lease of zakelijke rijder. Bij Volvo snappen ze dat erg goed.

Edit: ik bracht het item v40 in, geef 'm nu weer een virtueel schopje naar het hiernaast gelegen v40 topic.
Daar Du Moment exact dezelfde vraag. Beter om het daar verder te behandelen, dan houden we het zuiver:)

Hoi allen,

Ik weet niet of er een apart voorstel topic is, en of voorstellen gebruikelijk is.
Ik ben sinds een week of 4 bezoeker/ lezer hier op het forum en dan specifiek het 308 forum.

Ook ik hoop aankomend zomer eigenaar te worden van een 308 sw.
In tegenstelling tot de meeste van jullie heb ik de Sw prive aangeschaft.

Rij nu een 2010 Opel Meriva en was al een tijdje op zoek naar een nieuwe auto met iets meer achterbak.....
Een kleine 4 weken geleden de knoop doorgehakt en een zwarte Allure 1.6 THP 155pk besteld.

Met de volgende extra opties:
  • Afneembare trekhaak
  • Keyless Entry & Start,
  • Extra getinte achterste zijruiten en achterruit
  • Pack Sécurité

Helaas kon de dealer me nog niet vertellen wanneer hij geleverd wordt (of uberhaupt in productie genomen wordt).....

Leuke review met mooie beelden van een luxe 308 berline op 17 inch Rubis velgen.

https://youtu.be/PK1icVeDt-g

ENTE zei:
Klopt. Op een uitzondering na ( Gilletti!) is dit segment het domein van de lease of zakelijke rijder. Bij Volvo snappen ze dat erg goed.

Voorspellende waarde?
Gilletti is als 'privateer' niet meer de enige.. Welkom D308

Wat betreft die snelheid begrenzing.. om het toch nog even hier te plaatsen..
Lijkt mij dat dit gedaan is ivm de snelheidscodering van de ECO banden..?
Dus, als je ECO banden inruilt voor groter en breder lichtmetaal.. meteen (illegaal) software update voor max. speed..;)

Durashift zei:
Gilletti is als 'privateer' niet meer de enige.. Welkom D308

)

Haha, Gilletti deed mij soms al denken aan Daffyd uit Little Britain. "I'm the only particuliere 308 koper in the village":}

Welkom hier D308. Gelukkig weer een privateer 308 net als ik. Misschien is het www.peugeot-meeting.nl/forum ook iets voor je.

Gisteren mijn 308 allure gaan afhalen bij de dealer. Ook ik heb deze gekocht als particulier. :) .

Moet toch wel zeggen dat Peugeot een enorme stap vooruit heeft gezet naar afwerking van een wagen toe.

Na wat wikken en wegen, tegenvallend leasebudget en behoefte aan wat meer ruimte, toch maar blind een zwarte 308SW BLE besteld.

Ik zat te twijfelen tussen de Octavia en deze (enige keuze 14%). Als extra optie de CD speler erbij genomen (om dashboard toch wat meer body te geven ??). Verder viel er weinig te kiezen, behalve een camera, te dure trekhaak en lederen bekleding. Had graag keyless entry gehad, het enige fijne aan mijn oude Megane :)

BiBBeN zei:
Na wat wikken en wegen, tegenvallend leasebudget en behoefte aan wat meer ruimte, toch maar blind een zwarte 308SW BLE besteld.

Ik zat te twijfelen tussen de Octavia en deze (enige keuze 14%). Als extra optie de CD speler erbij genomen (om dashboard toch wat meer body te geven ??). Verder viel er weinig te kiezen, behalve een camera, te dure trekhaak en lederen bekleding. Had graag keyless entry gehad, het enige fijne aan mijn oude Megane :)

Rare reden om een cd-speler als optie te kiezen. Volgens mij is het enige verschil, dat er een gleuf in het lichtgrijze gedeelte zit, toch?

De mijne, 308 SW BLE, staat gepland voor aflevering op 23 mei a.s.. De dealer haalt hem uit zijn reeds gedane bestelling van een tijdje terug.

SeatLeon2014 zei:
BiBBeN zei:

Rare reden om een cd-speler als optie te kiezen. Volgens mij is het enige verschil, dat er een gleuf in het lichtgrijze gedeelte zit, toch?

Ik was bang dat er anders een te lege ruimte ontstaat. Maar ik weet het ook niet zeker. Daarnaast heeft de vrouw nog wat oude CD's met kinderliedjes voor de kleine liggen :), dus had geen keuze.

Kietje zei:
Welkom hier D308. Gelukkig weer een privateer 308 net als ik. Misschien is het www.peugeot-meeting.nl/forum ook iets voor je.

Maak je geen zorgen ook ik heb als privérijder een Peugeot 308 5-deurs Première 1.6e-HDi 115pk met verchroomde stootlijsten in de kleur Blanc Nacre in bestelling staan welke vermoedelijk half april geleverd gaat worden.

Na vele jaren een trouwe Renault rijder gaan we het eens proberen bij een andere fransman. Ik hoop dat we een goede keuze hebben gemaakt v.w.b. betrouwbaarheid want onze huidige Megané voldoet deze keer prima. Daar zijn ze bij Renault de laatste jaren echt op vooruit gegaan. Als ik zo de pechgevallen in het laatste nummer van de consumentenbond heb gelezen dan komt de vorige Peugeot er nog niet zo best uit!

Doubleyou308SW zei:
De mijne, 308 SW BLE, staat gepland voor aflevering op 23 mei a.s.. De dealer haalt hem uit zijn reeds gedane bestelling van een tijdje terug.

Als optie de afn. trekhaak en de 16" Quartz velgen tegen een kleine meerprijs. Staat volgens mij bij elke dealer standaard met deze velgen eronder, of is dit de standaard velg van de Allure?

dmp61 zei:
Na vele jaren een trouwe Renault rijder gaan we het eens proberen bij een andere fransman. Ik hoop dat we een goede keuze hebben gemaakt v.w.b. betrouwbaarheid want onze huidige Megané voldoet deze keer prima. Daar zijn ze bij Renault de laatste jaren echt op vooruit gegaan. Als ik zo de pechgevallen in het laatste nummer van de consumentenbond heb gelezen dan komt de vorige Peugeot er nog niet zo best uit!

Gefeliciteerd met de aanschaf. In één dag toch wel wat privé rijders uit 'de kast' gekomen;)

Vraag mij af waar de consumentenbond haar data vandaan heeft.. Als het de ADAC (ANWB?) is, vertrouw ik die niet meer zo..
Enfin, statistiek zegt niet alles.. dat bewijst jouw Mégane maar weer..

Wel vreemd, om als je goede ervaringen met Renault hebt.. de overstap naar een, volgens u, 'pechvoller' model te maken..
beetje 'verandering van spijs doet eten' ?

BiBBeN zei:
SeatLeon2014 zei:
BiBBeN zei:

Ik was bang dat er anders een te lege ruimte ontstaat. Maar ik weet het ook niet zeker. Daarnaast heeft de vrouw nog wat oude CD's met kinderliedjes voor de kleine liggen :), dus had geen keuze.

Geen lege ruimte. Men heeft gewoon de gleuf waar je normaal je cd inschuift dichtgemaakt(op een zeer mooie manier)

Durashift zei:
dmp61 zei:

Gefeliciteerd met de aanschaf. In één dag toch wel wat privé rijders uit 'de kast' gekomen;)

Vraag mij af waar de consumentenbond haar data vandaan heeft.. Als het de ADAC (ANWB?) is, vertrouw ik die niet meer zo..

Wel vreemd, om als je goede ervaringen met Renault hebt.. de overstap naar een, volgens u, 'pechvoller' model te maken..

Niet echt vreemd, want bij diverse voorgaande Renaults Mégane’s heb ik ook vaak de binnenkant van de garage mogen bekijken tot vervelens toe, maar goed service wil ook wel eens helpen om trouw te blijven. De keus voor nu een 308 heeft natuurlijk ook te maken met onze lichte voorkeur naar Franse auto’s. En niet geheel onbelangrijk dat ik met mijn 1.94m prima kan zitten zowel aan bestuurderskant als aan passagierskant (beide in hoogte verstelbaar). Verder wilde we er ook niet op achteruit gegaan betreft de aanwezige luxe die het leven wat veraangenamen, kortom de 308 was een ideale kandidaat. En zoals je al zei statistiek is niet heilig anders zouden we allemaal in een Japans voertuig hebben gereden als je daar gevoelig voor bent nietwaar!

p.s. data consumentenbond komt van haar eigen autorijdende leden die enquêtes in moesten vullen.

Durashift zei:
dmp61 zei:

Bij elk merk heb je natuurlijk een model met problemen.
Maar de 308 is een peugeot met de meest aantal testkilometers voordat hij in productie ging, dus dat geeft toch een beetje vertrouwen

Een vraag voor een ieder die al reeds in een geleverde 308 rondrijd.

Wat mij weken geleden tijdens een proefrit direct opviel bij de elektronische handrem van de peugeot 308 t.o.v. de elektronische handrem van onze huidige auto dat deze niet direct reageerde m.a.w. er zat een behoorlijke vertraging in. Ik vraag mij dus af wat dit toevallig een incidenteel exemplaar betrof of hebben ze dit allemaal?

dmp61 zei:

Wat mij weken geleden tijdens een proefrit direct opviel bij de elektronische handrem van de peugeot 308 t.o.v. de elektronische handrem van onze huidige auto dat deze niet direct reageerde m.a.w. er zat een behoorlijke vertraging in. Ik vraag mij dus af wat dit toevallig een incidenteel exemplaar betrof of hebben ze dit allemaal?

Heb nu een PSA product met een elektronische handrem. Er zit ruim anderhalve seconde vertraging in. De leenauto's hadden dat ook.
Niet fijn.
Als je denkt dat de handrem niet aanslaat en je de knop weer indrukt blijkt dat net op het moment van indrukken je de hele boel weer ongedaan maakt.

ENTE zei:
dmp61 zei:

Heb nu een PSA product met een elektronische handrem. Er zit ruim anderhalve seconde vertraging in. De leenauto's hadden dat ook.
Niet fijn.
Als je denkt dat de handrem niet aanslaat en je de knop weer indrukt blijkt dat net op het moment van indrukken je de hele boel weer ongedaan maakt.

Bedankt voor de reactie, was er al bang voor.

zwasie zei:
Bij elk merk heb je natuurlijk een model met problemen.
Maar de 308 is een peugeot met de meest aantal testkilometers voordat hij in productie ging, dus dat geeft toch een beetje vertrouwen

Het gaat pas echt vertrouwen geven als de diverse Europese autofabrikanten de garantie termijn van twee jaar eens gaan verlengen zodat je als privérijder niet iedere keer (is natuurlijk wel een eigen keuze) een garantie extra contract voor 2 of meer jaren extra moet aanschaffen want daar worden ook behoorlijke prijzen voor gevraagd!

Weer wat nieuwe beelden:

https://www.largus.fr/geneve/2014/peugeot-308-sw-la-nouvelle-peugeot-308-sw-en-video-et-en-detail-2014-3767379.html

en ook hier:

https://www.feline.cc/news/2200-peugeot-308-sw-2-photos-preview/

Hier nogmaals en hier vind je ook grote foto's, zie linksonder bij iedere foto: https://www.caradisiac.com/photos-article/Avant-premiere-video-La-Peugeot-308-SW-en-details-92719.htm

ENTE zei:
dmp61 zei:

Niet fijn.

Heeft volgens mij ieder merk met een dergelijk systeem 'last van'.
Er moet nu eenmaal een stuursignaal naar de remblokken achter gestuurd worden die vervolgens de remklauw aandrukt op de schijf.. via het elektromotortje..

Aan de andere kant.. de traditionele handremkabel 'aantrekken' kost ook gauw een seconde.. én dan ben je zelf bezig...
Op die knop drukken is natuurlijk sneller.. en dan duurt wachten lang..;)

Durashift zei:
Heeft volgens mij ieder merk met een dergelijk systeem 'last van'.
Er moet nu eenmaal een stuursignaal naar de remblokken achter gestuurd worden die vervolgens de remklauw aandrukt op de schijf.. via het elektromotortje..

Aan de andere kant.. de traditionele handremkabel 'aantrekken' kost ook gauw een seconde.. én dan ben je zelf bezig...
Op die knop drukken is natuurlijk sneller.. en dan duurt wachten lang..;)

Ken wel enkele Duitse merken waar het moment serieus korter is.

Handmatig is trouwens het beste; kan je lekker spelen in de sneeuw:}

Doubleyou308SW zei:

@Doubleyou308w enig idee wanneer de dealer em besteld heeft?

dmp61 zei:
ENTE zei:
dmp61 zei:

Niet fijn.

Bedankt voor de reactie, was er al bang voor.

De elektrische handrem van PSA is niet de meest verfijnde inderdaad. Renault heeft dat veel beter begrepen, ik heb meerdere Renaults gereden met een elektrische handrem en bij geen van de auto's merk je dat hij lost. Zelfs als je als een halve wilde wil optrekken is de handrem enorm snel bij de les. PSA heeft dat na alle jaren nog niet echt begrepen geloof ik.

Terug
Bovenaan