Peugeot 308 (SW p. 26)

Autobild heeft een eerste vergelijk van een 308 1.6 THP Allure tegen een Kia Cee'd 1.6 GDI gepubliceerd in de meest recente uitgave.

E6 E-Hdi komt in het Voorjaar.. en bij mijn locale dealer hebben ze het over Mei.

01-02-2013 loopt mijn leasecontract af dus ik denk dat ik even 2maandjes een huurautotje doe ter overbrugging.
Ik ben er in ieder geval uit ik ga voor deze mooie Fransoos :)

Dat de 308 een nipte voorsprong genomen heeft op de Koreaanse concurrentie.

Davidoff zei:
Autobild heeft een eerste vergelijk van een 308 1.6 THP Allure tegen een Kia Cee'd 1.6 GDI gepubliceerd in de meest recente uitgave.

Heb je een link / de URL?
Zie de test niet.

Staat op de cover van de Autobild die je bij de bladenboer kan vinden.
Autobild nr 36/2013.

HanTheMan zei:
E6 E-Hdi komt in het Voorjaar.. en bij mijn locale dealer hebben ze het over Mei.

01-02-2013 loopt mijn leasecontract af dus ik denk dat ik even 2maandjes een huurautotje doe ter overbrugging.
Ik ben er in ieder geval uit ik ga voor deze mooie Fransoos :)

Dat zou toch wat zijn. Mijn lease loopt af op 1 mei 2014. Het heeft zo moeten zijn! Moet dus wel op tijd gaan bestellen wil ik als een vd eerste met die E6 rond te kunnen rijden op 1 mei. Ja, moet toch wel plannen wil je dat krijgen wat je graag wilt hebben.

Een zwarte BLE met als optie met. Lak, achteruirijcamera en extra getinte zijruiten. Accessoires worden dan LM velgen ipv de standaard 16 inch Topaze en 2x dvd schermen voor mijn kids.

Bang for your buck is deze wagen.

rickm zei:
Davidoff zei:

Heb je een link / de URL?
Zie de test niet.

Enkel het plaatje
https://www.autobild.de/bilder/auto-bild-36-2013-1944737.html

Test https://ww2.autoscout24.de/erstkontakt/peugeot-308/mit-empfehlung/4319/379647/

Deze leuke movie in de ochtendzon ergens op een parkeerplaats achter een Carrefour
https://youtu.be/vQ9uCy661l8

E-One zei:
Deze leuke movie in de ochtendzon ergens op een parkeerplaats achter een Carrefour
Dat noem je dus een film in het Nederlands! 'Movie'8-)

iDS zei:
E-One zei:
Dat noem je dus een film in het Nederlands! 'Movie'8-)

Hallo, even terug naar het 'onderwerp' ipv vallen over iemands woordkeuze. Dank u.

img_7945_522e3f9e603a2.jpg

img_7947_522e3f9e7c8c9.jpg

img_7948_522e3f9e9822a.jpg

img_7949_522e3f9eb6e65.jpg

img_7952_522e3f9f1e8e7.jpg

img_7950_522e3f9ed79d0.jpg

Dik. Maar die R schreeuwt wat mij betreft om een 3-deurs carrosserie.

Poekoek zei:

Dat antraciete achterwerk - DIKKKK!

FYI:
Eerste vergelijkingstest in AW zusterblad Autoplus tussen de Golf, C4, Megane en 308 II leverde een duidelijke winnaar op....

rickm zei:
Poekoek zei:

Dat antraciete achterwerk - DIKKKK!

FYI:
Eerste vergelijkingstest in AW zusterblad Autoplus tussen de Golf, C4, Megane en 308 II leverde een duidelijke winnaar op....

AW is een ponblaadje: AutoPlus is een PSA blaadje? Of toch niet? Trololololo

Ach die eeuwige faal reden die gebruikt wordt om te onderstrepen dan een VAG vaak in het nieuws is doordat Pon sponsort. Een franse auto die in een frans blads wint. Goh, dat verwacht je niet. Chauvinisme is geen Italiaans woord in elk geval.

speedtouch zei:

[size=x-small](ssssstt - niet verder vertellen - this is just between joe & mie:
de winnaar is de drie08, en dat heeft niets met AP = FR te maken: in AP 'winnen' VW's best wel)[/size]

Aandeel Peugeot is de laatste 2 jaar erg gezakt. Van 25 naar 5 euri.
O.m. beruchte hedgefunds als Blackrock, Klieder en Carmignac waren daar debet aan.

Het aandeel werd zelfs uit de France AEX gekieperd, de CAC.

Maar kijk, toeval of niet, (en ondanks een super slecht Augustus voor PSA) ...... sinds de 308 II werd geintroduceerd is het aandeel gestegen van 5 naar 12 euro. Vandaag weer +6%.

Er zijn altijd beleggers die meer weten dus wellicht dat PSA het lek boven heeft.

Die R ziet er helemaal Hotwheels uit :) (weet je nog met die lak die verkleurde als je er over heen wreef)
Heel gaaf!

Bestelling ligt nu bij onze wagenpark beheerder:
Peugeot 308 E6 E-Hdi
- Vernis Metaallak: Noir Perla Nera
- Pack Securite
- Achteruitrijcamera
- Extra getinte achterste zijruiten en achterruit
- Verwarmbare voorstoelen met massagefunctie
- Lederen Bekleding: Mistral

Dat worden 8 lange maanden ;)

Ik ben heel benieuwd naar de stoelen en ook de adaptieve cruisecontrol uit het Pack Securite

Ik vind de prijzen voor de velgen opmerkelijk!

Meer kosten voor de 17 inch 950 euro bij benzine en 1400 euro bij diesel
Meer kosten voor de 18 inch 2.150 euro bij benzine en bij diesel is de 18 inch niet eens leverbaar.

Omdat ze de prijs in de adviesprijs hebben verwerkt valt een Allure (Benzine) met 17 inch of 18 inch velgen direct in de B label waardoor je ook nog extra bpm gaat betalen.

Live @ IAA Frankfurt:

258114-peugeot-5008-2013-800x533.jpg

258115-peugeot-5008-2013-800x533.jpg

258116-peugeot-5008-2013-800x533.jpg

258120-peugeot-5008-2013-800x533.JPG

258118-peugeot-5008-2013-800x533.jpg

258108-peugeot-5008-2013-800x533.jpg

Meer foto's:
https://www.autokopen.nl/autonieuws/2013/september/34355-peugeot-308-maakt-indruk-op-iaa-frankfurt
https://www.omniauto.it/salone/francoforte2013/stand/1058/peugeot
https://www.autowereld.com/iaa-frankfurt.html

HanTheMan zei:
Die R ziet er helemaal Hotwheels uit :) (weet je nog met die lak die verkleurde als je er over heen wreef)
Heel gaaf!

Bestelling ligt nu bij onze wagenpark beheerder:
Peugeot 308 E6 E-Hdi
- Vernis Metaallak: Noir Perla Nera
- Pack Securite
- Achteruitrijcamera
- Extra getinte achterste zijruiten en achterruit
- Verwarmbare voorstoelen met massagefunctie
- Lederen Bekleding: Mistral

Dat worden 8 lange maanden ;)

Ik ben heel benieuwd naar de stoelen en ook de adaptieve cruisecontrol uit het Pack Securite

Wanneer loopt je huidige leasecontract dan af? En wanneer verwachten ze deze dan te kunnen leveren en mocht je nu al bestellen?

Ik moet op 1 mei een nieuwe hebben. Moet ik nu echt al bestellen om een E6 op tijd te hebben?

Bij directlease gaven ze aan dat de wagen 14% eHdi E6 vanaf maart leverbaar wordt en je snel moest zijn met bestellen als je de eerste wilde zijn. Zal het zo'n storm lopen?

Gefeli met die leuke order.

Man, wat vind ik die R gaaf!

Echt knal rood met dat matte zwart...!

B.t.w.: De velgen op foto 3, die zijn niet two-tone. Of lijkt dat maar?

Joep83 zei:
Man, wat vind ik die R gaaf!

Echt knal rood met dat matte zwart...!

B.t.w.: De velgen op foto 3, die zijn niet two-tone. Of lijkt dat maar?

Volgens mij 18 inch SAPHIR dus two-tone

Joep83 zei:
't Is idd de lichtval. 2-tone dus... Jammer.

Kwestie van smaak. Ik vind het juist mooi als er iets van antraciet inzit. 18 inch zorgt alleen weer voor een minder snelle sprint van 0-100.

Miss. is het natuurkunde die ik niet begrijp, maar als de omtrek van het wiel gelijk blijft (dunnere wang band bij grotere velgmaat) dan zou dat toch geen verschil mogen maken?

Joep83 zei:
Miss. is het natuurkunde die ik niet begrijp, maar als de omtrek van het wiel gelijk blijft (dunnere wang band bij grotere velgmaat) dan zou dat toch geen verschil mogen maken?

Dat zou je verwachten, maar in de praktijk betekent een grotere velg (bijna) altijd een grotere wielomtrek.

Bij de 308 worden de volgende velg-bandcombinaties opgegeven in de brochure
205/55R16 --> wielomtrek 198,52 cm
225/45R17 --> wielomtrek 199,27 cm (+0.38%)
225/40R18 --> wielomtrek 200,18 cm (+0.46%)(+0.84%)

Joep83 zei:

Sla maar de technische gegevens cq prestaties er op na en je ziet het verschil. Ongeveer tussen 0,4 en 0,9 sec.

https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/78/7865-061910.pdf

Nieuw filmpje met CEO Brand PSA
https://cf.cdn.vid.ly/c3b0t3/mp4.mp4

E-One zei:
......

Wanneer loopt je huidige leasecontract dan af? En wanneer verwachten ze deze dan te kunnen leveren en mocht je nu al bestellen?

Ik moet op 1 mei een nieuwe hebben. Moet ik nu echt al bestellen om een E6 op tijd te hebben?

Bij directlease gaven ze aan dat de wagen 14% eHdi E6 vanaf maart leverbaar wordt en je snel moest zijn met bestellen als je de eerste wilde zijn. Zal het zo'n storm lopen?

Pas op 01-02-2014, dus ik ben er wel lekker vroeg bij.
Ik wou graag zeker weten dat ik tegen die tijd niet net buiten de pot pis dus laat ik ze nu alvast bestellen.
En gelukkig mocht dat.

Nu even proberen te vergeten anders duurt het wachten veelste lang haha

Ik kwam nog een review tegen van de Diesel versie:
https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/308/66024/peugeot-308-diesel-review

4 uit 5 sterren niet gek!

HanTheMan zei:
E-One zei:
......

Pas op 01-02-2014, dus ik ben er wel lekker vroeg bij.
Ik wou graag zeker weten dat ik tegen die tijd niet net buiten de pot pis dus laat ik ze nu alvast bestellen.
En gelukkig mocht dat.

Nu even proberen te vergeten anders duurt het wachten veelste lang haha

Super toch. Ik kan ook niet wachten nu nog hopen dat ze met prinsjesdag de bijtellingsgrenzen laten bij wat het is...anders heb je alsnog een 20% auto..

E-One zei:
..
Super toch. Ik kan ook niet wachten nu nog hopen dat ze met prinsjesdag de bijtellingsgrenzen laten bij wat het is...anders heb je alsnog een 20% auto..
Ja zal wat zijn zeg... je weet het nooit hier in Nederland.
Ik teken pas na dinsdag dus dat zal wel los lopen ;)

Gisteren op de IAA in de nieuwe 308 gezeten. Hij ziet er irl zeer goed uit. Mooie materialen, hoewel hier-en-daar onder de gordellijn wel wat hard plastic.
Het hoge dashboard en het kleine stuur zal denk ik wel een breekpunt kunnen worden voor een deel van de doelgroep (lees oudere mensen en vrouwen) Het is echt héél anders en ik weet niet of hier design vóór functionaliteit is gegaan.

Ergonomie kan beter: goed voorbeeld zijn de knoppen voor de stoelverwarming. De instelwieltjes zitten in het aflegbakje verstopt waar je normaal gesproken de asbak verwacht. Niet echt handig. Navi kan ik niet beoordelen.

En ik begrijp nog steeds niet de keuze voor een vast panoramadak in plaats van een schuifdak. Maar dat doen steeds meer merken.

Ik heb alleen niets gehoord over de 308 SW!
Erg jammer, ik ging er stiekem vanuit dat ze hem op de IAA officieel zouden presenteren.
Nog even geduld dan maar.....

Alias81 zei:
Ik heb alleen niets gehoord over de 308 SW!
Erg jammer, ik ging er stiekem vanuit dat ze hem op de IAA officieel zouden presenteren.
Nog even geduld dan maar.....
Zal wel Genève worden.... Maar het feit dat er nog niets is gesignaleerd met een vuilniszak opde openbare weg bekent dat het nog wel even zal duren voor ie in de showroom staat.

Ik begreep dat de pers de SW al gezien had, maar hij blijft tot een nader te bepalen moment achter de schermen (Brussel of Geneve?)!

Die R is erg dik.

Zo te zien met dezelde kuipstoelen als de RCZ R.
Helaas is de 308 een maatje te groot voor mij.
Maar komop peugeot, kom ook met een 208 R met 230 pk.

Ben zeer benieuwd volgende week zaterdag als ik naar Frankfurt ga.
Wordt voor mij de eerste autoshow die ik ga bezoeken.

AutoBild, (her-) ondekt Het Wonder Op Wielen

"Wass für ein Franzose!"

https://www.autobild.de/artikel/peugeot-308-kia-cee-d-vergleich-4364313.html

Als de Kia een eitje is, dan gaan de Focus, Astra en uiteraard Golf er ook aan. ;))

Vind het trouwens wel grappig dat de CD-speler optioneel is.
Ik heb hem niet aangevinkt omdat ik in mijn huidige auto nog nooit een cd heb afgespeeld.
Hoe gaat dat met kaarten updaten? via USB?

HanTheMan zei:
Vind het trouwens wel grappig dat de CD-speler optioneel is.
Ik heb hem niet aangevinkt omdat ik in mijn huidige auto nog nooit een cd heb afgespeeld.
Hoe gaat dat met kaarten updaten? via USB?

Ik draai wel 'ns een CD'tje of DVD'tje, maar ik zou zonder zo'n ding kunnen. Ik vind die verchroomde sleuf bij de 308 wel erg mooi, daarom al zou ik die optie wel aanvinken.

HanTheMan zei:
Zou kunnen, wel bij meer auto's worden updates van het audiosysteem via USB uitgevoerd. Wellicht staat een en ander ook op een geheugenkaartje, is ook bij veel auto's het geval, dan vindt de update via dat kaartje plaats.

Ik heb in mijn nieuwe auto de CD-speler denk ik 1 keer gebruikt, om een net aangeschaft CD-tje te beluisteren. Maar over het algemeen luister ik of naar de radio of via bluetooth naar de muziek op m'n iPhone.

bat zei:
HanTheMan zei:
Zou kunnen, wel bij meer auto's worden updates van het audiosysteem via USB uitgevoerd. Wellicht staat een en ander ook op een geheugenkaartje, is ook bij veel auto's het geval, dan vindt de update via dat kaartje plaats.

Ik heb in mijn nieuwe auto de CD-speler denk ik 1 keer gebruikt, om een net aangeschaft CD-tje te beluisteren. Maar over het algemeen luister ik of naar de radio of via bluetooth naar de muziek op m'n iPhone.

Ja, grappig detail. Ik gebruik ook bluetooth-audio en stream vanaf spotify of Soundcloud. Of ja, mijn good-old USB stick...

Nee, ik neem Opties:
Metallic lak - noir
Achteruitrijcamera - nu ook in mijn nissan QQ en eenmaal aan gewend
Extra getinte achterramen en achterruit
Pack securite - veel veligheid extra voor 600 euro meen ik

Accessoires (niet in de catalogprijs voor de fiscus):
17 of 18 inch velgen, die op de nieuwe accessoirelijst komen voor de 308
Instaplijsten
Dakdragers
Bagagenet
2x DVD systeem voor mijn 2 kids

Speciaal ontwikkelde banden van michelin voor de 308. Zijn dat de 16 inch topaze velgen op de BLE?

https://youtu.be/QUdj0Uu9OqE

E-One zei:
Speciaal ontwikkelde banden van michelin voor de 308. Zijn dat de 16 inch topaze velgen op de BLE?

https://youtu.be/QUdj0Uu9OqE
Volgens mij wel kijk maar hierboven bij de post van D-C
Vind ze helemaal prima... liever 17" maar ik heb mijn budget nu wel bereikt.

Wat is trouwens de kleur lak in dat filmpje? Ik had zwart staan maar ik begin nu te twijfelen :p

Terug
Bovenaan