Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@ Rob, proficiat met de kleine man!
Naast zo ongeveer dezelfde leeftijd ook dezelfde interesses blijkbaar. De speelhoek lijkt hier ook vrij aardig op een loonbedrijf met al het Bruder speelgoed :D
Mooi spul en super degelijk.

@ Ruud, fijn dat het op schiet met de nieuwe woning. Dan wordt het zo langzamerhand ook jullie thuis ipv jullie huis ;)
Warmtepomp (al dan niet hybride), extra zonnepanelen... Ik heb mij er ook in verdiept toen we onze huidige woning kochten. Energielasten zijn echter prima behapbaar, dus wij doen lekker niets.
Kan de techniek lekker door ontwikkelen, de prijzen hopelijk nog zakken en dan zien we over x jaar wel verder.

Vandaag pittig dagje op het werk; de collega's verteld dat ik afscheid ga nemen.
Krijg je toch wel een soort koudwatervrees van, maar het is goed zo. Nu op zoek naar wat anders!

@Rob; nog gefeliciteerd!

@ duurzaam; wij zijn van het gas af. Ontzettend vreselijk duur inderdaad...bij ons mogelijk omdat we toch een totale renovatie deden, dus kan je alles op elkaar afstemmen.
De subsidieaanvraag loopt nog; nog 4 weekjes afwachten op bericht.

Bij ons was het dat de subsidie voor isolatie verdubbelde bij meerdere maatregelen, maar weet niet wat de regels voor dit jaar zijn ;)

andaag pittig dagje op het werk; de collega's verteld dat ik afscheid ga nemen.
Krijg je toch wel een soort koudwatervrees van, maar het is goed zo. Nu op zoek naar wat anders!
Oei die had ik gemist Gerwin, maar begrijp ik je goed dat je afscheid van je werk neemt maar nog geen ander contract hebt ondertekend? Vind dat altijd wel knap als mensen die gok durven te nemen.

Bij ons was het dat de subsidie voor isolatie verdubbelde bij meerdere maatregelen, maar weet niet wat de regels voor dit jaar zijn
Daar zitten wij ook wel aan, daarom kijken we nu ook wel naar kunststof kozijnen ed. Maar met warmtepomp en evt. na-isoleren zolder zitten we idd. ook al aan dubbele subsidie.

@ Joost: Met die verandering ook de leidingen opnieuw in de muur gefreesd?

Vandaag pittig dagje op het werk; de collega's verteld dat ik afscheid ga nemen.

ohhh ik weet dat ook nog heel goed toen ik bij de Opel weg ging naar mijn huidige werkgever. Mede omdat ik het team heel erg leuk vond. Eigen huis in mijn eentje, compleet wat anders. Collega's die het zichtbaar jammer vonden. Maar uiteindelijk wel het beste voor mij geweest. Jij hebt er toch ook heel erg lang gewerkt? Hopelijk komt er bij jou ook snel iets leuks op het pad!

@ Joost: Met die verandering ook de leidingen opnieuw in de muur gefreesd?

Ja, moesten voor de keuken ook van alles gefreesd worden. We hadden nog schoon metselwerk in huis (leuk he, jaren 70 huizen) paar stopcontacten wilde ik omlaag. Paar schakelaars konden wel weg. Op andere plekken moesten die komen ivm kookeiland. Gelijk ook de TV maar vrij laten hangen door een 25mm buis in de muur te maken. Internet aansluiting, etc. Screens had ik opbouwschakelaars die heb ik nu ook mooi in de muur zitten. Heb dat allemaal zelf gedaan omdat er behoorlijk wat tijd en kosten in gaan zitten en vind dat ook leuk werk. En daarna alles glad laten stuccen. Gewoon in 1x goed gedaan. Maar daarvoor woonden we ook 7,5 jaar al in het huis omdat andere dingen prioriteit kregen.

Dapper Gerwin!
Leest inderdaad alsof je nog niet iets anders hebt plus dat je er lang gewerkt hebt, dus dan is het best een stap.

Nu even niets of gelijk op zoek?

Oei die had ik gemist Gerwin, maar begrijp ik je goed dat je afscheid van je werk neemt maar nog geen ander contract hebt ondertekend? Vind dat altijd wel knap als mensen die gok durven te nemen.
Nou, ik ben nog niet weg! Maar ik de collega's meegedeeld dat ik het bedrijf ga verlaten. Maar nu is het wel tijd om wat anders te zoeken inderdaad.
Hopelijk gaat dat enigszins vlot.

Is een gok, maar dit voelde voor mij het prettigst; hoef ik niet onnodig te liegen om even weg te moeten oid.

Daar zitten wij ook wel aan, daarom kijken we nu ook wel naar kunststof kozijnen ed. Maar met warmtepomp en evt. na-isoleren zolder zitten we idd. ook al aan dubbele subsidie.
Je hebt volgens mij 2 jaar om de subsidie aan te vragen en als je eenmaal hebt aangevraagd, kun je niet nog een aanvraag doen. Dus zou mooi even een planning maken wat je nog wilt/kunt en dan in 1x indienen.

Eigen huis in mijn eentje, compleet wat anders. Collega's die het zichtbaar jammer vonden. Maar uiteindelijk wel het beste voor mij geweest. Jij hebt er toch ook heel erg lang gewerkt? Hopelijk komt er bij jou ook snel iets leuks op het pad!
Nou, ik heb gisteren en vandaag ook heel wat veren in mijn achterste gekregen. Dan moet je voor jezelf wel even weer goed naar boven halen waarom het besluit is genomen ;)
Maar ik heb hier ruim 14 jaar gewerkt, dus behoorlijke tijd inderdaad!

Dapper Gerwin!
Leest inderdaad alsof je nog niet iets anders hebt plus dat je er lang gewerkt hebt, dus dan is het best een stap.

Nu even niets of gelijk op zoek?
Klopt, heb nog niks anders. Misschien niet helemaal de gebruikelijke volgorde, maar voelde voor mij het beste.
Maar moet nu wel wat komen want de kosten lopen gewoon door!

Dus vandaag maar eens bezig met een sollicitatiebrief... voor de eerste keer in 14 jaar :ROFLMAO:

Geluk is dat de vacatures wel wel zijn. Voornaamste is; wat wil je zelf en waar word je gelukkig van. Ik zie steeds meer mensen in mijn omgeving die eigenlijk niet op hun plek zitten maar ook niet weten wat ze wel willen en daarom maar op die positie blijven. Of carriere maken maar eigenlijk helemaal niet gelukkig worden van alsmaar hogerop.

Hopelijk komt er snel iets op jou pad waar je je goed bij voelt.

Ik heb weer problemen die men niet opgelost krijgt, dit keer hebben 'we' er zelf ook aandeel in en dus moet ik maar weer naar de VS om alles op te lossen, regelen en in ieder geval de neuzen de zelfde kant op te krijgen en een stukje damage control. dit keer naar Ohio. Misschien zondag al weg; is altijd even snel schalen met vluchtplanning, huurauto, hotels, toegang krijgen op lokatie (heeft heel wat voeten in de aarde), training maar ook thuis moet er dan van alles ad hoc geregeld worden. Hopelijk kan ik het uitstellen tot vertrek naar volgende week zondag. Geeft iets meer lucht. Altijd wel een leuke uitdaging wat van alle kanten erg gewaardeerd word als het is opgelost maar het is altijd lekker onstuimig qua planning en afspraken

Dappere stap Gerwin! 14 jaar is niet niks. En ken je niet anders als mr tape!

Jouw vrouw zit toch in het onderwijs...is dat niet iets voor jou? Ik heb je paar keer getroffen en qua karakter zou het je best passen. Of zit ik helemaal mis..:)
Ik doe nu diverse dingen op school nu de kids beide op school zitten (o.a. MR en leesvader) en het is echt wel mooi en met die kids te werken.

Of heb je al andere branches waar je je zinnen op hebt gezet?
Als ik bv even mee moet kijken met je sollicitatiebrief dan mag je me altijd vragen. Heb veel mensen daar mee geholpen en op mijn eigen brieven heb ik nog steeds 100% score qua uitnodiging.

Merk zelf ook wel dat het erg drukke periode is (wat ik deels ook zelf doe). Op het werk verhard het steeds meer en zijn er pittige gesprekken met managers nodig om de boel in financial control te houden en speelt er veel. Prive neem ik ook steeds meer op mijn nek (bestuur ehbo, bestuur badminton, MR school) maar ook heb ik nog een gezin en een lieve vrouw die ook aandacht van me nodig hebben.
Maar ik vind het gewoon belangrijk dat je ook iets voor de maatschappij betekent dan alleen maar met je eigen welvaart bezig te zijn. Daar word ik gelukkig van en vind ik leuk om te doen.

@Rob, alsnog proficiat! een nieuwe fase met de kids!

@Gerwin, spannend man. Zeker omdat je nog niets nieuws hebt, maar als je denkt dat je toe bent aan iets anders, de juiste keuze denk ik.

Hier ook wat nieuws op arbeid/werk gebied, maar ivm. herkenbaarheid zal ik dat even via FB delen.

@Joost, pff zo last minute lijkt me geen pretje inderdaad, hopelijk krijg je het geregeld zowel privé als op locatie.

@Joost, pff zo last minute lijkt me geen pretje inderdaad, hopelijk krijg je het geregeld zowel privé als op locatie.

komt altijd wel goed, het is altijd zo'n geregel.

Maar ik vind het gewoon belangrijk dat je ook iets voor de maatschappij betekent dan alleen maar met je eigen welvaart bezig te zijn. Daar word ik gelukkig van en vind ik leuk om te doen.

vind ik ook wel leuk! Zeker de leeftijd waar ze nu in zitten (groep 4 en groep 2) is het heel leuk om af en toe er voor in te zetten. Moet wel zeggen dat school ook wel erg veel vraagt van ouders. Los van de lange lijst van studiedagen die je als ouder maar moet zien te regelen (heb er nu voor 12 vrij moeten nemen van werk) hebben de opvang blijkbaar ook al studie dagen die dan maar vrij moet nemen. Dan is er nog iets van 8x per jaar schoolzwemmen , bij de jongste vragen ze daar ook ouders om mee te helpen met aan en uit kleden. Kun je ook vrij voor regelen. Tel daar bij op vrijwilligers voor voorlezen, sinterklaas, kerst, carnaval en nog een aantal andere zaken waar ze beroep doen op ouders / vrijwilligers. En dan de verenigingen nog waar kinderen bij zitten. Mijn ouders hebben ook steeds meer hier en daar hulp nodig, even mee mee rijden en daar mee naar een afspraak. Het is echt niet normaal hoe vaak ik vrij moet nemen daarvoor. Gelukkig heb ik veel overuren om het op te vangen en een flexibele werkgever. Doe dat met alle liefde, maar wat een puzzel is het soms ook. Begrijp wel als ouders er compleet van in de stress schieten.

Hier ook wat nieuws op arbeid/werk gebied, maar ivm. herkenbaarheid zal ik dat even via FB delen.

ben benieuwd!

Geluk is dat de vacatures wel wel zijn. Voornaamste is; wat wil je zelf en waar word je gelukkig van. Ik zie steeds meer mensen in mijn omgeving die eigenlijk niet op hun plek zitten maar ook niet weten wat ze wel willen en daarom maar op die positie blijven. Of carriere maken maar eigenlijk helemaal niet gelukkig worden van alsmaar hogerop.

Hopelijk komt er snel iets op jou pad waar je je goed bij voelt.
Helemaal mee eens, ik sta er daarom ook open in. Breed kijken naar de opties en geen probleem om 'een stapje terug te doen'. Dankjewel (tu)

Altijd wel een leuke uitdaging wat van alle kanten erg gewaardeerd word als het is opgelost maar het is altijd lekker onstuimig qua planning en afspraken
Zo, dat is inderdaad wel even een mooi regelwerkje om gedaan te krijgen! Klinkt leuk.
Maar ik snap dat het voor het thuisfront want minder prettig is, als je zo plots naar Amerika moet. Hopelijk kun je het uitstellen zodat het voor je zelf ook wat meer rust geeft.

Jouw vrouw zit toch in het onderwijs...is dat niet iets voor jou? Ik heb je paar keer getroffen en qua karakter zou het je best passen. Of zit ik helemaal mis..
Geinig dat je het zegt; heb er inderdaad wel eens over nagedacht, maar ik heb eigenlijk niet zoveel met kinderen. En nog minder met ouders.
Ben bang dat ik te zakelijk en niet tactisch genoeg ben om met fluwelen handschoenen bepaalde situaties aan te pakken.
Maar het lijkt me ergens wel mooi om de jeugd wat te kunnen leren/bijbrengen, dus zeker geen ondenkbare stap ;)

Of heb je al andere branches waar je je zinnen op hebt gezet?
Als ik bv even mee moet kijken met je sollicitatiebrief dan mag je me altijd vragen. Heb veel mensen daar mee geholpen en op mijn eigen brieven heb ik nog steeds 100% score qua uitnodiging.
Nee, ik ben ook ooit mijn huidige branche binnengevallen; had ik ook nooit verwacht en is mij prima bevallen. Dus laat maar komen!

Bedankt voor het aanbod; ga ik gebruik van maken. Ik mag ook nog even sparren met een HR-manager, dus dan kom ik vast tot een mooie 'standaard'brief die ik kan aanpassen naar de situatie.

Yes, ik heb hetzelfde maar heb wel gemerkt dat ik ook graag wat meer vrijheid in mijn agenda wil hebben zodat ik af en toe ook 'spontaan' iets kan doen/oppakken. (meer kort/projectmatig)
Maar vrijwilligerswerk is over het algemeen dankbaar en leerzaam (tenminste: zo heb ik het ervaren)

@Gerwin, spannend man. Zeker omdat je nog niets nieuws hebt, maar als je denkt dat je toe bent aan iets anders, de juiste keuze denk ik.
Ja, dat gevoel heb ik er nu ook zeker bij. Af en toe even wennen bij het idee, maar komt goed!

Ben ook benieuwd!

(heb er nu voor 12 vrij moeten nemen van werk)

Jemig..twaalf? Zijn er bij ons hooguit 3 per jaar...Mkane de kids bij jullie dan teveel uren? Hebben ze bij jullie dan langere schooldagen en of minder vakantie (bv 1 week meivakantie ipv twee)?

Ze vragen hier ook het nodige (niet bij zwemmen en gymnastiek) maar vindt dat er ook wel wat bij horen, hoor. De school is geen veredelde opvang om je kinderen te droppen zodat je alleen maar kan werken. Mag ook wel wat van de ouders tegenover staan.
Wij maken er bewust wat tijd voor en werken daarom wat minder en/of deels thuis. Maar snap ook goed dat het voor veelwerkende ouders lastig kan zijn.

Er ging ook wel even een wereld voor mij open toen ik een paar weken geleden de schoolapp opende en mijn wederhelft "lekker makkelijk" de schoolagenda met een druk op de knop in onze gezamenlijke agenda had gedropt...... kon bijna niet aan werken toe als ik overal bij moet zijn :D

Wel weer een hele nieuwe fase, stond 1,5u geleden ook weer op het schoolplein te wachten. Aangezien de kleine man en ik met z'n tweeën zijn mocht hij kiezen wat we gingen eten bij de lunch, net samen tosti's gemaakt. Nu wachten (en tussendoor wat werken) tot ik af wordt gelost en dan ga ik nog even naar kantoor, fijn dat die flexibiliteit er is (y)

Bedankt voor het aanbod; ga ik gebruik van maken. Ik mag ook nog even sparren met een HR-manager, dus dan kom ik vast tot een mooie 'standaard'brief die ik kan aanpassen naar de situatie.

Zo'n standaardbrief kan ook een valkuil zijn ;)
Ben je actief op LinkedIn? Zo ja, let dan ook op met alle recruiters die bovenop je gaan duiken zodra je besluit kenbaar hebt gemaakt. Er zitten absoluut goede tussen, verzamel er daar een paar van. De meesten echter schrapen gewoon vacatures bij elkaar en schieten met een schot hagel op potentiële kandidaten.

Ook ik ben overigens bereid om te helpen/sparren indien nodig. Ervaring met beide kanten van de tafel ;)

@Joost, dat soort acute probleempje maken je werk ongetwijfeld zo leuk maar lijkt mij inderdaad ook erg lastig in jouw situatie. Je komt zo nog wel eens ergens en ziet nog eens wat.

Zo'n standaardbrief kan ook een valkuil zijn ;)
Joah, maar ik moet echt even een opzet hebben waarbij ik dan wat zinnen/details kan aanpassen naar de inhoud van een vacature. Elke keer opnieuw beginnen ben ik niet geschikt voor ;)
Ik kan het ook door Chatgpt laten doen (hoor ik ook goede verhalen over) maar dan liever toch eerst een eigen geschreven versie met wat houvast.

Ben je actief op LinkedIn? Zo ja, let dan ook op met alle recruiters die bovenop je gaan duiken zodra je besluit kenbaar hebt gemaakt.
Die laat ik nog maar even mooi gesloten... door mijn functie heb ik ervaring met recruiters en daar zit zeer vervelend spul tussen.
Dank voor je aanbod in elk geval! Voor nu heb ik genoeg ogen beschikbaar, maar wat achter de hand hebben kan geen kwaad ;)

Mijn ervaring met recruiters is ook vervelend. Hun markt droogt op dus ze schieten met hagel, benaderen je voor van alles en nog wat. Ik reageer er al helemaal niet meer op als ik zie dat ze niet eens fatsoenlijk hebben gekeken naar wat ik doe. En dan ben ik nog niet een beschikbaar. Denk als je dat wel doet je helemaal plat bericht word.

Laatst werd ik wel benaderd door voor een mooie functie, goed verhaal. Werd er wel enthousiast van. Salaris was ook mooi en heel verleidelijk. Maar heb genoeg uitdagingen nog, fijne werkgever, leuk team, 15 km van huis. Is ook allemaal wat waard.

Als iemand al 10 jaar recruiter is geloof ik een beetje in het kunnen en de meerwaarde. Als iemand het net een jaartje doet, net na de studie, levert diegene echt nul meerwaarde.

Jemig..twaalf? Zijn er bij ons hooguit 3 per jaar...Mkane de kids bij jullie dan teveel uren? Hebben ze bij jullie dan langere schooldagen en of minder vakantie (bv 1 week meivakantie ipv twee)?

nee iets van 18 (!), maar die anderen vallen op dagen dat we vrij zijn of vangt mijn vrouw op. Dan nog 8x helpen met zwemmen, kerstversiering, voorleesochtend, vrijdag is boekenruildag, pasen iets met brood bakken, carnaval versieren, sinterklaas. Als ik met van alles mee wil doen inclusief studiedagen mag ik wel 30+ dagen vrij nemen.

Mijn vrouw en ik werken allebei partime en voor ons is het al haast niet te doen om allerlei vrijwilligers verzoeken in te willigen van alleen school al. Dan nog het gras maaien op ons pleintje, even weer met mijn ouders mee rijden. Verenigingen. B zit nog in de ouderraad van school, gelukkig is dat 's avonds. Ergens vind ik het leuk en goed om bij te dragen aan de maatschappij. Maar ik wil het voor 2025 wel wat minderen.

Als iemand al 10 jaar recruiter is geloof ik een beetje in het kunnen en de meerwaarde. Als iemand het net een jaartje doet, net na de studie, levert diegene echt nul meerwaarde.

Een recruiter is vooral echt van meerwaarde voor de werkgever om de juiste personen aan te spreken uit hoeken die je misschien niet verwacht . Voor de sollicitant bieden ze amper meerwaarde behalve dat als je geen match hebt ze in een gesprek wel mooi kunnen inschatten wat een goede richting wel passend zou zijn.

Insignia 2025, het is al lang stil, zal ook wel geen vervanger voor komen helaas, of word dat de manta

Vauxhall%20Insignia%20exclusive%20images.jpg

new-opel-manta-carscoops1.jpg

nee iets van 18 (!), maar die anderen vallen op dagen dat we vrij zijn of vangt mijn vrouw op.

Maar hoe kan dat zoveel zijn joh? Bij ons zij het er hooguit drie. Een school mag volgens mij wettelijk maar maximaal 7 studiedagen per schooljaar inplannen. Maken ze bij jullie per week structureel teveel uren op school of hebben ze te weinig vakantie waardoor dat gecompenseerd moet worden?
Dan nog 8x helpen met zwemmen, kerstversiering, voorleesochtend, vrijdag is boekenruildag, pasen iets met brood bakken, carnaval versieren, sinterklaas. Als ik met van alles mee wil doen inclusief studiedagen mag ik wel 30+ dagen vrij nemen.

Mijn vrouw en ik werken allebei partime en voor ons is het al haast niet te doen om allerlei vrijwilligers verzoeken in te willigen van alleen school al. Dan nog het gras maaien op ons pleintje, even weer met mijn ouders mee rijden. Verenigingen. B zit nog in de ouderraad van school, gelukkig is dat 's avonds. Ergens vind ik het leuk en goed om bij te dragen aan de maatschappij. Maar ik wil het voor 2025 wel wat minderen.

Hebben we hier ook allemaal met uitzondering van dat schoolzwemmen. Is bij ons elke week maar redden de juffen en de kids zich zelf mee.
Uiteraard kun je niet alles doen wat school vraagt maar proberen hier altijd wel aantal zaken op te pakken. Ben nu elke woensdagochtend leesvader..effe uurtje eruit tijdens werk en is superleuk om te doen. Ga nu ook in MR en dat is acht keer per jaar vergaderen en wat beleidsdocumenten beoordelen en toetsen. De OuderRaad is echt wel serieus veel werk hier. Die regelen al die feesten rondom SK, kerst, pasen, zomerfeest, enz..

Laatst bewerkt:
Hier ook veel studiedagen op de school van L. Ze heeft er al 2 gehad, nu 5 dagen (dus 2 weken herfstvakantie) aankomende week. en dan in 2025 staan er ook al 6 op zover ik kon zien. Maar bij L. hebben ze continurooster van 8.30 - 14:00 waardoor ze dus meer uren maken.

Het is altijd een heel gepuzzel, ben blij dat ik (nu nog) thuis kan werken wanneer nodig en L. is 10 dus die red zich wel. Maar toch. Maar toch..

Denk dat dat hier net zo is om die reden wat jimmy ook heeft. maar zoals gezegd, gelukkig werken we beide partime en flexibele werkgevers. Alleen is het soms een nogal gepuzzel.

Haha, ik zag het net. Weekend maar eens goed kijken naar de versies, en dan de prijzen.
Nadeel blijft dat hij "maar" 1250kg mag trekken, wat voor onze caravan praktisch te weinig is.
Noujah, we gaan het zien.....

Alleen dan niet in die bronze kleur, dat vind ik zo lelijk!! Helaas ook een erg beperkt kleurenpalet bij de Grandland.
Maar in het wit of groen/blauw lijkt hij me wel leuk.

Kleuren zijn wel erg beperkt inderdaad. Het is geen verkeerde auto maar mis een beetje waarom je nu deze moet kiezen. Maar misschien gaan de rijtesten dit uitwijzen. Als je agr stoelen wil, trekhaak, technologie pakket met o.a. Apple CarPlay en comfort pakket met o.a . Elektrische achterklep en akoestische ruiten , kleur er ben je voor de 58.0000 klaar voor een gs met 83kw accu. prima in de opties maar ook wel fors aan de prijs. En zie ik nu geen matrix led ? ;)

Een gelijk uitgeruste scenic met 87kw accu is 52.000…

Een grotere Enyaq met 280pk in sportline zowat full options (en matrix led) 83kw kost 57.000

Ben benieuwd naar de eerste rijtest

Laatst bewerkt:
Voor dat geld heb je ook een Model Y Long Range. Ik zou het wel weten :)
Dat blijft een ijzer sterke aanbieding inderdaad. Maar er zijn er genoeg die geen tesla willen en dan is de keuze tegenwoordig ook reuze. Het rijd allemaal prima, het is allemaal vlot, weinig beleving, alle luxe tegenwoordig is te krijgen. Ga er maar aan staan als fabrikant. Op prijs wil je eigenlijk ook niet concurreren maar dat moet haast wel

Even gekeken hoe zo'n Y eruit ziet maar wat een gedrocht zeg. Puur op basis van wat ik zo zie van het interieur zou het al een Nee zijn, een Playmobil auto ziet er mooier en hoogwaardiger uit van binnen. Heb eerder vanavond heel even vluchtig 1 van de 1e rijtesten van de Grandland doorgebladerd en daar viel op dat ze juist de bouwkwaliteit en look en feel van het interieur hoog hadden zitten, dat zou voor mij al heel zwaar wegen.

Ik vind de Y ook helemaal niks, precies om de reden wat marc omschrijft. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel alternatieven die niet veel duurder zijn.

Heb eerder vanavond heel even vluchtig 1 van de 1e rijtesten van de Grandland doorgebladerd en daar viel op dat ze juist de bouwkwaliteit en look en feel van het interieur hoog hadden zitten, dat zou voor mij al heel zwaar wegen

mij ook, juist daar schort het veel aan bij veel moderne auto's vind ik. Zou mooi zijn als opel daar mooie stappen in maakt

@ School: allemachies wat veel drukte... maar als ik mijn vrouw af en toe zie met al haar vergaderingen, ouder gesprekken, 10 minuten gesprekken, etc, etc. Meer druk met lullen dan met lesgeven.

@ Grandland: beetje 'doorsnee' ogende auto. Niet verkeerd, maar spreekt ook niet echt. Maar dat zie je tegenwoordig steeds meer.
Als ik dan zo'n Renault5 zie, word ik een stuk blijer ;)

Maar ja, als het een leaseauto is: waarom niet gewoon gaan voor de meest interessante aanbieding die voldoet aan alle eisen? Begrijp wel dat veel mensen dan voor een Tesla gaan.
Ze kunnen 'm altijd nog om de hoek parkeren.

Ja ik begrijp mensen ook wel die een tesla kiezen. net als ik mensen in een dacia ook goed begrijp. Veel voor 'weinig'.

ik word van een model Y echt niet vrolijk, niet omdat het een EV is maar je kijkt er zo raar op, en de binnenkant vind ik ook niks.

De renault 5 vind ik ook heel erg geslaagd! Komt ook goed uit de rij-testen. Maar vooralsnog alleen met grotere accu en motoren en uitrustingen te verkrijgen en dus allerminst gunstig geprijsd voor iets wat echt als 2e auto gebruikt moet worden.

Renault 5 is heel leuk maar wel gewoon ook echt duur, zeker omdat je wat groter accupakket zou willen met meer vermogen en dat in combi met luxere uitrusting etc. Is natuurlijk altijd zo maar laten we wel wezen van die 1e batch 5'jes op NL kenteken ( zie Renault 5 topic ) heb ik even snel het kenteken gecheckt van de felgroene en die kwam volgens RDW uit op dik 35k. Logisch als demo zijnde maar toch.

Ik vind die 5 ook erg tof!, maar ook die nieuwe Panda lijkt me erg leuk als retro. De wegen worden eer wel weer iet vrolijker van denk ik.
en duur, wat is er niet duur tegenwoordig.

Renault 5 is heel leuk maar wel gewoon ook echt duur, zeker omdat je wat groter accupakket zou willen met meer vermogen en dat in combi met luxere uitrusting etc. Is natuurlijk altijd zo maar laten we wel wezen van die 1e batch 5'jes op NL kenteken ( zie Renault 5 topic ) heb ik even snel het kenteken gecheckt van de felgroene en die kwam volgens RDW uit op dik 35k. Logisch als demo zijnde maar toch.

klopt, maar een gewone mini cooper op benzine of een corsa of polo met een beetje leuke uitrusting komt ook op de 30-35 K. straks als de goedkopere versies komen moet het voor 25-30K kunnen. zeker als 2e auto moet de compactere accu ook prima werken. (altijd nog meer dan de twingo , die voor ons ook meer dan voldoet)

Midje!

klopt, maar een gewone mini cooper op benzine of een corsa of polo met een beetje leuke uitrusting komt ook op de 30-35 K.
Ik zag de test van AW tussen de Lancia en Mini (elektrisch) kosten ook nog een vergelijkbare smak geld, maar de mini kon flink oplopen als je die wat aankleed.

Een derde auto voor de deur blijkt trouwens praktisch te zijn; de auto van mijn ouders heeft schade opgelopen dus nu hebben ze tijdelijk een andere auto nodig.
Schadehersteller gaat kijken of ze de schade eerst provisorisch kunnen herstellen en anders moeten ze ruim een maand wachten.
Dus nouja; Swiftje krijgt tijdelijk een andere bestuurder ;)

Hoe iemand in vredesnaam een knalrode Captur over het hoofd kan zien is mij een raadsel...

Als je op een telefoon kijkt zie je sowieso niets ;) Met de twingo had ik laatst ook bijna een aanrijding. Overdag, goed zicht, knal oranje, bijna geen overig verkeer en toch gooit ze hem er zo van rechts voor terwijl ik op een voorrangsweg reed met een vaartje van 80. De remmen waren in ieder geval weer goed gangbaar gemaakt

Je hebt jou ouders dus niet de benz mee gegeven? ;)

Hoe iemand in vredesnaam een knalrode Captur over het hoofd kan zien is mij een raadsel...

Ik verbaas mij nergens meer over in het Nederlandse verkeer :ROFLMAO:
Hopelijk valt het allemaal een beetje mee qua schade en gedoe.

Moet trouwens wel zeggen met de korter wordende dagen, dat ik de laatste week of twee de laagstaande zon wel verschrikkelijk irritant vind.
Ik heb op mijn W/W route een paar belangrijke punten waarbij ik exact op die tijdstippen de zon recht voor mij heb, toch wel goed opletten.

Balen Gerwin, zijn ze er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen?
Hier bij de schadebedrijven is het ook druk.

Ga je de Swift of V40 nog verkopen? of houd je 3 auto's aan?

Mogguh!

Voor dat geld heb je ook een Model Y Long Range. Ik zou het wel weten
Yes, Tesla zet inderdaad wel een goed totaalproduct neer. Heb met een schuin oog naar de 3 gekeken, maar die gaan we zowieso niet doen. De Y is daarintegen praktisch wel de perfecte auto voor ons. Hogere auto, ze zijn lekker luxe uitgerust (pano dak, leder, matrix-led) en hij mag de caravan met gemak trekken.
De huidige Y gaat het niet worden, maar een facelift exemplaar wellicht nog wel.

Toevallig gister de lijst nog ff ge-update:
Grandland
3008
Scenic
Elroq
Enjaq
EV6
EV3
Model Y
Astra

De EV3 en Astra komen als goedkoopste uit de bus.

Denk dat de Scenic, Elroq, Enjaq van de lijst kunnen. Ze vallen allemaal kwa maandbedrag net tussen de goedkoopsten en duursten, waarbij ze veelal nog niet fatsoenlijk een caravan mogen trekken.

Realistisch gezien kunnen de 3008 & Grandland er ook af, want mag de caravan officieel niet trekken. Ik twijfel nog wel of ik het aan durf om die paar keer per jaar dan net 200kg teveel aan de haak te hangen..... Daarvoor rij je dan het hele jaar wel een auto die je graag wilt.

Of toch op safe gaan (Tesla Y, EV6), of voor betaalbaarheid gaan (EV3/Astra).
Dat laatste is ook even afhankelijk of leasebedrijf een optie aanbied voor een vervangende auto gedurende 3 weken per jaar. Dan zou een Astra een optie zijn. Dan toch lagere maandlasten, en wel voorzien met de vakantie.

Als je op een telefoon kijkt zie je sowieso niets
Precies dat, daardoor zijn ook al 2 van de 3 aanrijdingen op de A1 bij de grens ontstaan.

Das balen gerwin. De tijd dat je voorrang van rechts krijgt lijkt ook steeds verder weg...als ik hier af en toe zie hoe ze gewoon doorknallen...

En de telefoon tussen de knieen zie je ook steeds meer. Ik snap dat echt niet...laat dat ding gewoon even voor wat het is tijdens het rijden.

Voorheen stond hier vlakbij ons dorp zo'n mobiele flitspaal op mijn ww-route. Nu is ie weg en staat ie vrijwel voor de deur van mijn werk op een 50 weg waar je heel snel te hard gaat..:) Collega had een boete gekregen van 438 euro omdat ie met telefoon in de hand zat; pakken ze dus ook met die dingen.

Mijn dochter wil heel graag een Tesla...heeft het er continu over terwijl ze er nog nooit ingezeten heeft. Zie je wat de omgeving voor invloed heeft.....heb er heel duidelijk gemaakt dat dat bij papa nooit gaat gebeuren..:)

De bestuurster had ook wat slechte smoezen (onder andere dat ze tegen de zon in keek, maar die was van de andere kan aan het schijnen) dus het zou me niks verbazen dat ze op haar telefoon zat.

Met m'n ouders gaat het wel aardig; ondanks de lage snelheid was het een behoorlijk klap. Mijn moeder had al lange tijd last van de schouder, dus ik hoop niet dat dat erger is geworden.

Ik zie ook wel zo ontzettend vaak een auto van links naar rechts zwabberen over de weg (N34/N36)... begrijp wel dat er ongelukken gebeuren.

Ga je de Swift of V40 nog verkopen? of houd je 3 auto's aan?
Als er 1 weg gaat is het de Swift, maar wellicht schorsen we de SLK in de wintermaanden en dan kunnen we 3 auto's aanhouden.
Maar moet zeggen dat het ook wat afhangt van mijn nieuwe baan en de daarbij behorende inkomsten en optionele leaseauto.

De huidige Y gaat het niet worden, maar een facelift exemplaar wellicht nog wel.
Die zou ik dan mooi bovenaan het lijstje zetten. Als ie aan alle wensen voldoet, dan is dat de meest ideale auto. Ondanks dat het geen knappe wagen is.

Maar met de optie tot een 'vakantieauto', wordt het lijstje waarschijnlijk weer heel anders ;)

Collega had een boete gekregen van 438 euro omdat ie met telefoon in de hand zat; pakken ze dus ook met die dingen.
Top, die mogen ze meer neerzetten! Tuurlijk, voor de snelheid is ook goed maar telefoonflitspalen zijn gewoon perfect.
Mooi voor op de N36, kunnen ze lekker geld verdienen.

Ja, boetes..... ik had er ook een te pakken afgelopen vakantie. 30 te hard...

Gelukkig op de Autobahn daar ging het van limietloos voor de zoveelste keer voor een paar honderd meter naar 100 km/u. Flitsmeister zei niets, Waze zei niets dus liet ik de cruisecontrol maar voor wat het was. De flitspaal die er stond strafte dat gelijk af.
Zonde van de 175eu, maar een acceptabel bedrag vergeleken met NL. Een boete was overigens al weer een paar jaar geleden. In 2021 in Frankrijk had ik 2x 40eu te pakken binnen 20 minuten voor +/- 10 te hard. De keer daarvoor kan ik mij zo snel niet herinneren.

Of toch op safe gaan (Tesla Y, EV6), of voor betaalbaarheid gaan (EV3/Astra).
Dat laatste is ook even afhankelijk of leasebedrijf een optie aanbied voor een vervangende auto gedurende 3 weken per jaar. Dan zou een Astra een optie zijn. Dan toch lagere maandlasten, en wel voorzien met de vakantie.

Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar het gemak van één allround auto zou mij ook wel wat waard zijn. Hoeveel scheelt het netto tussen een EV3/Astra of een Y/EV6 en is het je dat waard.

De optie voor een vervangende auto klinkt ook mooier dan dat het is. Leasemij heeft ook niet onbeperkt auto's, dus je moet maar afwachten of het lukt en wat je krijgt plus dat je voor die periode ook gewoon de bijtelling over die auto voor je kiezen krijgt.
En, hoe doe je dat dan als je tussendoor nog eens met de sleurhut op vakantie wil?

Begrijpelijk Gerwin, Wel fijn dat de SLK goed bevalt!

Ik zou het gemak van 1 allround auto, mits de kosten meevallen ook een betere optie vinden. maar als Ruud toch de huidige Astra houdt, maakt die caravantrekker toch niet uit? Of kan de Astra de caravan niet trekken?

Flitsen voor telefoongebruik kan ik alleen maar toejuichen! ik zie het ook zoveel onderweg dat mensen met hun telefoon bezig zijn. Wat kan er nu zo belangrijk zijn dat het niet even kan wachten.

@Rob Lize heeft het ook altijd over een Tesla, hoe ze erop komt.. geen idee, maar ik heb haar ook al uitgelegd dat, dat niet gaat gebeuren :)

Met m'n ouders gaat het wel aardig; ondanks de lage snelheid was het een behoorlijk klap. Mijn moeder had al lange tijd last van de schouder, dus ik hoop niet dat dat erger is geworden.
Vooral goed in de gaten houden de komende tijd, de impact op een lichaam (ook bij lage snelheid) wordt nog al eens onderschat.

Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar het gemak van één allround auto zou mij ook wel wat waard zijn. Hoeveel scheelt het netto tussen een EV3/Astra of een Y/EV6 en is het je dat waard.
Dat is ook waar ik een beetje mee zit. De Astra van B mag de caravan prima trekken, maar dan heb je uiteraard ook de kosten. Voor 25% meer kosten per maand kun je een auto leasen die de caravan ook goed kan trekken. Dan praat je over netto 100-140 euro per maand meer tov de Astra-E of EV3. Oftewel, dan kun je meer voordeel uit je bijtelling halen.

Oftewel, 1200-1700 euro per jaar. Daar kun je ook wel wat kilometers meer rijden met B haar auto.

Ik wil zeggen.. die 1200 - 1700 Euro per jaar rijdt je niet op met de caravan erachter. Ik vind dat toch behoorlijk geld op jaarbasis.

Bij een Astra of EV3 komen dan de aanvullende kosten voor een vervangende auto in de vakantie of extra kosten voor de Astra. Dat zal geen 1200-1700eu kosten nee.
Lastig (luxe) dilemma Ruud!

Mijn dochter wil heel graag een Tesla...heeft het er continu over terwijl ze er nog nooit ingezeten heeft. Zie je wat de omgeving voor invloed heeft.....heb er heel duidelijk gemaakt dat dat bij papa nooit gaat gebeuren..:)

@Rob Lize heeft het ook altijd over een Tesla, hoe ze erop komt.. geen idee, maar ik heb haar ook al uitgelegd dat, dat niet gaat gebeuren :)

Gebrek in jullie opvoeding :p
Als ik de klein man hier vraag wat voor een auto hij graag wil, dan wil hij graag een Porsche. Een groene. Met een vleugel. Prima keuze wat mij betreft, wel net zo goed onrealistisch als een Tesla bij jullie :D

Zozo..ik moet dus even extra goed mijn best doen...:):):)
Als het gaat om je input qua brief: eerste gesprek staat :cool: en ik heb er nog 3 sollicitaties uit gegooid; nu even korte pauze om reacties af te wachten.

Oftewel, 1200-1700 euro per jaar. Daar kun je ook wel wat kilometers meer rijden met B haar auto.
Das een mooie klap geld! Mij zwager heeft vanwege de interessante aanbieding gekozen voor een EV3. "Maar mijn zus en zwager hebben geen caravan, dus dat scheelt in de overweging.

Als ik de klein man hier vraag wat voor een auto hij graag wil, dan wil hij graag een Porsche. Een groene. Met een vleugel. Prima keuze wat mij betreft, wel net zo goed onrealistisch als een Tesla bij jullie
:ROFLMAO:

Terug
Bovenaan