A
Anoniem
Guest
Als ik in de configurator een Access en een Allure na elkaar configureer dan zie ik dat de Allure al hogere wangen heeft bij de stoelen. Lijkt dus hetzelfde verhaal als bij de 208 te zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
HanTheMan zei:Voor mij wordt dit de eerste wagen met Leren Bekleding.
Vond de filmpjes die ik zag met die bekleding echt supermooi!
Nog een review: erg positief
https://autovandaag.nl/autotest/9206/nieuwe-peugeot-308-niet-meer-van-hetzelfde/
HanTheMan zei:Voor mij wordt dit de eerste wagen met Leren Bekleding.
Vond de filmpjes die ik zag met die bekleding echt supermooi!
Nog een review: erg positief
https://autovandaag.nl/autotest/9206/nieuwe-peugeot-308-niet-meer-van-hetzelfde/
E-One zei:Rijimpressies: https://www.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=18966
motion&emotion zei:''graag gedaan!'' hier nog meer foto's van de schitterende peugeot 308
https://www.feline.cc/photos/modeles/peugeot-308/308-2/essais/
rickm zei:E-One zei:Rijimpressies: https://www.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=18966
Ongeacht de gemaakte keuze is de 308 van wat vluchtiger stuurwerk niet vies en om dat aan te tonen stuurt de organisatie ons zonder blikken of blozen de Vogezen in met z’n grote diversiteit aan korte en flauwe bochten. Het asfalt kende hier en daar wat achterstallig onderhoud, maar de 308 weet de rust er prima in te houden. Het onderstel gedraagt zich uiterst evenwichtig, met de (overwegend) comfortabele afstemming die de klappen opvangt en een vleugje dynamiek voor een vertrouwenwekkend stuurgedrag. Wat rijcapaciteiten betreft kan de nieuwe Peugeot zich uitstekend meten met de beroemdste allrounder van toen én nu, de Volkswagen Golf. Die overtuiging is er op eigenlijk alle vlakken. Kortom, wat niet is, kan nog komen voor de Peugeot 308.
320dA zei:Reed vanochtend op A16 bij Breda (ri R'dam) een trailer met verse Peugeots voorbij met ook een paar 308. Onder andere in dolfijngrijs. Of staan ze al bij de dealer? Ik lees in een (oud) AW nieuwsbericht dat de auto van 24 oktober bij de dealer staat. Wellicht ging deze naar een voorintroductie of zo.
Durashift zei:je gelooft toch zelf niet dat je 1 op 30 in de dagelijkse praktijk gaat halen?
Wat betreft de 'boete'.. Denk daar maar niet te licht over.
Die 300 euro prijsverschil is nog niet eens genoeg voor 1 maand afschrijving in het leasetarief, op de QQ..
Dat zal op z'n minst betaald moeten worden bij eerder inleveren..
Haha, probeer een andere hobby te zoeken ffE-One zei:Durashift zei:je gelooft toch zelf niet dat je 1 op 30 in de dagelijkse praktijk gaat halen?
Die 300 euro prijsverschil is nog niet eens genoeg voor 1 maand afschrijving in het leasetarief, op de QQ..
I know, maar ik blijf dromen vwb die 308...
...1 op 20 misschien...
HanTheMan zei:Haha, probeer een andere hobby te zoeken ffE-One zei:Durashift zei:je gelooft toch zelf niet dat je 1 op 30 in de dagelijkse praktijk gaat halen?
I know, maar ik blijf dromen vwb die 308...
...1 op 20 misschien...anders duurt het wachten veelste lang!
En niet zomaar voor een boete gaan! zonde .. ook de 308 gaat na een paar dagen wennen![]()
Karaat zei:Ikheb de 308 op de IAA gezien. Wat een afwerking in het interieur. Wauw, werkelijkwaar prachtig zeg. Hoewel een CD wat verouderd raakt is het wel de mooiste integratie van een CD slot die ik in een auto gezien heb. Verder is het touchscreen heel mooi weggewerkt. De golf is ook mooi afgewerkt, maar dit is weer helemaal nieuwe generatie.
Het kleine stuurtje is bij de 208 erg storend. Zit recht voor de tellers bij mijn zithoogte. Bij de 308 had ik er geen last van. Goed gedaan Peugeot.
Onderweg terug in mijn eigen bak overkwam me wel het volgende. Met 150 km/h kon ik zonder mijn ogen van de weg te halen wel de temperatuur en ventilator aanpassen. Ik weet niet of me dat gelukt was met dat nieuwe touchscreen. Dan moet je toch echt wegkijken.
E-One zei:Belgische test 115 pk: https://www.auto55.be/tests/139558-peugeot-308-1-6-e-hdi-115
Score 80% - ter vergelijk de Golf 1.6 TDI kreeg in Feb 2013 een score van 76%
In de 208 moet je soms nog uitkijken hoe je je zetel instelt, anders verhindert de stuurvelg het zicht op een deel van je instrumentarium, maar in de 308 - die door z'n grotere volume wat meer vrijheid gaf aan de interieurontwerpers - is dat probleem inmiddels van de baan.
Dat je in de praktijk hoger uitkomt, hoeven we er niet bij te vertellen, maar recente modellen - en deze Peugeot is daarop geen uitzondering - laten zich almaar makkelijker zuinig rijden. Doe bij het normverbruik twee liter bij en je kan je een bij tijden pittige rijstijl aanmeten.
anno 1965 zei:Hoe zal het met de kwaliteit op de langere termijn zijn?
Is dit een betrouwbare auto?
Ik hoop dat de nieuwe 308 wel uitontwikkeld is, het is een erg mooie ingetogen en chique verschijning geworden, ondanks mijn ervaringen, toch maar weer op mijn lijstje gezet.
anno 1965 zei:Hoe zal het met de kwaliteit op de langere termijn zijn?
Is dit een betrouwbare auto?
Lancia Lover zei:Heb afgelopen vrijdag op de IAA in de 308 gezeten (en de 208 overigens) en in beiden zijn de instrumenten gewoon prima af te lezen. Het is wel even wennen, omdat voor je oog het stuur en de instrumenten heel dicht bij elkaar zitten. Maar dat wennen gaat denk ik wel snel. Ik snap dan ook niet waarom de pers zo moeilijk doet over deze opstelling.
Verder was ik erg onder de indruk van de 308. De auto ziet er strak uit, zowel van buiten als van binnen. De afwerking is mooi, met onder andere strips om de deurranden aan de binnenkant, zodat je van binnen geen carrosserie ziet. Ook de stoelen zitten heerlijk en achterin zit je ook prima, met in mijn geval voldoende hoofd- en beenruimte. Ook het schakelen gaat soepel. Zoals hierboven mij al gemeld, het was erg druk rondom de 308 en heb veel positieve geluiden gehoord. Met name de rustige/strakke opstelling (ook bij de 508 trouwens) van het dashboard wordt door de Duitsers gewaardeerd. Het moet dan ook raar lopen wil dit geen succes gaan worden!
Meeuw zei:En dat het schakelen soepel gaat![]()
Poekoek zei:Lancia Lover zei:Heb afgelopen vrijdag op de IAA in de 308 gezeten (en de 208 overigens) en in beiden zijn de instrumenten gewoon prima af te lezen. Het is wel even wennen, omdat voor je oog het stuur en de instrumenten heel dicht bij elkaar zitten. Maar dat wennen gaat denk ik wel snel. Ik snap dan ook niet waarom de pers zo moeilijk doet over deze opstelling.
Verder was ik erg onder de indruk van de 308. De auto ziet er strak uit, zowel van buiten als van binnen. De afwerking is mooi, met onder andere strips om de deurranden aan de binnenkant, zodat je van binnen geen carrosserie ziet. Ook de stoelen zitten heerlijk en achterin zit je ook prima, met in mijn geval voldoende hoofd- en beenruimte. Ook het schakelen gaat soepel. Zoals hierboven mij al gemeld, het was erg druk rondom de 308 en heb veel positieve geluiden gehoord. Met name de rustige/strakke opstelling (ook bij de 508 trouwens) van het dashboard wordt door de Duitsers gewaardeerd. Het moet dan ook raar lopen wil dit geen succes gaan worden!
Goed om te horen. Alleen vraag ik me af waar jij die strips dan gezien hebt, want hier zie ik ze niet:
Meeuw zei:En dat het schakelen soepel gaat![]()
Lancia Lover zei:Meeuw zei:En dat het schakelen soepel gaat![]()
Als een auto stil staat, met motor uit, kan je gewoon de koppeling intrappen en schakelen hoor. Moet je wel even opletten dat de auto op de handrem staat...
Inderdaad die BLE is juist voor mij gunstig, nou ja ik ben flink tevreden over de verdere uitrusting.Poekoek zei:Denon kan wel gekozen worden op de E6, maar dan moet je niet voor de BL(E) gaan, maar voor bijv. een Allure. Vaak zijn de BL(E) uitvoeringen in de lease erg gunstig, dus dan is het maar net waar je de voorkeur aan geeft.
Hahaha klopt helemaal, en hoewel ik gek ben op mooie auto's lokt die 14% mij met extra knaken voor mijn andere hobby.. Motorenvoetveeg zei:duh tegenwoordig zijn alleen standaard leasers geinteresseerd in auto'smaar dan wel met 14% bijtelling met een rotautomaat of een crisismotor
![]()