Peugeot 308 (SW p. 26)

Als ik in de configurator een Access en een Allure na elkaar configureer dan zie ik dat de Allure al hogere wangen heeft bij de stoelen. Lijkt dus hetzelfde verhaal als bij de 208 te zijn.

Voor mij wordt dit de eerste wagen met Leren Bekleding.
Vond de filmpjes die ik zag met die bekleding echt supermooi!

Nog een review: erg positief

https://autovandaag.nl/autotest/9206/nieuwe-peugeot-308-niet-meer-van-hetzelfde/

Of je wel of geen fan van automaten en flippers bent bepaal je zelf, maar bestempel handschakelen niet als sportief want daar heeft het niks mee te maken. Eerder heeft het met vasthouden aan oude gewoonten te maken.

Ik denk dat PSA marktaandeel laat liggen door het niet leveren van een dubbele koppeling automaat in hun producten. Automatisch schakelen wordt de norm omdat het behalve voor comfortabeler rijden tegenwoordig ook zorgt voor zuiniger rijden.
De traditionele automaat geeft te veel meerverbruik waardoor die fiscaal afgestraft wordt en hun gerobotiseerde handbak wordt door velen verfoeid.
Dus een potentiële koper die een zuinig en soepel rijdende automaat wil zal elders moeten shoppen. Gemiste kans.
Dit geldt dus helemaal voor de nieuwe 308 waar geen enkele automaat in de prijslijst staat.

HanTheMan zei:

https://autovandaag.nl/autotest/9206/nieuwe-peugeot-308-niet-meer-van-hetzelfde/

Mocht het voor mij een 308 worden, dan neig ik ook naar leer. Persoonlijk zou ik ook wel graag alcantara willen, maar die gekke Fransen bedenken dan weer dat memory seats alleen bij leer besteld kunnen worden, iets wat ik onnodig beperkend vind. Memory seats zou ik daarentegen wel dermate graag willen dat ik die stoelen zou bestellen.

Reed vanochtend op A16 bij Breda (ri R'dam) een trailer met verse Peugeots voorbij met ook een paar 308. Onder andere in dolfijngrijs. Of staan ze al bij de dealer? Ik lees in een (oud) AW nieuwsbericht dat de auto van 24 oktober bij de dealer staat. Wellicht ging deze naar een voorintroductie of zo.

HanTheMan zei:

Zeker positief. Ze kijken net zoals ik uit naar de 120pk eHdi en dat terwijl de 115pk als positief uit de bus komt.

Rijimpressies: https://www.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=18966

essai-peugeot-308-2-feline-1-034_960.jpg

essai-peugeot-308-2-feline-1-037_960.jpg

essai-peugeot-308-2-feline-1-038_960.jpg

essai-peugeot-308-2-feline-1-015_960.jpg

essai-peugeot-308-2-feline-1-016_960.jpg

essai-peugeot-308-2-feline-1-074_960.jpg

essai-peugeot-308-2-feline-1-078_960.jpg

Prachtig die 18 inch. Toch wel wat head turning op dat terras zo te zien. En bedankt voor de mooie pics.

E-One zei:
Rijimpressies: https://www.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=18966

Ongeacht de gemaakte keuze is de 308 van wat vluchtiger stuurwerk niet vies en om dat aan te tonen stuurt de organisatie ons zonder blikken of blozen de Vogezen in met z’n grote diversiteit aan korte en flauwe bochten. Het asfalt kende hier en daar wat achterstallig onderhoud, maar de 308 weet de rust er prima in te houden. Het onderstel gedraagt zich uiterst evenwichtig, met de (overwegend) comfortabele afstemming die de klappen opvangt en een vleugje dynamiek voor een vertrouwenwekkend stuurgedrag. Wat rijcapaciteiten betreft kan de nieuwe Peugeot zich uitstekend meten met de beroemdste allrounder van toen én nu, de Volkswagen Golf. Die overtuiging is er op eigenlijk alle vlakken. Kortom, wat niet is, kan nog komen voor de Peugeot 308.

''graag gedaan!'' hier nog meer foto's van de schitterende peugeot 308
https://www.feline.cc/photos/modeles/peugeot-308/308-2/essais/

motion&emotion zei:
''graag gedaan!'' hier nog meer foto's van de schitterende peugeot 308
https://www.feline.cc/photos/modeles/peugeot-308/308-2/essais/

Jammer geen zwarte. Mijn favoriete kleur ook al staat grijs hem chiquer..

rickm zei:
E-One zei:

Ongeacht de gemaakte keuze is de 308 van wat vluchtiger stuurwerk niet vies en om dat aan te tonen stuurt de organisatie ons zonder blikken of blozen de Vogezen in met z’n grote diversiteit aan korte en flauwe bochten. Het asfalt kende hier en daar wat achterstallig onderhoud, maar de 308 weet de rust er prima in te houden. Het onderstel gedraagt zich uiterst evenwichtig, met de (overwegend) comfortabele afstemming die de klappen opvangt en een vleugje dynamiek voor een vertrouwenwekkend stuurgedrag. Wat rijcapaciteiten betreft kan de nieuwe Peugeot zich uitstekend meten met de beroemdste allrounder van toen én nu, de Volkswagen Golf. Die overtuiging is er op eigenlijk alle vlakken. Kortom, wat niet is, kan nog komen voor de Peugeot 308.

Ja, best goed he!

320dA zei:
Reed vanochtend op A16 bij Breda (ri R'dam) een trailer met verse Peugeots voorbij met ook een paar 308. Onder andere in dolfijngrijs. Of staan ze al bij de dealer? Ik lees in een (oud) AW nieuwsbericht dat de auto van 24 oktober bij de dealer staat. Wellicht ging deze naar een voorintroductie of zo.

Ik was vandaag bij de dealer en die vertelde dat bij hen de 308 rond 15 oktober binnenkomt.
(ik wilde ff de dark blue checken die ook op de 208 leverbaar is, zij hadden er één staan. Ik vind deze kleur erg mooi, diep donkerblauw met een heel klein beetje paars, maar niet zo erg als Bleu Virtuel) Mijn 308 gaat dus donkerblauw worden! B)
Zoiets als dit dus:
523cdc5b_308darkblueallure.png

Hoi Hans406

Wat betreft de verschillende stoelen, ik ben gisteren naar de IAA geweest en heb in verschillende 308's gezeten. Er stond er maar 1 met de standaard stof en standaard stoelen, voor de rest waren er alleen maar 308's met leer (deze zijn standaard dan sportstoelen) en 1 alcantara (ook standaard met sportstoelen). De standaard stoel is al prima. Wat je als extra een beetje meer merkt bij de sportstoelen is dat je hogere wangen op het zitgedeelte en naast je rug hebt. Ook lijkt de zitting wat langer, maar het was lastig direct te vergelijken omdat er teveel Duitsers iedere x in de verschillende 308's zaten. Hoorde wel veel positief commentaar van de aanwezige Duitsers die om de auto zwermden. En ze kijken inderdaad naar zeer kleine details..voelen of randen goed aansluiten, etc etc.

Wat betreft het alcantara, dat was voor mij ook eerst een optie. De middenbanen van de achterste twee zitplaatsen is dan alcantara..aan de buitenrand en waar de middentunnel (3de persoon) zit is het leer. Ook de deurpanelen hebben dit (kunst)leer. Ik vind alleen het volledig leer interieur eigenlijk wel wat mooier. Ik twijfel nog heel erg...vind eigenlijk het alcantara niet zo heel veel meer uitstralen en aangezien het 900 EUR kost, zou ik nu harder nadenken over wellicht volledig leer.

Wat betreft kleuren, tja dat vind ik wel echt een nadeel van Peugeot, alsof ze 50 tinten grijs hebben (overdreven). Maar de enige kleur die er echt uitknalt is rood metallic. Die kleur ga ik sowieso niet nemen omdat ik nu een citroen C4 met rouge bayblon heb (niet helemaal dezelfde kleur, maar ziet er op eerste gezicht wel heel gelijkwaardig uit). Je wil wel iets anders na een paar jaar. Helaas stond donkerblauw er niet, want die heeft ook mijn voorkeur!

Succes met kiezen en wachten!

Ik kan niet wachten. Probeer mijn huidige leaseauto iets eerder in te leveren onder het motto "kostenbesparing". Volgens mij valt de boete voor het iets eerder inleveren in het niets met de factor 3 die het bedrijf bespaart. Nu een Nissan QQ die 900 euro pm in de lease kost (excl. Benzine). Ik ga dan van 1 op 13,7 naar een verbruik van 1 op 30 in de 308 eHdi 120 pk. Vervolgens zakt het leasebedrag voor de BLE naar ongeveer 600 euro als ik de accessoires meeneem in de leaseprijs ( en dus niet voor de fiscus meetellen).

je gelooft toch zelf niet dat je 1 op 30 in de dagelijkse praktijk gaat halen?

Wat betreft de 'boete'.. Denk daar maar niet te licht over.

Die 300 euro prijsverschil is nog niet eens genoeg voor 1 maand afschrijving in het leasetarief, op de QQ..

Dat zal op z'n minst betaald moeten worden bij eerder inleveren..

Durashift zei:

Die 300 euro prijsverschil is nog niet eens genoeg voor 1 maand afschrijving in het leasetarief, op de QQ..

I know, maar ik blijf dromen vwb die 308...

...1 op 20 misschien...

1 op 20 een nette prestatie
Ik wou dat mijn Peugeot 207 le mans zulke cijfers had

E-One zei:
Durashift zei:

...1 op 20 misschien...
Haha, probeer een andere hobby te zoeken ff :) anders duurt het wachten veelste lang!
En niet zomaar voor een boete gaan! zonde .. ook de 308 gaat na een paar dagen wennen ;)

Ikheb de 308 op de IAA gezien. Wat een afwerking in het interieur. Wauw, werkelijkwaar prachtig zeg. Hoewel een CD wat verouderd raakt is het wel de mooiste integratie van een CD slot die ik in een auto gezien heb. Verder is het touchscreen heel mooi weggewerkt. De golf is ook mooi afgewerkt, maar dit is weer helemaal nieuwe generatie.

Het kleine stuurtje is bij de 208 erg storend. Zit recht voor de tellers bij mijn zithoogte. Bij de 308 had ik er geen last van. Goed gedaan Peugeot.

Onderweg terug in mijn eigen bak overkwam me wel het volgende. Met 150 km/h kon ik zonder mijn ogen van de weg te halen wel de temperatuur en ventilator aanpassen. Ik weet niet of me dat gelukt was met dat nieuwe touchscreen. Dan moet je toch echt wegkijken.

HanTheMan zei:
E-One zei:
Durashift zei:

...1 op 20 misschien...
Haha, probeer een andere hobby te zoeken ff :) anders duurt het wachten veelste lang!
En niet zomaar voor een boete gaan! zonde .. ook de 308 gaat na een paar dagen wennen ;)

Klopt. Ik ben ff klaar ermee. Mij zie je een tijdje niet meer (onzin) posten...later!

'l Autojournal heeft een multi-test gedaan met de

C4
C'eed
Focus
Golf
Megane
en
308

Niet zeiken "Oh, dat is een Franse autosite DUS wint een Fransoos"
Vaak genoeg is het bij AJ een VW, Audi, BMW.

Sterker, de Megane eindigt LAATSTE.
Maar inderdaad - LEUK - de 308 1ste. ;-))

Karaat zei:
Ikheb de 308 op de IAA gezien. Wat een afwerking in het interieur. Wauw, werkelijkwaar prachtig zeg. Hoewel een CD wat verouderd raakt is het wel de mooiste integratie van een CD slot die ik in een auto gezien heb. Verder is het touchscreen heel mooi weggewerkt. De golf is ook mooi afgewerkt, maar dit is weer helemaal nieuwe generatie.

Het kleine stuurtje is bij de 208 erg storend. Zit recht voor de tellers bij mijn zithoogte. Bij de 308 had ik er geen last van. Goed gedaan Peugeot.

Onderweg terug in mijn eigen bak overkwam me wel het volgende. Met 150 km/h kon ik zonder mijn ogen van de weg te halen wel de temperatuur en ventilator aanpassen. Ik weet niet of me dat gelukt was met dat nieuwe touchscreen. Dan moet je toch echt wegkijken.

Je zou toch denken dat ze dat met spraakbesturing kunnen uitrusten.

Belgische test 115 pk: https://www.auto55.be/tests/139558-peugeot-308-1-6-e-hdi-115

Score 80% - ter vergelijk de Golf 1.6 TDI kreeg in Feb 2013 een score van 76%

De ergonomie is door Peugeot helemaal opnieuw bekeken. Dat levert een stuur op met hooguit vier knoppen en een boordplank die - vanaf uitrustingsniveau Active - amper 5 toetsen omvat. Er zijn concurrenten die al meer frullen op hun stuur zetten. Een groot (bijna 10 inch) aanraakscherm vervangt alles. Dat had slecht kunnen aflopen, wanneer de menustructuur onoverzichtelijk was geweest bijvoorbeeld, maar dat doet het niet. Peugeot slaat de spijker loeihard op de kop.

In de 208 moet je soms nog uitkijken hoe je je zetel instelt, anders verhindert de stuurvelg het zicht op een deel van je instrumentarium, maar in de 308 - die door z'n grotere volume wat meer vrijheid gaf aan de interieurontwerpers - is dat probleem inmiddels van de baan.

Het nieuwe onderstel en koetswerk zetten samen 140kg minder op de weegschaal. Zoiets heeft een heilzame werking die gevolgen heeft voor elk aspect van het rijden. Zo heeft de 1.6l diesel aan 115pk en 270Nm voldoende om een sprintje van ruwweg 10 tellen neer te zetten, verandert de 308 veel snediger van richting dan z'n voorganger en blijft het verbruik laag. Niet alleen de 3,7l/100km of 95gr/CO2/km op papier zijn gunstig, ook de praktijkcijfers zijn een meevaller.

Dat je in de praktijk hoger uitkomt, hoeven we er niet bij te vertellen, maar recente modellen - en deze Peugeot is daarop geen uitzondering - laten zich almaar makkelijker zuinig rijden. Doe bij het normverbruik twee liter bij en je kan je een bij tijden pittige rijstijl aanmeten.

Hier zijn ze ook positief over het scherm dat goed werkt.
Peugeot heeft dat hoog geplaatst instrumentarium in de 208 gedebuteerd met de bijbehorende kinderziektes.
Peugeot heeft na de kritiek nog eens gekeken en bij de 308 zou dus niemand meer problemen met hebben met het aflezen van de tellers.

Misschien dat peugeot het interieur van de facelift 208 al iets aanpast waardoor bij die auto dat probleem ook verdwenen is.

Verder zeg ik:
Ga zo door peugeot.

AM:
"Een Leeuw in Topvorm!"

https://www.automobilemagazine.fr/

Minder:

Ruimte achterbank (bring on the Estate PSA!!)
Licht sonore brom bij deze 115 diesel.

Fabu-giga-tastisch:

Subliem onderstel ("een referentie")
Bijzonder comfi
Top diesel: presteert prima en toch zuinig

E-One zei:
Belgische test 115 pk: https://www.auto55.be/tests/139558-peugeot-308-1-6-e-hdi-115

Score 80% - ter vergelijk de Golf 1.6 TDI kreeg in Feb 2013 een score van 76%

In de 208 moet je soms nog uitkijken hoe je je zetel instelt, anders verhindert de stuurvelg het zicht op een deel van je instrumentarium, maar in de 308 - die door z'n grotere volume wat meer vrijheid gaf aan de interieurontwerpers - is dat probleem inmiddels van de baan.

Het scheelt denk ik ook dat de klokken zo ver uit elkaar staan.

Dat je in de praktijk hoger uitkomt, hoeven we er niet bij te vertellen, maar recente modellen - en deze Peugeot is daarop geen uitzondering - laten zich almaar makkelijker zuinig rijden. Doe bij het normverbruik twee liter bij en je kan je een bij tijden pittige rijstijl aanmeten.

Mmmja, bij mijn auto met de zelfde motor, dezelfde specs en nagenoeg dezelfde verbruiks-/uitstootcijfers tel ik over 40.000 kilometer inderdaad ook twee liter bij het fabrieksverbruik op, dus zo'n 5,7l/100km oftewel 1 op 17,5 ongeveer. Dat zou je zuinig kunnen noemen aangezien ik op die 40k behoorlijk wat pittige ritjes gedaan heb, maar het is dus wel een afwijking van 60% tov het fabriekscijfer. Dat vind ik toch best veel. En nu het verkeer na de zomervakanties weer drukker is, tokkel ik rustig mee op de rechterbanen. Beter dan 1 op 18 over een tank is echter nog steeds zeer moeilijk te realiseren. Ben erg benieuwd of de lichtere 308 een veel beter praktijkverbruik laat zien.

Hoe zal het met de kwaliteit op de langere termijn zijn?
Is dit een betrouwbare auto?

Ik heb denk ik toch best een goede gok genomen ;)
De dingen waar ik bang voor was worden door de reviews weggenomen.

Prestaties van de Diesel (nog niet de E6 maar dit beloofd ook voor die versie veel goeds)
Bediening touchscreen: Gemixte reacties echter nog niet iets waar ik me zorgen om maak
Ruimte achterbank: Mijn dochter is tegen die tijd 1jaar dus die kan tot haar 5de met gemak achterin zitten lijkt me.

Ik vind het wel jammer dat je de Denon upgrade niet kunt kiezen op de E6.
Hopelijk is de geluidskwaliteit standaard voldoende.

anno 1965 zei:

Ik heb diverse Peugeots gehad onder andere een 307 HDI XSI en een 407 SW automaat. De 307 was een fantastische auto om mee te rijden, geweldige stoelen en dito motor, maar daar was dan ook alles mee gezegd, zeer slechte kwaliteit van de elektronica en oneindig veel mankementen, de eerste series van de 307 waren gewoon nog niet 'af', de wagen is uiteindelijk ingenomen door de lease-maatschappij vanwege de vele klachten (overigens werden er indertijd heel veel 307 ingenomen, ik was helaas niet de enigste), overigens altijd zeer correct door de Peugeot dealer geholpen. Daarna een 407 SW automaat, geweldige wagen met geen enkel probleem of mankement, slechts de automaat was een drama (schakelde zeer traag, met name bij snelle acties en invoegen op rotondes buitengewoon hinderlijk, was niets aan te doen).

Ik hoop dat de nieuwe 308 wel uitontwikkeld is, het is een erg mooie ingetogen en chique verschijning geworden, ondanks mijn ervaringen, toch maar weer op mijn lijstje gezet.

Denon kan wel gekozen worden op de E6, maar dan moet je niet voor de BL(E) gaan, maar voor bijv. een Allure. Vaak zijn de BL(E) uitvoeringen in de lease erg gunstig, dus dan is het maar net waar je de voorkeur aan geeft.

Ik hoop dat de nieuwe 308 wel uitontwikkeld is, het is een erg mooie ingetogen en chique verschijning geworden, ondanks mijn ervaringen, toch maar weer op mijn lijstje gezet.

dit snap ik dan weer niet. of wacht iig een tijdje tot de kinderziektes er uti zijn en voor de volgende keer; test een auto goed. weet je tenminste of de automaat goed is of niet ;)

Heb afgelopen vrijdag op de IAA in de 308 gezeten (en de 208 overigens) en in beiden zijn de instrumenten gewoon prima af te lezen. Het is wel even wennen, omdat voor je oog het stuur en de instrumenten heel dicht bij elkaar zitten. Maar dat wennen gaat denk ik wel snel. Ik snap dan ook niet waarom de pers zo moeilijk doet over deze opstelling.
Verder was ik erg onder de indruk van de 308. De auto ziet er strak uit, zowel van buiten als van binnen. De afwerking is mooi, met onder andere strips om de deurranden aan de binnenkant, zodat je van binnen geen carrosserie ziet. Ook de stoelen zitten heerlijk en achterin zit je ook prima, met in mijn geval voldoende hoofd- en beenruimte. Ook het schakelen gaat soepel. Zoals hierboven mij al gemeld, het was erg druk rondom de 308 en heb veel positieve geluiden gehoord. Met name de rustige/strakke opstelling (ook bij de 508 trouwens) van het dashboard wordt door de Duitsers gewaardeerd. Het moet dan ook raar lopen wil dit geen succes gaan worden!

anno 1965 zei:

Duh....wat een vraag!
Hoe weten we dat NU?
Stel de vraag nog eens over een jaar.

Lancia Lover zei:
Heb afgelopen vrijdag op de IAA in de 308 gezeten (en de 208 overigens) en in beiden zijn de instrumenten gewoon prima af te lezen. Het is wel even wennen, omdat voor je oog het stuur en de instrumenten heel dicht bij elkaar zitten. Maar dat wennen gaat denk ik wel snel. Ik snap dan ook niet waarom de pers zo moeilijk doet over deze opstelling.
Verder was ik erg onder de indruk van de 308. De auto ziet er strak uit, zowel van buiten als van binnen. De afwerking is mooi, met onder andere strips om de deurranden aan de binnenkant, zodat je van binnen geen carrosserie ziet. Ook de stoelen zitten heerlijk en achterin zit je ook prima, met in mijn geval voldoende hoofd- en beenruimte. Ook het schakelen gaat soepel. Zoals hierboven mij al gemeld, het was erg druk rondom de 308 en heb veel positieve geluiden gehoord. Met name de rustige/strakke opstelling (ook bij de 508 trouwens) van het dashboard wordt door de Duitsers gewaardeerd. Het moet dan ook raar lopen wil dit geen succes gaan worden!

Goed om te horen. Alleen vraag ik me af waar jij die strips dan gezien hebt, want hier zie ik ze niet:

essai-peugeot-308-2-feline-1-074_960.jpg

Niet om negatief te doen maar wat ik niet begrijp is dat in deze tijden met concurrentie en ongekend slechte verkoop autofabrikanten (dus niet alleen peugeot) er voor kiezen om wazig te doen over beschikbaarheid van belangrijke verkoopvariabelen zoals de break en automaten.

Poekoek zei:
Lancia Lover zei:

Goed om te horen. Alleen vraag ik me af waar jij die strips dan gezien hebt, want hier zie ik ze niet:

Hmh, ik meen dat gezien te hebben bij de 308. Misschien in de war met de 508 dan. Kan me i.i.g. herinneren dat ik, toen ik een deur op de Peugeot-stand opende, dacht "he, de Fransen werken het nu ook op deze manier af".

@ Poekoek & Lancia Lover,

De 308 heeft inderdaad geen strips aan de binnenkant. Ik heb daar afgelopen vrijdag ook nog op gelet op de IAA. De enige auto in die klasse die dat heeft is de A3 voor zover ik weet. Het zijn de kleine puntjes op de i, maar wat mij betreft niet een reden om de auto af te wijzen. Wat me wel opviel en iets wat ik niet begrijp, in de 308 kan je de gordel niet meer in hoogte verstellen. Die heeft een gefixeerde stand terwijl mijn C4 (ouder ontwerp en auto) dit wel heeft...vreemd

Lancia Lover zei:
Meeuw zei:
En dat het schakelen soepel gaat :S

Als een auto stil staat, met motor uit, kan je gewoon de koppeling intrappen en schakelen hoor. Moet je wel even opletten dat de auto op de handrem staat...

Dat begrijp ik ook. Maar zo valt niet te beoordelen hoe de auto rijdend schakelt.

Poekoek zei:
Denon kan wel gekozen worden op de E6, maar dan moet je niet voor de BL(E) gaan, maar voor bijv. een Allure. Vaak zijn de BL(E) uitvoeringen in de lease erg gunstig, dus dan is het maar net waar je de voorkeur aan geeft.
Inderdaad die BLE is juist voor mij gunstig, nou ja ik ben flink tevreden over de verdere uitrusting.

Ik vind het wel geinig dat hier de geluiden zijn: "Dit moet haast wel een verkooptopper worden" terwijl AW dit helemaal niet verwacht als je hun review mag geloven.

@Meeuw: inderdaad zo'n versnellingsbak moet je onder belasting testen.. en ik meen juist te hebben gelezen dat ze daar niet zo heel positief over waren.

@ HanTheMan: dan kun je beter voor die BLE gaan en eventueel als accessoire of uit eigen zak een paar goede speakers kopen. Dan ben je vaak ook al een heel eind op weg richting zo'n Denon set. Enige wat je dan mist is de subwoofer.

Gaat het nou in een een "Frans" topic over mooie afwerking en afwerkingsstrips? *-)

Tijden veranderen

duh tegenwoordig zijn alleen standaard leasers geinteresseerd in auto's ;) maar dan wel met 14% bijtelling met een rotautomaat of een crisismotor ;)

voetveeg zei:
duh tegenwoordig zijn alleen standaard leasers geinteresseerd in auto's ;) maar dan wel met 14% bijtelling met een rotautomaat of een crisismotor ;)
Hahaha klopt helemaal, en hoewel ik gek ben op mooie auto's lokt die 14% mij met extra knaken voor mijn andere hobby.. Motoren ;) (moet ook nog wat voor mijn gezin overblijven ;))

Terug
Bovenaan