Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hopelijk vinden jullie snel wat passends!

ik vind KIA ook echt goed bezig. ook van binnen (y) blijkt bijzonder dat de koreanen iets weten te doen in de europeze markt wat de Europeze merken maar moeilijk voor elkaar weten te krijgen. Goede combi van prijs/kwaliteit/design en techniek. Waarom krijgt stellantis niet zulke producten? Daar is het toch allemaal net niet gevoelsmatig. In het A en B segment kom er daar wel mee weg, maar in het C en D segment weten ze gewoon niet aan te haken. en zelfs VW heeft er moeite mee met die ID modellen.

Dank allen!

Ah kijk, welke uitvoering en kleur?
De groenige! (gewoon om het nog wat extra bijzonder te maken)
Volgens mij de basisuitvoering met een optiepakket met stoelverwarming.

Hier lopen er ook enkele afspraken, maar nog in de verkennende fase. Mede door de omstandigheden natuurlijk.
Succes!

@ Kia: ja, heeft echt veel leuke modellen. Op Texel een paar keer zo'n EV9 gezien, man wat een indrukwekkende bak... en stiekem best leuk. EV3 ben ik ook enthousiast over: testen zijn ook over het algemeen erg positief.

Ik vind de Picanto echter niet meer zo geslaagd; wat te grote vormen/elementen voor zo'n klein autootje.

Maar toch mag er van mij ook best nog wat non-elektrisch op de markt komen...

Laatst bewerkt:
Ik vind de Picanto echter niet meer zo geslaagd; wat te grote vormen/elementen voor zo'n klein autootje.

klopt, maar ze zijn nog een van de weinigen die nog in het A segment actief is. Dus je kunt wel haast zeggen dat het de mooiste is in zijn segment ;) en zeker ook een van de besten.

zei het laatst al; geen idee wat de opel verkopers uit voeren. Denk dat ze blij zijn met de occasionmarkt momenteel. Hopelijk brengt de frontera of grandland daar verandering in. Maar ook daar is het een beetje 13 in een dozijn auto. Niets mis mee, maar zo is er ook genoeg aanbod van andere merken die toch vaak meer op design zitten, of ruimte of juist een scherpe prijsstelling.

Maar toch mag er van mij ook best nog wat non-elektrisch op de markt komen...
Wat mij betreft vooral goedkopere auto’s. Met een elektrische aandrijflijn is niks mis. Morgen moet ik naar Limburg en heb daarom onze poolauto mee, een ID.3. Ik moet zeggen dat die mij qua rijden en bediening steeds beter gaat bevallen. Het werkt een stuk logischer dan de meeste andere nieuwe auto’s die ik afgelopen tijd mee heb gehad.

Opel: sja, hetzelfde kan je zeggen over Seat, Ford en ook een beetje Volkswagen. Bij Kia, Tesla en Volvo is het druk maar bij een paar grote merken moet het wel doodstil zijn in de showrooms.

Ford idem inderdaad. Moest daar ook nog aan denken laatst. geen Ka, Geen Fiesta, Focus loopt op de laatste benen. benzine SUV's lopen al enige tijd mee. Die mustang EV SUV zie je wel eens maar echt een hardloper is het ook niet en verder? Nee die hebben ook betere tijden gehad.

Seat ook, maar gevoelsmatig hebben altijd een rol in de marge gehad en bij de grote vag dealer hier een klein hoekje mogen claimen tussen het skoda, vw en audi geweld. Ook 5 jaar geleden was dat al zo. Nu misschien nog wel meer inderdaad.

Inderdaad jammer hoe Ford ook compleet naar de galemiezen gaat. Ik heb ook wel een zwak voor Ford. Ik houd wel van wat sportief sturende auto's. Daar stond Ford bekend om en was hun USP. Vond alleen de afwerking van Ford vaak een flinke tand minder dan Opel. Nu brengen ze alleen maar zware logge ev's op de markt die helemaal niet goed sturen met hele verkeerde namen. Met als toppunt hun laatste creatie...die gerebadgte id5 capri...staat wel heel ver weg van wat ford ooit was....en ziet er ook niet uit. Opel gebruikt ook oude namen maar die passen nog enigzins bij het model. Bij ford slaat het echt nergens op...

Maar het tempo dat die koreanen eruit gooien is ook niet bij te benen...nu ook alweer met een facelift voor de sportage....

Inderdaad jammer hoe Ford ook compleet naar de galemiezen gaat

Ik vrees, net als bij Opel onder de GM vlag dat de Amerikanen toch iets te veel de vinger in de pap hebben en daardoor niet een optimaal europees beleid kunnen neer zetten.

En dat doen bijvoorbeeld de Koreanen veel beter. Veel engineers en designers aangetrokken van Europese merken voor goed uitziende modellen en goede kwaliteit. Kantoor en zelfs fabriek in Europa met focus op de Europese markt. Goed kijken naar de Europese klant. Veel KIA modellen die hier rijden zie je daarom ook niet in het thuis land en andersom al dan niet flink aangepast. Dat werpt zijn vruchten af.

En nu word er lacherig gedaan over de Chinezen. En veel merken zullen niet blijven, maar er zullen van een paar chinezen merken erg succesvol blijken in de toekomst zolang ze de juiste mensen aantrekken en goede producten blijven maken.

De groenige! (gewoon om het nog wat extra bijzonder te maken)
Volgens mij de basisuitvoering met een optiepakket met stoelverwarming.
Heb die kleur in t echt gezien, en vind het best geslaagd. Beter als die blauwe kleur.

Overigens ff positief over Opel, die nieuwe blauw/groene kleur op de Mokka. Ook leuk!!

Maar we mogen idd oppassen, alle europese autoconcerns staan zwaar onder druk.

Ja ze moeten gewoon flink aan de bak, de markt veranderd snel en ze handelen als een olietanker.

Ben ook benieuwd wat stellantis met al die automerken gaat doen, kan toch niet goed gaan met al die merken naast elkaar

@Joost, dat denk ik dus ook niet, Ik vermoed dat er een aantal vervallen/fuseren. Het is onnodig kostbaar op deze manier, om alle merken die elkaar ook nog beconcurreren naast elkaar te blijven voeren.

Koreanen zijn zeker goed bezig, al jaren in opmars alleen vind ik dat ze daar zo snel de modellen vernieuwen/een facelift geven.

In Automotive land is het wel feit dat Europa een heel lastige en dure markt is.

Gisteren en vandaag de Renault 5 gezien en erg leuk karretje.

En zag zojuist ook een nieuwe Renault Scenic Alpine. Ook erg dikke kar hoor. Ik houd wel van die hoekige styling in plaats van dat afgeronde. Erg dik; al kon het nu net zo goed een Peugeot zijn.

Ze zijn goed bezig bij Renault.

Ik vind de renault 5 ook gaaf. zelfs B die niets met auto's heeft vond hem erg leuk. Het schijnt ook nog eens heel goed te rijden.

Veel te duur voor ons, en komt er waarschijnlijk maar zou een leuke opvolger voor de twingo

Wat is het voordeel van een benzinemotor voor zoiets?
Zo'n Renault 5 is echt leuk. Wel wat krap achterin inderdaad, maar als dat een probleem was reed er ook geen enkele Mini op de weg ;)

Aanschafprijs, nog betere beleving en gewoon lekker gaan en staan waar je wilt...:)

En krap is blijkbaar voor veel mensen geen probleem maar voor ons met opgroeiende kids wel...:) daar had ik het nl ook over.

De 5 heeft gewoon achterdeuren. Ruim is het niet inderdaad maar als 2e auto voor ons meer dan prima. De range ook meer dan prima als 2e auto, zelfs met de kleine accu. 1x in de week even aan de lader. Alleen beetje duur als 2e auto.

Mogguh,

Ik vind die 5 ook een erg leuk model! nog niet live gezien, maar denk dat we deze wel regelmatig gaan tegenkomen net als die nieuwe Panda.

Blijft toch wel bijzonder dat een Fiat 500e zo'n enorme flop is voor fiat, maar renault met de 5 zo enorm weet te scoren. Uiteraard moeten de verkoopaantallen het nog gaan uitwijzen, maar de tekenen zijn zeer goed voor de 5.

Met alleen heritage kom je dus niet ver. Al was de vorige 500 op benzine ook gewoon een panda met een veel leuker uiterlijk. Reed ook niet bijzonder of wat maar verkocht als een dolle. Blijkbaar als het duurder word worden mensen toch wat kritischer en stappen mensen niet in een 500e, maar wel eerder in een mini of blijkbaar een renault 5.

Die 500e is gewoon veel te duur. Niet slim, want fabrikanten moeten gewoon naar EV om de boetes te voorkomen. Volgens mij is dat ook de reden dat de Panda beperkt leverbaar is: als de 500e veel succesvoller is, is er meer ruimte voor ICE modellen en kan de productie van de Panda dus omhoog.

Dat denk ik ook, mensen die een 500 hebben (gehad) is de overstap naar een 500E financieel veel groter. Ik zou namelijk ook niet zoveel geld uitgeven voor quasi hetzelfde, dan zijn er andere keuzes.

Mogguh!

Vanavond weer een keer op en neer naar Münster om een windscherm voor de SLK op te halen; verkoper had deze nog in de garage gevonden. Tweedehands kosten deze dingen zo'n 500 euro, dus is het waard om op te halen (opsturen leek hem niet verstandig)

Iemand trouwens ervaring met Kerstmarkten: we kijken nu naar Düsseldorf, mét overnachting.

Gisteren en vandaag de Renault 5 gezien en erg leuk karretje.
Staat hier ook bij de dealer; in geel met rood dak. Dat ziet er wel heel erg 'speelgoedauto' uit, maar desalniettemin een leuk model. Wel een stuk groter dan ik had verwacht.

Ik snap ook niet dat de 500E het niet beter doet. Auto'tje ziet er gewoon tof/grappig uit. Is een van de weinig merken/modellen waar je de wereld aan leuke kleuren en uitvoeringen hebt. Dat formaat auto is ook uitermate geschikt als EV lijkt mij.

Blijft over de prijs, die zal wel te stevig zijn (geen idee van) want anders zou hij ongetwijfeld beter verkopen lijkt mij.

Hetzelfde geld voor de Renault 5. Is toch gewoon een tof bakkie om te zien?
Iemand trouwens ervaring met Kerstmarkten: we kijken nu naar Düsseldorf, mét overnachting.

Geen ervaring, maar zoekende naar hetzelfde. Al zal het er hier wel niet van komen, agenda zit al weer ramvol waardoor het er niet echt lekker tussen past.
Wat kan er verder tegenvallen? Overnachting zoeken op loopafstand van de/een kerstmarkt, desnoods met OV. Lekker rondsjouwen, beetje eten, beetje drinken. Zoals de Grunnigers zeggen: kan minder :D

Wat kan er verder tegenvallen? Overnachting zoeken op loopafstand van de/een kerstmarkt, desnoods met OV. Lekker rondsjouwen, beetje eten, beetje drinken. Zoals de Grunnigers zeggen: kan minder :D
Ik heb wel eens van Kerstmarkten gehoord dat 1 plein gewoon gekopieerd was over 4 andere pleinen; heel veel van hetzelfde en dan wel topdrukte. Dan ga ik liever buiten de Kersttijd naar zo'n stad ;)

Maar zoals je zegt: beetje struinen en eten is een goede basis ;)

Kun je niet zaterdags het windscherm ophalen? Maak je gelijk mooi dagje Munster van, leuke stad
Drukdrukdruk! Tot eind vh jaar de meeste weekenden al vrij vol gedrukt (met uitzondering van 1; op naar een Kerstmarkt ;))

Maar Münster is inderdaad een erg leuke stad!

Zekers! Hier al paar keer geweest en twijfelen dit jaar nog over Bremen (recent met werk nog geweest).

Ik heb wat gemengde gevoelens over. Sfeer is erg leuk en vooral als je een mooie Duitse stad hebt. Maar je loopt wel van kraampje bradwurst-kersthangertjes-sneeuwbollen-gluhwein-bradwurst-kersthangertjes-sneeuwbollen-gluhwein. En vaak retedruk. Daarom twijfelen wij ook nog i.v.m. drukte en de kids. Maar wij rijden dan op en neer.

Ik snap ook niet dat de 500E het niet beter doet. Auto'tje ziet er gewoon tof/grappig uit. Is een van de weinig merken/modellen waar je de wereld aan leuke kleuren en uitvoeringen hebt. Dat formaat auto is ook uitermate geschikt als EV lijkt mij.

Kijk maar eens naar de verkoopaantallen. Daar staan bijna geen kleine EV's bovenin. De kleintjes die bovenin staan zijn niet EV zoals de Picanto, i10, Aygo. Het meeste EV is lease en dan is het toch vaak de eerste auto binnen gezin en dus een wat groter model.

Als particulier zijn die modellen verhoudingsgewijs gewoon veel te duur. En particulieren die even minimaal 30 millle op het kleed leggen voor een 500 ev kunnen ook wel wat groters en wat beters betalen..:)

Ben dus ook heel benieuwd hoe de 5 het gaat doen..;)

Ik heb wat gemengde gevoelens over. Sfeer is erg leuk en vooral als je een mooie Duitse stad hebt. Maar je loopt wel van kraampje bradwurst-kersthangertjes-sneeuwbollen-gluhwein-bradwurst-kersthangertjes-sneeuwbollen-gluhwein. En vaak retedruk. Daarom twijfelen wij ook nog i.v.m. drukte en de kids. Maar wij rijden dan op en neer.

sinds we kinderen hebben gaan we ook niet meer. Bij diverse geweest. Ja het is leuk, maar heel erg druk en vooral veel een en drink kraampjes. 2 jaar geleden nog wel naar munster geweest met mijn moeder. Maar juist de wat kleinere waar geen touringcars vol nederlanders naar toe gaan zijn dan wel leuker vind ik persoonlijk, gewoon voor een dagje icm beetje shoppen of wat.

Als particulier zijn die modellen verhoudingsgewijs gewoon veel te duur. En particulieren die even minimaal 30 millle op het kleed leggen voor een 500 ev kunnen ook wel wat groters en wat beters betalen..:)

Ben dus ook heel benieuwd hoe de 5 het gaat doen..;)

ja eens hoor, geen particulier gaat 35K voor een compacte EV betalen die prima geschikt is als 2e auto maar niet meer dan dat.. Maar de 500e doet het zo slecht terwijl de Renault 5 het heel goed lijkt te gaan doen is dan wel bijzonder. Al moeten de daadwerkelijke cijfers het nog uitwijzen.

Dat ook maar sowieso gaat het niet best met de automarkt en met komende belastingverhogingen voor evs zal het niet veel beter gaan met de verkopen van evs.

Weet wel zeker dat verkoopaantallen van tijdens introductie Mini en 500 nooit meer gehaald gaan worden. Auto's zijn gewoon verschrikkelijk duur geworden. Ook voor occasions.. niet normaal.

ICE's worden ook niet meer verkocht want de fabrikanten schroeven de productie terug vanwege mogelijk gigantische CO2 boetes. Het wordt een interessant auto jaar.

Tsja...moet nog maar zien of dat doorgaat. Als de EU de autoindustrie de definitieve nekslag wil geven, moeten ze dat vooral gaan doen......

Ik vraag me af of er nog getornd gaat worden aan het klimaatakkoord. Lijkt me niet slim ook.
Gewoon de EV’s nog iets meer blijven ondersteunen, dan kunnen er ook nog ICE’s verkocht worden.

Amerika doet sowieso weinig aan EV's, buiten Californië zie je echt amper EV's, en met name in de zuidelijke en midden staten wel grote pickups met bij voorkeur een V8.

De Twingo was 14 K na subsidie. praktisch nieuw met 7000 km. Zeker veel geld, maar is nog te doen voor een particulier. Straks de tesla's rond de 20K ook wel. Heb al 2 collega's die begin volgend jaar een mooi exemplaar gaan kopen. Dat is voor particulieren allemaal prima te doen.

Nieuw is een EV inderdaad voor particulieren niet te bereiken, maar dat geld voor een benzineauto natuurlijk net zo.

Dat zeker, auto's zijn schrikbarend duur. 14K voor een 2e auto, is niet een bedrag dat de meeste mensen uit (kunnen) geven. Voor een 1e auto is dat in veel gevallen denk ik toch al een serieus bedrag.

2e Hands EV is ook voor veel mensen misschien onzeker ivm. accupakketten ed. Ik zou het ook zo snel niet kopen momenteel, wel als 2e auto zoals bij jullie. niet teveel KM en loopt ook minder snel op.

Laatst bewerkt:
Is een, bijvoorbeeld, Mini met 150 k op de teller wel betrouwbaar? Laatst de benzinemotoren er uitgegooid en een 5 jaar oude Tesla gekocht.... Ik zie wel waar het schip strandt.

@ Fiat 500: Het is een leuk model, maar de nieuwigheid is er wat vanaf, daarom dat de 5 waarschijnlijk eerst wat meer orders gaat opleveren.

Nouja, wat dat betreft zitten we wel op 1 lijn. Wij hebben dan geen kinderen, dus wat flexibeler en zien het als een uitje. Maar om dan persé in de drukte te zitten en dat de Kerstmarkt ook nog tegenvalt; dan kan ik de tijd beter besteden ;)

Dus ik laat het wel bij vrouwlief om een keuze te maken.

@ Elektrisch: met voldoende fabrieksgarantie, zou ik elektrisch wel aandurven.
Mijn ouders hebben een vrij nieuwe plug-in en hadden (gelukkig tijdens de garantie) met een dure reparatie in het elektrogedeelte te maken; een leidinkje was niet helemaal van topkwaliteit en daardoor lekte er vloeistof in de elektromotor. Bekend probleem aldus de garage waarbij de importeur het probleem het liefst wat onder de mat schoof.

De V40 heeft 240k gelopen en ik had in mijn hoofd om 'm voor 250 in te ruilen, echter denk ik dat ie nog wel even blijft met de huidige occasionprijzen... maar wie weet ;)

2ehands blijft altijd een gok natuurlijk, maar omdat het bij veel particulieren die niet zo autominded zijn ook onbekend terrein is en ze dat afschrikt/tegenhoudt.

2e Hands EV is ook voor veel mensen misschien onzeker ivm. accupakketten ed. Ik zou het ook zo snel niet kopen momenteel, wel als 2e auto zoals bij jullie. niet teveel KM en loopt ook minder snel op.
Ik denk dat dit ook snel minder interessant gaat worden. Komend jaar komt de wegenbelasting op de (zware) EV, dus is dat voordeel al weg. Vervalt in 2027 het salderen....is het ook al minder interessant om op je "gratis" zonne-stroom te rijden aangezien bij woon-werk verkeer de auto overdag veelal niet thuis staat.

Is een, bijvoorbeeld, Mini met 150 k op de teller wel betrouwbaar? Laatst de benzinemotoren er uitgegooid en een 5 jaar oude Tesla gekocht.... Ik zie wel waar het schip strandt.
Zekerheid heb je nooit, maar Tesla doet het op dat gebied nog verrassend goed.

Volgende week vrijdag staat de proefrit met de EV3 gepland, en gisteren de Astra EV gereserveerd om nog een x mee te rijden (samen met B dit keer). Nog even telefonisch met verkoper gepraat, maar is echt drama bij Opel momenteel. De uitlevering van de Frontera is al een zoveelste x opgeschoven, de Grandland is ook weer opgeschoven. De beste man krijgt veel "boze" klanten omdat Opel al volop adverteerd met die modellen, maar er nog geen zicht op is wanneer ze in de showroom staan. Echt droevig!! Na de Corsa is er volgens hem geen enkel model van Opel meer op normale manier geïntroduceerd. En ze krijgen geen info waar het aan ligt.

De toekomstbol is onzeker.... Maar als ik nu gewoon reken, zonder saldering, opbrengsten zonnepanelen (Leveren bij zonnig weer ongeveer 3 Kw per uur op, schiet dus niet op om 60Kw te laden) ben ik ongeveer 20 Kw per 100 km kwijt, oftewel 20 x 0.28 = 5.6 cent per kilometer aan stroom. Wegenbelasting nu 0, volgend jaar ongeveer € 50 per maand oplopend naar ongeveer € 200 per maand. Voorheen 2x wegenbelasting, 2x verzekering, 2x onderhoud en iets va 17 cent per kilometer aan benzine. Autorijden is duur, je kan je euro maar 1x uitgeven..... En dit rijdt wel verschrikkelijk lekker en snel!

Ruud, dat is wel echt mis dan bij Opel. Als ik die verkoper zou zijn zou ik dan ook even bij de buren gaan kijken eerlijk gezegd.
Piet, van twee auto's naar één is altijd voordeliger. Ik reken er niet op dat ik met een Model 3 veel goedkoper per maand ga zijn, maar wel minder uitstoot, een fijne aandrijflijn en als bonus best wat vermogen.

De Twingo was 14 K na subsidie. praktisch nieuw met 7000 km. Zeker veel geld, maar is nog te doen voor een particulier. Straks de tesla's rond de 20K ook wel. Heb al 2 collega's die begin volgend jaar een mooi exemplaar gaan kopen. Dat is voor particulieren allemaal prima te doen.

Nieuw is een EV inderdaad voor particulieren niet te bereiken, maar dat geld voor een benzineauto natuurlijk net zo.

Ik denk dat jij een iets ander referentiekader hebt. Hier hebben veel mensen niet eens een tweede auto. Laat staan een tweede auto van 14k. Laat staan een 1e auto van 14k. Ook wij kunnen en willen echt geen tweede auto van 14k betalen. Bij 10k max houdt het echt wel op en dat vind ik al veel geld.

Voor heel veel mensen is het al lastig zat om iederen maand rond te komen. Merk ik in mijn werk (sociale woningbouw) maar ook op school. Wij zitten hier in een enorme luxepositie. Besef dat wel!

Ik denk dat jij een iets ander referentiekader hebt. Hier hebben veel mensen niet eens een tweede auto. Laat staan een tweede auto van 14k. Laat staan een 1e auto van 14k. Ook wij kunnen en willen echt geen tweede auto van 14k betalen. Bij 10k max houdt het echt wel op en dat vind ik al veel geld.

Voor heel veel mensen is het al lastig zat om iederen maand rond te komen. Merk ik in mijn werk (sociale woningbouw) maar ook op school. Wij zitten hier in een enorme luxepositie. Besef dat wel!
ik zie het in mijn omgeving ook. Maandlasten van 2000+ aan hypotheek, en dan komen alle vaste lasten er nog bij... Dan ben ik zó blij met het feit dat mijn maandlasten heel laag zijn... Voor mijn hypotheeklasten huur je nog geen bezemkast.

Het was dat ik in 2021 meer terug kreeg voor mijn Opel Karl dan ik er zelf voor had betaald 30.000km eerder, anders had ik de Ampera-e nooit gekocht. Dat was dan echt niet betaalbaar geweest.

natuurlijk hebben veel mensen het minder. Ik en B komen ook uit een families waar vroeger nooit geld was. Wij gingen nooit op vakantie omdat er geen geld was. Dagje naar het strand met de trein, dan hielt het wel op. en in mijn jongere jaren was er niet eens een auto bij ons thuis. Zelfs op de dag vandaag hebben in onze families diverse mensen het nog krap of zelfs geen eens geld voor een rijbewijs. Ook op ons werk is een grote groep die het niet breed heeft, ondanks ze wel gewoon full time werken.

Het antwoord was meer dat er óók een hele grote groep nederlanders het wel prima voor elkaar hebben. Daar zou een 14K voor een 2e auto zoals wij dat hebben of een 20K voor een tesla als hoofdauto heel goed mogelijk kunnen zijn. (even los van of je dat wil) . Die groep is behoorlijk groot (modaal). De gemiddelde occasionprijs ligt nog altijd rond de 25.000. Die worden allemaal vroeg of laat verkocht.

En ja , ik hoor gelukkig ook tot die groep die het prima heeft (modaal). deels door keuzes, hard werken en deels ook wat geluk (gezondheid). Ons huis kost ons maar een paar honderd euro per maand qua hypotheek door in een gunstige tijd een huis gekocht te hebben die behoorlijk gedateerd was en daardoor niemand wilde hebben. Wij heben veel zelf hebben gedaan om op te knappen en ook geluk met hypotheekrentes. zolang het ons goed gaat qua inkomen kunnen we daardoor nu veel apart leggen. Gaat het minder, dan kunnen we er prima blijven wonen.

Maar we gaan ook niet op wintersport, letten altijd goed op onze uitgaven qua boodschappen en dergelijke (zit in de familie). Maar ja, ik besef heel goed dat ik het inderdaad prima heb, maar dat geld, naast dat een grote groep het niet zo breed heeft, er ook een grote groep (modaal) waarbij een 15-20K voor een occasion prima te doen is als ze dat willen. Binnen die grote groep kiezen anderen er voor om een 1500-2000 euro p/m aan hypotheek af te sluiten, of wat vaker op vakantie te gaan

Laatst bewerkt:
Ik vraag me beetje af wat je onder modaal vindt vallen. Het modaal inkomen 2024 is netto zo'n € 2700 per maand...
Denk dat heel veel mensen die daarin vallen echt niet zomaar even een auto van 20k of een tweede auto van 14k kunnen aftikken; ook al hebben ze een lage hypotheek.

Moet je eens kijken wat tegenwoordig alles kost (zorgverzekering, kinderopvang, woonlasten, boodschappen..dan is die 2700 zo op..:)

Denk dat jij het toch echt hebt over de groep bovenmodaal. Daar horen wij namelijk al bij en ook hier vliegt het de deur uit ondanks een hele lage hypotheek..:)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan